ارور de لباسشویی ال جی مربوط به بسته نشدن درب ماشین لباسشویی است که دلایل زیادی می‌تواند باعث آن شود. این ارور در اکثر مواقع در ابتدای روشن شدن و شروع به کار لباسشویی رخ می‌دهد. چرا که با باز ماندن درب ماشین لباسشویی ، برد دستگاه به هیچ عنوان دستور ورود آب به داخل دیگ و روشن شدن موتور را صادر نمی‌کند.

برای رفع این کد خطا تنها کافیست علت اصلی بروز مشکل را پیدا کرده و برطرف نمایید تا لباسشویی LG شما دوباره به کار بیفتد. برای آشنایی با تمامی این دلایل و روش‌های رفع آن با تعمیر آنلاین تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارور dE لباسشویی ال جی

 

بیشتر بخوانید: ارور لباسشویی ال جی

 

ارور dE لباسشویی ال جی چیست؟

امروزه ماشین لباسشویی‌های LG مجهز به نمایشگر LCD کوچکی هستند که می‌تواند به کاربر در انتخاب بهتر و سریع‌تر برنامه شستشوی خود کمک کند. این نمایشگر با استفاده از حروف انگلیسی و اعداد، قادر است کد خطاهای خاصی را در هنگام بروز مشکل نشان دهد تا کاربر از محدوده کلی مشکل آگاهی پیدا کند.

کد خطای dE یکی از ارورهایی است که در بیشتر مواقع خبر از خرابی قطعه نمی‌دهد و به کار کردن اشتباه کاربر با لباسشویی بازمی‌گردد. از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند این کد خطا را بر روی نمایشگر ظاهر کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

نیمه باز ماندن درب لباسشویی

یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین دلایل بروز ارور de لباسشویی ال جی بسته نشدن کامل درب دستگاه است. گیر کردن لباس لای در یا نیمه بسته شدن آن باعث می‌شود که قفل درب فعال نشود و پس از گذشت چند ثانیه کد خطای باز بودن درب، بر روی نمایشگر ظاهر شود. برای رفع این خطا نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی ال جی خود نیست و تنها کافیست با برداشتن موانع بین درب دستگاه و محکم‌تر بسته شدن آن این مشکل را به راحتی حل کنید.

 

ریختن بیش از حد لباس در داخل دیگ

وجود لباس در داخل دیگ بیشتر از حد ظرفیت آن، علاوه بر بروز مشکلاتی چون ارور UE لباسشویی ال جی، موجب بسته نشدن درب دستگاه و ارور dE نیز خواهد شد. برای جلوگیری و رفع این مشکل تنها کافیست میزان لباس‌های کثیف خود را بر اساس ظرفیت استاندارد دیگ تعیین کنید و آنها را کاملا وارد دیگ کنید.

ارور dE لباسشویی ال جی

خرابی زبانه درب

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند مانع از بسته شدن درب لباسشویی کند، خرابی زبانه درب است. این زبانه، درب دستگاه را کاملا بسته نگه می‌دارد تا از خروج ناخواسته آب به بیرون از دستگاه جلوگیری کند. شکسته شدن و یا از دست دادن انعطاف‌پذیری زبانه، از مهم‌ترین دلایلی است که از بسته شدن کامل درب جلوگیری می‌کند. برای رفع ارور dE لباسشویی ال جی به دلیل خرابی این قطعه نیاز است که آن را تعویض کنید.

 

تراز نبودن درب لباسشویی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند کدخطای de را ظاهر کند، تراز نبودن درب لباسشویی است. در این حالت، زبانه علی‌رغم اینکه کاملا سالم است نمی‌تواند در جایی که در هنگام بسته شدن درب وارد شود قرار بگیرد. در این حالت درب کاملا بسته نمی‌شود و لباسشویی از ادامه فرآیند شستشو باز می‌ماند. برای رفع این مشکل و تراز شدن درب نیاز است که از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید.

