آیا تابه‌حال برایتان پیش آمده است که حین جارو کشیدن، جاروبرقی‌تان به‌طورناگهانی خاموش شود؟ بسیاری از افراد در چنین مواقعی دست‌پاچه می‌شوند و تصور می‌کنند دستگاهشان سوخته است. هرچند سوختن موتور منجر به خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی می‌شود، اما لزوما به این دلیل نیست. خاموش شدن جاروبرقی در اکثر مواقع با داغ شدن بدنه دستگاه و تولید صدای ناخوشایند همراه است. در این حالت دستگاه را دوباره روشن نکنید و اجازه بدهید بدنه آن کمی خنک شود. اما بهترین راهکار در چنین شرایطی، کمک گرفتن از یک تعمیرکار جاروبرقی حرفه ای است. در این مقاله علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی سامسونگ، بوش و سایر برندها را بررسی می‌کنیم و راه‌حل تعمیر آن را به شما آموزش می‌دهیم.

گرفتگی مسیر مکش؛ اصلی‌ترین علت خاموش شدن جاروبرقی

در اکثر مواقع علت داغ شدن و خاموش شدن جارو برقی سامسونگ یا سایر برندها به مسدود بودن مسیر مکش بازمی‌گردد. در این حالت به موتور فشار بالایی وارد می‌شود و دستگاه برای جلوگیری از سوختن موتور، دستور خاموش شدن ناگهانی موتور جاروبرقی را می‌دهد. در چنین شرایطی به‌دلیل وارد شدن فشار بیش از حد به موتور، بدنه بسیار داغ می‌شود و ممکن است آسیبی جدی به دستگاه وارد شود.

اگر به‌دنبال پیدا کردن علت خاموش شدن جارو برقی سامسونگ در حین کار هستید، ابتدا مسیر مکش در پارویی، لوله خرطومی و لوله تلسکوپی را بررسی کنید. درصورتی‌که مسیر مکش با آشغال بسته شده بود، با استفاده از فشار آب یا هر روش دیگر، گرفتگی را برطرف کرده و لوله‌ها را پس از خشک شدن کامل به جاروبرقی نصب کنید. بهتر است برای جلوگیری از بروز دوباره این مشکل، از جارو کردن اشیای درشت مثل پلاستیک و کاغذ خودداری کنید.

مسدود بودن فیلترها؛ علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار

مسدود بودن فیلتر جاروبرقی می‌تواند علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار باشد. فیلترها نقش تصفیه‌کننده هوا در داخل جاروبرقی را برعهده دارند و باعث خارج شدن هوای بدون گردوغبار به بیرون از دستگاه می‌شوند. درصورت انسداد فیلترها با گردوخاک، امکان گردش هوا در داخل و خارج جاروبرقی وجود نداشته و جاروبرقی خاموش می‌شود.

برای رفع این مشکل باید فیلترها را تعویض کنید. مراحل تعویض فیلتر عبارت‌اند از:

  1. ابتدا جاروبرقی را خاموش کنید و سیم آن را از پریز بکشید.
  2. در بدنه را باز کنید تا فیلترها را ببینید.
  3. فیلتر اصلی میان موتور و کیسه جاروبرقی قرار دارد. با خارج کردن کیسه به‌راحتی به فیلتر دسترسی پیدا کنید.
  4. فیلتر را به‌صورت خشابی از جای خود بیرون بکشید و فیلتر جدید را جایگزین آن کنید.
  5. کیسه را به جای خود بازگردانید و در بدنه را ببندید.

عمر مفید هر فیلتر ۶ ماه است. توصیه می‌کنیم پس از گذشت این مدت، برای بهبود عملکرد جاروبرقی و بالا رفتن عمر دستگاه، فیلتر را تعویض کنید.

تعویض به‌موقع فیلترها؛ جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی حین کار

خرابی موتور؛ جدی‌ترین علت روشن نشدن جاروبرقی

اگر سال‌ها است که از جاروبرقی خود استفاده می‌کنید، احتمالا خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی مربوط به خرابی موتور است. بعد از چند سال استفاده یا درصورت استفاده غیراصولی از جاروبرقی، قطعات داخلی موتور فرسوده شده و از کار می‌افتند. ایراد در کلکتور موتور یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که باعث خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی می‌شود و معمولا با جرقه زدن همراه است.

در چنین شرایطی، برای رفع علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی راهی به‌جز تعمیر جاروبرقی پاناسونیک یا سایر برند های جاروبرقی ندارید. توصیه می‌کنیم این کار را به یک فرد متخصص و آگاه در این زمینه بسپارید. متخصصان تعمیرآنلاین با گذراندن دوره‌های تخصصی هر برند، باکیفیت‌ترین خدمات را به شما عرضه می‌کنند. کلیه خدمات تعمیراتی مجموعه ما با ۶ ماه گارانتی همراه است.

پر بودن بیش از حد کیسه؛ علت خاموش شدن جاروبرقی بعد از چند دقیقه

پر بودن کیسه یا پاکت جاروبرقی مهم‌ترین علت خاموش شدن یهویی جاروبرقی است. همه آشغال‌های مکیده‌شده توسط جاروبرقی به داخل کیسه‌ای در داخل بدنه دستگاه هدایت می‌شود که پس از چند بار استفاده پر خواهد شد. پر بودن بیش از حد کیسه باعث کم شدن مکش و پراکنده شدن گرد و خاک در بدنه داخلی دستگاه می‌شود. همین موضوع برای موتور مشکلات جدی ایجاد می‌کند و باعث داغ شدن بیش از حد آن می‌شود.

