یکی از کدخطاهایی که ممکن است هر کاربری با آن روبرو شود ارور E80 ماشین لباسشویی آاگ است که با کدخطای E90 هم معنی است. این ارور به خرابی برد اشاره دارد و جهت رفع آن باید از یک تکنسین مجرب در این زمینه کمک بخواهید. در صورتی که هیچگونه اطلاعاتی درباره این ارور لباسشویی آاگ ندارید توصیه می‌کنیم با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

علت ارور E90 ماشین لباسشویی آاگ

ماشین لباسشویی دستگاهی است که با تکان دادن لباس‌ها در داخل دیگ، موجب تمیز و شسته شدن لباس می‌گردد. در لباسشویی‌های جدید آاگ، نمایشگر LCD کوچکی بر روی دستگاه نصب شده که به کاربر کمک می‌کند تا برنامه شستشوی خود را به راحتی انتخاب و دمای خشک کن را تنظیم نماید. این نمایشگر جهت ظاهر شدن کد خطا برای کاربر نیز کاربرد دارد.

کد خطا شامل اعداد و حروف انگلیسی است و هریک معنا و مفهوم خود را به همراه دارد. برد لباسشویی با هریک از این ارورها سعی می‌کند تا محدوده بروز مشکل پیش آمده برای دستگاه را به اطلاع کاربر برساند تا روند تشخیص و رفع مشکل ساده و سریع‌تر شود. در اغلب اوقات روشن شدن ارور بر روی نمایشگر با صدای آلارم هشدار همراه است و دستگاه از ادامه دادن فرآیند شستشو بازمی‌ایستد.

ارور E80 ماشین لباسشویی آاگ یا همان ارور E90 مربوط به خرابی برد است. برد قطعه‌ای نازک و سبک در داخل لباسشویی است که نقش مغز را برای لباسشویی ایفا می‌کند. این قطعه با استفاده از اتصالات الکترونیکی که با قطعات داخلی دارد، دستور روشن و خاموش شدن به موقع هریک را می‌دهد.

به طور کلی دو برد در داخل لباسشویی وجود دارد: ۱. برد اینورتر ۲. مادربرد

کد خطای E80 ماشین لباسشویی آاگ

برد اینورتر برد کوچک‌تر و جزئی‌تری است که فعالیت موتور اینورتر لباسشویی را تحت نظر دارد و کمک می‌کند تا فعالیت شستشو به نحو احسن انجام شود. اما این ارور لباسشویی آاگ مربوط به مادربرد یا همان برد اصلی می‌شود. برد اصلی وظیفه مدیریت دیگر قطعات و برد اینورتر را بر عهده دارد و بسیار مهم‌تر از دیگر قطعات لباسشویی است.

در هنگامی که مادربرد نیم‌سوز شده باشد و یا توانایی تحلیل درست اطلاعات را نداشته باشد، شستشو با مشکل روبرو می‌شود و ممکن است فرآیند شستشو مطابق برنامه دلخواه کاربر پیش نرود. در این حالت برد به ناچار ارور E80 ماشین لباسشویی آاگ یا کد خطای E90 را بر نمایشگر ظاهر می‌کند تا کاربر برای رفع آن اقدام کند.

 

روش رفع ارور E80 ماشین لباسشویی آاگ

جهت رفع کد خطای E80 ماشین لباسشویی آاگ یا ارور E90، شما باید به سرعت دستگاه را خاموش کرده و از یک تکنسین مجرب در این زمینه کمک بخواهید. شاید تصمیم بگیرید که تعمیر برد را خودتان انجام دهید اما باید بدانید که برد قطعه حساس و گران قیمتی است و اگر اطلاعات و ابزار تخصصی لازم جهت بررسی و تعویض برد را ندارید بهتر است این کار را به یک تکنسین ماهر تعمیر ماشین لباسشویی بسپارید تا هزینه‌های تعمیراتی شما افزایش پیدا نکند.

در این حالت تعمیرکار برای رفع ارور E80 ماشین لباسشویی آاگ، پس از خاموش کردن کامل دستگاه پنل جلویی لباسشویی را باز می‌کند تا به برد دسترسی یابد. سپس ولتاژ موجود بر روی تمامی قسمت‌های برد چک می‌شود تا قسمت خراب و سوخته شده پیدا شود.

