زمانی که ماشین لباسشویی ال جی دچار مشکل و یا نقص فنی شود، دستگاه متوقف شده و یک کد خطای مشخصی را بر روی صفحه نمایشگر لباسشویی نشان می‌دهد. این ارور لباسشویی ال جی که به صورت حروف انگلیسی بوده، نشان از خرابی قطعات دستگاه و یا استفاده نادرست می‌باشد. یکی از مهم ترین ارور ها، ارور SE لباسشویی ال جی است.

ارور SE لباسشویی ال جی، یکی از حساس‌ترین و خطرناکترین ارور این دستگاه بوده که به دلیل تخصصی بودن بهتر است که رفع آن توسط یک تعمیرکار ماهر بررسی و برطرف شود.

در این مطلب تعمیر آنلاین قصد داریم که علت ارور SE لباسشویی ال‌ جی را بیان کنیم و روش‌های رفع آن را نیز ذکر نماییم.

برای رفع ارور SE لباسشویی ال جی در اغلب موارد حضور نیروی متخصص ضروری است

کد خطای SE ماشین لباسشویی ال جی

ارور SE و ارور E5 در ماشین لباسشویی LG، یکسان بوده و نشان از خرابی قطعات می‌باشد. در واقع این کد خطا دستگاه مربوط به وجود مشکل در موتور ماشین لباسشویی ال جی، سنسور دستگاه، خرابی اتصالات و برد کنترلی ماشین لباسشویی LG می‌باشد.

معمولا ساده‌ترین کار برای رفع هر نوع کد خطای دستگاه، ریست کردن آن می‌باشد. از این رو بهتر است که ابتدا ماشین لباسشویی را خاموش کرده و آن را از برق جدا کنید. سپس بعد از گذشت یک ربع، دستگاه را مجدداً به برق وصل کرده و آن را روشن نمایید.

اگر کد خطای SE ماشین لباسشویی رفع شده و سیکل شستشو انجام شد، مشکل دستگاه برطرف شده است. در غیر این صورت باید به تعمیر ماشین لباسشویی ال جی و یا تعویض قطعات معیوب شده در دستگاه بپردازید.

 

رفع ارور SE ماشین لباسشویی ال جی

برای رفع ارور های لباسشویی ال جی بهتر است در وهله اول علت اصلی آنها را بدانید. بدین منظور در ادامه به بررسی علل ایجاد ارور S لباسشویی ال جی میپردازیم.

خرابی موتور ماشین لباسشویی ال جی

اصلی‌ترین علت نمایش ارور SE لباسشویی LG، مربوط به خراب بودن موتور لباسشویی  لباسشویی می‌باشد. در واقع به دلیل خراب بودن قطعه شفت موتور ماشین لباسشویی LG، آبکش دستگاه قادر به چرخیدن نبوده و سیکل شستشو آغاز نمی‌شود.

قرار دادن لباس بیش از ظرفیت مجاز دستگاه در ماشین لباسشویی، ساییده شدن دنده‌های موتور در طول زمان و استفاده از دستگاه، جمع شدن گردوخاک و استفاده نادرست از دستگاه باعث آسیب رساندن به لباسشویی و خرابی موتور دستگاه خواهد شد.

معمولا در صورت بروز مشکل در موتور دستگاه که قطعه اصلی و مهم نیز می‌باشد، تنها راه‌حل تعویض آن و جاگذاری قطعه جدید آن می‌باشد. البته به دلیل حساسیت و هزینه بالای این قطعه، توصیه می‌کنیم که تعویض آن را به یک تکنسین کار ماهر از نمایندگی‌های LG بسپارید.

 

آسیب‌دیدگی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی ال جی

برد الکترونیکی در ماشین لباسشویی ال جی، وظیفه کنترل تایمر دقیق برای انجام کارکردهای دستگاه را بر عهده دارد. از این رو اگر مشکل و آسیبی برای این قطعه لباسشویی رخ دهد، دستگاه روشن نخواهد شد و عملکرد کلی ماشین لباسشویی با مشکل مواجه خواهد شد.

نوسانات برق، خرابی قطعات و احتمال نفوذ آب به داخل برد دستگاه باعث آسیب رساندن به برد و اتصالی خازن و فیوزها آن می‌شود. از این رو برای رفع ارور SE ماشین لباسشویی ال جی باید حتما این قطعه دستگاه را تعویض نمایید.

