ارور F16 در ماشین لباسشویی بوش را می‌توان یکی از متداول‌ترین کدهای خطای موجود در این دستگاه دانست.

برند بوش یکی از بهترین برندهای موجود در بازار است و با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا کار می‌کند. بر روی ماشین لباسشویی یک صفحه LCD تعبیه شده تا علاوه بر سهولت در انتخاب برنامه شستشو با استفاده از کلمات انگلیسی و اعداد، محدوده بروز مشکل به کاربر اطلاع داده شود و فرآیند تشخیص و رفع مشکل سرعت بیشتری بگیرد.

اگر تمایل دارید علت بروز ارور F16 در ماشین لباسشویی بوش و یا تعمیرات ماشین لباسشویی را بدانید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.
در صورتی که نتوانستید با خواندن مقاله ایراد برطرف نمایید حتما با مرکز تعمیر لباسشویی بوش تماس بگیرید.

 

ارور F16 لباسشویی بوش

 

معنی ارور F16 در ماشین لباسشویی بوش

در هنگامی که ارور F16 بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی بوش ظاهر می‌شود خبر از بروز مشکل در قطعات درب دستگاه می‌دهد. بدین ترتیب ممکن است در ابتدای شستشو درب قفل نشود و یا پس از شستشو درب باز نگردد. در برخی از موارد نیز دیده شده که علی‌رغم بسته بودن درب، در ابتدا یا اواسط شستشو این ارور بر روی نمایشگر پدیدار می‌شود. از مهم‌ترین دلایل بروز این ارور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

خرابی میکروسوییچ

مهم‌ترین دلیل بروز ارور F16 در ماشین لباسشویی بوش خرابی میکروسوییچ است. خرابی میکروسوییچ یکی از ارورهای ماشین لباسشویی بوش است که رفع آن نیاز به حضور نیروی متخصص دارد. میکروسوییچ قطعه‌ای است که وظیفه قفل و باز شدن درب ماشین لباسشویی را دارد. از آنجا که تا قفل نشدن درب ماشین لباسشویی، عمل شستشو شروع نمی‌شود کار کردن درست و به موقع این قطعه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این مشکل که به طور معمول هر 5 سال یکبار اتفاق می‌افتد نیاز به مراجعه کارشناس و تعویض قطعه دارد. لذا بهتر است با مرکز تعمیرات ماشین لباسشویی بوش تماس بگیرید.

 

بسته نشدن درب به طور کامل

اگر لباس یا جسم خارجی از بسته شدن کامل درب ماشین لباسشویی جلوگیری کند و به میکروسوییچ اجازه قفل کردن آن را ندهد، احتمال ظاهر شدن کد خطای F16 در ماشین لباسشویی بوش وجود دارد. برای جلوگیری از این مشکل از بسته شدن درب به صورت کامل اطمینان حاصل کنید.

 

ارور F16 لباسشویی بوش

 

خرابی برد

برد ماشین لباسشویی که نقش مغز را برای دستگاه ایفا می‌کند، از طریق ارسال و دریافت فرمان‌های الکتریکی موجب عملکرد صحیح ماشین لباسشویی می‌شود. خرابی این قطعه یا قسمتی از آن که فرمان را از میکروسوییچ دریافت و به آن ارسال می‌کند باعث می‌شود که ارور F16 در ماشین لباسشویی بوش به نمایش در آید.
تعویض خازن‌ها و قطعات الکترونیکی برد و یا تعویض کلی آن می‌تواند این مشکل را به راحتی از بین ببرد در برخی از موارد نیز برد تنها به ریخته شدن پروگرام یا برنامه‌ریزی جدید دارد. از آنجا که برای رفع آن نیاز به اطلاعات تخصصی دارید پیشنهاد می‌کنیم با تماس با مرکز تعمیرات بوش درخواست اعزام کارشناس کنید.

 

خرابی دستگیره و زبانه

اگرچه در اغلب موارد خرابی دستگیره، زبانه و قلاب ماشین لباسشویی باعث بروز ارور F16 در ماشین لباسشویی بوش نمی‌شود؛ اما باز هم می‌توان این مشکل را یکی از دلایل بروز این کدخطا دانست. استفاده غیراصولی و شکستی این قطعات باعث می‌شود که درب ماشین لباسشویی به خوبی بسته نشود و کد خطای F16 را بر روی نمایشگر ببینید.