در برخی از موارد تنها قسمتی از برد سوخته و نیازی به تعویض کامل برد نیست. این مساله هزینه‌های شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. اما در برخی از مواقع نیز شانس با شما یار نیست و نیاز به تعویض کل برد خواهید داشت که طبیعتا قیمت آن بالاتر است.

به همین دلیل پیشنهاد می‌شود جهت جلوگیری از رویارویی با این ارور ماشین لباسشویی آاگ، چند نکته را رعایت کنید تا عمر برد بیشتر شود.

 

عدم استفاده از لباسشویی در اوج نوسانات برقی

یکی از مهم‌ترین مواردی که موجب سوخته شدن برد لباسشویی می‌شود، نوسانات بالای برق است. برای جلوگیری از ورود نوسانات شدید برقی به دستگاه، بهتر است از لباسشویی در اوج کم باری مصرف برق استفاده کنید.

ارور e90 و e80 ماشین لباسشویی آاگ

بهترین زمان استفاده از دستگاه صبح زود یا آخر شب است. همچنین بهتر است جهت خنثی کردن نوسانات کلی برق، دستگاه خود را پیش از وصل کردن به پریز، به یک محافظ برق مخصوص لباسشویی وصل کنید.

 

عدم نگهداری از لباسشویی در محیط مرطوب

رطوبت بیش از حد محیط می‌توان به برد و قطعات برقی لباسشویی آسیب فراوانی بزند و آنها را زودتر از موعد فرسوده کند. به همین دلیل باید محل نگهداری دستگاه کاملا خنک و خشک باشد تا عمر دستگاه بیشتر شود.

 

استفاده اصولی از دستگاه

یکی از دلایل بروز ارور E80 ماشین لباسشویی آاگ یا همان E90، استفاده نادرست از دستگاه است. بهتر است به صورت مکرر و پی در پی از لباسشویی خود استفاده نکنید و بین هربار استفاده خود، حداقل یک ساعت فاصله بدهید تا قطعات داخلی کاملا خنک شوند. داغ شدن بیش از حد قطعات می‌تواند دمای داخل لباسشویی را به شدت افزایش دهد و به برد آسیب برساند. استفاده پی در پی و کرر از دستگاه میتواند سبب بروز مشکلاتی چون صدای زیاد ماشین لباسشویی، عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی و … شود

 

استفاده از شوینده مرغوب

اگر از شوینده نامرغوب استفاده کنید احتمال اینکه پس از مدتی با ارور E80 ماشین لباسشویی آاگ روبرو شوید بسیار بالاست. چرا که شوینده نامرغوب کف بسیار زیاد و غیراستانداردی تولید می‌کند که می‌تواند رطوبت داخلی دستگاه را تا حد زیادی افزایش دهد و از دیگ به قسمت‌های دیگر نیز نفوذ کند. استفاده از شوینده‌های دستی و صابون نیز می‌تواند کف زیادی برای شما به همراه داشته باشد که اصلا خوب نیست.

کد خطای e90 لباسشویی آاگ

استفاده درست از دکمه‌های ماشین لباسشویی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند موجب شود تا ارور E80 ماشین لباسشویی آاگ را بر روی نمایشگر ببینید، استفاده اشتباه از دکمه‌های لباسشویی است.

فشردن سریع و بی‌دلیل دکمه‌ها باعث می‌شود که اطلاعات زیاد و متناقضی به برد وارد شود که فشار زیادی را به این قطعه وارد کند. بهتر است که از بازی کردن کودکان با دکمه‌های دستگاه نیز جلوگیری به عمل اورید تا عمر برد افزایش پیدا کند.

در این مطلب به بررسی علت نمایش و رفع ارور ماشین لباسشویی آاگ پرداختیم. اگر هر یک از این کد خطاها را بر روی صفحه نمایشگر دستگاه مشاهده کردید و موفق به رفع ارور نشدید، می‌توانید از طریق تماس با تکنسین‌کاران متخصص تعمیر ماشین لباسشویی آاگ به رفع ایرادات دستگاه خود بپردازید.