علت نمایش ارورهای یخچال فریزر پارس به خاطر خرابی و وجود ایراد در یکی از قطعات حساس دستگاه می‌باشد. در واقع اگر یکی از قطعات یخچال فریزر پارس معیوب شود و به درستی کار نکند، این خرابی قطعه مورد نظر به صورت یک کد خطای مشخص و معین در صفحه نمایشگر یخچال فریزر پارس نمایش داده می‌شود. از این رو با توجه به این نوع ارور یخچال پارس می‌توانید قطعه معیوب را شناسایی و به تعمیر یخچال فریزر اقدام نمایید تا مشکل دستگاه سریعاً برطرف گردد.

 در این مطلب از سایت تعمیر آنلاین قصد داریم که به بررسی علت ارورهای یخچال فریزر پارس بپردازیم و روش‌های رفع آنها را بیان کنیم.

 انواع ارورهای یخچال فریزر پارس

 

کد خطای AF یخچال فریزر پارس

 علت این ارور یخچال پارس مربوط به ایراد سنسور محیطی دستگاه می‌باشد. ابتدا خرابی سنسور دمای محیط یخچال را بررسی کنید. اگر مشکل از این قطعه نبود باید سایر قطعات مربوط چون قطعات ترموفیوز، ترمودیسک و مدار برد کنترل دستگاه چک و بررسی شود.

 

کد خطای FF یخچال فریزر پارس

کد خطای FF یخچال فریزر پارس به معنای خرابی سنسور دمای فریزر می‌باشد. برای رفع این کد خطا نیز باید سنسور دمای فریزر و ترموفیوز چک و بررسی شود. اگر اشکال در این قطعات نبود، باید تکنسین‌کار مدار برد کنترل دستگاه را چک کند تا در صورت وجود مشکل به تعویض این قطعه اقدام نماید.

 

ارور یخچال فریزر پارس

 

کد خطای EF یخچال فریزر پارس

این کد خطای یخچال پارس به معنای خرابی و ایراد سنسور داخلی اواپراتور دستگاه می‌باشد. از این رو برای رفع این ارور باید ایراد و قطعی سنسور داخلی اواپراتور یخچال چک شود تا در صورت وجود مشکل، ایراد آن برطرف شود.

 

کد خطای (–) یخچال فریزر پارس

کد خطای (–) یخچال فریزر پارس بیانگر خاموش شدن یخچال از طریق دکمه تنظیم درجه دستگاه می‌باشد که در این صورت لامپ داخلی یخچال نیز خاموش می‌شود. برای رفع این ارور تنظیمات درجه دستگاه را تغییر داده و به صورت معمول تنظیم کنید.

 

خرابی کمپرسور

 

کد خطای HI یخچال فریزر پارس

کد خطای HI یخچال فریزر پارس به معنای بالا بودن دمای فریزر می‌باشد. به طور معمول دمای بالاتر از ۱۸- درجه برای فریزر باعث ایجاد مشکل و نمایش کد خطا در دستگاه خواهد شد. از این رو اگر دمای بالاتر از این عدد را برای فریزر مشاهده کردید به تنظیم مجدد میزان دمای دستگاه بپردازید تا ارور فریزر پاک شود. در صورت عدم رفع ارور باید قطعه کمپرسور، میزان شارژ و گاز دستگاه را چک کنید.

 

کد خطای DF یخچال فریزر پارس نوفراست

این کد خطای یخچال پارس به معنای ایراد و خرابی سنسور اواپراتور دستگاه می‌باشد. برای رفع کد خطا باید سنسور اواپراتور، سیم‌کشی‌های مرتبط با سنسور و یا در آخر مدار برد کنترل دستگاه را چک و بررسی نمایید تا در صورت وجود ایراد در هر یک به تعمیر و تعویض آنها بپردازید.

 

کد خطای FF یخچال فریزر پارس نوفراست

علت نمایش این ارور به خاطر خرابی و ایراد سنسور داخل کابین فریزر پارس می‌باشد. ابتدا با استفاده از اهم متر مقدار اهم سنسور را اندازه‌گیری کرده و در صورت وجود مشکل و خرابی آن را تعویض کنید. اگر ارور پاک نشد باید سیم‌کشی‌های سنسور، قطعات ترمودیسک، ترموفیوز و همچنین مدار برد کنترل یخچال چک شود.

 

کد خطای HI یخچال فریزر پارس نوفراست

نمایش این ارور بیانگر وجود دمای بالای ۲۴ درجه سانتیگراد در داخل فریزر می‌باشد. گاهی اوقات به دلیل باز بودن طولانی‌مدت درب فریزر، نشتی شارژ و گاز دستگاه و یا ایراد قطعه کمپرسور این ارور نمایش داده می‌شود. از این رو به بررسی موارد گفته شده پرداخته و با تنظیم صحیح میزان دمای دستگاه و خنک شدن فریزر، به رفع ارور بپردازید. در صورت عدم رفع کد خطا با نمایندگی‌های معتبر تماس گرفته تا یخچال فریزر توسط تکنسین‌کار بررسی شود.

 

ارورهای یخچال فریزر پارس

کد خطای LO یخچال فریزر پارس نوفراست

این کد خطای دستگاه به معنای وجود اشکال در دمای داخلی کابین فریزر می‌باشد. این مورد بیانگر بالا بودن درجه سرمای فریزر و ازدیاد شارژ و گاز دستگاه است. بهتر است که رفع این کد خطا توسط تکنیسین‌کار صورت گیرد و شما از دستکاری کردن یخچال فریزر خودداری کنید.

 

کد خطای HI یخچال فریزر پارس سه دکمه، چهار دکمه و شش دکمه

این ارورهای یخچال فریزر پارس به معنای ایراد دمای بالای فریزر می‌باشد. برای رفع این ارور به بررسی شارژ و گاز، قطعه کمپرسور و تنظیم دمای دستگاه بپردازید.

 

کد خطای PC یخچال فریزر پارس سه دکمه، چهار دکمه و شش دکمه

این ارور یخچال پارس به معنای ایراد اتصال کوتاه سنسور داخل کابین فریزر می‌باشد. برای رفع این کد خطا باید سیم‌کشی‌های سنسور و مدار برد کنترل یخچال چک شود و در صورت ایراد هر یک تعویض گردد.

 

سنسور فریزر

 

کد خطای PO یخچال فریزر پارس سه دکمه، چهار دکمه و شش دکمه

کد خطای PO یخچال فریزر پارس به معنای خرابی سنسور داخل کابین فریزر می‌باشد. برای رفع این کد خطا سیم‌کشی‌های سنسور، قطعات ترمودیسک، ترموفیوز و مدار برد کنترل دستگاه را بررسی نمایید و در صورت وجود مشکل در هر یک به تعمیر و تعویض قطعه بپردازید.

 

کد خطای LO یخچال فریزر سه دکمه، چهار دکمه و شش دکمه

این کد خطای یخچال پارس به معنای عدم تنظیم درست دمای داخل کابین فریزر می‌باشد. این مشکل می‌تواند به خاطر ازدیاد شارژ و گاز یخچال نیز رخ داده باشد. از این رو برای رفع این کد خطا با یک تکنسین‌کار تماس بگیرید.