این روزها اگر سری به بازار دیجیتال بزنیم، تلویزیون اسمارت یکی از پرتکرارترین و پرطرفدارترین عناوینی است که به گوشمان می‌خورد. اگر با این تلویزیون‌ها و امکانات آنها آشنا نباشیم، ممکن است فریب تبلیغات را بخوریم! تلویزیون‌های اسمارت میانی تحت هیچ شرایطی با موبایل‌ها قابل قیاس نیستند و امکانات ناقصی را در اختیارتان می‌گذارند. در این بین تلویزیون‌های هوشمندی هم وجود دارند که قیمتشان عجیب بالا است.

در این مطلب تعمیر آنلاین می‌خواهیم به شما کمک کنیم به جای هزینه‌های هنگفت بر روی خرید تلویزیون اسمارت، همه امکانات تلویزیون هوشمند را ارزان تر به خودتان هدیه بدهید!

چگونه تلویزیون را هوشمند کنیم؟

اغلب تلویزیون‌های امروزی سیستم عامل اندروید دارند. این سیستم عامل نفوذ بسیار زیادی در زندگی روزمره ما پیدا کرده‌است و همه روزه شاهد گجت‌های کاربردی و خلاقانه ای هستیم که امکانات فوق العاده ای را برایمان فراهم می‌کنند. یکی از بخش‌های اندروید به شدت روی آن کار می‌کند، گجت‌های تلویزیون هوشمند است.

تلویزیون اسمارت

به لطف قیمت‌های سرسام آور تلویزیون‌ اسمارت، یکی از بهترین انتخاب‌ها، استفاده از مدیا هاب ‌های اندرویدی است. این مدیا هاب‌ ها جایگاه ویژه ای در بین مردم پیدا کرده‌اند و طرفداران زیادی دارند. از طرفی از آنجایی که قیمت مناسب هستند و امکانات زیادی از تلویزیون های اسمارت را در اختیار ما می‌گذارند، پیشنهاد می‌کنیم خرید آنها را از دست ندهید.

در این مطلب می‌خواهیم یکی از مدیا هاب‌های معروف بازار که متعلق به شرکت MINIX می‌باشد را معرفی کنیم. در ادامه با مدیا هاب از سری NEO آشنا می‌شوید که راه حل مناسبی برای تبدیل تلویزیون‌های معمولی به هوشمند است. با ما همراه باشید:

همچنین خواندن این مطلب می تواند برای شما مفید باشد: نحوه اتصال لپتاپ یا کامپیوتر به تلویزیون با وایرلس چگونه است؟ “

 


مدیا هاب‌های MINIX بیشتر آشنا شوید!

پیش از آنکه بخواهیم به معرفی امکانات این مدیا هاب ها بپردازیم، خوب است کمی با انواع آن و ویژگی‌های اولیه آن آشنا شویم. سری مدیا هاب MINIX NEO از هفت مدل متمایز و متفاوت برای اندورید تشکیل شده‌است که با توجه به نیازها و خواسته‌هایتان از امکانات، یکی از آنها را برمی‌گزینید.

برخی از مدل‌های این سری همگی با اندروید از پیش نصب شده Jelly Bean 4.2.2 به دست شما می‌رسند. از جمله این مدل‌ها می‌توان به x7، x7 mini، mini x5 و G4 NEO اشاره کرد. همچنین برخی از مدل‌های سری مانند X8 NEO و X8-H NEO دارای اندروید از پیش نصب شده KitKat 4.4 هستند. اما این اندروید از پیش نصب شده یعنی چه؟

تلویزیون اسمارت

اندروید از پیش نصب شده به این معنا است که تنها از طریق وارد شدن به حساب کاربری تان در گوگل به راحتی به گوگل پلی متصل می‌شوید و امکان دانلود و استفاده از هزاران برنامه در اختیارتان قرار می‌گیرد. به عنوان مثال تمامی برنامه‌های فیس بوک، بازی‌ ها، یوتیوب، نتفلیکس و … را می‌توانید روی تلویزیون خود داشته باشید. لازم به ذکر است حافظه داخلی مدیا هاب‌ها زیاد هستند و نگرانی ای از بابت فضای دانلود وجود ندارد.

برای استفاده از دستگاه و نوع رابط کاربری آن دو انتخاب پیش رویتان قرار دارد. انتخاب اول همان نمایش اندرویدی است که در اغلب دستگاه‌های موبایل و تبلت با آن مواجه می‌شویم و انتخاب دیگر رابط مخصوص MINIX است که با ریموت کنترل قابل کنترل است.

 

اتصال موبایل به تلویزیون اسمارت

یکی از پر استفاده ‌ترین امکانات تلویزیون‌های اسمارت، اتصال موبایل به آن است. تصور کنید در حال دیدن فیلم و یا بازی کردن هستید، در این صورت انتقال صفحه موبایل به نمایشگر بزرگ تلویزیون، لذت غیر قابل وصفی را بهتان می‌دهد! خوشبختانه مدیا هاب MINIX این امکان را هم برای دستگاه‌های اندرویدی و هم دستگاه‌های اپل فراهم کرده‌است.

