شوینده‌های پودری یکی از بهترین انتخاب‌های هر کاربر برای شستن لکه‌های سرسخت بر روی لباس‌های غیر رنگی و سفید هستند. اگر قصد شستن لباس‌های خود با استفاده از ماشین لباسشویی را دارید و به دنبال استفاده از بهترین پودر لباسشویی هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم این مطلب از سایت تعمیرات لوازم خانگی تعمیر آنلاین را تا انتها مطالعه کنید.

در مطالب پیشین در مورد مقدار پودر ماشین لباسشویی صحبت کردیم. اما در این مقاله پس از شناخت انواع پودر لباسشویی و معرفی بهترین برندهای موجود در بازار، انواع روش‌های شستشو با پودر به شما معرفی خواهد شد تا بهترین نتیجه شستشو حاصل شود. عدم توجه به این نکات می تواند علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی نیز باشد.

انتخاب بهترین پودر لباسشویی

 

ویژگی بهترین پودر لباسشویی

لکه‌های خون، آلبالو و انواع میوه‌ها، چمن، چربی و جوهر از سرسخت‌ترین لکه‌هایی هستند که رفع شدنشان از روی پارچه بسیار چالش برانگیز است. در بسیاری از مواقع کاربر در انتهای شستشو، لباسی نیمه تمیز دریافت می‌کند که قسمت‌هایی از لکه‌ها از بین نرفته و یا به صورت کمرنگ باقی مانده است.

بهترین شوینده برای تمیز شدن کامل لباس و پارچه‌ها پودر است است که با ترکیبات فوق قوی خود می‌تواند اکثریت لکه‌ها را از بین ببرد. البته این شوینده مزایا و معایب خود را دارد و استفاده از آنها باید طبق دستور مورد نیاز لکه و جنس پارچه باشد تا بهترین نتیجه حاصل شود. ویژگی‌های بهترین پودر لباسشویی عبارتند از:

بهترین پودر لباسشویی کدام است

 

  • تمیزکنندگی بالا

با توجه به استفاده از آنزیم‌های قوی، ترکیبات شیمیایی قدرتمند و سفیدکننده در شوینده‌های پودری، بالاترین تمیزکنندگی و لکه‌بری از روی پارچه تنها با استفاده از پودرها انجام می‌پذیرد. لذا در صورتی که بین انتخاب پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی مردد هستید و لکه بری بالا جزو معیارهای انتخاب شماست، حتما پودر را انتخاب نمایید.

  • بهترین نتیجه در شستشو در دمای بالا و مدت زمان طولانی

اگر به دلیل لکه‌های زیاد و جنس پارچه خود، مجبورید برنامه شستشو با دمای بالا و مدت زمان طولانی انتخاب کنید، بهترین شوینده لباس برای شما شوینده‌های پودری هستند و در مقایسه با بهترین مایع لباسشویی، نتیجه رضایت بخش‌تری را برای شما به همراه دارند.

راهنمای خرید بهترین پودر لباسشویی

 

  • قیمت پایین‌تر

در میان تمامی شوینده‌های موجود در بازار برای شستشوی لباس و پارچه‌ها، شوینده‌های پودری کمترین قیمت ممکن را دارند و به همین دلیل برای برخی از خانوارها خرید آن راحت‌تر است. همچنین پودر‌ها به دلی شکل ظاهری و فیزیکی خود کمتری احتمال خراب شدن را دارند و برای مدت زمان زیادی می‌توان آنها را در خانه انبار کرد بدون آنکه نگران خراب شدنشان باشید.

  • تولید در 2 نوع ماشینی و دستی

شوینده‌های پودری تنها شوینده‌ای هستند که محصولاتشان در 2 نوع دستی و ماشینی تولید می‌شود. تفاوت این 2 مدل در میزان ترکیبات شیمیایی شوینده و میزان کف آنهاست. مدل دستی کف بیشتری تولید می‌کند و ترکیبات تعدیل شده آن به پوست دست آسیب کمتری می‌رساند.

نکته: به هیچ عنوان از شوینده‌های پودری دستی در ماشین لباسشویی استفاده نکنید چرا که کف بیش از حد تولید شده در داخل دیگ می‌تواند وارد قطعات داخلی شود و شما نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی خود پیدا کنید.

از جمله معایب استفاده از شوینده‌های پودری می‌توان به اختصار به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم رنگ کردن لباس‌های رنگی و تیره
  • آسیب به بافت پارچه‌های حساس به دلیل ترکیبات قوی
  • خشن و زمخت شدن بافت پارچه
  • احتمال خوردگی و خرابی قطعات لباسشویی به دلیل ترکیبات قوی

 

در انتخاب بهترین پودر لباسشویی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر با بررسی تمام مزایا و معایب پودرهای شوینده تصمیم به خرید آن را دارید پیشنهاد می‌کنیم که در هنگام خرید چند نکته را در نظر بگیرید تا بهترین بهترین پودر ماشین لباسشویی را انتخاب و خریداری کنید و بهترین نتیجه حاصل شود.

