در این مطلب از سایت تعمیر آنلاین قصد داریم که به بررسی کلیه ارورها و کد خطاهای یخچال سامسونگ در مدل‌های مختلف دستگاه پرداخته و در آخر راهکارهای رفع هر یک از ارورها را بیان کنیم. امروزه پیشرفت فناوری و استفاده از قطعات مدرن در تولید لوازم خانگی، باعث ایجاد امکانات و قابلیت‌های بسیار عالی در دستگاه‌ها شده است.

از این رو استفاده از برد الکترونیکی در یخچال‌های سامسونگ باعث نمایش سریع قطعه معیوب در نمایشگر دستگاه شده که این امر، راحتی تعمیر یخچال و سرعت آن را به دنبال خواهد داشت.

انواع کد خطاهای یخچال سامسونگ و روش‌های رفع آن

در واقع اگر مشکل و ایرادی در هر یک از قطعات یخچال‌های سامسونگ رخ دهد، این مشکل دستگاه به صورت یک ارور و کد خطای خاص و مشخص در صفحه نمایشگر یخچال نشان داده خواهد شد که شما می‌توانید از طریق بررسی نوع ارور یخچال سامسونگ به تعمیر قطعه معیوب و رفع مشکل به وجود آمده بپردازید.

 

۱. کد خطا 1E یا SE یخچال سامسونگ

علت نمایش کد خطا 1E یا SE در یخچال سامسونگ به خاطر قطعی برق می‌باشد. در صورت نمایش این ارور، تنها لازم است که به مدت ۱۰ ثانیه دکمه‌های lighting و power save را فشار داده تا کد خطا پاک شود. همچنین می‌توانید دکمه‌های Freezer و Fridge را به صورت همزمان به مدت ۱۰ ثانیه فشار داده تا کنترل پنل ریست شده و ارور دستگاه پاک شود.

۲. کد خطای 4e یخچال سامسونگ

علت نمایش این کد خطای یخچال سامسونگ به خاطر ایراد و خرابی در قطعه سنسور دیفراست فریزر می‌باشد. گاهی اوقات شل شدن سیم‌های این قطعه نیز باعث این ایراد در یخچال خواهد شد.

از این رو ابتدا سیم‌ها را چک و کنترل کرده و در صورت وجود مشکل به رفع آن بپردازید. اما اگر ایراد و خرابی در قطعه سنسور دیفراست باشد، بهتر است که قطعه را تعویض کنید تا ارور دستگاه پاک شود.

 

۳. کد خطای e5 یخچال سامسونگ

این ارور یخچال سامسونگ به معنای وجود مشکل و ایراد در یخساز دستگاه و یا خرابی سنسور دیفراست می‌باشد. در واقع وجود مشکل در قطعه یخساز دستگاه می‌تواند علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال سامسونگ نیز باشد.

از این رو ابتدا یخساز و سخت‌افزار سیم یخچال را چک و بررسی کنید. حسگر یخ را کنترل کرده و در صورت خرابی و ایراد، قطعه را تعویض کنید. اگر مشکل رفع نشد باید یخساز را تعویض کنید.

 

۴. کد خطا 6e یخچال سامسونگ

کد خطای 6e یخچال سامسونگ به معنای خطای سنسور محیطی دستگاه بوده که معمولا بعد از قطعی برق رخ می‌دهد. برای جلوگیری از نمایش این ارور باید به کنترل دمای یخچال پرداخته تا مشکلی رخ ندهد.

کلیه ارورها و کد خطاهای یخچال سامسونگ

معمولا با ری استارت کردن ساده یخچال می‌توانید ارور دستگاه را پاک کرده و مشکل را رفع نمایید. برای رفع این کد خطای یخچال سامسونگ، تنها لازم است که کلیدهای power cool و power Freeze را به مدت ۱۵ ثانیه فشار دهید تا ارور دستگاه پاک شود.

 

۵. کد خطا 8e یخچال سامسونگ

علت نمایش این ارور یخچال سامسونگ به خاطر آسیب‌دیدگی سنسور یخساز دستگاه می‌باشد. گاهی اوقات غیرفعال بودن این سنسور و یا وجود قطعی در آن باعث نمایش این ارور در یخچال خواهد شد. برای انجام تعمیر یخچال و ساید بای ساید سامسونگ باید با نمایندگی‌های معتبر تماس گرفته تا قطعه معیوب تعویض و مشکل دستگاه رفع شود.

 

۶. کد خطا 23e یخچال سامسونگ

کد خطا 23e یخچال سامسونگ به معنای وجود مشکل در فن کندانسور دستگاه و یا ایراد در صفحه کنترل یخچال می‌باشد. ابتدا عملکرد فن یخچال را چک کرده و در صورت عدم اتصال برق و کارکرد درست قطعه، باید فن را تعویض کنید.

اما اگر مشکلی در این قطعه نبود، باید صفحه کنترل و سیم‌های یخچال را چک کنید. با استفاده از یک مولتی متر می‌توانید ایراد صفحه کنترل یخچال را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل، ایجاد دستگاه را رفع نمایید.

۷. کد خطا 25e یخچال سامسونگ

این ارور یخچال سامسونگ نیز به خاطر خطای سنسور دیفراست دستگاه می‌باشد. برای رفع ارور باید یخچال را ری استارت کنید تا مشکل برطرف شود. در صورت عدم رفع ارور باید قطعات ترمودیسک، ترموفیوز، المنت و برد الکترونیکی را چک و بررسی کنید. در واقع خراب شدن ترمودیسک و ترموفیوز باعث برفک زدن یخچال فریزر خواهد شد که باید به تعمیر و یا تعویض قطعه معیوب بپردازید تا مشکل رفع شود.

