در این مطلب از سایت تعمیر آنلاین قصد داریم که به بررسی علت ارور LE ماشین لباسشویی دوو بپردازیم و روش‌های رفع این کد خطای دستگاه را بیان کنیم.

ماشین لباسشویی دوو، یک محصول با کیفیت بالا و با امکانات و قابلیت‌های مختلف و بسیار می‌باشد. این دستگاه دارای موتور دایرکت درایو هوشمند، صفحه نمایشگر لمسی و همچنین مجهز به انواع برنامه‌های شستشوی سریع و به‌صرفه می‌باشد.

از این رو اگر مشکل و ایرادی در هر یک از قطعات دستگاه رخ دهد، این ایراد به صورت یک کد خطا بر روی صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی نمایش داده خواهد شد که شما می‌توانید با کدیابی این ارورهای لباسشویی دوو به تعمیر و یا تعویض قطعه معیوب شده بپردازید و مشکل دستگاه را رفع نمایید. در مورد رفع ارور LE ماشین لباسشویی دوو نیز می‌توانید عیب‌یابی دستگاه را انجام داده و مشکل را برطرف نمایید.

ارور LE لباسشویی دوو

 

۳ علت ارور LE ماشین لباسشویی دوو

دلیل اصلی نمایش ارور LE بر روی صفحه نمایشگر دستگاه به خاطر باز بودن درب ماشین لباسشویی و خوب بسته نشدن درب لباسشویی می‌باشد. این ایراد به خاطر ۳ علت یعنی خراب بودن قفل درب و یا میکروسوئیچ ماشین لباسشویی، فشردن زود هنگام دکمه Start/Pause ماشین لباسشویی و یا ایراد در برد الکترونیکی دستگاه می‌باشد.

از این رو با چک کردن هر یک از این ۳ علت و عیب‌یابی قطعه معیوب و تعمیر آن می‌توانید به رفع ارور LE ماشین لباسشویی دوو بپردازید. در ادامه به توضیح هر یک از این ۳ علت کد خطای LE ماشین لباسشویی دوو می‌پردازیم و نحوه برطرف کردن ایرادات را ذکر خواهیم کرد.

 

خرابی قفل درب و میکروسوییچ ماشین لباسشویی دوو

اولین قطعه‌ای که باید برای رفع ارور LE ماشین لباسشویی دوو چک و بررسی شود، قفل درب دستگاه می‌باشد. در برخی از اوقات به دلیل حجم زیاد و بیش از حد لباس‌ها در ماشین لباسشویی که بیشتر از ظرفیت دستگاه می‌باشد، باعث قفل نشدن درب لباسشویی و نمایش این ارور خواهد شد.

از این رو ابتدا این مسئله را بررسی کرده و متناسب با ظرفیت ماشین لباسشویی در آن لباس قرار دهید تا سنگینی بیش از حد دستگاه باعث وارد شدن آسیب به ماشین لباسشویی نشود.

به همین دلیل بهتر است که اول کمی از حجم لباس‌ها را کمتر کنید و یک بار دیگر درب دستگاه را بازوبسته کرده و دکمه شروع را فعال کنید. اگر ارور LE ماشین لباسشویی دوو رفع شد، به این معناست که مشکلی در قطعات نمی‌باشد.

 

خرابی میکروسوئیچ لباسشویی

 

اما اگر قفل درب و میکروسوییچ خراب شده باشد و ایراد در این قسمت باشد، باید به تعویض میکروسوئیچ ماشین لباسشویی دوو بپردازید. در واقع چون قطعه میکروسوئیچ مسئول قفل کردن درب دستگاه در هنگام کار نمودن ماشین لباسشویی می‌باشد، اگر ایرادی در این قطعه رخ دهد، ماشین لباسشویی شروع به کار نخواهد کرد و عملکرد آن با مشکل مواجه خواهد شد.

برای انجام امر تعویض میکروسوئیچ دستگاه و رفع ارور LE ماشین لباسشویی دوو، حتما نکات ایمنی را مد نظر قرار دهید و در ابتدا توصیه می‌کنیم که اگر تجربه و مهارتی در انجام این کار ندارید، بهتر است که انجام این کار و تعویض این قطعه را به یک تکنسین‌کار مجرب بسپارید تا تعمیر ماشین لباسشویی دوو به درستی انجام گیرد و ایراد و مشکل دیگری رخ ندهد.

