لیست خطاهای پکیج ایران رادیاتور، فهرستی است که در آن تمامی کدهای خطای پکیج در آن ثبت شده و محدوده مشکل را به اطلاع کاربر می‌رساند. با پیشرفت تکنولوژی پکیج‌های قدیمی به پکیج‌های دیجیتال تبدیل شدند که در آن یک صفحه کوچک LCD وجود دارد. این صفحه دیجیتال علاوه بر راحتی در تنظیم دمای پکیج، قابلیت نمایش کد خطا را با استفاده از حروف انگلیسی و اعداد دارد و سرعت تشخیص مشکل و تعمیر آن را راحت‌تر می‌کند. تنها کافیست ارور موجود بر روی نمایشگر پکیج ایران رادیاتور خود را در این مطلب جستجو کنید تا از محدوده و نوع مشکل دستگاه خود اطلاع یابید.

 

لیست ارور های پکیج ایران رادیاتور

پکیج دستگاهی کوچک است که کار موتورخانه‌های بزرگ قدیمی را انجام می‌دهد. تفاوت پکیج با آبگرمکن در نحوه عملکرد، باعث استقبال گسترده مردم از پکیج شد و به سرعت توانست جای خود را در ساختمان‌ها پیدا کند. با این حال پکیج نیز مانند هر ماشین دیگری نیاز به نگهداری و استفاده اصولی دارد و با گذشت زمان در اثر فرسودگی نیاز به تعمیر و سرویس شدن خواهد داشت.

لیست خطاهای پکیج ایران رادیاتور

توجه به ارورهای پکیج از بهترین روش‌های تشخیص زود هنگام مشکلات دستگاه و جلوگیری از بروز هزینه‌های اضافه است. به همین دلیل در این مطلب تمامی خطاهای پکیج ایران رادیاتور را بر اساس سری تولید برای شما گردآوری کرده‌ایم:

 

معنی ارور پکیج ایران رادیاتور سری M

ارورهای سری M شامل اعداد زوج است که باید از سمت چپ به راست خوانده شوند:

 

کد ارور 70 در پکیج ایران رادیاتور

این ارور از افزایش دمای مبدل اولیه به بیش از 90 درجه خبر می‌دهد که می‌تواند خطرناک باشد. دلایل مختلفی برای بروز این مشکل در پکیج وجود دارد که مهم‌ترین آنها عبارت است از:

  • خرابی سنسور حد پکیج
  • خرابی برد
  • زیاد بودن بیش از شعله‌های مشعل
  • خرابی پمپ
  • و…

 

توجه: این ارور تنها نشان‌دهنده مشکل به وجود آمده در پکیج است و توانایی تشخیص علت اصلی بروز آن را ندارد. لذا توصیه می‌شود برای تشخیص دقیق‌تر و تعمیر فوری با نمایندگی ایران رادیاتور تماس بگیرید.

 

ارور پکیج ایران رادیاتور

 

دلیل ارور ۴۰ ۷۰ در پکیج ایران رادیاتور

علت بروز این ارور را باید در میزان آب موجود در مدار گرمایشی جستجو کنید. در صورتی که میزان آب مدارهای بخش گرمایشی کمتر از حد استاندارد باشد، این کد خطا بر روی صفحه ظاهر می‌شود و به طور معمول با صدای زیاد پکیج همراه است. دلایل مختلفی در وجود این مشکل دخیل هستند که از مهم‌ترین آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • کمبود آب لوله‌کشی
  • بسته بودن شیر پرکن
  • خرابی پرشر سوییچ آب
  • قرارگیری فشار بار پکیج کمتر از عدد 1
  • رسوب گرفتگی بیش از حد لوله‌های رادیاتور
  • هواگیری لوله‌ها
  • و…

 

دلیل ارور ۵۰ ۷۰ پکیج ایران رادیاتور

بروز این ارور ناشی از کوتاه شدن اتصال سنسور NTC آب گرم مصرفی پکیج است. این بدان معناست که در صورت باز کردن شیر آب گرم، اب سرد از لوله خارج می‌شود و کاربر را با مشکل گرم نشدن آب پکیج روبه‌رو می‌سازد.

