نمایش هر نوع ارور و کد خطا بر روی صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی دوو، نشان‌دهنده وجود ایراد و مشکل در یکی از قطعات دستگاه می‌باشد. شما می‌توانید از طریق آشنایی و بررسی انواع کد خطاهای ماشین لباسشویی دوو به چک کردن قطعه معیوب و رفع ایرادات دستگاه بپردازید.

ارور UE ماشین لباسشویی دوو نیز جزو یکی از کد خطاهای دستگاه بوده که به دلیل تراز نبودن دستگاه و نچرخیدن دیگ لباسشویی نمایش داده می‌شود.

در این مطلب از سایت تعمیر آنلاین قصد داریم که به بررسی ارور UE ماشین لباسشویی دوو بپردازیم و روش‌های رفع این کد خطا را بیان کنیم.

 

ارور UE ماشین لباسشویی دوو

 

۳ علت ارور UE ماشین لباسشویی دوو

علت اصلی نمایش ارور UE ماشین لباسشویی دوو به خاطر عدم تعادل لباس‌ها و تراز نبودن دستگاه می‌باشد. در واقع گاهی اوقات لباس‌ها به صورت نامتعادل و نادرست در محفظه دستگاه قرار گرفته که باعث ایجاد اختلال در عملکرد شستشو و چرخش دیگ ماشین لباسشویی خواهد شد. این ارور میتواند باعث ایجاد صدای زیاد لباسشویی شود.

البته در برخی از اوقات نیز به خاطر مخلوط کردن لباس‌های پرحجم و بزرگ چون روفرشی و پتو با سایر لباس‌ها و دستمال‌های کوچک و کم حجم، شاهد نمایش این ارور لباسشویی دوو بر روی صفحه نمایشگر خواهید بود.

از این رو برای جلوگیری از بروز این مشکل و ایراد در دستگاه و عدم نمایش کد خطای UE ماشین لباسشویی دوو، اول این که از قرار دادن لباس بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی در دستگاه خودداری کنید؛ و ثانیا از شستن پتو، روفرشی، ملحفه، عروسک و… با ماشین لباسشویی نیز اجتناب کرده تا مشکلی برای دستگاه رخ ندهد.

 

کد خطای UE لباسشویی دوو

 

عدم تعادل لباس‌ها در ماشین لباسشویی دوو

اولین علت نمایش ارور UE ماشین لباسشویی دوو به خاطر عدم تعادل لباس‌ها و حجم بار زیاد در دستگاه می‌باشد که باعث ایجاد اختلال در عملکرد ماشین لباسشویی خواهد شد. در واقع به دلیل گره خوردن و در هم پیچیدن لباس‌ها و قرار گرفتن آنها در یک سمت دیگ و درام ماشین لباسشویی این مشکل رخ داده است.

از این رو اگر لباس‌های ناهمجنس و لباس‌های سبک و سنگین مختلف را در ماشین لباسشویی قرار دهید، دستگاه قادر به تنظیم و متعادل کردن بار دیگ نخواهد بود و سیکل شستشو را متوقف کرده و کد خطای UE ماشین لباسشویی دوو را نمایش خواهد داد.

روش رفع این مشکل و پاک کردن این ارور لباسشویی دوو ساده بوده و تنها می‌توانید با متوقف کردن دستگاه و باز کردن درب آن و پخش کردن لباس‌ها در تمام قسمت، ارور ماشین لباسشویی را برطرف کنید. لباس‌ها را در داخل دیگ ماشین لباسشویی متوازن و پخش کرده و مجددا امتحان کنید تا ارور دستگاه پاک شده باشد.

 

تراز کردن لباسشویی

 

تراز نبودن ماشین لباسشویی دوو

اگر در اوایل استفاده از لباسشویی شاهد نمایش کد خطای UE ماشین لباسشویی دوو بودید، به احتمال این کد خطا به خاطر عدم تراز مناسب دستگاه نمایش داده شده است. از این رو بهتر است که برای رفع ارور UE ماشین لباسشویی دوو، از یک تکنسین‌کار برای تراز کردن دستگاه کمک بخواهید تا مشکل سریع‌تر برطرف شود.

