اینکه چه مقدار پودر در ماشین لباسشویی می‌تواند لباس‌ها را کاملا تمیز به ما تحویل دهد، سوال اکثر کاربران ماشین لباسشویی است.

البته جواب قاطعی برای اندازه پیمانه پودر ماشین لباسشویی وجود ندارد اما شما می‌توانید با مطالعه این مطلب به میزان نسبی و مناسب آن برسید.

مقدار پودر در ماشین لباسشویی

در گذشته به دلیل کیفیت پایین پودرهای شوینده، باور مردم بر این بود که هرچه میزان پودر بیشتری در لباسشویی ریخته شود، لباس‌ها تمیزتر خواهند شد.

امروزه پودرهای لباسشویی دارای آنزیم‌های کارآمد و جدیدی هستند که می‌توانند به راحتی سخت‌ترین لکه‌ها را از روی لباس بردارند و نیازی به استفاده بیش از حد از آن نیست.

در مقاله راهنمای خرید بهترین مایع لباسشویی در مورد امنتخاب این شوینده مطلبی منتشر کرده ایم، که به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم آن را مطالعه بفرمایید.

 

اندازه پیمانه پودر ماشین لباسشویی چقدر است؟

در صورتی که کمتر از حد نیاز از پودر شوینده استفاده شود لباس‌ها به قدر کافی تمیز نمی‌شوند.

از طرفی دیگر استفاده بیش از حد از پودر در لباسشویی، کاربر را با کف بیش از حد، آسیب به ماشین لباسشویی و نیاز به آبکشی بیشتر لباس مواجه می‌کند؛ که این امر یکی از دلایل باقی ماندن پودر پس از شستشو روی لباس هاست.
به طور معمول در شوینده‌های معمولی بین 150 تا 250 گرم پودر در ماشین لباسشویی ریخته می‌شود اما میزان دقیق پودر در لباسشویی با بررسی موارد زیر تعیین می‌شود:

توصیه تولیدکننده پودر

از آنجا که تولیدکننده‌های مواد شوینده از میزان پاک‌کنندگی و ترکیبات محصولات خود به خوبی آگاه هستند در پشت جعبه محصول، اندازه پیمانه پودر ماشین لباسشویی مورد نیاز بر اساس میزان کثیفی لباس‌ها و ظرفیت ماشین لباسشویی را تعیین می‌کند.
شما می‌توانید با استفاده از این راهنما میزان مورد نیاز پودر خود را متوجه شوید اما بهتر است به موارد گفته شده بعدی نیز توجه داشته باشید.

ظرفیت ماشین لباسشویی

امروزه ماشین‌های لباسشویی در حجم‌های متفاوتی تولید می‌شود. ماشین‌های 5، 7، 8 و 12 کیلویی از رایج‌ترین ماشین لباسشویی‌های موجود در بازار هستند که بر اساس ظرفیت دیگ، توانایی شستن لباس‌های بیشتری را در خود دارند.

این مساله باعث می‌شود تا با افزایش ظرفیت دستگاه، آب بیشتری برای شستشوی لباس‌ها مصرف شود و به پودر لباسشویی بیشتری نیاز داشته باشد.
شما می توانید در صورت بروز مشکل به منظور تعمیر ماشین لباسشویی با نمایندگی دستگاه خود تماس بگیرید.

اندازه پیمانه پودر ماشین لباسشویی در ماشین لباسشویی خراب

جنس لباس

یکی دیگر از عوامل موثر در اندازه پیمانه پودر ماشین لباسشویی، جنس لباس‌هایی است که تصمیم دارید در لباسشویی بشویید. مسلما هرچه جنس لباس‌ها لطیف‌تر و نازک‌تر باشند شوینده کمتری نیاز خواهید داشت.

نوع لکه

نوع لکه و میزان کثیفی لباس‌ها، از دیگر عوامل موثر در تعیین اندازه پودر ماشین لباسشویی است. مسلما با وجود لکه‌های سرسخت‌تر بر روی لباس و وجود چربی و کثیفی بیشتر بر روی پارچه، پودر بیشتری برای مصرف در لباسشویی لازم خواهد بود.

 

نوع شستشو با توجه به اندازه پیمانه پودر ماشین لباسشویی

برنامه‌های شستشو در لباسشویی دارای زمان‌بندی‌های متنوعی هستند که می‌توانند لباس را از حداقل 20 دقیقه تا حداکثر 3 ساعت شستشو دهند.

هرچه زمان شستشو بیشتر شود، پودر شوینده زمان بیشتری برای حل شدن در آب و آزاد کردن آنزیم‌های خود پیدا خواهد کرد.

لذا توصیه می‌شود بر اساس زمان شستشو اندازه پیمانه پودر ماشین لباسشویی خود را تنظیم کنید و از ریختن پودر زیاد در برنامه‌های شستشوی کوتاه مدت خودداری نمایید.

همچنین عدم استفاده از برنامه شستشو مناسب یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در استفاده از ماشین لباسشویی به شمار می رود که قطعا باعث بروز مشکلات دیگر نیز می شود.

 

میزان آبکشی

در صورتی که میزان و زمان آبکشی لباس در ماشین لباسشویی شما کم باشد، احتمال اینکه مقداری از مواد شوینده بر روی لباس‌ها باقی بماند زیاد است.

لذا بهتر است که در صورت انتخاب برنامه‌هایی با سیکل آبکشی کوتاه، اندازه پیمانه پودر ماشین لباسشویی خود را کاهش دهید.

 

دمای آب عاملی تعیین کننده در اندازه پیمانه پودر ماشین لباسشویی

یکی دیگر از عوامل موثر در میزان پودر در لباسشویی دمای آب در حین شستشوست. از آنجا که مواد شوینده در دمای بالاتر حلالیت بیشتری در آب پیدا می‌کنند، توصیه می‌شود که در شستشوی لباس‌ها با برنامه‌هایی با آب سرد و ولرم میزان پودر مصرفی خود را کاهش دهید.

در صورتی که تصور می‌کنید با کم شدن میزان اندازه پیمانه پودر ماشین لباسشوییشما به خوبی تمیز نخواهد شد می‌توانید دمای آب را افزایش دهید یا برنامه شستشوی دیگری را انتخاب کنید.

 

در این مقاله در مورد عواملی مثل دمای آب، میزان آبکشی، نوع شستشو،جنس لباس و ونوع لکه که در میزان اندازه پیمانه پودر ماشین لباسشویی تاثیر گذار هستند،صحبت کردیم.

شما می توانید در صورت بروز هرگونه مشکل با نمایندگی تعمیر آنلاین تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید تا در سریع ترین زمان ممکن تکنسین های متخصص این نمایندگی برای رسیدگی به مشکل شما اقدام نمایند.