ارور 8E لباسشویی سامسونگ یکی از مهم‌ترین ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ است که ممکن است برای دستگاه شما پیش آید. این کد خطا از به کار نیفتادن موتور ماشین لباسشویی و یا عدم نظم کاری قطعات در دستگاه خبر می‌دهد.

در این حالت توصیه می‌شود به جای دستکاری بیهوده جهت برطرف کردن ارور ماشین لباسشویی تمامی علت‌های بروز کد خطای 8E را بررسی کرده و در صورت حل نشدن مشکل با نمایندگی ماشین لباسشویی سامسونگ تماس بگیرید.

پس با تعمیر آنلاین همراه باشید چرا که در این مطلب تمامی دلایل بروز این کدخطا و نحوه بر طرف کردن آن را برای شما شرح خواهیم داد.

 

کد خطا 8E لباسشویی سامسونگ

 

معنی ارور 8E در ماشین لباسشویی سامسونگ

با پیشرفت تکنولوژی در صنعت تولید لوازم خانگی، ماشین لباسشویی‌هایی مجهز با نمایشگر LCD ساخته شدند تا انتخاب برنامه شستشو را برای کاربر راحت‌تر و متنوع‌تر کنند. این صفحه نمایشگر می‌تواند با استفاده از اعداد و حروف انگلیسی کد خطاهای خاصی را به کاربر نشان دهد و محدوده بروز مشکل را به اطلاع او برساند. این مساله باعث می‌شود که کاربر زودتر متوجه نوع مشکل شود و در پی برطرف کردن آن برآید.

ارور 8E لباسشویی سامسونگ از کدخطاهایی است که به طور معمول در اثر گذر زمان و قرسودگی قطعات و اتصالات رخ می‌دهد. با این حال در برخی از مواقع دیده شده که به دلیل استفاده نادرست و اشتباه از ماشین لباسشویی، با کد خطای 8E مواجه شده است.

از آنجا که ارور 8E لباسشویی سامسونگ خبر از مشکلی پیشچیده و اساسی می‌دهد. رفع این مشکل در اغلب موارد نیاز به تکنسین و افراد زبده دارد. از مهم‌ترین دلایل بروز ارور 8E لباسشویی سامسونگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ارور 8E لباسشویی سامسونگ

 

خرابی تاخوی موتور

تکان خوردن دیگ لباسشویی و جابه‌جا شدن لباس‌ها در داخل آن، نیاز مبرمی به روشن شدن موتور ماشین لباسشویی دارد. به همین دلیل خرابی تاخوی موتور به منزله خرابی کل دستگاه است و تا رفع نشدن مشکل، شستشو البسه با دستگاه غیرقابل ممکن است.

تاخوی موتور قطعه‌ای کوچک اما مهم است که وظیفه چپ و راست زدن موتور لباسشویی را بر عهده دارد و نوعی ناظم و نظم‌دهنده فعالیت‌های موتور محسوب می‌شود. خرابی این قطعه می‌تواند باعث ظهور ارور 8E لباسشویی سامسونگ شود.

 

مقاله پیشنهادی: ارور AE لباسشویی سامسونگ

 

 

خرابی کلکتور موتور

یکی دیگر از قطعات مهم در موتور لباسشویی سامسونگ، کلکتور است. این قطعه در صورت خرابی دچار جرقه‌های بسیاری می‌شود و به سرعت باید به آن رسیدگی شود.

اگر فکر می‌کنید که کلکتور موتور خراب شده است و دلیل بروز ارور 8E لباسشویی سامسونگ نیز همین است، پیشنهاد می‌شود برای تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ خود از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید.

 

آسیب دیدن زغال موتور

زغال موجود در موتور که در نزدیکی آرمیچر موتور قرار گرفته و به کلکتور ماشین لباسشویی چسبیده است قطعه‌ای است که به مرور زمان کوتاه می‌شود و کاملا به کلکتور نمی‌چسبد.

وجود فاصله بین این دو قطعه سبب جمع شدن گرد و خاک در موتور می‌شود که می‌تواند منجر به سوختن موتور ماشین لباسشویی شود. برای برطرف کردن ارور ماشین لباسشویی خود به دلیل خرابی زغال، نیاز به مراجعه تکنسین و بررسی دقیق دستگاه است.

 

کد خطا 8E ماشین لباسشویی سامسونگ

 

وجود ایراد در برد معمولی

برد قطعه‌ای نسبتا کوچک و نازک اما حیاتی در ماشین لباسشویی است که نقش مغز را برای دستگاه ایفا می‌کند. این قطعه با استفاده از اتصالات الکترونیکی که به تمام قطعات موجود در لباسشویی دارد می‌تواند فرمان شروع و پایان کار کردن هریک از قطعات را ارسال کند.

بدین ترتیب برد لباسشویی فرآیند کلی شستشو را از لحظه روشن شدن دستگاه تا خاموش شدن آن مدیریت می‌کند. خرابی این قطعه و وجود مشکل در اتصالات برد به موتور می‌تواند باعث شود که ارور 8E لباسشویی سامسونگ بر روی نمایشگر ظاهر شود.

تعمیر برد لباسشویی نیاز به اطلاعات تخصصی و ابزار خاص دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود جهت رفع خطای 8E لباسشویی سامسونگ با مرکز تخصصی تعمیر ماشین لباسشویی خود تماس بگیرید.

 

ارور 8E ماشین لباسشویی سامسونگ

 

 

 

خرابی برد اینورتر

در ماشین لباسشویی‌های غیر اینورتر سامسونگ تنها یک برد وجود دارد که دستور شروع و پایان کار موتور نیز از طریق آن انجام می‌شود. در حالی که در ماشین لباسشویی اینورتر سامسونگ جهت افزایش راندمان لباسشویی، از دو برد استفاده می‌شود. برد اینورتر وظیفه کنترل فعالیت موتور دستگاه و برد معمولی مدیریت فعالیت باقی قطعات را بر عهده می‌گیرد.

 

مقاله مرتبط: ارور E9 ماشین لباسشویی سامسونگ