احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که بهترین مایع لباسشویی کدام است؟ این محصولات معمولا هزینه بالایی دارند و روی کیفیت شست‌وشو و محافظت از پارچه اثر می‌گذارند؛ پس بهتر است که هنگام خرید بدانید که چه انتظاراتی از مایع شستشوی ماشین لباسشویی دارید و به‌دنبال چه ویژگی‌هایی در مایع ماشین لباسشویی هستید. تعمیر آنلاین در این مقاله به شما کمک می‌کند تا بهترین مایع لباسشویی را انتخاب کنید.

اهمیت انتخاب بهترین مایع ماشین لباسشویی

خرید مایع ماشین لباسشویی مناسب بسیار مهم است؛ زیرا با یک انتخاب درست لباس‌ها به‌خوبی تمیز می‌شوند و جلوه بهتری پیدا می‌کنند. بنا به نظر مشتریان و کاربران قصد داریم برای بررسی بهترین مایع لباسشویی و داشتن انتخابی درست نکاتی را خدمتتان ارائه کنیم. عناصر مهمی در این انتخاب نقش دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • میزان و کیفیت تمیزکنندگی
  • نحوه بسته‌بندی و سهولت استفاده از آن
  • تجربیات و نظرات مشتریان

مطابق با معیارهای بالا می‌توانید یک مایع لباس شویی مناسب تهیه کرده و ضمن نگهداری بیشتر لباس‌ها عمر مفید ماشین لباسشویی خود را نیز افزایش دهید.

اهمیت استفاده از بهترین مایع لباسشویی برای لباس و دستگاه

انواع مایع لباسشویی برای شست‌وشو در ماشین

برای خرید و انتخاب بهترین مایع لباسشویی بهتر است که ابتدا با انواع مواد شوینده آشنا شوید و بهترین انتخاب را داشته باشید؛ به‌این‌ترتیب ضمن شست‌وشوی بهتر لباس‌ها، به تعمیرات لباسشویی نیز نیاز پیدا نخواهید کرد.

انواع مایع ماشین لباسشویی بر اساس کاربردشان به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

مایع لباسشویی؛ محافظ تاروپود پارچه

اگر جزء آن دسته افرادی هستید که بعد از هربار استفاده از لباس باید آن را بشویید، مایع ماشین لباسشویی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. مایع ماشین لباسشویی در مدل‌های متنوع سفیدشوی، رنگین‌شوی و مشکین‌شوی در بازار موجود هستند. این نوع از شوینده به دلیل رایحه دلپذیری که دارند، در چند سال اخیر مورد استقبال فراوان قرار گرفته است. بر اساس رنگ لباس‌هایتان می‌توانید بهترین مایع لباسشویی را انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که استفاده از مایع لباسشویی به‌جای پودر نه‌تنها تجربه شست‌وشوی بهتری را برایتان به ارمغان می‌آورد که عمر دستگاه را هم افزایش می‌دهد. توصیه می‌کنیم مقاله بزرگترین اشتباهات در استفاده از لباسشویی را مطالعه کنید تا بیشتر با نکات مهم افزایش طول عمر دستگاه آشنا شوید.

نرم‌کننده حوله و لباس؛ پرمصرف‌ترین شوینده برای رفع الکتریسیته ساکن

نرم‌کننده‌ها از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در کنار پودرهای شست‌وشو یکی از پرمصرف‌ترین شوینده‌ها محسوب می‌شوند. از کاربردهای نرم‌کننده‌ها می‌توان به ایجاد نرمی و لطافت در حوله و ملحفه اشاره کرد. نرم‌کننده‌ها روی رفع الکتریسیته لباس‌ها موثر هستند و در عین حال بوی دلنشین و مطبوعی نیز به لباس‌ها و حوله‌ها می‌دهند.

لکه‌بر لباس؛ مایع لباسشویی کم‌کاربرد اما مهم

مایعات لکه‌بر یک نوع دیگر از شوینده‌ها هستند که نسبت به سایر محصولات مایع لباسشویی کاربرد کمتری دارند. بهترین مایع لباسشویی لکه بر لباس به شما کمک می‌کنند تا لکه‌هایی را که با شست‌وشوی معمولی پاک نمی‌شوند، به‌راحتی از بین ببرید.

بسیاری از افراد به‌جای استفاده از بهترین مایع لباسشویی مدام از پودر استفاده می‌کنند. علت باقی ماندن پودر روی لباس را می‌توان در عوامل مختلفی جست‌وجو کرد که استفاده از پودر بی‌کیفیت از مهم‌ترین آن‌ها است. با جایگزین کردن مایع لباسشویی به‌جای پودر این مشکل را به‌راحتی برطرف خواهید کرد.

