تعمیر برد ماشین لباسشویی یکی از پر اهمیت‌ترین تعمیرهای ماشین لباسشویی است. در این تعمیر آنلاین مقاله قصد داریم به شرح و بررسی آن بپردازیم.

 

برد ماشین لباسشویی

تعمیر برد ماشین لباسشویی، یکی از مهم‌ترین و اساسی ترین مشکلاتی است که باید سریع اقدام به رفع عیب آن کرد، زیرا برد الکترونیکی ماشین لباسشویی نقش مهمی دارد به طوری که می توان آن را به مغز دستگاه تشبیه کرد.

تعمیر برد

 

چگونگی کار کردن برد ماشین لباسشویی

برد ماشین لباسشویی، فرمان های صادر شده از سوی دکمه استارت و تایمر را کنترل می‌کند و به نوعی در اجرای تمامی این فرمان‌ها نقش ایفا می‌کند. برد ماشین لباسشویی شامل چندین خازن و فیوز بسیار ظریف و حساس است. نوسان برق و ورود آب به داخل آن موجب سوختن برد ماشین لباسشویی می‌شود.

 

خرابی برد ماشین لباسشویی

تعمیر برد ماشین لباسشویی از مشکلات مرتبط به قسمت الکترونیکی و یا مکانیکی آن می‌تواند باشد. تشخیص دقیق و به موقع قطعه معیوب شده و سوخته می‌تواند از بروز صدمات جدی در ماشین لباسشویی جلوگیری کند.

استفاده نادرست از دستگاه نیز می‌تواند منجر به خرابی و وارد شدن صدمه به ماشین لباسشویی شود. عواملی که باعث خرابی برد ماشین لباسشویی می‌شوند را می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نوسانات برق ماشین لباسشویی که باعث اتصالی در خازن و سوختن برد الکترونیکی ماشین لباسشویی می‌شود.
  2. سوختن برد ماشین لباسشویی به دلیل نفوذ آب به درون دستگاه می‌باشد. نفوذ آب به درون ماشین لباسشویی سبب اتصالی سیم پیچی داخلی می‌شود و برد ماشین لباسشویی را هم به سرعت می‌سوزاند.
  3. در صورتی که مشکل از خازن و فیوز برد ماشین لباسشویی باشد.
  4. از کار افتادن و کار نکردن پنل جلویی ماشین لباسشویی.

 

برد ماشین لباسشویی

 

مرکز تعمیر برد ماشین لباسشویی

برد ماشین لباسشویی، قطعه‌ای اساسی در لباسشویی محسوب می‌شود و بسیار نقش کلیدی دارد. تعمیر برد ماشین لباسشویی امری بسیار مهم و اساسی است و باید توسط تعمیر کار ماهر انجام شود. برای تعمیر برد ماشین لباسشویی خود بهتر است اول با نمایندگی آن تماس گرفته شود. برخی از مشکلاتی که با خرابی برد ماشین لباسشویی پیش می آیند می تواند به مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی اشاره کرد. یکی از مشکلات دیگر هم زمانی رخ میدهند که برد الکتریکی در صدور فرمان آبگیری دچار مشکل میشود و آب بیش از حد وارد ماشین لباسشویی می شود اصطلاحا آبگیری و تخلیه مداوم در لباسشویی رخ می‌ذهد. این مشکل مثلاً در لباسشویی سامسونگ باعث نمایش ارور oe لباسشویی سامسونگ میشود.

از علائمی که باعث می‌شود لباسشویی دچار مشکل شود و به برد آن فشار بیاورد و در نهایت موجب سوختن آن شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وقتی که ماشین لباسشویی به خوبی نمی‌چرخد.
  • وقتی که خشک کن ماشین لباسشویی به درستی عمل نمی‌کند.
  • هنگامی که آب تخلیه نمی‌شود.
  • زمانی که آب به داخل ماشین لباسشویی برگردانده می‌شود از جایی که شلنگ تخلیه قرار دارد.