برای رفع این مشکل، باید نسبت به تعویض پاکت یکبار مصرف جارو برقی اقدام کنید. اگر دستگاه شما کیسه دائمی دارد، آن را کاملا تمیز کنید و به جای خود بازگردانید. برای تعویض پاکت جاروبرقی فقط کافی است مراحل زیر را با دقت طی کنید:

  1. ابتدا دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید.
  2. در دستگاه را باز کنید تا به کیسه دسترسی داشته باشید.
  3. دهانه پلاستیکی کیسه را محکم بگیرید و به‌صورت کشویی از جای خود بیرون بکشید.
  4. کیسه پرشده را به سطل آشغال بیندازید و کیسه جدید را از پلاستیک خود خارج کنید.
  5. دهانه پاکت را باز کرده و با کمک دست فضای داخل کیسه را باز کنید تا آشغال‌ها به‌درستی به داخل کیسه هدایت شوند.
  6. دهانه پلاستیکی در کیسه را محکم در دست بگیرید و در قسمت مشخص به‌صورت کشویی فشار دهید تا کاملا در جای خود محکم شود.

درصورتی‌که پس از نصب کیسه یک‌بار مصرف جاروبرقی صدای ناهنجاری به گوشتان رسید، احتمالا آن را به‌درستی جای‌گذاری نکرده‌اید. همچنین توصیه می‌کنیم وقتی حدود ۷۰ درصد پاکت پر شد، آن را به‌سرعت تعویض کنید تا عمر مفید دستگاهتان افزایش پیدا کند. یکی از مواردی که باعث می‌شود نیاز به تعمیر جاروبرقی آاگ یا سایر برند ها را پیدا کنید، تعویض نکردن پاکت دستگاه است.

جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی با خالی کردن به‌موقع کیسه

خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی به‌دلیل استفاده طولانی‌مدت از دستگاه

بر اساس توان موتور جاروبرقی‌های خانگی، بهتر است که از دستگاه خود حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استفاده کنید؛ درغیراین‌صورت فشار بالایی به موتور وارد می‌شود که افزایش دمای دستگاه را به همراه خواهد داشت. با بالا رفتن دمای موتور، برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به دستگاه، دستور خاموش شدن جاروبرقی به موتور ارسال می‌شود. در این مواقع، دستگاه تا زمان خنک شدن دمای داخلی جاروبرقی روشن نخواهد شد. ازهمین‌رو، علت خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ در برخی از مواقع استفاده طولانی‌مدت از آن و داغ شدن بیش از حد بدنه و قطعات داخلی است.

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای جاروبرقی شما پیش بیاید، جرقه زدن کلکتور است. این مشکل می‌تواند باعث خاموش شدن جاروبرقی حین کار شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه رفع این مشکل، می‌توانید به مقاله “علت جرقه زدن کلکتور جاروبرقی” مراجعه کنید

برای جلوگیری از خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ در حین کار باید حدود نیم ساعت بین جارو کشیدن خود وقفه بیندازید تا قطعات داخلی اندکی خنک شوند. البته دستگاه‌هایی با توان موتور بالاتر به شما اجازه می‌دهند زمان بیشتری را صرف نظافت کنید.

نوسانات شدید برقی؛ عامل تهدید لوازم الکترونیکی خانگی

نوسان‌های شدید برقی اصلی‌ترین علت قطع و وصل شدن جاروبرقی محسوب می‌شود. استفاده از دستگاه در ساعت‌های اوج مصرف برق باعث خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی خواهد شد. اتصال پریز جاروبرقی به سه‌راهی و سیم‌های سیار نیز از دلایل دیگری است که موجب افت ولتاژ و وارد شدن فشار به جاروبرقی می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که در زمان کم‌باری مصرف برق، جاروبرقی را روشن کنید. همچنین برای جلوگیری از کاهش ولتاژ برق، دستگاه را حتما به پریز اصلی خانه متصل کنید. یکی از اصلی ترین دلیل های خاموش شدن جارو برقی در حین کار، خرابی قطعات آن است. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است از بهترین جاروبرقی رباتیک موجود در بازار استفاده کنید.

استفاده از جاروبرقی در زمان‌های مناسب؛ بهترین راه افزایش عمر مفید دستگاه

عیب‌یابی دقیق و تعمیر انواع جاروبرقی در مرکز تخصصی تعمیرآنلاین

در این مقاله به بررسی دلایل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی پرداختیم و راهکارهای حل هرکدام از آن‌ها را بیان کردیم. معمولا علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی ال جی با علت خاموش جاروبرقی aeg یا سایر برندها یکسان است؛ اما برای تعمیر هر دستگاه باید به مرکز تخصصی همان برند مراجعه کنید. درصورتی‌که کلیه موارد این مقاله را بررسی کردید، اما هنوز هم مشکل دستگاهتان برطرف نشد، باید آن را به یک متخصص نشان دهید.

تعمیرآنلاین نمایندگی رسمی بیش از ۶ برند مطرح اروپایی و ایرانی را به عهده دارد و انواع خدمات تعمیراتی را با بالاترین کیفیت عرضه می‌کند. کلیه تعمیرات انجام‌شده در تعمیر آنلاین با ۶ ماه ضمانت همراه است. برای ثبت سفارش همین حالا فرم مربوطه را پر کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۹۶ تماس بگیرید.