اما اگر خودتان قصد تراز کردن ماشین لباسشویی را دارید، می‌توانید با توجه به چند نکته اصلی و ساده، این امر را انجام دهید. برای تراز کردن ماشین لباسشویی، تنها لازم است که دو پایه جلویی دستگاه را تنظیم کنید. دو پایه عقبی ماشین لباسشویی به صورت خودکار تنظیم می‌شود.

از این رو تنها لازم است که ضامن قفل پایه‌های جلویی ماشین لباسشویی را باز کنید. سپس پایه‌ها را بر طبق میزان فاصله دستگاه تا زمین تنظیم کرده و بر روی فاصله کمی قرار دهید و تا سطح زمین فاصله زیادی نداشته باشد.

پایه‌های عقبی ماشین لباسشویی را نیز چک و بررسی کنید. اگر به صورت خودکار بر طبق فاصله پایه‌های جلوی دستگاه تنظیم نشده بودند، آنها را نیز به صورت دستی تنظیم کنید. در آخر نیز ضامن قفل پایه‌ها را بسته و محکم کنید.

 

ایراد در قطعه برد الکترونیکی ماشین لباسشویی دوو

قطعه برد الکترونیکی ماشین لباسشویی دوو وظیفه چک کردن تمام عملکرد قطعات دستگاه را بر عهده دارد. از این رو اگر مشکل و ایرادی در هر یک از قطعات ماشین لباسشویی رخ دهد، این قطغ نیز قادر به انجام وظیفه و اتمام عملکرد ماشین لباسشویی نخواهد بود. مشکل در برد میتواند علت خشک نکردن ماشین لباسشویی، عدم تخلیه آب لباسشویی و … باشد.

توصیه می‌کنیم که برای رفع ارور UE ماشین لباسشویی دوو و بررسی ایراد در این قطعه، بهتر است که یک تکنسین‌کار ماشین لباسشویی را چک کرده و در صورت وجود ایراد در این قطعه و خرابی برد الکترونیکی به تعمیر ماشین لباسشویی دوو بپردازد و نسبت به تعویض این قطعه با قطعات فابریک و اصل برند دوو اقدام نماید.

 

رفع ارور UE ماشین لباسشویی دوو

 

توصیه‌های کاربردی و قابل توجه جهت رفع ارور UE ماشین لباسشویی دوو

  • از قرار دادن حجم زیاد لباس و بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی در دستگاه خودداری کنید.
  • از شستشوی پتو، ملحفه، روفرشی، حوله بزرگ، عروسک و… که باعث فشار آوردن به ماشین لباسشویی و ایجاد مشکل برای دستگاه می‌شود، پرهیز کنید.
  • همیشه مقدار و حجم مناسب و طبق ظرفیت ماشین لباسشویی در دستگاه لباس قرار دهید و اگر این حجم کمتر و یا بیشتر باشد، باعث ایجاد مشکل و نمایش ارور لباسشویی دوو خواهد شد.
  • توصیه می‌کنیم که دور خشک‌کن ماشین لباسشویی را بر روی ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تنظیم کنید. در برخی از اوقات به دلیل عدم تنظیم درست برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی و بالا بودن دور خشک‌کن دستگاه، این مشکل و ارور به وجود خواهد آمد.
  • می توانید با استفاده از ابزار تراز مهندسی و یا سایر دستگاه‌های تراز معمولی اقدام به چک و بررسی کردن دستگاه کرده و در صورت عدم تراز ماشین لباسشویی، از طریق تراز کردن دستگاه به رفع ارور UE ماشین لباسشویی دوو و برطرف کردن این مشکل و ایراد بپردازید.

 

نمایندگی تعمیر آنلاین

بر طبق مطالب گفته شده و بررسی دلایل ارور UE ماشین لباسشویی دوو می‌توانید برخی از دلایل این کد خطای دستگاه را خودتان چک و بررسی کرده و آن را برطرف کنید. علت اصلی و ساده نمایش این ارور به خاطر عدم تعادل لباس‌ها در دستگاه بوده که می‌توانید خیلی سریع این مشکل و ایراد را بر طبق نکات ذکر شده برطرف کرده و به رفع ارور UE ماشین لباسشویی دوو بپردازید.

اما سایر دلایل نمایش این ارور لباسشویی دوو چون تراز نبودن دستگاه و وجود مشکل و ایراد در قطعه برد دستگاه، بهتر است که توسط تکنسین‌کار مجرب و متخصص انجام شود و قطعات معیوب تعویض گردد.