یکی از بهترین ماشین ظرفشویی‌های دنیا توسط بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی یعنی برند bosch تولید می‌شود. این برند دستگاه خود را به تکنولوژی خاصی مجهز کرده تا کاربر با استفاده از کد خطا، به مشکلات کلی آن پی ببرد و روند برطرف کردن مساله سریع و کم هزینه‌تر شود. یکی از کد خطاهای مهم، ارور e01 ظرفشویی بوش است که مشکل مهمی را به اطلاع می‌رساند و نباید از آن چشم‌پوشی کرد.

اگر درباره این ارور اطلاعات خاصی ندارید با تعمیر آنلاین تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

معنی ارور e01 ظرفشویی بوش و ارور e02 چیست؟

کد خطا شامل حروف انگلیسی و اعداد است که هریک معنا و پیام خاص خود را دارد. این کد بر روی نمایشگر LCD دستگاه ظاهر می‌شود و معمولا با یک صدای هشدارگونه، وجود مشکل را به اطلاع کاربر می‌رساند. رفع این مشکل در برخی از مواد بدون نیاز به مراجعه تکنسین امکان‌پذیر است.

اما ممکن شما برای رفع برخی از آنها نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی بوش باشد. به همین دلیل باید به نمایندگی بوش تماس گرفته و درخواست اعزام تعمیرکار کنید. چرا که شما اطلاعات، تجربه و ابزار لازم برای تعمیر آن را ندارید.

ارور e01 ظرفشویی بوش

ارور e01 ظرفشویی بوش یکی از مهم‌ترین کد خطاهایی است که ممکن است شما در حین استفاده از دستگاه با آن مواجه شوید. این ارور با کد خطای e02 کاملا مشابه است و تفاوت چندانی میان انها وجود ندارد.

علت اصلی بروز کد خطای e01 و e02، عدم توانایی دستگاه برای گرم کردن آب مورد استفاده ظرفشویی است.

از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

خرابی برد

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند کد خطای e01 را بر روی نمایشگر دستگاه شما ظاهر کندا، خرابی برد است. برد قطعه‌ای نسبتا کوچک با کارایی بالاست که همانند یک مغز تمامی فعالیت‌های دستگاه را مدیریت می‌کند.

تمامی قطعات وظایف خود را زیر نظر یک برد هوشمند انجام می‌دهند و برای شروع و پایان کار خود از آن دستور می‌گیرند. به همی دلیل خرابی قسمتی از برد و یا سوختن تمامی آن باعث می‌شود که فرمان‌ها به درستی ارسال نشود و عمل گرم شدن آب صورت نپذیرد.

البته در برخی از موارد نیز دیده شده که آب به اندازه کافی گرم می‌شود اما برد به اشتباه این ارور را بر روی نمایشگر ظاهر می‌کند. با این حال برای رفع ارور e01 ماشین ظرفشویی بوش و تعمیر برد آن توصیه می‌شود از یک تکنسین کمک بگیرید. چرا که برد قطعه‌ای بسیار تخصصی و پیچیده است و دستکاری آن می‌تواند هزینه‌های تعمیر شما را بیشتر از قبل گرداند.

ارور e02 ظرفشویی بوش

خرابی هیتر

ماشین ظرفشویی بوش برای شستشوی ظروف خود نیاز به آب گرم دارد. از آنجا که آب گرم پکیج و آب گرم‌کن دارای املاح هستند سختی آب بیشتر از حد معمول است، عمل گرم شدن آب توسط هیترهای موجود در ماشین ظرفشویی انجام می‌شود. بدین ترتیب کیفیت شستشو بالاتر می‌رود و ظروف تمیزتر خواهند شد.

خرابی هیتر باعث می‌شود که دمای آب به اندازه کافی برای برنامه شستشوی منتخب شما بالا نرود و ماشین ظرفشویی کد خطای e01 را نمایش دهد. برای رفع ارور e01 ظرفشویی بوش یا ارور e02 که به دلیل خرابی هیتر ظرفشویی اتفاق افتاده، نیاز است که با نمایندگی دستگاه خود تماس بگیرید تا قطعات از کار افتاده آن را تعمیر یا تعویض کنند.

 

خرابی سنسور دما

سنسور دما وظیفه اندازه‌گیری دمای آب به صورت مستمر را دارد و به محض رسیدن دما به میزان دلخواه پیام خاموش شدن المنت‌ها را به برد ارسال می‌کند. این قطعه حساس در اثر استفاده نادرست از دستگاه و یا فرسودگی در اثر گذشت زمان ممکن است در انجام وظایف خود دچار اشتباه شود و اطلاعات اشتباهی را به برد انتقال دهد.

به همین دلیل یکی دیگر از مواردی که می‌تواند دلیل ظهور ارور e01 ماشین ظرفشویی بوش باشد، خرابی سنسور دمای آن است. از آنجا که تشخیص خرابی این قطعه نیاز به آزمون و خطا دارد و ابزارهای خاصی را نیاز دارد، پیشنهاد می‌کنیم از یک تعمیرکار مجرب کمک بخواهید.

علت ارور e02

چند نکته مهم درباره ارور e01 در ماشین ظرفشویی bosch:

  • همان طور که پیشتر اشاره کردیم این ارور کاملا با ارور e02 ظرفشویی بوش مشابه است و تفاوتی میان علت بروز این مشکل وجود ندارد..
  • کد خطای e01، نسبت به دیگر ارورهای مشابه مانند کد خطای e02 که ناشی از داغ نشدن دمای آب هستند، بیشتر بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود.
  • برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود و رفع این کد خطا نیاز است تا با نمایندگی‌های مجرب تماس بگیرید.
  • جهت جلوگیری از خرابی المنت‌ها توصیه می‌شود با استفاده از مواد جرم‌گیر مخصوص ظرفشویی هر 6 ماه یک بار دستگاه خود را جرم‌گیری کنید تا عمر قطعات دستگاه را به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.
  • در برخی از موارد علی رغم ظهور ارور e01 ظرفشویی بوش بر روی نمایشگر، آب به اندازه مورد نیاز گرم شده است. در صورت وقوع این اتفاق، علت اصلی بروز این کد خطا به طور قطع به خرابی برد مربوط می‌شود.