یکی از مشکلاتی که ممکن است هر کاربری با آن دست و پنجه نرم کند نحوه رفع ارور IE ماشین لباسشویی دوو است. این کد خطا مربوط به عدم ورود آب به داخل دستگاه به اندازه کافی می‌شود. در این حالت متاسفانه استفاده از لباسشویی و تمیز کردن لباس و پارچه‌های کثیف ناممکن است. لذا شما باید پس از مواجهه با ارور IE به سرعت در پی رفع آن باشید.

اگر درباره دلایل بروز این کد خطا و نحوه رفع آن چیزی نمی‌‎دانید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

علت بروز کد خطای IE ماشین لباسشویی دوو

ارور یا همان کد خطا پیغامی از طرف برد ماشین لباسشویی به کاربر است که محدوده بروز مشکل در دستگاه را به کاربر اطلاع می‌دهد تا فرآیند تشخیص مشکل و رفع آن تا حد زیادی کاهش پیدا کند. در اکثر مواقع در هنگام بروز این ارورهای ماشین لباسشویی دوو، دستگاه قادر به ادامه فرآیند شستشو نیست و با صدای آلارم هشدار همراه است.

 

لباسشویی

 

اگر با ارور IE ماشین لباسشویی دوو مواجه شدید احتمالا دستگاه شما در ابتدای فرآیند شستشو است و هنوز لباس‌ها تمیز نشده‌اند. همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، این کد خطا خبر از وجود مشکل در آب ورودی لباسشویی می‌دهد و احتمالا آب به اندازه کافی وارد دیگ لباسشویی نشده است.

از آن جایی که آب ناکافی در داخل دیگ، تمیز نشدن کامل لباس‌ها را به همراه دارد بسیار مهم است که دلایل بروز کد خطای IE ماشین لباسشویی دوو را بدانید و به سرعت آن را برطرف نمایید. از مهم‌ترین دلایلی که باعث بروز این مشکل می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

نبود آب شهری

یکی از مهم‌ترین دلایل بروز ارور IE ماشین لباسشویی دوو، قطع بودن آب شهری و عدم وجود آب در داخل لوله‌های متصل به دستگاه و آب گیری نکردن لباسشویی است. لذا به محض دیدن این کد خطا، ابتدا از وجود آب در داخل لوله‌های ساختمان اطمینان حاصل کنید. لازم به ذکر است که مواردی چون کم بودن فشار آب نیز می‌تواند باعث شود که آبگیری ماشین لباسشویی با مشکل روبرو شود.

برای جلوگیری از این مشکل توصیه می‌شود در زمان‌های لباس‌های خود را بشویید که میزان آب لوله‌کشی در بالاترین حد خود قرار دارد.

 

بسته بودن شیر آب ورودی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند کد خطای IE ماشین لباسشویی دوو را بر روی نمایشگر ظاهر کند، بسته بودن شیر آب متصل به دستگاه است. در صورتی که مدت‌هاست از لباسشویی خود استفاده نکرده‌اید و یا به تازگی آن را نصب کردید، احتمال بسته بودن شیر آب وجود دارد.

 

شیر برقی لباسشویی

 

 

خرابی شیر برقی

در صورتی که کد خطای مورد نظر شما با دو مرحله قبلی رفع نشد، احتمالا مشکل دستگاه شما، داخلی است و باید قطعات مربوطه را بررسی نمایید. شیر برقی نقطه اتصال شیر آب لوله‌کشی به داخل دستگاه است. این قطعه پس از پر شدن دیگ به اندازه کافی، از ورود آب به داخل دستگاه جلوگیری می‌کند.

خرابی شیر برقی می‌تواند باعث شود تا پیش از پر شدن دیگ، از ورود آب جلوگیری به عمل آید و روند شستشو مختل شود. برای رفع این مشکل نیاز است که عملکرد شیر برقی به طور تخصصی بررسی شود و برخی از قسمت‌های آن تعویض یا تعمیر شوند. از آنجا که انجام این کار نیاز به اطلاعات و ابزار تخصصی دارد پیشنهاد می‌کنیم تعمیر ماشین لباسشویی دوو را به تکنسین‌های متخصص در این زمینه بسپارید.

 

خرابی پمپ تخلیه

در صورتی که پمپ تخلیه به اشتباه در هنگام آبگیری لباسشویی به کار بیفتد، قسمتی از آب‌های ورودی به صورت مستقیم از دستگاه خارج می‌شوند. در این حالت پس از گذشت مدت زمان مشخص، دیگ به اندازه کافی پر نمی‌شود و ارور IE را مشاهده خواهید کرد.

