یکی از عیوب اصلی در ماشین ظرفشویی بوش به زمانی مربوط می شود که جریان آب در داخل ظرفشویی قطع گردد و یا اینکه آب ماشین ظرفشویی تخلیه نشود که باعث بروز ارور E25 ماشین ظرفشویی بوش می شود.

در اینگونه مواقع اگر ماشین ظرفشویی بوش شما از نسل جدید باشد( منظور سری SMS به بعد ) بر روی صفحه نمایش دستگاه ارور E25 ماشین ظرفشویی بوش را مشاهده خواهید کرد که باید به تعمیر ماشین ظرفشویی خود بپردازید.

در این مقاله کارشناسان مرکز تعمیرات بوش قصد دارند به صورت کامل دلایل نمایش ارور E25 را گفته و راه های احتمالی رفع آن را به شما گوشزد کنند.

ارور ای 15

ارور E25 ظرفشویی بوش به چه معناست؟

زمانی که کد خطا 25 بر روی نمایشگر ظرفشویی ظاهر می شود به احتمال خیلی زیاد آب داخل مخزن مانده است. البته در مواردی نیز استثنا وجود دارد.

برای بررسی دقیق تر این موضوع به متن کامل وب سایت رسمی بوش آلمان رجوع می کنیم.

The pump is blocked with foreign objects or heat pump or the pump cover is not attached correctly.

سایت مرجع به ما می گوید که باید عیب را در پمپ و یا هیت پمپ ظرفشویی بیابیم. پس مواردی که آب داخل ماشین ظرفشویی مانده باشد احتمالا ایراد از پمپ است و اگر آب نمانده باشد احتمالا ایراد از هیت پمپ ظرفشویی بوش می باشد.

دلایل نمایش ارور E25 در ماشین ظرفشویی بوش:

در ادامه به دلایل نمایش ارور E25 اشاره خواهیم نمود. توجه داشته باشید که موارد گفته شده به منظور اطلاع شما از عیب دستگاه بوده و افراد غیر متخصص قادر به رفع عیب نخواهند بود.

*پمپ ماشین ظرفشویی بوش مسدود شده و یا سوخته است:

پمپ ماشین ظرفشویی

زمانی که پمپ تخلیه آب لباسشویی بوش به هر دلیلی وظیفه خود را انجام ندهد، آب داخل ظرفشویی مانده و ارور E25 ظرفشویی بوش را نشان می دهد.

حال احتمال دارد که شی خارجی جلوی کارکرد پمپ را گرفته باشد و یا اینکه پمپ سوخته باشد.

در سری های جدید ظرفشویی بوش پمپ های اینورتر جای پمپ های پرمصرف و پرصدای قدیمی را گرفته است و به نسبت پمپ های قدیمی اندازه کوچکتری نیز دارد.

منظور از مسدود بودن مسیر پمپ ، گرفتگی خود پمپ، گرفتگی فیلتر و … می باشد. حضور تکنسین در این موارد برای رفع گرفتگی و یا تعویض پمپ لازم می باشد.

*هیت پمپ ظرفشویی بوش ( موتور ) آسیب دیده است.

هیت پمپ

در ماشین ظرفشویی بوش هیپ پمپ یا همان موتور ظرفشویی بوش در عین حال که وظیفه گرمایش آب را در اختیار دارد وظیفه دارد که آب را با فشار بر روی ظروف بپاشد. زمانی که به هر دلیلی از جمله خراب شدن سیدهای داخلی، فشار آب کاهش یابد، ارور E25 بر روی صفحه نمایشگر ظاهر می شود.

درصورتی که نتوانستید مشکل دستگاه خود را برطرف کنید کافی است برای تعمیر ظرفشویی بوش با تعمیر آنلاین تماس گرفته (  45396-021 )و مساله را با کارشناسان ما در میان بگذارید. مطمئن باشید مشکل دستگاه شما در کمترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه برطرف خواهد شد.