یکی از مهم ترین قطعات در لباسشویی، برد آن است که به راحتی و در یک زمان کوتاه تعمیر و یا تعویض می‌شود. تعویض کردن برد ماشین لباسشویی در همه برند ها یکسان نیست زیرا در مدل های متفاوت، لباسشویی برنامه‌ها و قسمت‌های برد با هم متفاوت است.

 

 

تعمیر لباسشویی

تعمیر ماشین لباسشویی به یک معظل بزرگ و سخت تبدیل شده که زندگی بیشتر افراد را درگیر خود کرده است. تعمیر ماشین لباسشویی بسیار پیچیده است و تعمیر اساسی آن فقط توسط متخصص قابل تعمیر است.

وجود نمایندگی‌های تعمیرات ماشین لباسشویی در سرار کشور باعث شده، افراد حین مواجه شدن با خرابی ماشین لباسشویی با اطمینان خاطر به آن‌ها اعتماد کنند و لباسشویی خود را در محل تعمیر کنند.

مشکلات ساده و قابل حل تعمیر ماشین لباسشویی در منزل که با آن ها مواجه می‌شویم را می‌توان به چند موردی از آن‌ها اشاره کرد:

  • رسیدن برق به وسیله جریان آن در مدار داخلی آن.
  • چک کردن قطعات تامین آب و جلوگیری از تا خوردن شیلنگ آب و یا هرز شدن شیر آب.
  • تمیز کاری و تعمیر ماشین لباسشویی به دلیل رسوب حاصل از شوینده ها، که باعث بوی بد ماشین لباسشویی و همچنین لباس ها می‌شود.

نحوه نگهداری از ماشین لباسشویی در طولانی شدن عمر دستگاه و داشتن عملکردی بالا بسیار اهمیت دارد. در صورت بروز مشکلات برزگ‌تر و جدی‌تر که لازمه آن ها باز کردن قطعات لباسشویی است، باید به نمایندگی آن مراجعه کرد.

 

مرکز تعمیر برد ماشین لباسشویی

 

افزایش طول عمر لباسشویی

اشتباهات رایج در استفاده از ماشین لباسشویی ذکر شده، که با انجام ندادن آن‌ها می‌توان طول عمر ماشین لباسشویی خود را افزایش داد.

  1. عدم توجه به وزن لباس
  2. استفاده از شوینده‌های نامناسب: شوینده‌هایی که به صورت پورد استفاده می‌شوند ابتدا باید حل شوند و سپس وارد ماشین لباسشویی کرد، زیرا باعث رسوب رسانی و مانع از شستشو و آب رسانی کامل می‌شود.
  3. تراز نبودن لباسشویی: تراز نبودن ماشین لباسشویی باعث لرزش آن می‌شود که به مرور زمان موتور آن آسیب جدی می‌بیند.
  4. بستن درب لباسشویی بعد از شستشو: بعد از شست و شوی کامل ماشین لباسشویی، درب آن را باز بگذارید تا هم بوی مواد از بین برود و هم داخل آن خشک شود.

مقاله پیشنهادی: بزرگترین اشتباهات در استفاده از لباسشویی ؛ با خواندن این مطلب طول عمر لباسشویی را افزایش دهید.

 

سرویس کردن ماشین لباسشویی

نحوه درست استفاده از ماشین لباسشویی، باعث افزایش طول عمر آن می‌شود. نکاتی را در رابطه با سرویس کردن ماشین لباسشویی بیان می‌کنیم:

  • لازم است که ماشین لباسشویی خود را سالانه یا هر 6 ماه یکبار سرویس کرده.
  • تمیز کردن لاستیک درب لباسشویی را نباید فراموش کرد.
  • بیش‌تر از ظرفیت لباسشویی خود آن را پر نکنید.
  • لازم است که از مواد شوینده‌ لباسشویی مناسب و به اندازه، برای شست و شو استفاده شود.
  • جرم گیری لباسشویی باعث بهبود عملکرد بالای آن می‌شود.
  • به نظافت بیرونی و درونی ماشین لباسشویی خود اهمیت ویژه ای بدهید.
  • پمپ تخلیه ماشین لباسشویی و فیلتر آن را بعد از هر بار شست وشو کاملا تمیز کنید.