انواع مایع لباسشویی برای شست‌وشوی بهتر لباس‌های مختلف

نکات مهم در خرید مایع لباسشویی

امروزه انواع محصولات بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت در بازار موجود هستند که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کنند. به یاد داشته باشید که مایع لباسشویی بی‌کیفیت نه‌تنها به بافت پارچه آسیب می‌زند که عملکرد دستگاه را هم مختل کرده و عمر آن را کاهش می‌دهد و در نهایت نیاز به تعمیرات لباسشویی بوش و سایر برند های لباسشویی خواهید داشت. باتوجه‌به نکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم، بهترین مایع لباسشویی را انتخاب و خریداری کنید.

توجه به نوع ماشین لباسشویی هنگام خرید مایع لباس

توجه داشته باشید که هماهنگی و سازگاری مایع و ماشین لباسشویی نکته بسیار مهمی است؛ زیرا بعضی از ماشین‌های لباسشویی مایع مخصوص به خود را دارند. مثلا کف بیش از حد برای ماشین‌های لباسشویی پیشرفته خوب نیست؛ اما می‌توانید از این مایع لباسشویی عادی برای ماشین‌های ساده استفاده کنید.

استفاده از مایع لباسشویی فاقد عطر و اسانس برای جلوگیری از حساسیت پوستی

به یاد داشته باشید که برخی از انواع مایع لباسشویی حساسیت ایجاد می‌کنند. بهتر است به‌دنبال مایع لباسی باشید که فاقد رنگ و اسانس معطر باشد. در صورت وجود حساسیت می‌توانید از انواع مایع لباسشویی ضدحساسیت استفاده کنید.

آنزیم‌های مایع ماشین لباسشویی؛ نکته‌ای مهم در لکه‌زدایی

آنزیم ها از جمله موادی هستند که باعث افزایش سرعت پاک شدن آلودگی‌ها از لباس‌ها  می‌شود. آنزیم‌های مختلفی در تهیه مایع لباس شویی استفاده می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به آنزیم‌های حلال چربی، لکه خون و نشاسته اشاره کرد. به یاد داشته باشید که این آنزیم‌ها احتمال ایجاد حساسیت‌های پوستی را نیز دارند.

توجه به بو و رایحه مایع ماشین لباسشویی

یکی از مواردی که در انتخاب بهترین مارک مایع لباسشویی تاثیر دارد، دقت به بو و رایحه محصول است. با‌توجه‌به این که هر کس سلیقه متفاوتی دارد، باید مایع لباسشویی با بویی انتخاب کنید که برایتان آزاردهنده نباشد. انتخاب خوشبوترین مایع لباسشویی کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

مایع لباسشویی حافظ محیط‌زیست

توجه به محیط زیست مسئله بسیار مهم و قابل‌توجهی است. بعضی از برندها در ترکیبات محصول خود از نوعی مواد شیمیایی استفاده می‌کنند که به محیط زیست آسیب می‌رسانند. با استفاده از بهترین مارک مایع لباسشویی که حاوی ترکیبات طبیعی باشد، نه‌تنها ضرری برای محیط‌زیست ندارد که کیفیت شست‌وشو را هم افزایش می‌دهد.

توجه به مقدار و حجم مایع ماشین لباسشویی

بهتر است قبل از خرید، میزان مصرف مایع و تعداد دفعات شست‌وشوی البسه را در نظر بگیرید؛ سپس باتوجه‌به این نکات اقدام به خرید کنید. روی بسیاری از انواع مایع لباسشویی تعداد دفعات شست‌وشو درج شده است. البته به یاد داشته باشید که بعضی از شرکت‌ها مایعی ارزان‌تر، اما با حجم بیشتر تولید می‌کنند که کیفیت مطلوبی ندارد؛ همزمان با توجه به مقدار و حجم ماده شوینده حتما کیفیت را هم لحاظ کنید.

استفاده بیش از حد از مایع شوینده نه‌تنها به شست‌وشوی بهتر کمک نمی‌کند که به دستگاه آسیب می‌زند. ازهمین‌رو توصیه می‌کنیم اندازه پیمانه پودر ماشین لباسشویی را متناسب با حجم لباس‌ها انتخاب کنید.

قیمت مایع لباسشویی؛ نشان‌دهنده کیفیت بالای محصول

قیمت مایع لباسشویی معمولا بالاتر از سایر شوینده‌ها مانند قرص و پودر است؛ اما گرانی این محصول در صورتی به‌صرفه خواهد بود که کیفیت بالایی نیز داشته باشد. به یاد داشته باشید که هزینه کردن برای خرید بهترین مایع لباسشویی بهتر از هزینه کردن برای تعمیر لوازم خانگی است؛ بنابراین خرید مایع لباسشویی خوب را می‌توان نوعی روش محافظت از ماشین لباسشویی دانست.

