شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام شست‌وشوی ظروف با یک ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ مواجه شوید. روی همه ماشین‌های ظرفشویی سامسونگ یک پنل LCD کوچک قرار دارد که با استفاده از آن می‌توانید برنامه موردنظرتان را انتخاب کنید. همچنین هنگام بروز مشکلی در عملکرد دستگاه، روی این نمایشگر اروری متشکل از حروف انگلیسی و عدد نمایش داده می‌شود. این ارورها به‌عنوان هشدار درباره وجود یک مشکل در دستگاه هستند که باید به‌سرعت به آن رسیدگی شود. در این مقاله به بررسی علت ارور ماشین ظرفشویی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند مشاهده ارور خطا روی پنل ماشین ظرفشویی سامسونگ، به‌معنای مرگ دستگاه است و باید یک ماشین ظرفشویی جدید بخرند. اما اینطور نیست و هر اروری که روی LCD ماشین ظرفشویی مشاهده می‌شود، علت خاصی دارد که باید آن را رفع کنید. این ارور متشکل از یک حرف انگلیسی و یک عدد است که به‌ خاطر بروز یک خطای خاص نشان داده می‌شود. زمانی که شما علت این ارور را بدانید، مشکل را به‌راحتی رفع خواهید کرد و ماشین ظرفشویی شما مانند روز اول کار می‌کند. برای آشنایی با انواع ارور ظرفشویی سامسونگ، فقط کافی است این مقاله را بخوانید. 

ارور DR؛ باز بودن در ماشین ظرفشویی سامسونگ

ارور DR به‌طور معمول در همان ابتدای کار روشن می‌شود؛ زیرا این ارور به باز بودن در دستگاه اشاره دارد و از شروع شدن برنامه شست‌وشو قبل از بسته شدن کامل در جلوگیری می‌کند. محکم نبستن در، قرار دادن اشتباه ظروف در دستگاه و خرابی لولا از مهم‌ترین دلایل وقوع این مشکل هستند که در اکثر اوقات توسط کاربر قابل‌ رفع است.

ارور E1؛ نمایش خطا هنگام نشتی آب

اگر با ارور E1 مواجه شدید، احتمالا از کف دستگاه نشتی آب دارید. این مشکل به‌دلیل تا شدن شلنگ تخلیه، مسدود بودن آن و وجود نشتی در لوله‌های داخلی ظرفشویی پدید می‌آید و در برخی از مواقع با دور بالای پمپ تخلیه نیز همراه است. تعویض پمپ، بستن نشتی‌های لوله‌ها و باز کردن شلنگ تخلیه از جمله مواردی است که برای رفع این ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ باید انجام دهید. اگر خودتان از عهده انجام این کارها برنمی‌آیید، حتما برای تعمیر ظرفشوی در تهران به متخصصان این حوزه مراجعه کنید.

بررسی ارور e2 ظرفشویی سامسونگ؛ ورود آب به مخزن

E2 یک ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ است که با ورود آب به داخل مخزن ارتباط دارد. این ارور معمولا زمانی نمایش داده می‌شود که آب بیشتر از اندازه وارد دستگاه شده باشد. خرابی شیر برقی، فشار بالای آب شهر و خرابی سنسور سطح آب از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل است. برای رفع ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ در چنین مواقعی، موارد زیر را بررسی کنید:

  • منبع تغذیه آب: در مرحله اول منبع تغذیه آب دستگاه را بررسی کنید و از باز بودن شیر آب ورودی مطمئن شوید.
  • لوله آب متصل به دستگاه: در قدم دوم به سراغ لوله آب متصل به ماشین ظرفشویی خود بروید و از خم یا پیچیده نبودن آن مطمئن شوید.
  • فشار آب ورودی: کنترل فشار آب ورودی یکی دیگر از اقدامات مرتبط با ارور E2 است. فشار آب نرمال بین 0.5 تا 8 بار است.

ارورهای ماشین ظرفشویی در برندهای مختلف با علامت‌های گوناگون نمایش داده می‌شود. به‌عنوان مثال، ارور E05 در ظرفشویی بوش مشابه با ارور E2 در ظرفشویی سامسونگ است. در چنین مواقعی برای تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ حتما به نمایندگی آن مراجعه کنید.

