ارور OE ماشین لباسشویی دوو یکی از مهم‌ترین کد خطای ماشین لباسشویی دوو است که به هیچ عنوان نباید آن را دست کم گرفت. این ارور به وجود مشکل در روند تخلیه آب مربوط می‌شود و به طور معمول کاربر آن را در هنگام شستشوی لباس‌ها بر روی نمایشگر می‌بیند.

اگر درباره علت و نحوه رفع ارور OE ماشین لباسشویی دوو چیزی نمی‌دانید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

علت کد خطای OE ماشین لباسشویی دوو

هر ارور لباسشویی دوو، پیغام خاص خود را برای کاربر دارد. این پیغام نوعی اطلاع‌رسانی به همراه صدای هشدار است و در اکثر مواقع دستگاه شما از ادامه فرآیند شستشو باز می‌ماند. ارور OE ماشین لباسشویی دوو یکی از کد خطاهایی است که در انتخاب برنامه شستشو ظاهر می‌شود چرا که اختلالی در روند تخلیه آب از داخل دیگ رخ می‌دهد.

به طور معمول در حین روشن بودن این کد خطا بر روی نمایشگر، درب دستگاه قفل باقی می‌ماند چرا که ممکن است آب از داخل دیگ به بیرون بریزد همچنین قسمت برنامه خشک کردن لباس‌ها نیز انجام نشده است.

دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند شما را با کد خطای OE ماشین لباسشویی دوو مواجه کند از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

پمپ تخلیه

 

خرابی پمپ تخلیه

یکی از مهم‌ترین دلایل بروز ارور OE ماشین لباسشویی دوو، خرابی قطعه پمپ تخلیه لباسشویی است. این قطعه همان طور که از اسمش پیداست وظیفه تخلیه آب موجود در داخل دیگ لباسشویی را دارد. تخلیه آب لباسشویی بسته به برنامه شستشوی انتخاب شده 1 تا 3 بار انجام می‌شود.

در صورتی که پمپ، نتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد باعث عدم تخلیه آب لباسشویی شده و کد خطای مربوطه بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود. در هنگام خرابی پمپ به طور معمول صدای نامتعارفی از دستگاه شنیده می‌شود و یا در برخی از موارد همان صدای ناچیز خود در هنگام خروج آب را ندارد.

جهت جلوگیری از کاهش عمر پمپ تخلیه و خرابی آن توصیه می‌شود که به صورت مرتب لباسشویی خود را جرم‌گیری کنید و از ورود آشغال به داخل دیگ جلوگیری نمایید چرا که در گذر زمان موجب انسداد پمپ تخلیه خواهند شد.

 

 

خرابی هیدرواستات یا سنسور سطح آب

هر ماشین لباسشویی بر اساس حجم دیگ خود مقدار مشخصی آب جهت شستشوی لباس‌ها لازم دارد. این آب پس از تمام شدن هر مرحله از شستشو تخلیه شده و با آب تمیز جایگزین می‌شود. پیش از ورود آب تمیز به داخل دیگ ابتدا هیدرواستات خروج آب از داخل دیگ را اندازه‌گیری می‌کند که این کار با اندازه گیری سطح آب موجود در داخل دیگ انجام می‌شود.

در صورتی که آب در داخل دیگ وجود نداشته باشد، هیدرواستات این خبر را برد ارسال می‌کند تا شیر برقی باز شده و آب تمیز مجددا وارد دیگ شود. البته این کار در تمامی مراحل تخلیه آب انجام می‌شود و در آخرین مرحله به جای ورود آب تمیز به داخل دیگ، عملیات خشک کردن لباس‌ها شروع می‌گردد. خرابی هیدرواستات میتواند سبب آب گیری نکردن لباسشویی به طور صحیح شود.

به دلیل نیاز به اطلاعات و ابزار تخصصی جهت تعمیر هیدرواستات پیشنهاد می‌شود رفع ارور OE ماشین لباسشویی دوو را به تعمیرکاران مجرب بسپارید.

 

خرابی شیر برقی

خرابی شیر برقی یکی از مشکلاتی است که یک ارور لباسشویی دوو به صورت اختصاصی به آن تعلق دارد. اما در برخی از موارد این مشکل خود را در قالب کد خطای OE ماشین لباسشویی دوو نشان می‌دهد. در این حالت علی رغم عملکرد صحیح و کامل پمپ تخلیه، آب هنوز هم در داخل دیگ وجود دارد چرا که شیر برقی نیز در حال وارد کردن آب به داخل دیگ است.

این بدین معناست که کاربر صدای تخلیه آب را می‌شنود اما باز هم آب در داخل دیگ وجود دارد. در این حالت قطعه هیدرواستات، برد دستگاه را از میزان آب داخل دیگ مطلع می‌کند و ارور OE بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود.

