یکی از کد خطاهایی که هر کاربری امکان دارد با آن برخورد کند، ارور H2 ماشین لباسشویی دوو است. علت اصلی بروز این مشکل گرم نشدن آب لباسشویی به میزان لازم است و دلایل مختلفی می‌تواند باعث بروز آن شود. اگر شما درباره این کد خطا اطلاعاتی زیادی ندارید توصیه می‌کنیم که این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید چرا که درباره این ارور لباسشویی دوو به تفصیل برای شما توضیح داده‌ایم.

 

کد خطای H2 ماشین لباسشویی دوو

هر کد خطا یا ارور از یک عدد و حروف انگلیسی تشکیل شده که معنا و پیغام مختص به خود را دارد. در هنگام روشن شدن هر ارور لباسشویی دوو، صدای هشدار خاصی نیز شنیده می‌شود تا کاربر زودتر متوجه وجود مشکل در روند شستشو شود و بداند که برنامه شستشوی لباس‌ها متوقف شده است.

توصیه می‌شود به محض دیدن هر ارور ابتدا دستگاه را خاموش کرده و به دنبال علت اصلی بروز مشکل برای دستگاهتان باشید تا آن را رفع کنید. در برخی از موارد مشکل به وجود آمده خیلی خاص نیست و به راحتی برطرف می‌شود. اما در برخی از مواقع نیز برای تعمیر لباسشویی به یک متخصص در این زمینه نیاز پیدا خواهید کرد.

ارور H2 ماشین لباسشویی دوو یکی از آن کد خطاهایی است که مربوط به سیستم گرم کننده آب لباسشویی است و از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

هیتر لباسشویی

 

خرابی هیتر

همان‌طور که می‌دانید ماشین لباسشویی جهت تمیزتر شدن هرچه بیشتر لباس‌ها و پارچه‌ها، اندکی دمای آب را بالا میبرد تا چربی‌ها و لکه‌ها زودتر از سطح لباس از بین برود. کاربر با انتخاب برنامه شستشو، می‌تواند میزان گرمای آب را تنظیم کند و وظیفه داغ شدن آب با هیتر یا همان المنت ماشین لباسشویی است.

این قطعه در کف دستگاه قرار دارد و با استفاده از نیروی برق داغ می‎‌شود. آب موجود در داخل دیگ کم کم گرم شده و به محض رسیدن به دمای مورد نظر کاربر، دستور خاموش شدن هیتر از طریق برد به المنت داده می‌شود.

خرابی هیتر باعث می‌شود که دما به حد مورد نیاز نرسد و سنسور دمای آب این موضوع را به برد اطلاع دهد. در این حالت ارور مورد نظر بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود و برنامه شستشو متوقف می‌گردد.

جهت رفع ارور H2 ماشین لباسشویی دوو به دلیل خرابی المنت لباسشویی، باید از یک تکنسین مجرب در این زمینه کمک بخواهید تا آن را جرمگیری و تعمیر کرده یا به طور کلی آن را عوض کند.

نکته: در مواردی که کد خطای H2 ماشین لباسشویی دوو به دلیل خرابی المنت باشد، شما می‌توانید با بررسی دمای آب این مشکل را متوجه شوید تنها کافیست دست خود را روی درب شیشه‌ای بگذارید و دمای آن را بسنجید اگر شیشه کاملا سرد و بدون حرارت باشد، احتمالا مشکل از همان المنت ماشین لباسشویی شماست.

استفاده از مواد شوینده مرغوب اصل از دیگر مواردی است که تا حد زیادی عمر المنت‌ها لباسشویی را افزایش و نیاز تعمیر ماشین لباسشویی دوو شما را کاهش خواهد داد؛ چرا که پودرهای نامرغوب می‌تواند سختی آب را بالا ببرد و از کیفیت آب بکاهد.