برای استفاده از آن نیازی به نصب چیز جدیدی ندارید، تنها کافی است مدیا هاب و دستگاه ios به یک اینترنت یکسان متصل شوند. ویژگی Airplay را از روی دستگاه فعال می‌کنید و در کمترین زمان هر محتوایی از موبایل و یا آیپد را می‌توانید در تلویزیون به نمایش درآورید.

تلویزیون اسمارت

برای دستگاه‌های اندرویدی و استفاده از قابلیت Screen Casting یا همان نمایش بر روی صفحه، در برخی از مدیا هاب‌های سری NEO باید از برنامه‌های از پیش نصب شده Wifi Display استفاده کنید. خبر بد برای کاربران سونی و سامسونگ آن است که wifi Display با این دستگاه‌ها سازگاری ندارد و شاید در آینده دچار مشکل شوید!

مدیا هاب را چطور به اینترنت وصل کنم؟

از ویژگی‌های دیگری که یک تلویزیون هوشمند در اختیار شما می‌گذارد، اتصال به اینترنت و وب گردی است. برای استفاده از اینترنت تنها کافی است از پورت اترنت و یا Wifi استفاده کنید. جالب است بدانید تمامی مدیا هاب‌های MINIX به جز مدل G4 NEO آن، دارای پورت اترنت هستند که به افزایش سرعت دانلود کمک زیادی می‌کند. پس از آنکه به اینترنت متصل شدید می‌توانید از طریق مرورگرهای دستگاه به وب گردی و گشت و گذار در دنیای اینترنت بپردازید.

 

چطور می‌توان با مدیا هاب بازی کنم؟

از جذاب‌ترین امکانات یک تلویزیون اسمارت می‌توان به قابلیت بازی کردن در آن اشاره کرد. از آنجایی که قرار است استفاده از این دستگاه تلویزیون قدیمی شما را به تلویزیون هوشمند تبدیل کند، باید این ویژگی را هم داشته باشد.
در ابتدای مطلب گفتیم، هر برنامه ای را می‌توانید از گوگل پلی بر روی تلویزیون نصب کنید. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به بازی‌ها هم اشاره کرد. بازی‌های ساده ای که در موبایل‌ها وجود دارد، به راحتی در این دستگاه قابل اجرا و استفاده است. اما اگر گیمر حرفه ای هستید و از بازی‌های با گرافیک بالا استفاده می‌کنید، باید مدل‌های چهار هسته ای و پیشرفته تر مدیا هاب را تهیه کنید. این مدل‌ها به شما کمک می‌کنند تا بازی‌ها را در سرعت بالاتری اجرا کنید.

تلویزیون اسمارت

آیا از فیلم‌های Full HD من پشتیبانی می‌شود؟

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که لذت فیلم به جز با کیفیت بالا برایتان معنا نمی‌شود، خبر خوبی برایتان داریم! مدیا هاب‌های MINIX قادر به پخش اکثر فرمت‌های ویدیویی هستند. در واقع درست همانند یک تلویزیون اسمارت از برنامه‌ها و پلیرهای از پیش نصب شده برای مشاهده انواع فیلم در فرمت Full HD استفاده می‌کنید.

 

تعمیرات تلویزیون خود را به ما بسپارید

فیلم‌های 4K و UHD چطور؟

ممکن است برایتان سوال باشد آیا این گجت اندروید قابلیت پخش فرمت 4k و UHD را دارد؟ در قدم اول باید بدانید مدیاهاب‌ها دارای پورت‌های زیادی هستند و به راحتی می‌توانید هارد اکسترنال خود را به دستگاه متصل کنید و انواع فیلم‌ها را در فرمت‌های مختلف تماشا کنید. لازم به ذکر است معمولا برای نصب هارد اکسترنال نیازی به استفاده از آداپتور نیست.

آخرین مدل‌های مدیا هاب MINIX که چهار هسته ای هستند و به بازار عرضه شده‌اند، قابلیت پخش محتواهای ویدیویی 4k و UHD را دارند. از جمله این مدل‌ها می‌توان به X8 NEO و NEO X8-H اشاره کرد.

 

به طور کلی آیا استفاده از مدیاهاب خوب است؟

بدون شک پاسخ به سوال شما بله است! شرایط اقتصادی این روزها امکان خرید تلویزیون اسمارت را سخت کرده‌است. حتی ممکن است ما با تلویزیون خودمان احساس راحتی کنیم و قصد تعویض نداشته باشیم؛ در این صورت با مبالغی مقرون به صرفه و خرید گجت‌های اندرویدی تلویزیون اسمارت، از امکانات فوق العاده آن بهره مند شویم. به راحتی می‌توان با کمی وقت گذاشتن و بررسی،  مدیا هاب با قیمت مناسب و متناسب با نیازهایمان را پیدا کنیم و امکانات اسمارت تی وی‌ها را به خانه مان بیاوریم.