ارور FE لباسشویی ال جی یکی از کدخطاهای مهم است که خبر از آبگیری بیش از حد دستگاه می‌دهد. از آنجا که وجود بیش از حد آب در داخل لباسشویی می‌تواند به قطعات داخلی آسیب برساند و صدمات بیشتری را به دستگاه وارد کند، پیشنهاد می‌شود به سرعت علت بروز آن را پیدا کرده و در صدد رفع آن برآیید.

اگر درباره کد خطای FE لباسشویی LG چیزی نمی‌دانید و از روش‌های برطرف کردن آن بی‌خبرید، با تعمیر آنلاین تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

ارور FE لباسشویی ال جی به چه معناست؟

لباسشویی دستگاهی است که با استفاده از نیروی برق و آب، تمامی البسه و پارچه‌های خانگی و نسبتا کم ‌وزن را می‌شوید. این دستگاه نیز مانند تمامی ماشین‌های برقی نیاز به نگهداری و استفاده درست و اصولی دارد و ممکن است در اثر فرسودگی و صدمه به قطعات، خراب شود. پیچیدگی ماشین لباسشویی باعث می‌شود که تشخیص علت اصلی مشکل، کمی سخت و زمان‌گیر شود.

به همین دلیل در لباسشویی‌های LG نمایشگرهای کوچکی تعبیه شده تا با استفاده از کد خطا، محدوده مشکل را به اطلاع کاربر برساند و زمان فرآیند تشخیص مشکل را تا حد زیادی کاهش دهد.

ارور FE لباسشویی ال جی، خبر از وجود مشکلی جدی در دستگاه می‌دهد که به هیچ عنوان نباید از آن چشم‌پوشی کرد. این ارور لباسشویی ال جی به طور معمول در ابتدای فرآیند شستشو بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود و تا رفع نشدن مشکل از ادامه شستشو باز می‌ماند.

از آنجا که این کد خطا در هنگام آبگیری بیش از حد لباسشویی بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود نیاز است که آب اضافی را از فیلتر پمپ تخلیه که در پایین ماشین لباسشویی قرار دارد، خارج کنید و پس از آن به دنبال علت اصلی مشکل و رفع ارور FE لباسشویی ال جی باشید.

ارور FE لباسشویی ال جی

از جمله دلایلی که می‌تواند شما را با کد خطای FE روبرو کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرابی شیر برقی ورودی لباسشویی

یکی از اساسی‌ترین قطعات ماشین‌ لباسشویی، شیربرقی آن است. این قطعه وظیفه کنترل آب ورودی به داخل لباسشویی را دارد و آب مورد نیاز دستگاه برای شروع شستشو را فراهم می‌کند. این قطعه بسته به مدل و برند لباسشویی، در مدل‌های مختلفی اعم از شیر برقی تک‌قلو، 2قلو، 3 قلو وچیت‌دار تولید می‌شود اما کارکرد تقریبا یکسانی در تمامی مدل‌های خود ایفا می‌کند.

عمر معمول شیر برقی در ماشین لباسشویی الجی چیزی حدود 5 تا 7 سال است. از جمله دلایلی که می‌تواند باعث خرابی شیر برقی شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سختی بالای آب
  • کم و زیاد شدن فشار آب
  • نوسانات برق ساختمان
  • وجود شن‌ریزه در آب ورودی

خرابی شیر برقی لباسشویی می‌تواند باعث شود که شما با کد خطای FE روبرو شوید. برای رفع این موضوع نیاز است که یک متخصص شیر برقی را بررسی کند و از نوع خرابی مکانیکی یا برقی آن را تشخیص داده و آن را برطرف کند. به همین دلیل توصیه می‌شود تعمیر ماشین لباسشویی ال جی خود را به یک متخصص بسپارید و از دستکاری کردن از آن خودداری کنید.

راه حل ارور FE لباسشویی ال جی

خرابی یا سوختگی هیدرواستات

هیدرواستات قطعه‌ای کوچک اما حیاتی در ماشین لباسشویی است که وظیفه تنظیم سطح آب را دارد. معیوب شدن این قطعه باعث می‌شود که هیدرواستات در تعیین سطح مناسب آب اشتباه کند و لباسشویی بیشتر از ظرفیت خود آبگیری کند. به طور کلی هیدرواستات‌ها به دو نوع 3 فیش و 6 فیش تقسیم می‌شوند و با کم و زیاد کردن پیچ موجود بر روی آن، می‌توان میزان آب ورودی به لباسشویی را تنظیم کرد.

از آن جایی که میزان آب مورد نیاز برای هر ماشین لباسشویی بر اساس ظرفیت و حجم درام تعیین می‌شود، تنظیم کردن هیدرواستات در هنگام تولید شدن لباسشویی انجام می‌شود و نیازی به تغییر آن نیست. اما اگر فکر می‌کنید که تنظیمات هیدرواستات تغییر کرده احتمالا باید آن را بر اساس حجم لباسشویی خود تنظیم کنید.

خرابی شلنگ رابط درام

شلنگ رابط درام شلنگی است که به هیدرواستات متصل است و نقش مهمی در کارکرد صحیح و به موقع هیدرواستات ایفا می‌کند. در داخل شلنگ دیافراگم کوچکی وجود دارد که با توجه به میزان ورود آب به داخل دیگ و کم شدن هوای موجود در فضای درام، فشرده‌تر می‌شود. این فشردگی بر روی هیدرواستات تاثیر می‌گذارد و به صورت خودکار از ورود آب اضافی به درام جلوگیری می‌شود.

پارگی شلنگ رابط درام باعث می‌شود که فشردگی هوا در داخل آن اتفاق نیفتد و دیافراگم علی رغم بالا رفتن سطح آب هیچ تغییری نکند. در این حالت لباسشویی بیشتر از حد نیاز آب‌گیری می‌کند و ارور مربوطه ظاهر می‌شود. بهتر است جهت رفع ارور FE ماشین لباسشویی ال جی به دلیل پارگی شلنگ، با نمایندگی ماشین لباسشویی الجی تماس بگیرید تا این قطعه را با یک قطعه اصلی تعویض کنند.

ارور FE ال جی

خرابی یا سوختگی برد لباسشویی

برد، قطعه‌ای کوچک اما بسیار مهم در ماشین لباسشویی‌های مدرن و جدید است که وظیفه کنترل فعالیت‌های قطعات لباسشویی را بر عهده دارد. این قطعه بر اساس اتصالات الکترونیکی که با تمام قطعات داخلی دارد، دستور شروع به کار و پایین کار را صادر می‌کند.

به همین دلیل خرابی یا سوختگی برد می‌تواند باعث شود که آب بیشتری وارد درام شود و شما کد خطای FE را بر روی نمایشگر ببینید. از آنجا که تعویض و تعمیر برد نیاز به اطلاعات و ابزار تخصصی دارد و توصیه می‌شود که این کار را به تعمیرکاران ماهر و مجرب بسپارید.

وجود مشکل در اتصالات و سیم‌کشی دستگاه

در صورتی که اتصالات و سیم‌کشی‌های لباسشویی LG در اثر استفاده نادرست و یا فرسودگی از بین رفته باشد، اتصال برد با قطعات داخلی از بین خواهد رفت و این مساله بر روی عملکرد هیدرواستات و شیر برقی تاثیر منفی خواهد گذاشت. در این حالت ارور FE لباسشویی ال جی فعال می‌شود و برای رفع این کد خطا باید سیم‌کشی‌های خراب و قطع شده را پیدا کرده و با سیم‌های جدید جایگزین کنید.