علت ارور E2 ماشین ظرفشویی سامسونگ و روش حل آن

خطای e3 در ماشین ظرفشویی نشانه چیست؟

ارور E3 را زمانی روی پنل ماشین ظرفشویی سامسونگ مشاهده می‌کنید که آب داخل مخزن به‌درستی تخلیه نشده و در کف دستگاه باقی مانده باشد. گیر کردن آشغال در مسیر تخلیه، خراب شدن پمپ تخلیه و خرابی برد از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل است. برای رفع این مشکل باید همه آشغال‌های موجود در مسیر تخلیه را از بین ببرید. چنانچه با انجام این کار هنوز هم مشکل وجود داشت، برای رفع ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ باید نسبت به تعویض یا تعمیر قطعاتی مانند پمپ تخلیه یا برد اقدام کنید.

علت ارور BE2 ماشین ظرفشویی سامسونگ

علت بروز  این ارور ظرفشویی سامسونگ گیر کردن دکمه در کنترل پنل است. برای رفع آن و تعمیر دستگاه کافی است همه دکمه‌های کنترل پنل را فشار دهید تا دکمه گیر کرده آزاد شود. در صورت ادامه‌دار بودن مشکل، برای رفع ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ باید کنترل پنل را به‌کلی عوض کنید.

به یاد داشته باشید که برای تعمیر ماشین ظرفشویی باید به نمایندگی همان برند مراجعه کنید. به‌عنوان مثال، مراجعه به نمایندگی محصولات سامسونگ برای تعمیر ظرفشویی آاگ پیشنهاد خوبی نیست و برای تعمیر دستگاه‌تان باید به نمایندگی همان برند مراجعه کنید. 

مشاهده ارور E4 ظرفشویی سامسونگ؛ ارور آب سرد

باتوجه‌به اینکه چربی و کثیفی موجود روی ظروف فقط با آب گرم از بین می‌رود، سرد بودن آب موردنیاز ظرفشویی، باعث کاهش کیفیت شستشو می‌شود. در چنین مواقعی، این ارور ظرفشویی سامسونگ روی نمایشگر ظاهر خواهد شد. از مهم‌ترین دلایل بروز این ارور می‌توان به خرابی هیتر، المنت ظرفشویی و خرابی سنسور دمای آب اشاره کرد.

برای رفع ارور E4 در صورت کاهش کیفیت شست‌وشو تعمیر ظرفشویی را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید. البته این خطا فقط در ماشین ظرفشویی مشاهده نمی‌شود و در ماشین لباسشویی نیز زمانی که آب سرد باشد، این ارور مشاهده خواهد شد. رفع ارور E4 نیاز به دانش تخصصی دارد و پیشنهاد می‌کنیم به مراکز ارائه دهنده خدمات تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ مراجعه کنید. 

بررسی علت ارور F1 ماشین ظرفشویی سامسونگ

ارور F1 ماشین ظرفشویی سامسونگ مربوط به آبگیری کم دستگاه است. این خطا حتی ممکن است در بهترین ماشین ظرفشویی نیز رخ دهد و از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل می‌توان به خرابی شیر برقی و سوختگی آکوا استاپ اشاره کرد. برای رفع ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ باید از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بخواهید.

ارور 1E4؛ برای افزایش دمای آب بیش از 80 درجه

اگر دمای آب داخل مخزن بیش از 80 درجه سانتی گراد باشد، ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ روی نمایشگر ظاهر می‌شود؛ چراکه دمای بالای آب به ظروف و قطعات داخلی دستگاه آسیب فراوانی وارد خواهد کرد. برای رفع این ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ باید سنسور دما و برد بررسی و در صورت وجود مشکل آن را تعمیر یا تعویض کنید.

علت ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ در صورت بالا بودن دمای آب

چراغ چشمک زن HEAVY نشانه چیست؟

با مشاهده چشمک زدن چراغ HEAVY سریعا شلنگ تخلیه آب دستگاه را بررسی کنید و از مسدود یا پیچ خورده نبودن شلنگ مطمئن شوید. اگر شلنگ قابل استفاده نبود، برای حفظ سلامت دستگاه، باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

بررسی علت چشمک زدن چراغ Heavy و Quick و Delicate

علت چشمک زدن چراغ‌های Heavy، Quick و Delicate اختلال در سنسور دمای ماشین ظرفشویی سامسونگ است؛ این احتمال زمانی بیشتر می‌شود که دکمه normal چشمک نمی‌زند. برای رفع ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ در چنین مواقعی، برنامه ماشین ظرفشویی را بدون استفاده از مواد شوینده اجرا کنید؛ اگر چراغ‌ها همچنان چشمک زده و خاموش نمی‌شوند، برای عیب‌یابی باید از تعمیرکار حرفه‌ای کمک بخواهید.

