تلویزیون از پر استفاده‌ترین وسایل هر خانه ای است؛ از این رو نظافت آن هم از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌باشد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند تمیز کردن صفحه تلویزیون را می‌توان در کنار گردگیری کردن قسمت‌های دیگر خانه انجام داد و تنها به یک پاشیدن شیشه پاک کن و دستمال کشیدن، اکتفا کرد! اگر شما هم مانند این افراد فکر می‌کنید، سخت در اشتباهید.

تمیزکردن صفحه تلویزیون

گاهی انجام ساده‌ترین کارها و روش‌هایی که برای نظافت وسایل منزل یاد گرفته ایم، نتیجه ای کاملاً عکس برای تلویزیون به دنبال دارند و در برخی مواقع هم ما را با خسارت و خرابی رو به رو می‌کنند. تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و تلویزیون‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند؛ از این در کنار کیفیت فوق‌العاده ای که برایتان فراهم می‌کنند، بسیار حساس و آسیب‌پذیر هم هستند.

یادگیری نحوه صحیح تمیز کردن صفحه تلویزیون به شما این امکان را می‌دهد تا در کنار مراقبت از دستگاهتان، نظافت را هم به خانه تان هدیه بدهید. با تعمیر آنلاین همراه باشید.

اشتباهات رایجی که در تمیز کردن تلویزیون مرتکب می شوید!

از مهم‌ترین نکاتی که در زمینه نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون باید بدانید، کارهایی است که نباید انجام دهید! پیش از آنکه بخواهید راه و روش‌ها را فرا بگیرید، بهتر است عادت‌های اشتباهی که تاکنون داشته‌اید را ترک کنید. البته در نظر داشته باشید که ما منتظر نظرات مخالف شما هم هستیم!

معمولا وقتی از این اقدامات با عنوان “اشتباهات رایج” صحبت می‌شود، افراد زیادی هستند که به راهکارهای آسیب زننده اصرار دارند و می‌گویند ماه‌ها و حتی سال‌ها است که از این اقدامات برای نظافت صفحه تلویزیون استفاده می‌کنند و مشکلی هم برایشان پیش نیامده است. در پاسخ به این افراد باید بگوییم بسیار خوش شانس بوده‌اید که تا به حال متضرر نشده‌اید و دستگاهتان خراب نشده‌است!
اما این خوش شانسی اصلا دلیل بر این نیست دیگران هم مانند شما دچار آن نمی‌شوند یا در آینده ای نزدیک، گریبان گیر خود شما هم نخواهد شد. بهترین کار، پیشگیری از عواقب موجود و در پیش گرفتن بهترین راه‌های نظافت است. حال این اشتباهات رایج چه هستند؟ آیا تا به حال شما هم آن‌ها را انجام داده‌اید؟

تمیز کننده را تحت هیچ شرایطی مستقیما روی صفحه اسپری نکنید!

یکی از بزرگترین اشتباهات افراد در نظافت صفحه تلویزیون، پاشیدن مواد شوینده بر روی آن است. این کار یک فاجعه بزرگ است و ممکن است در همان ابتدا خرابی به بار نیاورد، اما مطمئن باشید در طول زمان آسیب‌های آن نمایان خواهد شد.

از ویژگی‌های مهم نمایشگرهای این روزها می‌توان به بدون قاب و محافظ بودن آنها اشاره کرد؛ در واقع هرچه زمان می‌گذرد، بخش‌های اضافی شان حذف می‌شود و به ظرافتشان افزوده می‌شود. زمانی که شما مواد شوینده را به روی صفحه نمایش اسپری می‌کنید، این مواد به راحتی از طریق قاب باریک کنار صفحه به زیر نمایشگر نفوذ می‌کند . در آن پخش می‌شود.

 

تمیزکردن صفحه تلویزیون

به عنوان یکی از تجربه‌های متداول این مشکل می‌توان به سیاه شدن گوشه‌های نمایشگرهای LCD اشاره کرد. گاهی ممکن است این لکه بسیار کوچک باشند، اما تبخیر شدنشان بدون آسیب زدن به صفحه نمایش محال است! اگر تا امروز این کار را انجام می‌دادید، از این پس آن را قطع کنید.

برای آگاهی بیشتر از مشکلات رایجی که اتفاق می افتد و تعمیر تلویزیون با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


نسبت به مواد تشکیل دهنده تمیز کننده ها حساس باشید

تا اینجا دریافتید، تحت هیچ شرایطی محلول‌های شوینده را به طور مستقیم به صفحه نمایش اسپری نکنید. اما آیا این به معنای استفاده از هر ماده ای بر روی دستمال است؟ مسلما خیر! بسیاری از افراد از همان شیشه پاک کن‌های معمول برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون هم استفاده می‌کنند. دقت داشته باشید صفحه نمایش تلویزیون با شیشه پنجره بسیار متفاوت است و حساسیت‌های بیشتری هم دارد.

این نمایشگرها نسبت به مواد شیمیایی مقاوم نیستند و حتی گاهی یک بار تماس با آنها ممکن است سبب خرابی شان شود! از این رو یکی از نکات مهمی که در زمینه نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون باید بدانید، استفاده نکردن از مواد تمیز کننده ای است که در داخل آنها از الکل یا محلول‌های آمونیاکی به‌ کار رفته است.