 

برد

 

خرابی برد

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث شود که کاربر با ارور H2 ماشین لباسشویی دوو مواجه شود، خرابی برد دستگاه است. برد همانند مغز برای انسان است و وظیفه مدیریت فعالیت‌ها را بر عهده دارد. خرابی برد میتواند سبب بروز مشکلات زیادی شود و علت  خشک نکردن ماشین لباسشویی، عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی، اب گیری نکردن ماشین لباسشویی و … باشد.

این قطعه کوچک اما حیاتی با اتصالات الکترونیکی که با تمام قطعات داخلی داد، فرمان شروع و پایان کار را به آنها صادر می‌کند. در برخی از مواقع نیم سوز شدن برد می‌تواند باعث شود تا اطلاعات دریافت شده از سنسور دمای آب را به نادرستی تحلیل کند و ارور لباسشویی دوو به اشتباه بر روی نمایشگر ظاهر شود.

از آنجا که تعمیر یا تعویض برد نیاز به اطلاعات و ابزار بسیار تخصصی دارد به شما پیشنهاد می‌شود با نمایندگی لباسشویی دوو تماس بگیرید تا با اعزام تعمیرکار مجرب و قطعات اصل این مشکل را برای شما برطرف کنند.

عدم استفاده از لباسشویی در اوج مصرف برق و کاهش نوسانات برق ساختمانی با استفاده از محافظ برق مخصوص لباسشویی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توان عمر برد شما را تا حد زیادی افزایش داده و از نیم‌سوز شدن آن جلوگیری کند.

 

قطعی اتصالات برد با هیتر

همان‌طور که گفتیم برد دریافت اطلاعات و ارسال دستورهای خود را از طریق اتصالات الکترونیکی بین قطعات انجام می‌دهد. در صورت هرگونه قطعی موقتیا دائمی بین برد و المنت یا حتی سنسور دمای آب، احتمال اینکه شما با کد خطای H2 مواجه شوید بسیار بالاست.

برای رفع ارور H2 ماشین لباسشویی دوو به دلیل قطعی اتصالات داخلی شما باید پس از باز کردن پنل جلویی و دسترسی به برد تمامی سیم‌های برد به سنسور و المنت را به صورت کامل بررسی کنید.

در صورت جدا بودن سیم‌ها باید آن را دوباره به جای خود وصل کرده و در صورت پوسیده یا فرسوده بودن سیم‌ها نیز باید آنها را به طور کامل تعویض نمایید. توجه داشته باشید که سیم‌ها بایداز کیفیت بالایی برخوردار باشند و به درد مدل و دستگاه شما بخورند.

مواردی چون استفاده مکرر و بدون وقفه از لباسشویی و جا به جایی غبر اصولی دستگاه از مهم‌ترین موارد فرسودگی و خرابی زودهنگام اتصالات است.

 

ارور H2 لباسشویی دوو

 

وجود رسوب بیش از حد بر روی قطعات داخلی مشکلات زیادی را برای شما در برخواهد داشت و شما را با ارور H2 ماشین لباسشویی دوو یا دیگر ارورهای مرتبط مواجه خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که عمر قطعات داخلی ماشین لباسشویی مثل ترمیستور و هیتر را تا حد زیادی افزایش می‌دهد، جرمگیری مستمر و به موقع دستگاه است.

برای انجام این کار باید جرمگیر مخصوص ماشین لباسشویی تهیه کرده و هر سه ماه یک بار در داخل دیگ بریزید. سپس بلند مدت‌ترین برنامه دستگاه را انتخاب کرده و بر روی داغ‌ترین حالت آب قرار دهید تا داخل دستگاه کاملا شسته شود و جرم‌های موجود بر روی قطعات از بین برود.

سختی بالای آب از مهم‌ترین دلایل وجود رسوب بر روی قطعات داخلی لباسشویی است و می‌تواند ارور H2 ماشین لباسشویی دوو را بر روی نمایشگر شما ظاهر کند.