جهت رفع ارور OE ماشین لباسشویی دوو نیز توصیه می‌کنیم با نمایندگی پس از فروش دوو تماس بگیرید تا شما را در این زمینه کمک کنند چرا که هرگونه دستکاری می‌تواند خرابی‌های بیشتری را به همراه داشته باشد.

 

 

مسدودیت لوله تخلیه

پس از پمپ شدن آب توسط پمپ تخلیه، آب کثیف از طریق شلنگی مخصوص به فاضلاب منتقل می‌شود. هرگونه مسدودیت در مسیر شلنگ باعث می‌شود که آب در داخل دیگ باقی بماند و پمپ توانایی انجام کار خود را نداشته باشد. وجود آشغال، چربی و مو در داخل شلنگ از مهم‌ترین دلایل بسته شدن مسیر تخلیه است.

برای استفاده از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی تعمیر آنلاین به صفحه اصلی این خدمت مراجعه نمایید.

بهترین روش جلوگیری از بروز این مشکل این است که به صورت مستمر لباسشویی خود را جرم‌گیری کنید و از پیش از انداختن لباس در داخل دیگ از نبودن هرگونه دستمال کاغذی، چربی بیش از حد بر روی لباس، مو و آشغال‌های ریز مطمئن شوید.

البته در برخی از موارد علت مسدود بودن شلنگ تخلیه وجود آشغال در داخل آن نیست و مشکل به قرارگیری اشتباه شلنگ و تا شدن آن بازمی‌گردد. جهت باز کردن شلنگ تخلیه تنها کافیست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • در هنگامی که دستگاه خاموش است آن را جلو بکشید و از سالم بودن و تا نخوردن شلنگ مطمئن شوید.
  • شلنگ را از فاضلاب و لباسشویی جدا کرده و با ریختن آب ولرم در آن از وجود آشغال در داخل آن مطلع شوید.
  • در صورتی که مسیر تخلیه با آشغال مسدود شده بود، سعی کنید آن را با استفاده از فنر مخصوص و آب گرم بر طرف نمایید.
  • شلنگ را به جای خود باز گردانید و لباسشویی را در جای اصلی خود قرار دهید.

 

 

خرابی برد

برد لباسشویی به عنوان مغز متفکر دستگاه عمل می‌کند و با اتصالات الکترونیکی که با تمام قطعات دارد، می‌تواند عملکرد آن را مدیریت کند. هرگونه مشکل در دستگاه به اطلاع برد می‌رسد و هر ارور لباسشویی دوو بر اساس اطلاعاتی که به برد داده می‌شود بر روی نمایشگر ظاهر می‌گردد. به همین دلیل خرابی قسمتی از برد به معنای تحلیل اشتباه اطلاعات و روشن شدن کدخطای اشتباه است. خرابی برد متواند علت خشک نکردن ماشین لباسشویی و مشکلات متعدد دیگری باشد.

به دلیل قیمت بالا و حساسیت شدید برد، جهت رفع ارور OE ماشین لباسشویی دوو باید از تکنسین مجرب کمک گرفت چرا که ممکن است صدمات بیشتری به برد وارد شود و به جای تعمیر این قطعه ملزم به تعویض آن شوید.

 

خرابی اتصالات برقی

تمامی سیم‌هایی که در ماشین لباسشویی وجود دارد اتصالات بین قطعات به برد را ممکن می‌سازد. خرابی هر یک از این سیم‌ها به دلیل فرسودگی یا استفاده نادرست از دستگاه باعث می‌شود که ارتباط آنها با برد قطع شود.

اگرچه سیم‌ها به طور طبیعی پس از گذر جندین سال فرسوده می‌شوند اما با رعایت چند نکته می‌توانید عمر آنها را تا حد زیادی افزایش دهید.

  • عدم قرارگیری لباسشویی در محیط مرطوب
  • استفاده از محافظ برق لباسشویی جهت کاهش نوسانات برقی
  • استفاده نکردن از دستگاه به صورت پی در پی و بدون فاصله زمانی
  • جابه جایی درست و اصولی و جلوگیری از ضربه خوردن به دستگاه

با توجه به اینکه با قطع شدن اتصالات پمپ تخلیه با برد، عمل تخلیه انجام نمی‌شود، برد به اشتباه تصور می‌کند که پمپ تخلیه خراب است و ارور OE ماشین لباسشویی دوو بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود. لذا پیشنهاد می‌شود جهت رفع این ارور لباسشویی دوو نیز با نمایندگی پس از فروش آن تماس بگیرید تا با قطعات و سیم‌های اصلی و اورجینال مشکل دستگاه شما را برطرف کنند.