ابتدا ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید. پیچ‌های پنل پشتی را باز کرده و پنل را بردارید. گاهی به دلیل نوسانات برق، خازن‌های قطعه اتصالی می‌کند. ابتدا آنها را چک کرده و اگر تاخوردگی نداشته باشند و صاف بودند، نیاز به تعویض آنها نیست. اگر کل قطعه برد، دچار مشکل شده باشد، باید آن را تعویض نمایید. اما اگر مشکل تنها مربوط به خازن‌ها و فیوزها باشد، می‌توانید تنها با تعویض خازن‌های آسیب‌دیده، قطعه را تعمیر کنید.

خرابی برد لباسشویی یکی از علل بروز ارور SE لباسشویی ال جی است.

خرابی قطعه تاخو در ماشین لباسشویی ال جی

سومین علت نمایش کد خطای SE در ماشین لباسشویی LG، خرابی قطعه تاخو یا سنسور هال دستگاه می‌باشد. در واقع قطعه تاخو لباسشویی، میزان چرخش دیگ و سرعت موتور را کنترل می‌کند. از این رو در صورت بروز نقص فنی و ایراد در این قطعه، عملکرد دستگاه با مشکل مواجه شده و ارور SE را نمایش می‌دهد.

قطعه تاخو، در پشت موتور و بر روی استاتور دستگاه قرار دارد. پنل پشتی ماشین لباسشویی را باز و پیچ و مهره‌های اصلی پشت موتور را نیز جدا کنید. استاتور را که به صورت یک حلقه بزرگ با سیم پیچی‌های مسی است را نیز جدا کنید. قطعه تاخو، به صورت مستطیل شکل، با اتصالات الکتریکی به استاتور وصل شده است. سیم پیچ‌های استاتور را جدا و قطعه جدید را برای رفع ارور SE لباسشویی ال جی به دستگاه وصل کنید.

خرابی سنسور ماشین لباسشویی

یکی از عواملی که میتواند سبب اختلال در عملکرد ماشین لباسشویی ال جی و بروز ارور SE لباسشویی ال جی میشود، خرابی سنسور لباسشویی است. این قطعه یکی از مهم ترین قطعات دستگاه است که در صورت خرابی بهتر است خودتان دست به تعمیر آن نزده و تعمیر لباسشویی ال جی خود را به نیروی متخصص بسپارید.

مشکل برق ساختمان یا برق داخلی دستگاه

یکی از ایراداتی که میتوان سبب بروز ارور SE در لباسشویی ال جی باشد مشکل در اتصالات داخلی دستگاه و یا اختلال در برق ساختمان است. اگر ایراد از اتصالات کوتاه داخل دستگاه باشد باید موتور، منبع تذیه و برد دستگاه مورد بررسی قرار گیرد. بهتر است برای بررسی اتصالات از تکنسین مجرب کمک بگیرید. در صورتیکه مشکل از اتصالات داخلی دستگاه نباشد بهتر است به کمک برقکار اتصالات ساختمان را بررسی کنید.

مشکل اتصال جریان الکتریکی در ماشین لباسشویی ال جی

وجود مشکل و ایراد در جریان الکتریکی ماشین لباسشویی می‌تواند باعث نمایش کد خطای SE در دستگاه نیز باشد. در واقع این ایراد می‌تواند هم به دلیل مشکلات برق منزل و هم به دلیل اتصالات کوتاه در داخل دستگاه رخ دهد.

برای رفع ارور SE ماشین لباسشویی ال جی باید این ایراد جریان‌های الکتریکی رفع شود. از این رو معمولاً باید قطعات موتور ماشین لباسشویی، برد و منبع تغذیه دستگاه چک و کنترل شود.

اگر مشکلی در اتصالات داخلی درون دستگاه وجود نداشت، مشکل موجود به برق ساختمان مربوط می‌شود که باید توسط برقکار رفع شود.

 

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

ارور SE لباسشویی ال جی، مربوط به خرابی و ایرادات قطعات اصلی و حساس دستگاه می‌باشد. معمولاً برای رفع این کد خطای دستگاه نیز باید این قطعات معیوب، یعنی موتور و برد ماشین لباسشویی تعویض گردد. از این رو به دلیل حساسیت بالای این قطعات و صرف هزینه بیشتر بابت دستکاری لباسشویی، بهتر است که در ابتدای امر، تعمیر لباسشویی را به یک تکنیسین کار مجرب از نمایندگی برند LG بسپارید.