احتمالا شما هم با ارور HRS مواجه شده اید که در حال خواندن این مقاله هستید! یکی از بهترین برند‌های یخچال در بازار، برند یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک است. ارور HRS در یخچال جنرال الکتریک، یکی از کدهای خطای مهم در این برند است که نباید از آن غافل شد. به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم تا درباره علت بروز ارور HRS در یخچال جنرال الکتریک توضیح داده و روش رفع این کد خطا را به شما معرفی کنیم.

ارور HRS در یخچال جنرال الکتریک

یخچال یکی از مهم‌ترین لوازم برقی خانه است که زندگی کردن بدون آن بسیار سخت و ناممکن است. این دستگاه با خنک نگه داشتن دمای داخل خود، به مواد غذایی عمر بیشتری می‌بخشد و آب خنک و گوارایی را برای شما فراهم می‌کند. با ما در تعمیرات یخچال و فریز همراه باشید

علت ارور HRS در ساید بای ساید جنرال الکتریک چیست؟

اگرچه یخچال جنرال الکتریک از کیفیت بالایی برخوردار است؛ اما همانند تمامی لوازم برقی عمر مشخصی دارد و ممکن است به علت نگهداری نامناسب و آسیب فیزیکی دچار مشکل و خرابی شود. برای آگاهی از نوع مشکل پیش آمده در یخچال ساید بای ساید و رفع فوری آن، شرکت جنرال الکتریک در یخچال‌های خود نمایشگر مخصوصی نصب کرده است که با استفاده از علایم اختصاری انگلیسی حدود مشکل پیش آمده برای دستگاه را به کاربر اطلاع می‌دهد.

در هنگامی که کد خطا HRS در ساید بای ساید جنرال الکتریک دیده می‌شود، دستگاه به طور کامل خاموش می‌شود و از کار باز می‌ایستد. به همین دلیل توصیه می‌شود که در هنگام روشن شدن این ارور تمامی مواد غذایی فاسد شدنی و یخ زده خود را از یخچال خارج کنید.

از مهم‌ترین علت‌های بروز ارور HRS در یخچال جنرال الکتریک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1_ خرابی برد یخچال

مهم‌ترین و اصلی‌ترین علت بروز خطا HRS در یخچال جنرال الکتریک، خرابی یا سوختگی برد یخچال است. برد در یخچال جنرال الکتریک نقش مغز را بازی می‌کند و با ارسال فرمان به قطعات مختلف ساید بای ساید، محیط دستگاه را به اندازه دلخواه کاربر خنک نگه می‌دارد.
به همین دلیل با از کار افتادن این قطعه، دستگاه اصطلاحا دچار مرگ مغزی شده و ارور HRS بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود.شما می تواانید در صورت بروز این مشکل با نمایندگی جنرال الکتریک تماس بگیرید.

ارور HRS در ساید جنرال الکتریک

دو علت می‌تواند باعث خرابی یا سوختگی برد یخچال جنرال الکتریک شود:

. نوسان برق

نوسانات پی در پی و شدید برق خانه می‌تواند به برد یخچال جنرال الکتریک آسیب جدی وارد کند. به همین دلیل توصیه می‌شود از محافظ برق مخصوص یخچال استفاده شود تا جریان برق ضعیف و یا بیش از حد را متعادل کرده و طول عمر برد دستگاه افزایش یابد.

. فرسودگی برد یخچال

از آنجا که تمامی قطعات الکتریکی طول عمر محدودی دارند، پس از گذشت چند سال نیاز دارند تا با قطعات جدید و سالم جایگزین شوند. به همین دلیل ممکن است علت بروز ارور HRS در یخچال جنرال الکتریک کار کرده و قدیمی، فرسودگی برد دستگاه باشد. برای رفع این مشکل توصیه می‌شود تا با نمایندگی جنرال الکتریک و یا متخصصان تعمیر آنلاین تماس بگیرید.

ارور HRS یخچال جنرال الکتریک

2_ پریدن برنامه برد

در اکثر مواقعی که کد خطا HRS در یخچال جنرال الکتریک ظاهر می‌شود، موتور و تمامی اتصالات الکتریکی سالم و بدون مشکل هستند. به همین دلیل می‌توان گفت تمامی دلایل بروز کد خطای HRS مربوط به برد دستگاه است.
یکی دیگر از مشکلات احتمالی برد دستگاه پریدن برنامه برد می‌باشد. از آنجا که نصب برنامه جدید بر روی برد نیاز به تخصص دارد، برای رفع این مشکل نیاز به تعمیر یخچال جنرال الکتریک است.

3_ سوختن کندانسور فریزر

کندانسور یکی از اجزای سیستم خنک کننده یخچال می‌باشد و نقش رادیاتور خنک کننده را ایفا می‌کند. خرابی کندانسور باعث بالا رفتن دمای یخچال شده و بالا رفتن دما موجب فشار آمدن به برد الکتریکی یخچال می‌شود. این فشار و گرما سبب سوختن برد التریکی یخچال شده و در نمایشگر ارور HRS نمایان می‌شود.

 

جمع بندی

همانطور که ذکر شد نوسانات برق از شایع‌ترین علت ایجاد ارور HRS می‌باشد. استفاده از محافظ برق برای پیشگیری از این ارور می‌تواند موثر باشد و خطر سوختن برد الکترونیکی یخچال را کاهش دهد. رفع این ارور با تعمیر و یا تعویض برد الکتریکی امکان پذیر می‌باشد و از دست افراد غیر متخصص خارج است.