در این حالت شما علاوه بر صدای آبگیری، صدای تخلیه آب را نیز خواهید شنید که به هیچ عنوان قطع نمی‌شود. جهت رفع ارور IE ماشین لباسشویی دوو نیاز است تا پمپ تخلیه تعمیر یا تعویض شود.

 

ارور IE ماشین لباسشویی دوو

 

خرابی هیدرواستات

هیدرواستات، قطعه‌ای کوچک اما مهم در ماشین لباسشویی است که میزان آب موجود در داخل دیگ را اندازه‌گیری کرده و این اطلاعات را به برد مخابره می‌کند. خرابی این قطعه باعث می‌شود که اطلاعات اشتباهی درابره مقدار آب ورودی به دیگ به برد مخابره شود و دستگاه از شروع فرآیند شستشو باز بماند. جهت رفع ارور IE ماشین لباسشویی دوو به دلیل خرابی هیدرواستات نیاز است که این قطعه به طور کامل تعویض شود.

نوسانات شدید برقی و استفاده نادرست از ماشین لباسشویی از مهم‌ترین عوامل خرابی این قطعه مهم هستند.

 

خرابی برد

یکی از مهم‌ترین دلایل بروز کد خطای IE ماشین لباسشویی دوو، خرابی برد است که میتواند علت خشک نکردن ماشین لباسشویی، عدم تخلیه آب لباسشویی و مشکلات متعدد دیگر باشد. برد به عنوان مغز دستگاه وظیفه دارد تا با دریافت اطلاعات از قطعات داخلی، بهترین عملکرد شستشو را مدیریت کند. خرابی این قطعه باعث می‌شود تا فرمان‌های اشتباه به قطعات صادر شود و در برخی از موارد قطعه برد، آب موجود در داخل دیگ را به اشتباه ناکافی می‌داند و ارور IE بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود.

 

خرابی برد لباسشویی

 

خرابی اتصالات و سیم‌کشی داخلی

در صورتی که سیم‌کشی و اتصالات برد به قطعات داخلی مانند پمپ تخلیه، شیر برقی و هیدرواستات با مشکل روبرو شده باشد، احتمال اینکه قطعات در انجام وظایف خود اشتباه کنند بسیار بالاست. در این حالت ممکن است پمپ تخلیه به اشتباه در هنگام آبگیری شروع به کار کند و یا هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره میزان آب از طرف هیدرواستات به برد صادر نشود.

خرابی اتصالات و سیم‌کشی‌ها در اکثر مواقع در اثر فرسودگی اتفاق می‌افتد و میتواند سبب ایجاد صدای زیاد لباسشویی شود. اما استفاده نادرست و نگهداری غیر اصولی از لباسشویی نیز می‌تواند روند فرسودگی را تا حد زیادی افزایش دهد. جهت رفع ارور IE ماشین لباسشویی دوو نیاز است تا تمامی اتصالات بررسی شود و قسمت‌های فرسوده شده تعویض شوند.

 

مسدود بودن فیلتر شیر ورودی

جهت بالا رفتن کیفیت آب موجود در داخل دیگ، فیلتر جداگانه‌ای در شیر ورودی متصل می‌شود. این فیلتر با گذشت زمان با استفاده از جرم و رسوب مسدود می‌شود و ممکن است روند ورود آب به داخل لباسشویی را با مشکل روبرو سازد.

در این حالت آب به اندازه کافی به داخل دیگ وارد نمی‌شود و قطعه برد، دستور ظاهر شدن ارور IE ماشین لباسشویی دوو بر روی نمایشگر را صادر می‌کند.

لازم به ذکر است که مسدود شدن فیلتر شیر ورودی امری طبیعی است و برای جلوگیری از بروز آن باید به طور مستمر به جرمگیری دستگاه خود بپردازید. در حال حاضر جرم‌گیرهای مخصوصی برای ماشین لباسشویی در بازار موجود هستند که می‌توانید از آنها استفاده نمایید.

ارور IE ماشین لباسشویی دوو در بسیاری از موارد با جرم‌گیری به موقع و استفاده از محصولات شوینده مرغوب قابل پیشگیری است. اما ممکن است دلیل اصلی آن خراب شدن قطعات داخلی در اثر گذر زمان و یا استفاده نادرست از دستگاه باشد.