یکی از ویژگی های لباسشویی‌های جدید عرضه شده در بازار نمایش ایراد دستگاه به صورت ارور می باشد. لباسشویی بوش نیز از این امر مستثنی نبوده و هر ایراد را به صورت یک کد ارور نمایش می دهد. این کد ارور معمولا با حرف F یا E آغاز شده و یک عدد دو رقمی را در ادامه با خود به همراه دارد. در ادامه به برخی از ارورهای ماشین لباسشویی بوش ‍و تعمیر لباسشویی بوش پرداخته و راه حل هایی نیز برای رفع عیب پیشنهاد داده ایم.

 

ارور E00 ماشین لباسشویی بوش

این کد خطا مربوط به ایرادات نرم افزاری برد لباسشویی بوش می باشد و به علت تداخلات و نوسانات برقی می باشد . در هنگام مشاهده این کد خطا ، دستگاه هیچگونه عکس العملی را انجام نمی دهد و تنها بر روی نمایشگر کد خطای UPDATE ظاهر خواهد شد . این ارور در حالت کلی مربوط به ایرادات نرم افزاری ماشین لباسشویی بوش می باشد . البته در مواردی این عیب ساده نرم افزاری به یکی از سخت ترین ایرادات سخت افزاری تبدیل شده و حتی نیاز به تعویض برد دارد . توصیه کارشناسان این مرکز این است که در هنگام مشاهده این پیغام بر روی نمایشگر ماشین لباسشوئی بوش ، به هیچ وجه دستگاه را مجدد روشن نکرده و با مرکز تعمیرات بوش تماس حاصل فرمایید.

 

کد خطا یا ارور E16 – ارور F16 در لباسشویی بوش :

یکی از ارورها، ارور F16 لباسشویی بوش می‌باشد. درب ماشین لباسشویی بوش به درستی بسته نشده است و یا اینکه سوئیچ درب لباسشوئی بوش دچار خرابی شده است. در هنگامی که این کد خطا را مشاهده می‌کنید دقیقا حالتی را مشاهده خواهید کرد که انگار در ماشین لباسشویی بوش بسته نشده است. این به آن معناست که یا سوئیچ در ماشین لباسشوئی بوش دچار عیب و خرابی است  و نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی دارد و یا اینکه برد فرمان به دلیل فعال بودن سنسورهای امنیتی، دستور بسته شدن میکروسوئیچ لباسشویی و در ادامه در ماشین لباسشویی بوش را نمی‌دهد. در ادامه سوئیچ در و پس از آن سنسورهای امنیتی را بررسی کنید.

 

کد خطا – ارور E17 – ارور F17 در لباسشویی بوش :

سیستم ورودی آب ماشین لباسشویی بوش دچار ایراد شده است . توصیه ما این است که ابتدا شیر ورود آب ماشین لباسشویی را بررسی کنید . این ارور مربوط به این است که آب وارد ماشین لباسشویی نشده است . یا شیر آب ورودی بسته شده است ، یا آکواستاپ و شیربرقی ماشین لباسشویی بوش دچار خرابی شده است . این کد خطا در بسیاری ازدستگاه‌ها با ارور های پیغامی OPEN TAB – CLOSE TAB به نمایش در‌می‌آید. معمولا در هر دوره ۵ ساله این کد خطا به صورت دوره‌ای به نمایش در‌می‌آید که لازم به رفع عیب می‌باشد . توصیه کارشناسان تعمیرآنلاین بر این است که بر سر راه شیر ورودی آب ماشین لباسشویی بوش، از فیلتر نئوکال بوش استفاده نمایید تا این کد خطا در دوره های طولانی تری ظاهر شود. لازم به ذکر است که این فیلتر های حالت‌های پیشگیرانه داشته و درمان این ارور نمی‌باشد.

 

کد خطا – ارور E18 – ارور F18 در لباسشویی بوش :

در هنگام مشاهده این کد خطا آب داخل ماشین لباسشویی مانده است و تخلیه نشده است . ما علت اصلی را پمپ میدانیم البته این تشخیص به صورت دقیق نمی باشد . در مواردی مشاهده شده است که اجسام صلب و یا البسه در مخازن گیر کرده و مسیر خروج آب بسته شده است.در اکثر موارد در هنگام مشاهده این کد خطا پمپ ماشین لباسشويی بوش دچار سوختگی و ایراد شده است . ابتدا باید توجه داشته باشید که طبق گزارش سایت رسمی بوش و تجربه کارشناسان ، عمر مفید پمپ ماشین لباسشویی های بوش حدود ۵ الی ۷ سال می باشد . البته دلایل متعدد دیگری نیز می تواند باعث نمایش ارور F18 بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی بوش ، از جمله گرفتگی فیلتر ، گرفتگی مسیر فاضلاب ، گرفتگی مخازن داخلی و … باشد. گارانتیران در یک مقاله به صورت کامل به بررسی این کد خطا پرداخته است . [ مقاله ارور F18 لباسشویی بوش و عدم تخلیه آب ]