 

کد خطای 60. 70 در پکیج ایران رادیاتور

این ارور نشان می‌دهد که سیستم آنتی فریز یا همان ضد یخ زدگی به کار افتاده است در حالی که مشعل پکیج روشن است. دلیل انجام این کار پایین آمدن دمای آب داخل لوله‌های پکیج به 4 درجه و یا حتی کمتر است. پکیج با روشن کردن سیستم آنتی‌فریز و مشعل خود سعی می‌کند دمای آب را به دمای معمولی 25 درجه برساند و از یخ زدن آب در درون لوله‌ها جلوگیری کند. در صورتی که این سیستم بدون دلیل روشن شده باشد و به اشتباه این ارور ظاهر بر روی نمایشگر ظاهر شود، باید شرایط برد پکیج و سیستم NTC دستگاه را بررسی کنید.

 

معنی ارور 30 40  پکیج ایران رادیاتور

ارور 30 و 40 ارور بسیار مهمی است زیرا به دلیل خرابی برد بر روی صفحه ظاهر شده است. برد یکی از مهم‌ترین قطعات الکترونیکی موجود در پکیج است که نقش مغز را برای دستگاه بازی می‌کند. این قطعه با ارسال جریان الکتریکی به نقاط مختلف، دستور روشن یا خاموش شدن دستگاه را می‌دهد.

 

دلیل کد خطای 50 60 پکیج ایران رادیاتور

این ارور حاکی از اتصال کوتاه شدن کلید سنسور NTC است این کلید نوعی مقاومت است و به هیچ عنوان نباید اتصال آن قطع یا کوتاه شود. برای رفع این ارور باید با نمایندگی پکیج ایران خودرو تماس گرفت و کلید را تعویض کرد.

 

خرابی پکیج ایران رادیاتور

 

معنی ارور 80 در پکیج

این کد خطا ناشی از بالا رفتن دمای گرمایشی پکیج به بیش از 105 درجه است. در این شرایط ترموستات ایمنی دستگاه روشن می‌شود و دمای بییش از حد آب را به اطلاع برد می‌رساند. این مشکل که تا حدود زیادی با ارور 70 شباهت دارد، دلایل مشابهی نیز باعث بروز آن می‌شوند که در قسمت قبلی به آن اشاره شده است.

 

کد ارور 40 80

ارور40. 80 مربوط به باز شدن سنسور دود پکیج است. علت بروز این مشکل را در موارد زیر جستجو کنید و به رفع آن بپردازید:

 

  • بسته بودن مسیر دودکش
  • خرابی فن
  • خرابی کلاهک دودکش
  • خرابی کلید پرشر سوییچ
  • و…

 

معنی کد خطای 50 80

باز شدن کلید سنسور NTC باعث روشن شدن کد خطای 50. 80، در پکیج ابران رادیاتور می‌شود. رفع این مشکل راهی به جز تعویض این کلید ندارد باید یک کارشناس ماهر این کار را برای شما انجام دهد.

شما می توانید در صورت بروز هرگونه مشکل به بزرگترین مجمع تعمیرکاران آنلاین، سایت تعمیر آنلاین مراجعه نمائید.

دلیل کد خطای 60 80 در پکیج ایران رادیاتور

این ارور به روشن شدن سیستم آنتی فریز یا ضد سرمای پکیج برمی‌گردد و خبر از روشن شدن پمپ آب جهت به گردش در آوردن آب موجود در لوله‌ها می‌دهد. اگر آب موجود در مدار گرمایشی به 7 درجه یا کمتر از آن برسد سیستم پکیج فرآیند ضد یخ‌زدگی آب موجود در درون لوله‌ها را انجام می‌دهد تا آب در درون لوله‌ها یخ نبندد و دما به 25 درجه سانتی‌گراد باز گردد. همانند ارور 60 70 در صورتی که به اشتباه این ارور ظاهر شده باشد باید مشکل از برد یا سنسور NTC دستگاه باشد.