حوله های آشپزخانه انتخاب خوبی برای نظافت صفحه تلویزیون نیستند

همانطور که گفتیم نمایشگرها بسیار حساس و ظریف هستند؛ از این رو باید برای انتخاب دستمال یا پارچه ای که قرار است روی آنها را بکشیم، اهمیت قائل شویم. یکی از اشتباهات افراد آن است که از حوله‌های آشپزخانه برای تمیز کردن تلویزیون استفاده می‌کنند! این حوله‌ها برای خشک کردن دست و گرفتن آب و چربی از روی پوست ساخته شده‌اند، نه برای صفحه نمایش! حوله‌ها به راحتی می‌توانند شفافیت صفحه دستگاهتان را از بین ببرند و روز آن خش بیندازند.

 

تمیزکردن صفحه تلویزیون

 

انتخاب اشتباه دیگر برای نظافت، دستمال‌های چند منظوره هستند. این دستمال‌ها کاربردهای زیادی دارند و برای سطوح مختلفی به کار می‌روند؛ از این رو ممکن است مواد ریز و خشنی را درون خود داشته باشند که به صفحه نمایش ما آسیب بزند. استفاده از این دستمال‌ها را هم برای تمیز کردن صفحه تلویزیون متوقف کنید.

نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون را اصولی فرا بگیرید

پس از فراگیری نبایدها وقت آن رسیده‌است که بدانیم برای نظافت چه کاری انجام دهیم؟ پیش از آنکه بخواهیم راهکارها را آموزش دهیم، خوب است بدانید برای افزایش عمر دستگاهتان بهتر است آن را در شرایطی قرار دهید که زیاد نیازمند نظافت نباشد. به عنوان مثال می‌توانید آن را در مکان‌هایی عاری از گرد و غبار قرار دهید و به فرزندانتان هم آموزش دهید، به ‌طور مستقیم به صفحه تلویزیون دست نزنند.

دقت داشته باشید، راهکارهایی که در ادامه در زمینه نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون ارائه می‌شوند را به ترتیب انجام دهید. اگر در یکی از مراحل متوجه شدید که به تمیزی دلخواهتان رسیده‌اید، کار را همان‌جا به پایان برسانید. در غیر این صورت می‌توانید راهکارها را تا حاصل شدن نتیجه مطلوبتان ادامه دهید. حال راهکارهای تمیزکردن صفحه تلویزیون چه هستند؟

قدم اول: تلویزیون را آماده نظافت کنید

پیش از انجام هر گونه اقدامی برای نظافت، از خاموش بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید. دقت داشته باشید این خاموشی به معنای کشیدن دستگاه از پریز برق می‌باشد. همچنین در نظر داشته باشید فعالیت‌های مربوط به تمیز کردن را تا خنک شدن کامل دستگاه انجام ندهید.

تمیزکردن صفحه تلویزیون


قدم دوم: نمایشگر را گردگیری کنید

در قدم بعدی باید اقدام به گردگیری صفحه نمایش کنید و غبارهای آن را از بین ببرید. در نظر داشته باشید بهترین نوع گردگیری آن است که بدون لمس شدن صفحه نمایش صورت بگیرد. به عنوان مثال می‌توانید از هوای فشرده در این راستا استفاده کنید.

قدم سوم: با دستمال میکروفایبر خشک اقدام به نظافت کنید

دستمال‌های میکروفایبر انتخاب مناسبی برای تمیز کردن صفحه تلویزیون می‌باشند و آن‌ها را به راحتی می‌توانید در فروشگاه‌ها پیدا و خریداری کنید. توصیه ما در مراحل ابتدایی استفاده از دستمال خشک است. بسیاری از لکه‌ها با همین نظافت خشک پاک می‌شوند و به مراحل دیگر نیازی نخواهید داشت. توجه داشته باشید که تمامی فعالیت‌ها بر روی صفحه نمایش باید به آرامی انجام گیرد و تحت هیچ شرایطی به آن فشار نیاورید. همچنین از حرکت دایره ای خودداری کنید و دستمال را از بالا به پایین با چپ به راست حرکت دهید.

تمیزکردن صفحه تلویزیون


قدم چهارم: دستمال میکروفایبر را به آب مقطر آغشته کنید

اگر از مراحل قبلی نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون نتیجه دلخواهتان حاصل نشد، می‌توانید از آب مقطر استفاده کنید. دستمال را به حدی مرطوب کنید که خیسی آن مشخص باشد. همچنین در نظر داشته باشید این دستمال به قدری خیس نباشد که قطره‌های روی صفحه نمایش شناور شود و به داخل آن نفوذ کند. استفاده از آب شیر را به ‌طور کامل فراموش کنید؛ چرا که مواد معدنی موجود در آن سبب آسیب زدن به صفحه نمایشتان می‌شود.

قدم پنجم: دستمال میکروفایبر را آغشته به آب مقطر و سرکه کنید

در 99 درصد موارد، تنها استفاده از دستمال خشک میکروفیبر برای نظافت کافی است و به این مرحله نمی‌رسید. اگر کثیفی‌ها بسیار حاد هستند، دستمال میکروفایبر را به آب مقطر و سرکه سفید آغشته کنید و با حرکتی آرام اقدام به تمیز کردن صفحه نمایش کنید. میزان رطوبت این مرحله هم مانند مورد قبلی است و نباید زیاد و یا خیلی کم باشد.

صفحه نمایش‌های امروزی بسیار حساس و ظریف هستند و باید برای نظافت آنها اهمیت قائل باشید. این صفحه نمایش می‌تواند نمایشگر تلویزیون یا لپ تاپ یا هرچیز دیگری باشد. نظافت را پشت گوش نیندازید و به تجربه‌هایتان تاکنون اکتفا نکنید! راهکارهای اصولی تمیز کردن صفحه را فرا بگیرید تا در نهایت بهترین نتیجه عایدتان شود.