 

کد خطا – ارور E19 – ارور F19 در لباسشویی بوش :

از دیگر ارورهای ماشین لباسشویی بوش ارور F19 می باشد. در هنگامی که ارور E19 را مشاهده می کنید می توان گفت آب مخزن به هیچ وجه گرم نشده است . سه حالت کلی در حالت وجود دارد ، اولا امکان دارد المنت و هیتر سوخته باشد . دوما امکان دارد ترموستات و سنسورهای حرارتی دچار آسیب شده باشد و نتواند تشخیص دهد آب سرد است و یا گرم و در آخر احتمال وجود دارد که برد ماشین لباسشويي بوش فرمان گرم کردن را به سیستم های گرمایشی ندهد . در ماشین لباسشویی عمل گرمایش بر عهده ی المنت ماشین بوده و در صورتی که به درستی آب را گرم نکند این ارور مشاهده می شود . در مواردی مشاهده شده است که پرز لباس اطراف المنت جمع شده است و باعث عدم انتقال گرما شده و این ارور را نشان می دهد . این کد خطا یکی از موارد بسیار کم و نادر و در عین حال تخصصی می باشد.

 

کد خطا – ارور E21 – ارور F21 در لباسشویی بوش :

این ارور در ۹۰ درصد مواقع مربوط به ایرادات موتوری می شود که در ادامه با ایرادات نرم افزاری برد همراه خواهد شد . نمی توان گفت این کد خطا تا چه مقدار حساس و یا ساده می باشد . در بسیاری از موارد با یک تعویض زغال و یا سرویس کلکتور مشکل حل می شود و در بسیاری از موارد موتور آسیب جدی دیده است و احتمالا دستگاه نیاز به آپدیت نرم افزار و یا تعویض آی سی دارد . معمولا استفاده بیش از حد و پیاپی باعث بروز این کد خطا می شود.

 

کد خطا – ارور E23 – ارور F23 در لباسشویی بوش :

احتمالا در هنگام این کد خطا دستگاه به طور مداوم مشغول به کار کردن است و به هیچ وجه خاموش نمی شود . سیستم های امنیتی فعال شده است . در ادامه صفحه شما را به مقاله کد خطای f23 لینک کرده ایم.یکی از متداول ترین کد خطاها و ارورهای ماشین لباسشویی بوش می باشد . این ارور در حالت کلی مربوط به سیستم نشتی یاب و یا سنسورهای امنیتی ماشین لباسشويی بوش می باشد . در هنگامی که این کد خطا را مشاهده می کنید ، لباسشوئی به صورت مداوم کار می کند و تا زمانی که از برق کشیده نشود از کار باز نمی ایستد . در هنگام مشاهده این کد خطا به دلایل امنیتی درب لباسشویی به هیچ وجه باز نمی شود . توصیه می شود با شرکت تماس حاصل فرمایید . گارانتیران در مقاله ای به صورت کامل به بررسی کد خطای F23 پرداخته است . [ ارور F23 ماشین لباسشویی بوش ]

 

کد خطا – ارور E26 – ارور F26 در لباسشویی بوش :

در هنگام مشاهده کد خطای E26 ، آب بیش از حد وارد دیگ ماشین لباسشویی شده است و هیدرواستات لباسشویی بوش به درستی نمی تواند حجم ورودی آب را تشخیص دهد .

 

کد خطا – ارور E57 – ارور F57 در لباسشویی بوش :

این ارور از معروف ترین کد خطاهای ماشین لباسشویی بوش می باشد که ایرادات بردی و موتوری را شامل می گردد. کارشناسان ما در یک مقاله به بررسی این کد خطا پرداخته اند . [ ارور E57 در لباسشویی بوش ]

 

کد خطا – ارور E67 – ارور F67 در لباسشویی بوش :

ارور F67 و یا ۶۷۶۷ یکی از ایرادات بسیار خاص لباسشویی بوش می باشد که مربوط به خرابی برد دستگاه می باشد. معمولا آسی سی ست ارتباط بین نمایشگر و برد اصلی دچار سوختگی شده است.