 تکنسین با بررسی قطعات داخلی دستگاه و تعویض قطعه آسیب‌دیده این مشکل را برطرف خواهد کرد. چشمک زدن چراغ Quick و Delicate نیز به‌معنای بسته نشدن کامل در دستگاه است. برای رفع ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ کافی است در را کاملا ببندید. گاهی اوقات علت این ارور ظرفشویی سامسونگ خرابی سوئیچ قفل در است که باید برای تعویض آن اقدام کنید.

ارور tE1 ظرفشویی سامسونگ؛ ارور خرابی سنسور دما

این ارور ظرفشویی سامسونگ به خرابی سنسور دما اشاره دارد. در این مواقع هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره میزان گرمای آب به برد مخابره نمی‌شود یا اطلاعات ضدونقیض هستند. برای رفع ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ در چنین شرایطی راه‌حلی جز تعمیر یا تعویض سنسور دما وجود ندارد که باید توسط یک تعمیرکار مجرب انجام شود.

اخطار تخلیه نشدن آب ظرفشویی سامسونگ با کد خطای 5E یا SE

اگر آب داخل مخزن به هر دلیلی تخلیه نشود یا سرعت تخلیه بسیار پایین باشد، کاربر با این ارور ظرفشویی سامسونگ مواجه خواهد شد. دلایل متعددی علت بروز این مشکل است؛ تا شدن شلنگ تخلیه یا مسدود بودن آن، خرابی پمپ تخلیه، وجود آشغال در فیلتر ظرفشویی یا پمپ از مهم‌ترین دلایل نمایش کد خطای 5E یا SE است. 

برای رفع علت ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ در چنین مواقعی بهتر است از قرارگیری درست شلنگ مطمئن شوید و در صورت مسدود بودن آن را باز کنید. برای باز کردن مسیر بهتر است از آب ولرم استفاده شود. مسدودیت فیلترها نیز نیازی به مراجعه تعمیرکار ندارد و فقط کافی است آن را برخلاف عقربه‌های ساعت بگردانید تا از جای خود خارج شود؛ سپس با آب ولرم فیلتر را تمیز کرده و به جایش بازگردانید. پیشنهاد می‌شود با جدا کردن آشغال‌های درشت پیش از قرار دادن ظرف در ماشین ظرفشویی و استفاده از جرمگیر ظرفشویی سامسونگ از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

علت ارور LC ماشین ظرفشویی سامسونگ و روش رفع آن

نمایش ارور OE ظرفشویی سامسونگ هنگام سرریز شدن آب

اگر آب از دستگاه شما سرریز شود، احتمال اینکه با ارور OE ماشین ظرفشویی سامسونگ مواجه شوید، بسیار بالاست. خرابی موتور، شکستگی مخزن و سوراخ بودن کف از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل محسوب می‌شود.

برای رفع ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ بهتر است از یک تکنسین کمک بخواهید تا هریک از قطعات خراب را با قطعه اورجینال جایگزین کند. برای جلوگیری از بروز این مشکل پیشنهاد می‌شود که در هنگام جابه‌جایی دستگاه کاملا احتیاط کرده و از مصرف نمک و شوینده نامرغوب نیز خودداری کنید. اگر به‌جای نمک  ماشین ظرفشویی از جایگزین دیگری استفاده می‌کنید، این امر به ماشین ظرفشویی شما آسیب خواهد زد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، پیشنهاد می‌‌کنیم مقاله «جایگزین نمک ماشین ظرفشویی» را مطالعه کنید. 

علت ارور LE و LC ماشین ظرفشویی سامسونگ

 ارور LE و LC ماشین ظرفشویی سامسونگ به نشتی آب از دستگاه اشاره دارد. برای پیدا کردن علت ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ در چنین شرایطی باید تعمیرکار کلیه قطعات مربوط به تخلیه مانند پمپ، شلنگ‌ها و لوله‌ها را بررسی و در صورت نیاز، آن‌ها را تعویض یا تعمیر کند.

خطای HE در ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

این ارور ظرفشویی سامسونگ مربوط به خرابی المنت هیتر می‌شود. در این حالت احتمالا آب به اندازه کافی گرم نمی‌شود. وجود رسوبات بیش از حد روی المنت یا ضربه دیدن هیتر از مهم‌ترین دلایلی است که روی عملکرد این قطعه تاثیر منفی می‌گذارد.

