آیا شما هم تا به حال با ارور E14 در ماشین ظرفشویی بوش مواجه شده اید؟ با استفاده از ماشین ظرفشویی بوش می‌توانید به راحتی تمام ظروف کثیف خود از قابلمه تا کریستال را در آن بچینید و شستشوی بهداشتی و با کیفیتی داشته باشید. اگر تمایل دارید با معنی ارور E14 در ماشین ظرفشویی بوش خود باخبر شوید و راه‌های رفع آن را بدانید با ما همراه شوید.

 

ارور E14 در ماشین ظرفشویی بوش

 

ارور E14 در ماشین ظرفشویی بوش یکی از مهم‌ترین کدخطاهای موجود در این دستگاه است که نباید از آن چشم‌پوشی کرد. برند بوش در زمینه تولید لوازم خانگی برقی فعالیت می‌کند و یکی از بهترین برندهای موجود در بازار است که با اطمینان می‌توان از آن خرید کرد و نیازی به تعمیر ماشین ظرفشویی نداشته باشید.

 

علت ظاهر شدن ارور E14 در ماشین ظرفشویی بوش چیست؟

ماشین ظرفشویی بوش مجهز به یک LCD با کیفیت است که علاوه بر نمایش برنامه‌های شستشو، وجود هرگونه مشکل را به کاربر از طریق ارسال کد خطا اطلاع می‌دهد. اعلام مشکل از طریق ارسال علایم اختصاری انگلیسی و اعداد انجام می‌شود و کاربر می‌تواند با مراجعه به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش متوجه حدود مشکل شود.

به طور کلی کد خطا E14 به علت بروز مشکل در ورود یا خروج آب به ماشین ظرفشویی پدیدار می‌شود. هر دو مشکل باقی ماندن آب در ماشین ظرفشویی یا به اندازه کافی پر نشدن دستگاه از آب، از رایج‌ترین مواردی است که کد خطای E14 را بر روی نمایشگر ظاهر می‌کند.

 

برای آشنایی با ارورهای دیگر ظرفشویی بوش به صفحه معرفی لیست ارورهای ظرفشویی بوش مراجعه کنید.

 

از مهم‌ترین دلایل بروز این ارور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1_ خرابی سیستم آب شمار ماشین ظرفشویی

خرابی سیستم آب‌شمار یکی از رایج‌ترین دلایل بروز ارور E14 در ماشین ظرفشویی بوش است. این سیستم وظیفه دارد تا میزان آب مورد نیاز برای هر برنامه شستشو را تشخیص دهد و به همان اندازه اجازه ورود آب به مخزن را بدهد. خرابی این قطعه باعث می‌شود تا بیشتر از حد نیاز آب وارد دستگاه شود.

البته در برخی از موارد خرابی سیستم آب‌شمار باعث شده تا آب کمتر از حد نیاز دستگاه برای شستشو وراد مخزن گردد. این قطعه حیاتی بسته به مدل دستگاه به صورت برد در قسمت ایر قرار دارد یا اینکه از تعدادی شیر برقی منظم تشکیل شده که در قسمت‌های مختلف ماشین ظرفشویی نصب شده است.

اگر برای تعمیر ماشین ظرفشویی بوش خود با مرکز تعمیرات بوش تماس بگیرید، تعمیرکار در ابتدا برای رفع ارور E14 اقدام به تعویض این قطعه خواهد کرد. در صورتی که با تعویض سیستم آب شمار کدخطای مورد نظر از نمایشگر حذف نگردد، موارد بعدی بررسی می‌شود.

 

2_ خرابی برد ماشین ظرفشویی

برد در ماشین ظرفشویی بوش به منزله عقل برای انسان است. اهمیت و نقش این قطعه در دستگاه به حدی بالاست که هرگونه آسیب در آن باعث روشن نشدن یا عملکرد اشتباهی مانند ورود آب بیش از حد به مخزن می‌شود.

از آنجا که در تعمیر و بررسی برد نیاز به مراجعه متخصص است با مرکز تعمیرات بوش تماس بگیرید تا تعمیرکار با تعمیر یا تعویض برد و نصب برنامه جدید بر روی آن برای رفع کد خطای E14 اقدام نماید.

 

کد خطا E14 در ماشین ظرفشویی بوش

 

3_ وجود رطوبت در مخازن

از دیگر دلایل پدیدار شدن کد خطا E14 در ماشین ظرفشویی بوش است می‌توان به ‌وجود رطوبت در مخازن دستگاه اشاره کرد. در صورتی که در مخازن ماشین ظرفشویی رطوبت زیادی وجود داشته باشد، امکان رسوب کردن و ایجاد آسیب به آب‌شمار و یا حتی برد وجود دارد.

توصیه می‌شود تا پس از استفاده از ماشین ظرفشویی برای نیم ساعت درب ان را باز بگذارید تا رطوبت احتمالی برطرف شود. همچنین با استفاده منظم از جرم‌گیر ماشین ظرفشویی بوش می‌توانید خیال خود را از وجود هرگونه رسوب در تمام قطعات دستگاه خود راحت کنید.

 

4_ استفاده بیش از حد از ماشین ظرفشویی

به طور کلی پیشنهاد می‌شود که پس از پایان هر برنامه شستشو به مدت یک تا دو ساعت به دستگاه استراحت دهید خصوصا اگر برنامه شستشوی طولانی مدتی را انتخاب کرده بودید. کار کردن بیشاز حد دستگاه می‌تواند باعث شود تا ارور E14 در ماشین ظرفشویی بوش شما دیده شود.

شما میتوانید در صورت بروز هرگونه مشکل با تکنسین های متخصص تعمیر آنلاین تماس بگیرید.