 

ارور 70 80 در پکیج

این ارور به دلیل عدم تشکیل شعله در پکیج بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود و کاربر را با مشکل گرم نشدن آب پکیج روبرو می‌کند. علت بروز این مشکل دلایل مختلفی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • قطعی گاز
  • خرابی یون شعله
  • زنگ زدگی جرقه‌زن
  • مسدود بودن مسیر تهویه پکیج
  • فاصله زیاد جرقه‌زن از مشعل
  • و…

 

دلیل کد خطای 40 70 80

این خطا ناشی از بالا رفتن دمای سنسور حرارتی به بالای 75 درجه است. این مشکل به طور معمول به علت عدم توانایی گردش آب در لوله‌های پکیج اتفاق می‌افتد و دلیل این اتفاق را باید در موارد زیر جستجو کرد:

 

  • وجود رسوب در لوله‌ها و مبدل ثانویه پکیج
  • سختی بالای آب لوله‌کشی
  • سوختن پمپ دستگاه
  • خرابی شیرموتوری پکیج
  • خرابی ترموستات
  • و…

 

نکته: در صورتی که علت اصلی بروز کد خطای 40 70 80 وجود رسوب و سختی آب باشد این مشکل با رسوب‌زدایی و اسید شویی قابل حل است در غیر این صورت باید با نمایندگی پکیج ایران رادیاتور تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

 

معنی ارور 50 70 80 در پکیج ایران رادیاتور

این ارور از خرابی و قطعی سنسور NTC در مدار گرمایشی بازگشتی خبر می‌دهد و تنها راه رفع آن تعویض سنسور توسط کارشناس مجرب است.

خرابی پکیج ایران رادیاتور

ارور ۴۰ ۶۰ ۷۰ پکیج ایران رادیاتور

کد خطای 40 60 70 به دلیل روشن شدن پرشر فن پیش از روشن شدن فن پکیج، بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود. علت بروز این مساله خرابی برد دستگاه و یا خرابی پرشر فن است و برای رفع آن به مراجعه کارشناس مجرب نیاز است.

 

معنی ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور

این ارور شباهت زیادی با ارور قبلی یعنی کدخطای ۴۰ ۶۰ ۷۰ دارد. در صورتی که فن پکیج روشن شود اما پرشر فن خاموش باقی بماند این ارور بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود. در اکثر مواقع علت بروز این مشکل خرابی یا نیم‌سوز شدن برد است اما موارد دیگری چون خرابی پرشر هوا و خرابی سنسور فن نیز باعث بروز این مشکل شود.

 

معنی ارورهای پکیج ایران رادیاتور سری L و K

خطاهای پکیج ایران رادیاتور سری L با سری M متفاوت است و از حروف انگلیسی نیز جهت ارسال کدخطا استفاده می‌کند. لازم به ذکر است که اکثر کدهای خطای این سری با ارورهای سری K ایران رادیاتور مطابقت دارد. معنی خطاهای پکیج ایران رادیاتور عبارت است از:

 

ارور E1

این ارور از کم بودن میزان آب در پکیج ناشی می‌شود و برای رفع آن باید بار فشار پکیج را به بالای عدد 1 برسانید.

 

دلیل کد خطای E2

عدم تشکیل شعله باعث می‌شود که کد خطای E2 بر روی نمایشگر پکیج ایران رادیاتور سری L ظاهر شود. این مشکل دلایل متفاوتی چون خرابی یون، اشکال در جرقه‌زن، خرابی شیر گاز برقی، گرفتگی دودکش و… دارد.

 

دلیل ارور E10 در پکیج ایران رادیاتور

هرگونه اشکال در روند تهویه هوای داخل پکیج و کمبود اکسیژن در دستگاه این کد خطا را بر روی نمایشگر ظاهر خواهد کرد. علت بروز این مشکل به دلیل تفاوت پکیج فن‌دار و بدون فن، به موارد مختلفی چون عملکرد صحیح فن و پرشر فن، قرارگیری صحیح کلاهک دودکش و باز بودن مسیر تهویه بستگی دارد.

 

علت ارور E12 ، E30 و E99 در پکیج ایران رادیاتور سری L

هر سه کد خطای ذکر شدن خبر از خرابی برد دستگاه می‌دهد. این قطعه به دلیل اهمیت بالای خود و نیاز به اطلاعات تخصصی نیاز به مراجعه فوری کارشناس دارد.