  • بوی خوش

در انواع بهترین پودر ماشین لباسشویی موجود در بازار، برندهایی برتر هستند که پس از اتمام شستشو بوی خوشی از خود بر جای بگذارند. برخی از شوینده‌های پودری به دلیل ترکیبات شیمیایی نامناسب، بوی بسیار بدی را بر روی لباس شسته شده و تمیز ایجاد می‌کنند که ایده‌آل هیچ فردی نیست. لذا در انتخاب بهترین پودر لباسشویی وسواس به خرج دهید و پودری خوشبو انتخاب کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

نکته: دربرخی از مواقع علت بوی بد لباس پس از اتمام شستشو، مربوط به شوینده شما نیست بلکه به تجمع باکتری در داخل قطعات داخلی دستگاه برمی‌گردد. شما می‌توانید با استفاده از جرمگیر مخصوص که یکی از لوازم جانبی لباسشویی است، این مشکل را برطرف کنید.

  • حلالیت بالا در آب سرد

اکثر شوینده‌های پودری در آب سرد حل نمی‌شوند و مدت زمان زیادی نیاز است تا بتوانند آنزیم‌های خود را برای لکه بری فعال سازند. به همین دلیل اگر نمی‌توانید لباس‌های خود را با آب داغ بشویید و اصرار به شستن آنها با شوینده‌های پودری دارید، حتما از برندی استفاده که قابلیت استفاده برای آب با دمای پایین را داشته باشد.

بهترین پودر ماشین لباسشویی ایرانی

 

  • نوع و جنس پارچه

در هنگام انتخاب بهترین پودر لباسشویی نکته‌ای که باید به یاد دشات هباشید، جنس پارچه‌هایی است که می‌خواهید آنها را بشویید. اگر لباس‌های شما رنگی است و یا از جنس حساس و نازکی برخوردار هستند پیشنهاد می‌کنیم پودرهایی را انتخاب کنید که سفیدکننده کمتری داشته باشند.

همچنین اگر قصد شستن لباس نوزاد را دارید پیشنهاد می‌کنیم از برندهایی استفاده کنید که ترکیبات ساده‌تری دارند و معطر نیستند تا کمترین میزان حساسیت را داشته باشند.

 

نکته: بهترین شوینده برای شستشوی لباس کودک شوینده‌های مایع مخصوص لباس کودک و پودر صابون است.

 

  • نوع دستی و ماشینی

همانطور که گفتیم استفاده از پودر دستی و ماشینی به جای یکدیگر به هچ عنوان توصیه نمی‌شود. با توجه به اینکه شستشوی لباس زیر و برخی از لباس‌های حساس به صورت دستی، نتیجه بهتری را به همراه دارد؛ پیشنهاد می‌کنیم که برای شستشوی این لباس‌ها از نوع دستی استفاده کنید.

اگر حتی بهترین پودر ماشین لباسشویی هم جنس پارچه شما را خشن می‌کنید، شما می‌توانید از نرم کننده لباس مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید تا علاوه بر نرم و لطیف شدن لباس‌ها آنها را خوشبو و بدون چروک تحویل بگیرید.

بهترين پودر ماشين لباسشويي

 

نحوه استفاده از بهترین پودر ماشین لباسشویی

حال که بهترین پودر لباسشویی موجود در بازار را بر اساس معیارها و شرایط خود انتخاب و خریداری کردید باید بدانید که این تمام ماجرا نیست و نحوه استفاده و شستشوی لباس نیز در نتیجه شستشو تاثیر زیادی دارد. برای داشتن بهترین نتیجه در استفاد ه از شوینده پودری مخصوص لباسشویی باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • از شوینده تنها به میزان مورد نیاز خود بر اساس میزان لباس‌های داخل دیگ، ظرفیت دیگ و میزان لکه‌ها استفاده کنید و بیشتر یا کمتر از آن در داخل جاپودری نریزید.
  • بر اساس نوع لکه و جنس پارچه دمای لباسشویی را نتظیم نمایید.
  • بهتر است دمای آب لباسشویی حداقل ولرم باشد تا دانه‌های پودر در انتهای شستشو بر روی لباس باقی نمانده باشد.
  • از ریختن وایتکس و دیگر مواد سفید کننده شیمیایی به همراه پودر شوینده خودداری کنید.
معرفي بهترين پودر ماشين لباسشويي

 

سخن آخر

بهترین پودر لباسشویی بر اساس نکات گفته شده برای شما از برندهای پرسیل، اومو و سپید3 هستند که با جدیدترین آنزیم و ترکیبات، تمیزترین لباس‌ها را به شما تحویل خواهند داد. اگر نیاز به تعمیر انواع برندهای لباسشویی از جمله تعمیر لباسشویی بوش، تعمیر ماشین لباسشویی الکترولوکس و غیره داشتید می توانید با کارشناسان تعمیر لوازم خانگی در تعمیر آنلاین تماس بگیرید.