ارور F57 لباسشویی بوش یکی از کدهای خطای مهم در ماشین لباسشویی بوش یا زیمنس است از آن دسته از انواع ارور لباسشویی بوش که به هیچ عنوان نباید خودتان اقدام به تعمیر و برطرف کردن آن نملیید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، شستن لباس‌ها به کاری راحت و بدون دغدغه تبدیل شده است.

برند بوش BOSCH یکی از بهترین برندهای تولید کننده ماشین لباسشویی است که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا در این عرصه پیشگام است.

برند زیمنس نیز که یکی از زیر مجموعه‌های شرکت بوش محسوب می‌شود در این زمینه کیفیت و عملکرد مشابهی دارد. اگر تمایل دارید درباره معنی کد خطای F57 در این دو برند بیشتر بدانید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارور F57 لباسشویی بوش

معنی ارور F57 در ماشین لباسشویی بوش و زیمنس چیست؟

هر دو برند بوش و زیمنس جهت شناسایی ایراد دستگاه با بالاترین سرعت و کاربری آسان برای مصرف کنندگان، مجهز به پنل LED مخصوصی هستند که با استفاده از علایم اختصاری انگلیسی و اعداد، کاربر را متوجه نوع مشکل به وجود آمده برای دستگاه می‌کنند. برخی از ارورها به سادگی قابل حل هستند. تنها کافیست معنای کد خطای نمایش داده شده را در دفترچه راهنما یا در سایت‌های معتبر چک کنید و مشکل را بر طرف کنید. اما ارور F57 در تعمیر ماشین لباسشویی زیمنس یا بوش نیاز به مراجعه کارشناس مربوطه دارد.

در ارور F57 در ماشین لباسشویی بوش یا زیمنس، علاوه بر باز نشدن درب ماشین لباسشویی، هیچ یک از برنامه‌های شستشو نیز شروع به کار نمی‌کنند. کد خطای F57 که معمولا به محض روشن شدن دستگاه بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود، خبر از آسیب احتمالی جدی به دستگاه می‌دهد و باید به سرعت با مرکز تعمیرات بوش یا زیمنس تماس گرفته شود.

ارور F57 لباسشویی بوش

اصلی‌ترین و مهم‌ترین علت بروز ارور F57 در ماشین لباسشویی عبارت است از:

خرابی برد ماشین لباسشویی

برد، قطعه الکترونیکی نسبتا کوچک اما بسیار مهمی است که نقش مغز را برای ماشین لباسشویی ایفا می‌کند. این قطعه، با ارسال فرمان الکتریکی به قطعات ماشین لباسشویی، عمل شستشو را ممکن می‌کند. خرابی این قطعه حیاتی می‌تواند باعث شود تا دستور شستشو به موتور و دیگ ماشین لباسشویی ارسال نشود.

اگر بخواهیم تخصصی‌تر در این زمینه صحبت کنیم باید بگوییم که در 99 درصد مواقع علت بروز ارور F57 در ماشین لباسشویی بوش یا زیمنس به دلیل خرابی برد اینورتر دستگاه است. این مشکل از نیاز مبرمی به مراجعه فوری تکنسین به دستگاه را دارد. لذا با مشاهده این کد خطا دستگاه را کاملا خاموش کرده و تا رسیدن تکنسین هیچ‌گونه کاری انجام ندهید.

در ابتدا مرکز تعمیرات بوش یا زیمنس برای بررسی دستگاه، تمامی بردهای موجود در ماشین لباسشویی  را چک می‌کند. در صورتی که برد اینورتر خراب یا سوخته شده باشد، به بررسی دقیق‌تر این قطعه می‌پردازد تا ببینید که آیا باید برد دستگاه تعویض شود یا اینکه می‌توان با تعمیر لباسشویی بوش، آن  را برای کار کردن دوباره آماده کرد.

ارور F57 لباسشویی زیمنس

چرا ارور F57 در ماشین لباسشویی بوش یا زیمنس به نمایش در‌می‌آید؟

علت اینکه شما ارور F57 را در ماشین لباسشویی بوش یا زیمنس خود مشاهده کرده‌اید می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. اما مهم‌ترین ورایج‌ترین دلایل بروز ارور F57 در ماشین لباسشویی بوش یا زیمنس عبارت است از:

• نوسانات برقی

برد قطعه‌ای بسیار حساس در ماشین لباسشویی است که در صورت وجود نوسانات برقی زیاد ممکن است آی‌سی‌های اصلی و منبع تغذیه آن دچار سوختگی و یا خرابی ‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود جهت جلوگیری از سوختگی یا خرابی برد و بروز ارور F57 را در ماشین لباسشویی بوش یا زیمنس خود، از دستگاه محافط لوازم برقی استفاده کنید و از ماشین لباسشویی خود در زمانی استفاده کنید که در اوج مصرف برق نباشد.

• فرسودگی برد

یکی دیگر از دلایل بروز ارور F57 در ماشین لباسشویی Bosch فرسودگی برد است. اگر چندین سال است که ماشین لباسشویی بوش یا زیمنس شما در حال کار کردن برای شماست، احتمال اینکه عمر مفید برد به پایان رسیده باشد بسیار بالاست.