 

کد E8 در پکیج

این کد از خرابی کلید NTC و بالا رفتن دمای آب گرمایشی و مصرفی پکیج خبر می‌دهد. در این حالت جهت کاهش دمای آب و جلوگیری از حوادث غیرمترقبه کلید حد ترموستات پکیج روشن می‌شود و ارور E8 نیز بر روی نمایشگر می‌آید.

ارورهای پکیج ایران رادیاتور

ارور E31

این کد خطا نشان‌دهنده اتصال کوتاه شدن NTC در مدار گرمایشی پکیج است. برای رفع این ارور باید با کمک یک کارشناس قطعه NTC را تعویض کنید.

 

معنی ارور E41 در پکیج

این ارور در مواقع اتصال کوتاه شدن NTC آب گرم مصرفی پکیج، بر روی نمایشگر سری L ایران رادیاتور ظاهر می‌شود. تنها راهکار رفع این کدخطا تعویض این قطعه مهم است.

 

کد خطای E32

این کد خطا نیز حاکی از قطعی NTC در مدار بازگشتی پکیج است و نیاز به تعویض دارد.

 

دلیل ارور E42

این کد خطا از باز بودن NTC در مدار آب مصرفی و قطع بودن آن خبر می‌دهد و برای رفع آن باید این قطعه را توسط تعمیرکار ایران رادیاتور تعویض کرد.

 

علت بروز ارور E50 در پکیج ایران رادیاتور

این ارور در شرایطی بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود که علی‌رغم خاموش بدن فن پکیج، پرشر فن آن در حال کار کردن است. علت بروز این مشکل را باید در خرابی پرشن فن و رله برد پکیج جستجو کنید و برای رفع آن حتما به کارشناسان نمایندگی ایران رادیاتور احتیاج پیدا خواهید کرد.

 

ارور E51

این کد خطا شرایط مشابهی با ارور E50 دارد با این تفاوت که در این حالت فن روشن است اما پرشر فن خاموش است. خرابی پرشر و شلنگ آن، کثیفی فن و انسداد مسیر دودکش از مهم‌ترین دلایل بروز این کد خطا است.

ارور پکیج ایران رادیاور

کد خطای E81

این خطا در مواقعی رخ می‌دهد که پکیج بیش از گرم شده است ولی NTC دمای عادی را نشان می‌دهد. علت بروز این ارور عبارت است از :

 

  • گرفتگی مدار شوفاژ
  • از کار افتادن پمپ پکیج
  • رسوب گرفتگی مبدل‌های دستگاه
  • خرابی سنسور حد
  • اشکال در NTC
  • ارتفاع بیش از حد شعله مشعل
  • و…

 

نکته: رفع این مشکل نیاز به تعویض قطعات درگیر و رسوب‌زدایی کل پکیج دارد.

 

ارور E88 پکیج

بالا رفتن دمای پکیج به بیش از 89 درجه و کمتر از 105 درجه باعث بروز ارور E88 می‌شود. این مشکل شباهت زیادی با کد خطای E81 در پکیج ایران رادیاتور دارد و علت و روش تعمیر آن نیز با این ارور یکسان است.

 

معنی کد خطای E91 در پکیج ایران رادیاتور

ارور E91 خبر از نوسان ولتاژ برق در ساختمان می‌دهد که می‌تواند بر روی عملکرد پکیج تاثیر منفی اشته باشد.

 

معنی کد خطای AF در پکیج

این کد خبر از روشن شدن سیستم آنتی فریز یا همان سیستم ضدیخ پکیج می‌دهد. در صورتی که دمای آب موجود در لوله‌های پکیج به کمتر از 7 درجه سانتی‌گراد برسد، پکیج جهت جلوگیری از یخ‌زدگی آب و بروز مشکلات غیرمترقبه سیستم آنتی‌فریز خود را روشن کرده و با جابه‌جایی آب توسط پمپ و گرم کردن آب با روشن شدن مشعل، سعی در بالا آوردن دمای آب تا 25 درجه می‌کند.