اتصال لپتاپ به تلویزیون چندین راه مختلف دارد ساده ترین راه آن اتصال کابلی است اما با ورود تلویزیون های هوشمند به بازار راه های بدون سیم و کابل بوجود آمودند. اتصال لپتاپ یا کامپیوتر به تلویزیون با وایرلس یکی از راه هایی که با ورود تلویزیون هوشمند بوجود آمده است.

اتصال کابل HDMI و  VGA

برای اتصال لپتاپ یا کامپیوتر به تلویزیون با وایرلس یا بدون سیم نیاز به لپتاپی جدید و البته تلویزیون هوشمندی دارید که دارای سیستم وای فای (Wi-Fi) باشد. در غیر این صورت یکی از راه های اتصال لپتاپ به تلویزیون استفاده از کابل HDML و یا VGA است ، به این صورت که یک سر کابل را به لپتاپ و سر دیگر آن را به گیرنده اچ دی ام ال تلویزیون متصل می کنید.

اتصال لپتاپ به تلویزیون با وایرلس

راه های دیگر اتصال لپتاپ به تلویزیون

راه های دیگری نیز مانند اتصال لپتاپ یا کامپیوتر به تلویزیون از طریق WiDi، از طریق کروم کست گوگل، از طریق DLNA و ….وجود دارد.برای افرادی که زمان زیادی را در طول شبانه روز صرف دیدن فیلم و سریال ها می کنند و یا آن دسته از افرادی که علاقه زیادی به بازی های کامپیوتری و آنلاین دارند استفاده از لپتاپ مزایای زیادی دارد، برای مثال هنگام دیدن فیلم و سریال در لپتاپ می توانید برنامه های پخش متفاوتی را امتحان کنید و از میان آن ها بهترین نرم افزار پخش کننده فیلم را انتخاب کنید. یا هنگام بازی های رایانه ای و آنلاین اگر از لپتاپ استفاده کنید می توانید طیف وسیعی از بازی ها را در دسترس خود داشته باشید. البته در کنار تمام این مزایا ایراد بزرگی نیز به چشم می خورد و آن هم کوچک بودن سایز مانیتور لپتاپ است که در طولانی مدت باعث آزار چشم ها می شود.

حتما قبل از خرید تلویزیون جدید راهنمای خرید تلویزیون را مطالعه کنید تا بتوانید از امکانات تلویزیون مطلع شوید و انتخاب درستی کنید.

با اتصال لپتاپ یا کامپیوتر به تلویزیون می توانید تمام برنامه ها، بازی ها، فیلم ها و … که در لپتاپ یا کامپیوتر خود دارید در صفحه نمایش تلویزیون مشاهده کنید و چون صفحه نمایش تلویزیون بزرگ تر است لذت بیشتری ببرید. در ضمن نیازی نیست نگران مصرف شدن حجم اینترنت خود شوید زیرا که در روش اتصال لپتاپ یا کامپیوتر به تلویزیون از طریق وایرلس یا بدون سیم از Wi-Fi Direct استفاده می شود و از حجم وای فای شما کم نخواهد شد.

نحوه اتصال لپتاپ به تلویزیون با وایرلس

نحوه اتصال لپتاپ یا کامپیوتر به تلویزیون به صورت وایرلس یا بدون سیم شامل چند مرحله می شود که در این مطلب به صورت کامل و جز به جز توضیح داده خواهد شد.

اتصال لپتاپ به تلویزیون با وایرلس

این مراحل عبارتند از: ( این مراحل برای لپتاپ با ویندوز ده پرمیوم است)
• ابتدا Wi-Fi لپتاپ و هم چنین Wi-Fi و Wi-Fi Direct تلویزیون را روشن کنید.
• مراحل زیر را به ترتیب در لپتاپ دنبال کنید تا نام تلویزیون خود را بیابید.
Setting
Device
Bluetooth & Other Device
Add Bluetooth & Other Device
Wireless display or dock
با انتخاب نام تلویزیون خود در این مرحله می توانید صفحه لپتاپ یا کامپیوتر را در صفحه نمایش تلویزیون ببینید.
برای انتخاب نوع نمایش صفحه مانیتور لپتاپ یا کامپیوتر به روی صفحه نمایش تلویزیون می توانید گزینه Change Projection Mode را انتخاب کرده و یکی از چهار گزینه ای که به نمایش در می آید را انتخاب کنید.

اتصال لپتاپ به تلویزیون با وایرلس

این چهار گزینه عبارتند از:
Disconnect ، Duplicate ، Extend وSecound Screen mode

1- اگر می خواهید تصویر مورد نظرتان فقط روی مانیتور لپتاپ یا کامپیوتر نمایش داده شود باید گزینه Disconnect را انتخاب کنید.

2- در صورتی که می خواهید تصویر مورد نظرتان به طور هم زمان هم بر روی صفحه مانیتور کامپیوتر یا لپتاپ و هم بر روی صفحه نمایش تلویزیون پخش شود باید گزینه Duplicate را بر گزینید.

3- اگر قصد دارید که به طور هم زمان دو صفحه نمایش مجزا داشته باشید نیز می توانید گزینه Extend را انتخاب کنید.
به کمک این گزینه تصویری که دارای آیکون ها می باشد تنها روی مانیتور لپتاپ دیده می شود و تصویر بدون آیکون ها روی صفحه نمایش تلویزیون نقش می بندد. در این حالت اشاره گر موس نیز تنها در یکی از صفحه ها دیده می شود و برای انتقال آن به صفحه دوم باید اشاره گر را به انتهایی ترین قسمت مانیتور در سمت چپ یا راست ببرید و آن گاه اشاره گر موس وارد صفحه نمایش دوم خواهد شد.

4- اگر می خواهید بعد از اتصال لپتاپ یا کامپیوتر به تلویزیون از طریق وایرلس یا بدون سیم، تصویر را تنها بر روی صفحه نمایش تلویزیون ببینید و مانیتور لپتاپ یا کامپیوترتان غیر فعال شود می توانید گزینه Screen Only Secound را انتخاب کنید. یعنی این گزینه دقیقا عکس گزینه ی Disconnect عمل می کند.
در صورتی که تصویر صفحه مانیتور لپتاپ به صورت واضح از نمایشگر تلویزیون پخش نمی شد می توانید لپتاپ را در فاصله نزدیک تری به تلویزیون قرار دهید تا تصویر با کیفیت تری را دریافت کنید. البته آپدیت کردن ویندوز لپتاپ هم در کیفیت تصویر دریافتی بی تأثیر نمی باشد.

تعمیرات تلویزیون خود را به ما بسپارید