 

۸. کد خطا 33e یخچال سامسونگ

علت نمایش کد خطا 33e یخچال سامسونگ به خاطر وجود مشکل در قطعه گرم کن لوله پرکن آب دستگاه و یا ایراد و تخریب عایق یخچال می‌باشد. بست سیم در اطراف لوله آب یخچال، گرم کن لوله پرکن آب بوده که باید آن را چک و بررسی کنید. معمولا به دلیل تغییر مکان یخچال و جابجایی دستگاه ممکن است این ارور در صفحه نمایش یخچال نشان داده شود.

برای رفع این کد خطا باید یخچال را ریست کنید. از این رو کلید lighting (روشنایی) و power save (ذخیره انرژی) را به صورت همزمان به مدت ۱۰ ثانیه فشار دهید تا ارور یخچال پاک شود.

اگر کد خطای 33e یخچال به خاطر تورفتگی و تخریب عایق دستگاه رخ داده باشد، باید یک تکنسین‌کار مجرب یخچال را چک و بررسی کرده و با توجه به خسارت وارد شده به تعمیر قطعه و یا تعویض آن اقدام نماید. توجه داشته باشید که هر گونه دستکاری و انجام دادن اقدامات نادرست باعث ذوب شدن عایق فومی یخچال شده که این امر هزینه تعمیرات را افزایش خواهد داد.

 

۹. کد خطا 39e یخچال سامسونگ

این کد خطای یخچال سامسونگ به معنای وجود مشکل در حسگر یخساز و یا کمبود آب در یخساز دستگاه می‌باشد. ابتدا تمام اتصالات یخساز دستگاه و سیم‌های رابط را چک و بررسی کنید. اگر قطعه یخساز خراب شده باشد باید آن را با قطعه جدید و فابریک برند تعویض کنید.

 

۱۰. کد خطا 40e یخچال سامسونگ

کد خطای یخچال سامسونگ

کد خطا 40e یخچال سامسونگ به معنای وجود مشکل و ایراد در فن محفظه یخ دستگاه می‌باشد. برای بررسی گرم شدن یخچال و علت و راهکارهای برطرف کردن آن، بهتر است که یک تکنسین‌کار یخچال را چک کرده و به تعمیر قطعه معیوب دستگاه بپردازد.

 

۱۱. کد خطا E71 یخچال سامسونگ

نمایش کد خطا E71 در یخچال سامسونگ به دلیل ایراد و خرابی سنسور دمای دستگاه می‌باشد. این مشکل می‌تواند باعث افزایش بیش از اندازه دمای یخچال شده و مشکلات دیگری را به وجود آورد.

از این رو این کد خطا و خرابی قطعه جزو دلایل یخ زدن و انجماد مواد غذایی در یخچال فریزر بوده که باید تکنسین‌کار مجرب به تعویض سنسور دمای دستگاه بپردازد.

 

۱۲. کد خطا 84e یا 84c یخچال سامسونگ

این ارور یخچال سامسونگ به دلیل قفل شدن روتور دستگاه می‌باشد. در صورت مشاهده این کد خطاها در یخچال، توصیه می‌کنیم که با مرکز تعمیرات نمایندگی سامسونگ تماس بگیرید تا مشکل تعویض قطعه و رفع کد خطا سریع‌تر انجام شود.

 

۱۳. کد خطاهای 85e و 86e یخچال سامسونگ

علت نمایش این کد خطاهای یخچال سامسونگ به دلیل قطعی برق و بی‌ثباتی جریان در مبدل PDA می‌باشد. برای رفع این کد خطا باید یخچال را ری استارت کنید تا ارور پاک شود. همچنین می‌توانید دستگاه را از برق جدا کرده و ۵ دقیقه بعد وصل کنید تا دستگاه ریست شده و کد خطا پاک شود.

 

۱۴. کد خطای RD یخچال سامسونگ

علت نمایش این ارور یخچال سامسونگ به خاطر یخ‌زدگی دمپر هوا دستگاه می‌باشد. قطعه دمپر در بین دریچه یخچال و فریزر نصب شده و وظیفه انتقال سرما از فریزر به یخچال را دارد.

از این رو اگر مشکل و ایرادی در این قطعه یخچال رخ دهد، باعث کاهش دما و بروز مشکل در دستگاه خواهد شد. برای کنترل و تنظیم دمای یخچال، باید بگوییم که دمای ایده‌آل برای یخچال، مثبت ۳ درجه سانتی‌گراد (و یا مثبت ۳۸ درجه فارنهایت) و برای فریزر، منفی ۱۹ درجه سانتی‌گراد (و یا منفی دو درجه فارنهایت) می‌باشد. از این رو اگر این دمای یخچال پایین‌تر و یا بالاتر از حد نرمال گفته شده باشد، حتماً با یک تکنسین‌کار تماس بگیرید تا مشکل دستگاه سریع‌تر رفع شود.

کلیه ارورهای یخچال سامسونگ

نمایندگی تعمیر آنلاین

برخی از این کد خطاها را می‌توانید خودتان رفع کنید، اما برخی دیگر از این کد خطاها که به دلیل وجود مشکل فنی در قطعه حساس یخچال می‌باشد، بهتر است که توسط تکنسین‌کار چک و رفع شود.

بر طبق مطالب و نکات گفته شده که به بررسی ارور یخچال سامسونگ و روش‌های رفع آن پرداختیم، می‌توانید با توجه به این کد خطاها، مشکل به وجود آمده را راحت و سریع شناسایی کرده و رفع نمایید. همچنین می‌توانید به منظور سفارش تعمیر یخچال و ساید بای ساید خود با تکنسین‌های متخصص تعمیرآنلاین تماس بگیرید.