انتخاب بهترین مایع لباسشویی با توجه به موارد مختلف

معرفی بهترین مارک مایع ماشین لباسشویی

اگر نمی‌خواهید که بعد از برداشتن لباس‌های شسته‌شده از روی بند یا خشک‌کن لباس ردی از لکه‌هایی که پاک نشده‌اند یا بقایای مواد شوینده روی لباس‌ها ببینید، بهتر است که هنگام خرید مایع لباسشویی بهترین شوینده لباس با کیفیتی مناسب را انتخاب کنید.

بهترین مارک مایع لباسشویی خارجی در بازار ایران عبارت‌اند از پرسیل، سافتلن، اُمو و هوم کِر.  در ادامه به معرفی بهترین مارک مایع لباسشویی می‌پردازیم که توانسته‌اند نظر استفاده کنندگان خود را جلب کنند و کیفیت مطلوبی ارائه بدهند.

  • مایع لباسشویی پرسیل: تمیزکنندگی و نرم‌کنندگی پرسیل قدرت بالایی دارد. این برند معروف مدعی است که در محصول خود آنزیم‌های لکه‌بر وجود دارد که به از بین بردن لکه‌ها کمک می‌کند. مایع ماشین لباسشویی پرسیل مدل 360 Cleanliness فاقد رایحه و بوی خاصی است. پس بعد از استفاده از آن، تنها بویی که میان لباس‌ها می‌پیچید، بوی تمیزی است و بس!
  • مایع لباسشویی سافتلن: یکی دیگر از محبوب ترین برند‌ها در بازار ایران سافتلن است که محصولات باکیفیتی را تولید می‌کند. غلظت این محصول به‌قدری مناسب است که لکه‌ها را از بین ببرد. لکه‌بری لباس‌های کثیف با وجود این مایع، آسان‌تر خواهد شد. به گواه خریداران این محصول، به کمک آن می‌توانید لباس‌هایی تمیز و نرم داشته باشید.
  • مایع لباسشویی اکتیو: بو و رایحه مایع اکتیو ملایم و مطلوب است؛ یعنی نه از آن رایحه‌های به شدت تند و غلیظ در آن وجود دارد و نه کاملا بدون بو است.
  • مایع لباسشویی تاژ: برند تاژ از محصولات نام آشنا و معروف ایرانی است. این شوینده خاصیت لکه‌بری، چربی‌زدایی و سفیدکنندگی خیلی خوبی دارد. به یاد داشته باشید که این شوینده لباس مخصوص ماشین لباسشویی است.
  • مایع لباسشویی آ.ب.ث (ABC): آ.ب.ث(ABC) نیز از سایر برندهای ایرانی و معروف و البته باکیفیت است. این محصول قدرت پاک‌کنندگی و تمیزکنندگی بالایی دارد. همچنین این مایع در شست‌وشوی البسه با آب سرد از قدرت بالایی برای تمیزی و رفع لکه‌ها برخوردار است.
  • مایع لباسشویی هوم کِر: این محصول از غلظت و پاک‌کنندگی خوبی برخوردار است. خریداران می‌گویند که این مایع همه لکه‌ها را از بین می‌برد و همچنین هیچ‌گونه آسیبی به بافت لباس وارد نمی‌کند.
  • مایع لباسشویی اُمو: این برند خوب و معتبر قدرت بالایی در تمیز کردن و پاک کنندگی آلودگی‌ها از البسه دارد. علاوه‌بر آن، مایع لباسشویی امو بسته‌بندی مناسب و مطلوبی دارد.

استفاده از مایع لباسشویی بی‌کیفیت به‌سرعت شما را به سمت تعمیر دستگاه سوق خواهد داد‌؛‌ بنابراین اگر از دستگاه‌های گران‌قیمتی مانند ماشین لباسشویی بوش استفاده می‌کنید، در انتخاب مایع لباسشویی خوب دقت داشته باشید.

انتخاب بهترین مارک مایع لباسشویی

کدام مایع لباسشویی بهتر است؟

مواد پاک‌کننده و شوینده از آن دسته از اقلام سبد خرید هستند که اهمیت بسیاری دارند؛ پس باید در انتخاب بهترین مایع لباسشویی مناسب دقت فراوانی به خرج دهید. به‌جز موضوع نظافت و بهداشت، خرید بهترین شوینده لباس که به بافت و ظاهر لباس‌ها آسیب وارد نکند، بسیار مهم است.

بوی خوش و ملایم، ترکیبات شیمیایی مناسب و حجم خوب نسبت به قیمت از ویژگی‌های قابل توجه در محصولاتی بود که در این مطلب سعی کردیم به شما معرفی کنیم. چنانچه تاکنون از انواع مایع لباسشویی بی‌کیفیت استفاده کرده‌اید و حالا با مشکل خرابی دستگاه مواجه‌اید، اصلا نگران نباشید. کارشناسان تعمیر آنلاین در کمترین زمان ممکن بعد از ثبت درخواست شما، به مشکلتان رسیدگی خواهند کرد.