برند اوشن یا همان OCEAN یکی از برندهای نام آشنای ایتالیایی است که برخی از لوازم خانگی خود اعم از لباسشویی، گاز، کولر گازی و یخچال خود را به ایران صادر می‌کند. این برند با طراحی زیبای ایتالیایی و کیفیت بالای مواد اولیه، موفق شده تا طرفداران زیادی در ایران داشته باشد. اگر شما از این مارک لباسشویی در خانه دارید اما معنای کد خطاهای آن را نمی‌دانید، اصلا نگران نباشید چرا که در این مطلب تصمیم داریم تمامی ارور لباسشویی اوشن را به شما معرفی کنیم.

 

ارور لباسشویی اوشن (OCEAN)

یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین لوازم برقی هر خانه، ماشین لباسشویی است. این دستگاه با چرخاندن لباس‌ها در دیگ باعث شستن انها در زمانی کم می‌شود و نیازی به دخالت کاربر نیست. با این حال ماشین لباسشویی نیز مانند هر لوازم برقی دیگر در گذر زمان فرسوده می‌شود و با استفاده غیر اصولی آسیب می‌بیند.

سازندگان لباسشویی اوشن سعی کرده‌اند تا با استفاده از کد خطا زمان تشخیص مشکل را به حداقل برسانند و کاربر دچار دردسر نشود. ارور یا همان کد خطا متشکل از عدد و حروف انگلیسی است که در هنگام بروز مشکل برای دستگاه بر روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود. در اغلب اوقات این ارور با صدای هشدار همراه است و تا برطرف نشدن مشکل، دستگاه ادامه فرآیند شستشو را انجام نمی‌دهد.

 

ارورهای لباسشویی اوشن

 

هر ارور لباسشویی اوشن خبر از بروز مشکلی خاص در دستگاه می‌دهد و به قسمت یا قطعه‌ای مهم در دستگاه اشاره دارد که بدون آن عملکرد دستگاه مختل می‌شود. لذا توصیه می‌شود به محض دیدن ارور لباسشویی ocean بر روی نمایشگر، برای پیدا کردن علت اصلی و رفع مشکل اقدام کنید.

کد خطا لباسشویی اوشن عبارت است از:

 

ارور D0 ماشین لباسشویی اوشن

این کد خطا مربوط به ورود بیش از حد آب به داخل لباسشویی می‌شود که پایین آمدن کیفیت شستشو را به همراه دارد. بی توجهی به این مشکل باعث افزایش رطوبت دستگاه و آسیب به برد را به همراه خواهد داشت. از مهم‌‍ترین دلایل بروز این ارور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خرابی هیدرواستات
  2. خرابی شیر برقی
  3. خرابی برد
  4. خرابی سیم کشی داخلی

 

کد خطا D1 لباسشویی اوشن

یکی از مهم‌ترین ارور لباسشویی اوشن، ارور D1 است که به خرابی موتور یا بروز مشکلی در عملکرد شستشو اشاره دارد. در این حالت لباسشویی در حین شستشوی لباس‌ها از کار می‌افتد و با ظاهر شدن ارور D1 بر روی نمایشگر، آب دستگاه تخلیه شده و درب باز نمی‌شود. از مهم‌ترین دلایل بروز این ارور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. وجود شی محکم و کوچکی که چرخش دیگ را مختل کرده
  2. قفل شدن موتور
  3. خرابی سوکت موتور
  4. خرابی برد

برای جلوگیری از بروز این ارور لباسشویی ocean پیشنهاد می‌شود که پیش از قرار دادن لباس‌های کثیف در لباسشویی، جیب‌های آنها را بگردید و از انداختن لباس‌هایی که اشیا تزئینی ریز و سختی به خود دارند خودداری کنید این ارور میتواند باعث ایجاد صدای زیاد لباسشویی شود. همچنین روشن نکردن و عدم استفاده از لباسشویی به صورت پی در پی و بدون استراحت نیز از خرابی زودهنگام موتور جلوگیری خواهد کرد.

 

کد خطای لباسشویی اوشن

 

کد خطای D2 ماشین لباسشویی اوشن

این ارور مربوط به خرابی هیتر لباسشویی است. هیتر قطعه‌ای کوچک در دستگاه است که با گرم شدنش، آب داخل دیگ را به دمای مورد نظر کاربر می‌رساند تا لباس‌ها با کیفیت بیشتری تمیز شوند. خرابی این قطعه باعث سرد ماندن آب و تمیز نشدن چربی‌های سخت از روی پارچه می‌شود.

برای اطمینان از خرابی هیتر بهتر است آن را با یک اهم متر بررسی کنید و تمامی سیم‌های متصل از هیتر به برد نیز چک شود. از آنجا که انجام این موارد نیاز به اطلاعات و ابزار تخصصی دارد پیشنهاد می‌شود با یک متخصص در این زمینه تماس بگیرید.