 

خرابی میکروسوییچ

میکروسوییچ، قفلی امنیتی بر روی درب لباسشویی است که از باز شدن ناخواسته درب در هنگام شستشو جلوگیری می‌کند. این قطعه با برد لباسشویی ارتباط مستقیم دارد و تا قفل نشدن درب، فرمان ادامه یافتن فرآیند شستشو از طرف برد صادر نمی‌شود. این مساله باعث می‌شود که پس از چند لحظه کدخطای مربوطه بر روی نمایشگر ظاهر شود.

فرسودگی این قطعه و یا نوسانات برق دستگاه از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند به میکروسوئیچ آسیب وارد کند. برای رفع ارور dE لباسشویی ال جی به دلیل خرابی میکروسوییچ نیاز به اطلاعات و ابزار تخصصی است و بهتر است با تماس با نمایندگی لباسشویی LG این مشکل را برطرف نمایید.

علت ارور dE لباسشویی ال جی

شکستگی لولای درب

در صورتی که در اثر استفاده نادرست و یا گذر زمان، لولای درب شکسته شده باشد؛ درب لباسشویی به خوبی بسته نخواهد شد. در این حالت دستگاه از ادامه کار باز خواهد ماند که این مساله می‌تواند کد خطای dE را بر روی نمایشگر ظاهر کند. از آنجا که جهت بسته شدن کامل درب لباسشویی نیاز به سلامت کامل لولاهاست، رفع کد خطا تنها با تعویض لولاها قابل حل است.

 

خرابی برد

برد، یکی از مهم‌ترین قطعات موجود در ماشین لباسشو‌یی‌های امروزی است که وظیفه مدیریت تمامی فعالیت‌های دستگاه را بر عهده دارد. این قطعه از طریق اتصالاتی که با تمامی قطعات دارد، دستور شروع و پایان کار را صادر می‌کند. خرابی برد در اثر فرسودگی و یا نوسانات برق و استفاده نادرست از دستگاه اتفاق می‌افتد و ممکن است به اشتباه ارور dE را بر روی نمایشگر ظاهر کند.

توصیه می‌شود جهت تعمیر برد ماشین لباسشویی با نمایندگی ماشین لباسشویی LG تماس بگیرید تا با اعزام یک تکنسین‌ مجرب این مشکل را با کمترین هزینه ممکن برطرف کنند.

 

خرابی پنل LCD

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث شود که شما ارور dE را بدون هیچ دلیلی مبنی بر بسته نشدن درب و خرابی قطعات آن ببینید، خرابی پنل LCD است. ورود آب به داخل پنل، ضربه خوردن آن و سوختگی قسمتی از پنل می‌تواند باعث شود که کدهای خطا به صورت اشتباه بر روی نمایشگر ظاهر شوند. رفع این مشکل نیاز به بررسی دقیق قطعه و در صورت نیاز تعویض دارد به همین دلیل توصیه می‌کنیم تعمیر لباسشویی خود را به تعمیرکاران مجرب بسپارید.

 

قطعی اتصالات میکروسوئیچ و برد

پس از بسته شدن کامل درب لباسشویی و قفل درب توسط میکروسوئیچ، پیامی مبنی بر بسته بودن و قفل شدن کامل درب برای برد توسط میکروسوئیچ فرستاده می‌شود. برد لباسشویی با دریافت این پیغام وارد ارسال دستور مرحله بعدی، یعنی ورود آب به داخل دیگ و روشن شدن موتور لباسشویی بر اساس مدل شستشوی انتخابی کاربر می‌شود.

در صورتی که اتصالات بین میکروسوئیچ و برد به هر دلیل قطع شده باشد، برد پس از گذشت چند لحظه و دریافت نکردن هیچ‌گونه پیغامی از میکروسوییچ، ارور dE لباسشویی ال جی را بر روی نمایش ظاهر می‌کند.

از آنجا که رفع کدخطای De در اثر قطعی اتصالات داخلی، بسیار تخصصی و تشخیص آن اندکی مشکل است توصیه می‌کنیم برای رفع آن با نمایندگی ماشین لباسشویی LG خود تماس بگیرید.