اما چنان چه قصد دارید خودتان این کار را انجام دهید، ابتدا ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید تا خطرات آن رفع شود. برای انجام تعویض قطعه میکروسوییچ ماشین لباسشویی درب باید پنل بالایی ماشین لباسشویی را باز و جدا کنید. سپس درب جلویی ماشین لباسشویی را نیز باز کرده و با پیچ‌گوشتی، پیچ‌های متصل به سوئیچ قفل درب را باز و جدا کنید.

میکروسوییچ جدید را به همان صورت در جای میکروسوییچ قبلی و معیوب دستگاه قرار داده و پیچ‌ها را محکم ببندید. سپس پنل بالایی ماشین لباسشویی را نیز وصل کرده و آن را محکم ببندید. می‌توانید با اتصال دستگاه به برق به بررسی رفع ارور LE ماشین لباسشویی دوو بپردازید.

 

فشردن زود هنگام دکمه Start/Pause ماشین لباسشویی دوو

اگر قبل از بستن و قفل کردن کامل درب ماشین لباسشویی، دکمه Start و یا Pause دستگاه را فشار دهید، شاهد نمایش کد خطای LE ماشین لباسشویی دوو خواهید بود. از این رو به دلیل باز بودن درب دستگاه و فعال کردن دکمه شروع، می‌تواند عملکرد ماشین لباسشویی را با مشکل مواجه کند.

معمولا با ریست کردن ماشین لباسشویی می‌توانید به رفع ارور LE ماشین لباسشویی دوو بپردازید.

 

برد لباسشویی بوش

 

خراب بودن برد الکترونیکی ماشین لباسشویی دوو

اگر با بررسی کردن ۲ مورد قبلی و رفع ایرادات در دستگاه، کد خطای LE ماشین لباسشویی دوو برطرف نشد، مشکل دستگاه به خاطر خراب بودن برد الکترونیکی ماشین لباسشویی می‌باشد. در واقع به دلیل ایراد در این قطعه و عدم ارسال سیگنال از برد الکترونیکی دستگاه به قفل درب، شاهد نمایش ارور LE ماشین لباسشویی دوو خواهید بود.

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی، اصلی‌ترین قطعه دستگاه بوده و وظیفه کنترل و هدایت تمام عملکردهای قطعات ماشین لباسشویی، از زمان فعال نمودن دکمه استارت دستگاه برای شروع سیکل شستشوی ماشین لباسشویی تا پایان عملکرد دستگاه و اتمام کار ماشین لباسشویی، را برعهده دارد.

از این رو اگر مشکل و ایرادی در این قطعه حساس ماشین لباسشویی دوو رخ دهد، مطمئنا عملکرد سایر قطعات نیز با مشکل مواجه خواهد شد و در آخر کارکرد ماشین لباسشویی نیز مختل می‌شود. به همین دلیل در صورت بروز این ایراد باید خیلی سریع با نمایندگی‌های تعمیرات برند دوو تماس بگیرید تا تعمیر لباسشویی سریع‌تر انجام شود.

به دلیل حساسیت بالای این قطعه و نیاز به تجربه و مهارت بالایی که برای انجام تعمیر و یا تعویض قطعه لازم می‌باشد، بهتر است که از دستکاری کردن ماشین لباسشویی خودداری کرده و تعمیر آن را به یک تکنسین‌کار مجرب بسپارید تا رفع ارور LE ماشین لباسشویی دوو نیز سریع‌تر صورت گیرد.

 

ماشین لباسشویی دوو

 

نمایندگی تعمیر آنلاین

در این مطلب به بررسی دلایل ارور LE ماشین لباسشویی دوو و علت‌های نمایش این کد خطا پرداختیم. اگر خودتان دانش و مهارت لازمه را در امر تعمیر ماشین لباسشویی دارید، می‌توانید طبق دستورالعمل‌های بیان شده به تعمیر و رفع ارور LE ماشین لباسشویی دوو بپردازید. در غیر این صورت می‌توانید با نمایندگی تعمیر آنلاین تماس گرفته تا تکنسین‌کاران نمایندگی مشکل دستگاه را رفع نمایند.