 

ارور D3 لباسشویی اوشن

این ارور لباسشویی اوشن به عدم تخلیه آب لباسشویی پس از اتمام شستشو بازمی‌گردد. در این حالت آب در داخل دیگ باقی مانده و ادامه شستشو انجام نمی‌شود. همچنین درب کاملا قفل است و کاربر نمی‌تواند به لباس‌ها دسترسی داشته باشد.
از مهم‌ترین دلایل بروز این کد خطا لباسشویی اوشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خرابی پمپ تخلیه
  2. مسدود بودن شلنگ تخلیه
  3. خم شدن شلنگ تخلیه
  4. خرابی برد
  5. وجود مشکل در سیم کشی برد و پمپ

کد خطای D4

این ارور مربوط به خرابی سنسور آب است که دمای آب را به اشتباه تشخیص داده یا هیچ اطلاعاتی درباره دمای آب به برد مخابره نکرده است. در این حالت باید سلامت سنسور و سیم‌کشی‌های آن به برد بررسی شود. در صورت عدم مشاهده مشکلی در این زمینه، احتمال خرابی برد نیز وجود دارد.

 

کد خطای D5

کد خطای D5 یکی از چند ارور لباسشویی OCEAN است که تنها به سلامت میکروسوئیچ اختصاص دارد. میکروسوئیچ قطعه‌ای کوچک در درب دستگاه است که قفل برقی لباسشویی محسوب می‌شود و به محض انتخاب و شروع برنامه شستشو توسط کاربر، درب لباسشویی را قفل می‌کند. این مساله باعث می‌شود تا از باز شدن درب در هنگام فرآیند شستشو جلوگیری شود و آب به بیرون از دستگاه نریزد.

بیشتر بخوانید: “بازنشدن درب ماشین لباسشویی بوش

تلاش برای باز کردن درب در هنگام شستشو باعث می‌شود که میکروسوئیچ زودتر خراب شود و شما با این ارور مواجه شوید. این قطعه در بسیاری از مدل‌ها تا چند دقیقه پس از پایان شستشو نیز قفل باقی می‌ماند و کاربر باید منتظر شود تا میکروسوئیچ قفل درب را باز کند.

 

ارورهای لباسشویی اوشن

 

ارور D6 ماشین لباسشویی OCEAN

کد خطای D6 ارور لباسشویی اوشن است که به علت آب گیری نکردن لباسشویی ایجاد میشود. در این حالت علی رغم انتخاب برنامه شستشو توسط کاربر، آب به داخل دیگ وارد نمی‌شود و دستگاه از ادامه فرآیند شستشو باز می‌ماند. از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند منجر به بروز این مشکل شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عدم وجود آب لوله کشی
  2. بسته بودن شیر آب
  3. خرابی شیر برقی
  4. خرابی هیدرواستات
  5. خرابی برد
  6. وجود مشکل در سیم کشی داخلی

 

ارور D7

این کد خطا یکی از مهم‌ترین ارور لباسشویی اوشن است که مربوط به خرابی برد می‌شود. برد، قطعه‌ای مهم و حیاتی در لباسشویی است که با اتصالات الکترونیکی‌ای که با تمام قطعات داخلی دارد، دستور شروع و پایان کار را صادر می‌کند.

این قطعه با مدیریت فعالیت‌های دستگاه، بهترین شستشو را بر اساس انتخاب کاربر رقم می‌زند و خرابی‌اش به منزله خرابی کامل دستگاه است. خرابی برد میتواند علت خشک نکردن ماشین لباسشویی و مشکلات متعدد دیگری باشد.

در اکثر مواردی که این ارور بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود کاربر توانایی انتخاب برنامه شستشو را دارد اما پس از فشردن دکمه شروع، دستگاه متوقف می‌شود و درب آن قفل باقی می‌ماند. برای رفع این مشکل لازم است که دستگاه را کاملا خاموش کنید و با نمایندگی OCEAN تماس بگیرید تا با اعزام تکنسین به تعمیر لباسشویی شما بپردازند.

برای بالاتر بردن عمر دستگاه خود و مواجه نشدن با هر کدام از ارور لباسشویی اوشن توصیه می‌شود موارد زیر را در هنگام استفاده از دستگاه رعایت کنید:

  • جرم گیری لباسشویی در هر 6 ماه یک بار
  • عدم استفاده از دستگاه به صورت مکرر و بدون وقفه
  • روشن نکردن لباسشویی در هنگام شب و زمان‌هایی که نوسانات برق در حداکثر اوقات خود هستند.
  • عدم ریختن لباس در داخل دیگ بیشتر از حد ظرفیت آن
  • عدم نگهداری دستگاه در محیط‌های بسیار گرم و مرطوب
  • عدم استفاده از شوینده‌های نامرغوب
  • مراجعه سریع به متخصص در هنگام مشاهده ارور لباسشویی اوشن