فهرست ارور‌های D در ماشین ظرفشویی سامسونگ

ارورهای خانواده D، یکی از رایج‌ترین موارد در فهرست ارور ظرفشویی سامسونگ است. این خانواده از خطاها با ارور d01 ظرفشویی سامسونگ شروع شده و تا خطای D09 ادامه خواهد داشت که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. 

ارور D01 ماشین ظرفشویی سامسونگ

در صورت مشاهده ارور D01 در ماشین ظرفشویی سامسونگ شیر برقی دستگاه را بررسی کنید. اصلی‌ترین علت ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ در چنین مواقعی سوختن شیر برقی است.

ارور d02 ظرفشویی سامسونگ

ارور D02 ظرفشویی سامسونگ در نتیجه خرابی یا اختلال در پمپ تخلیه یا برد دستگاه ایجاد می‌شود. به دلیل حساسیت و نقش حیاتی این دو قطعه بهتر است تعمیر آن‌ها و رفع این ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ را به تکنسین متخصص بسپارید.

بررسی ارتباط ارور D03 و خشک نشدن ظروف

ارور D03 ماشین ظرفشویی سامسونگ مربوط به خرابی خشک‌کن و گرمادهی هیتر می‌شود. در این حالت ظروف خیس باقی می‌مانند و کاملا خشک نمی‌شوند. برای رفع این مشکل هیتر یا المنت باید تعویض شود. علاوه‌بر این، ممکن است علت خشک نشدن ظروف، نیم‌سوز بودن برد باشد که تعمیر آن را باید به متخصص حرفه‌ای بسپارید.

ارور d04 ماشین ظرفشویی سامسونگ

علت بروز این کد خطا خرابی ترمیستور هیتر دستگاه است. برای رفع ارور D04 ماشین ظرفشویی سامسونگ باید تعمیر یا تعویض ترمیستور را به تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید. به‌شدت توصیه می‌کنیم برای رفع این مشکل به‌صورت خودسرانه عمل نکنید تا از وارد شدن آسیب‌های جدی‌تر به دستگاه جلوگیری شود.

ارور D05 ظرفشویی سامسونگ

ارور D05 ظرفشویی سامسونگ نشان‌دهنده مشکل در مکش پمپ است. درواقع، زمانی که پمپ دستگاه جریان کمی می‌کشد، این ارور روی پنل دستگاه نمایش داده خواهد شد. در چنین مواقعی برای رفع ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ باید به سراغ تعمیرکار حرفه‌ای بروید.

رفع ارور D06 ماشین ظرفشویی سامسونگ

این ارور ظرفشویی سامسونگ برخلاف کدخطای D05 نشان‌دهنده مکش بیش از حد پمپ ماشین ظرفشویی سامسونگ است. بهتر است حل این مشکل به تعمیرکار متخصص سپرده شود.

علت ارور D07 ماشین ظرفشویی سامسونگ

ارور D07 در ماشین ظرفشویی سامسونگ نشان‌دهنده نشتی آب در یک یا چند قسمت دستگاه است. در چنین شرایطی احتمالا فلوتر دستگاه بالا آمده است. برای رفع این مشکل قسمت‌های مختلف دستگاه از جمله موتور جت ماشین ظرفشویی سامسونگ را از نظر نشتی آب بررسی کنید.

مشاهده ارور D08 درصورت خرابی شیر برقی

اگر شیر برقی به‌درستی کار خود را انجام ندهد و در زمان درست و به‌موقع، روشن و خاموش نشود، این ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ روی نمایشگر ظاهر خواهد شد. برای رفع این مشکل باید سلامت شیر برقی و برد را بررسی کرده و در صورت لزوم، آن‌ها را تعویض کنید.

رفع ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ با متخصصان تعمیر آنلاین

اطلاع از خرابی مبدل فشار با ارور D11

در صورت مشاهده ارور D11، مبدل فشاری دستگاه دچار ایراد شده است. حل این مشکل باید توسط تکنسین مجرب انجام شود.

علت ارور D12 در ماشین ظرفشویی سامسونگ

ارور D12 به خطای خروجی آب از ایرگاد معروف است. کدخطای ماشین ظرفشویی سامسونگ به وجود اشتباه در خارج شدن آب اشاره می‌کند و علت اصلی آن به پمپ تخلیه یا برد باز می‌گردد.  درصورت مشاهده این ارور ظرفشویی سامسونگ برد اصلی و پمپ تخلیه دستگاه را بررسی کنید؛ زیرا دستگاه شما با مشکل در تخلیه آب مواجه است. برای رفع این مشکل باید از یک تعمیرکار ماشین ظرفشویی کمک بخواهید تا در صورت لزوم، پمپ یا برد دستگاه را تعویض کند.

رفع ارور D13 ماشین ظرفشویی سامسونگ

نمایش ارور D13 ماشین ظرفشویی سامسونگ به‌معنای گرم بودن بیش از حد آب دستگاه است. علت ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ در چنین شرایطی به خرابی هر یک از قطعات برد، المنت و سنسور دمای آب بازمی‌گردد. برای رفع این مشکل باید هر کدام از این قطعات را بررسی و در صورت خرابی آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید. اگر اطلاعات و ابزار لازم برای این کار را ندارید، حتما از یک تکنسین مجرب در این زمینه کمک بخواهید تا به سایر قطعات ظرفشویی آسیبی وارد نشود.

ارور D14؛ خطای ورودی و خروجی آب ظرفشویی سامسونگ

در صورت بروز ارور D14، باید کلیه قطعات مرتبط با آب‌گیری و تخلیه دستگاه را بررسی کنید؛ زیرا این ارور مربوط به مشکل در ورود و خروج آب به ماشین ظرفشویی است.

رفع ارور 9E ماشین ظرفشویی سامسونگ با یک کار ساده

ارور 9E ماشین ظرفشویی سامسونگ به‌معنای پایین بودن سطح آب است. یکی از مهم‌ترین دلایل نمایش این ارور ظرفشویی سامسونگ قرار دادن اشتباه ظروف بزرگی مثل قابلمه در مخزن است.

در این حالت آب داخل قابلمه جمع می‌شود و سطح آب مخزن پایین می‌آید. از جمله سایر دلایل بروز ارور 9E ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌توان به تراز نبودن ظرفشویی، خرابی سنسور سطح آب و خرابی شیر برقی اشاره کرد.

علت ارور 4C ماشین ظرفشویی سامسونگ

نمایش ارور 4C یعنی دستگاه با کمبود آب در مخزن روبه‌رو شده است. در اکثر مواقع هیچ آبی وارد ظرفشویی نشده و امکان ادامه برنامه شست‌وشو غیرممکن است. برای رفع ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ باید ابتدا دستگاه را خاموش کرده و از باز بودن شیر ورودی و وجود آب شهری در لوله‌ها اطمینان پیدا کنید. سپس فیلتر شبکه‌ای ظرفشویی و شیر برقی را بررسی کنید که با خرابی‌شان از ورود آب به دستگاه جلوگیری نکرده باشند.

ارور pe ظرفشویی سامسونگ نشانه چیست؟

ارور PE در ماشین ظرفشویی سامسونگ مربوط به مجموعه توزیع‌کننده است و تحت‌عنوان خطای نیمه بار شناخته می‌شود. برای رفع این ارور ابتدا دستگاه را از برق بکشید؛ سپس موتور و سوئیچ توزیع‌کننده را بررسی کرده و سیم‌های شل‌شده روی آن‌ها را مجددا سفت کنید. اگر سیم‌ها دچار ایراداتی نظیر از بین رفتن لایه محافظ روی سیم و قطعی سیم‌ها باشند، تعویض آن‌ها ضروری است.

اگر مشکل از شل شدن یا خرابی سیم‌ها نباشد، باید سیستم توزیع‌کننده دستگاه شامل  بشقاب و موتور توزیع‌کننده سوئیچ را تعویض کنید. این ارور برای افراد غیرمتخصص پیچیده بوده و بهتر است رفع آن را به تعمیرکار مرتبط بسپارید.

رفع ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ با بررسی‌های دقیق

برای رفع خطای e2 در ماشین ظرفشویی سامسونگ یا هر خطای دیگری، شما باید ابتدا این ارور را کامل و دقیق بررسی کنید. ممکن است در صورت رفع یک خطا، ارور دیگری نمایش داده شود که نشانی از وجود مشکلات جدی‌تر در ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌دهد. در این زمان بهترین راه‌حل، مراجعه به یک مرکز ارائه دهنده خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ به صورت تخصصی است. تکنسین‌ها ماشین ظرفشویی شما را بررسی خواهند کرد تا ارور آن رفع شود. آیا شما تجربه‌ای از ارور ظرفشویی سامسونگ دارید؟ شما می‌توانید تجربه‌های خود را از طریق کامنت‌های همین مقاله با ما و سایر خوانندگان مجله تعمیر آنلاین به اشتراک بگذارید.