اغلب اتوهای لباس بر اثر استفاده نادرست و یا با گذشت زمان کثیف می‌شوند و مقداری جرم و رسوب به خود می‌گیرند. در صورتی که کف اتو به طور کامل تمیز نشود این جرم‌ها می‌تواند در حین اتوکشی به لباس تمیز شما بچسبد و کار شما را چند برابر کند. همچنین در برخی از موارد جرم یا رسوب در منافذ اسپری آب یا بخار انباشته می‌شود که باعث می‌شود لباس‌ها به خوبی اتو نشوند. شما می‌توانید برای تعمیر اتو بخار خود به نمایندگی‌های معتبر مثل نمایندگی اتو بخار بوش یا کنوود مراجعه کنید اما این کار در خانه نیز امکان‌پذیر است. به همین دلیل تصمیم داریم در این مقاله از وب سایت تعمیرات لوازم خانگی تعمیر آنلاین بهترین روش‌ های خانگی برای تمیز کردن کف اتو را به شما معرفی کنیم.

چگونه کف اتو را تمیز کنیم؟

از آن جا که اتو با سطح لباس شما در تماس است، توصیه می‌کنیم که جهت تمیز کردن اتو از مواد طبیعی و غیرشیمیایی استفاده کنید. خوشبختانه مواد طبیعی زیادی برای پاک کردن کف اتو وجود دارد که در این قسمت موثرترین آنها را به شما معرفی می‌کنیم. استفاده از این ایده ها کمک می کند تا مشکل فعلی خود را برطرف کنید در صورتی که با این روش ها کف اتو تمیز نشد با کمک یک متخصص برای تعمیر اتو این مشکل را رفع نمایید.

تمیز کردن کف اتو با نمک؛ یک لایه بردار قوی

تمیز کردن کف اتو


برای جرم زدایی سریع کف اتو مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. اتو را روشن کنید و آن را بر روی بالاترین درجه خود تنظیم کنید.
  2. یک عدد حوله تمیز بر روی میز اتو پهن کرده و بر روی آن یک عدد دستمال کاغذی کلفت یا پارچه کتان زمخت قرار دهید.
  3. مقداری نمک بر روی دستمال بریزید.
  4. اتوی داغ شده را بر روی نمک به صورت دورانی حرکت دهید و بگذارید که نمک‌ها به عنوان یک لایه بردار طبیعی تمامی جرم‌ها را از کف اتو جدا کند.
  5. در پایان نیز با استفاده از یک دستمال آغشته بر سرکه سفید، کف اتو را از جرم‌های باقی‌مانده تمیز کنید.

تمیز کردن کف اتو با ورق های خشک کن

قبل از شروع کار با اتو و داغ شدن آن، دمای اتو را روی حداقل و بدون بخار تنظیم کنید، سپس روی ورق های خشک کن به آرامی بکشید. بعد از این کار خواهید دید که کف اتو حالت روغنی پیدا کرده است و جرم های کف آن کاملا نرم شده اند. الان میتوانید با یک دستمال پارچه ای یا پنبه کف اتو را تمیز کنید.

حتما دیده اید که برخی اتوها مثل اتو بوش در زمان اتو کردن لباس به لباس می چسبند با روش معرفی شده می توانید این مشکل را رفع نمایید یا از متخصصان تعمیر اتو بوش تعمیر آنلاین کمک بگیرید.

برطرف کردن جرم های اتو با استفاده از ورق های خشک کن

 

کف اتو سرامیکی را چگونه تمیز کنیم؟ سرکه و نمک ؛ ملایم اما موثر

از آن جا که سرکه، قابلیت جرم زدایی بالایی در از بین بردن کثیفی‌ها دارد می‌توانید از ترکیب آن با نمک برای تمیز کردن کف اتو سرامیکی استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود که هرچند وقت یک بار برای تمیز کردن اتوی با سرکه اقدام نمایید. تنها کافیست مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

  1. یک پیمانه سرکه را در ظرفی بریزید و بر روی حرارت قرار دهید تا به نقطه جوش خود نزدیک شود.
  2. چند قاشق نمک به سرکه اضافه کنید و بهم بزنید تا حل شود.
  3. سرکه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا مقداری از دمای خود را از دست بدهد و ولرم گردد.
  4. دستمالی نرم و تمیز را بر داخل محلول سرکه بزنید و بر کف اتو بکشید تا جرم‌های آن را از بین برد.

بوی بد اتو در زمان اتو کشیدن یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است در هنگام استفاده با آن مواجه شوید. تمیز کردن اتو با سرکه و نمک باعث از بین رفتن بوی بد اتو و تمیز شدن سوراخ های کف آن می شود. یکی از دلایل بخار نکردن اتو تفال کثیفی سواخ های کف اتو است در صورتی که بعد از تمیز کردن کف اتو مشکل بخار نکردن اتو رفع نشد برای تعمیر اتو تفال از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

تمیز کردن کف اتو با سمباده فلزی

هنگامی که اتو گرم شده و رسوب های چسبیده به کف اتو کاملا نرم شده اند میتوانید از یک سمباده به ارامی برای تراشیدن و پاک کردن جرم ها استفاده کنید. فقط مراقب باشید که به اشتباه سطح آهن اتو را خراش ندهید. از این کار برای جداسازی سوختگی ها از کف اتو نیز میتوانید استفاده کنید.

برخی مواقع مشکلات فیزیکی اتو باعث یک سری مشکلات در استفاده از اتو می شود. برای مثال بوق متمدد اتو پرس فیلیپس در زمان استفاده میتواند از خرابی برد الکترونیکی اتو باشد و نیاز به تعمیر اتو فیلیپس است.

تمیز کردن اتو با جوش شیرین؛ خمیری ساده اما موثر

تمیز کردن اتو با جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن اتو انتخاب بسیار خوبی برای اتوهایی است که کثیفی و جرم زیادی را در کف خود دارند. برای تمیز کردن آن باید به این روش عمل کنید:

  1. چند قاشق جوش شیرین را در کاسه با مقداری آب مخلوط کنید.
  2. آنها را بهم بزنید تا به خمیری تبدیل شود که نه خیلی رقیق است و نه خیلی غلیظ
  3. از این خمیر بر روی سطح اتوی خود بزنید و اجازه دهید تا برای چند دقیقه بر روی آن باقی بماند.
  4. با استفاده از یک دستمال تمیز نم دار سعی کنید خمیر جوش شیرین را به همراه کثیفی‌ها از سطح اتو بردارید.
  5. در صورت نیاز می‌توانید اجازه دهید تا خمیر مدت بیشتری بر کف اتو باقی بماند.

نکته: جهت تمیز کنندگی بیشتر می‌توانید دستمال خود را با سرکه سفید نم‌دار کرده و بر سطح اتو بکشید.

چگونه منافذ اتو بخار را رسوب زدایی کنیم؟

گاهی به دلیل وجود املاح و درجه سختی بالای آب مقداری رسوب در داخل اسپری آب اتو و منافذ بخار آن جمع می‌شود و کیفیت اتوکشی با بخار را پایین می‌آورد (پیشنهاد میکنیم در این رابطه مقاله علت بخار نکردن اتو مخزن دار را مطالعه کنید). اما جای نگرانی نیست؛ شما می‌توانید با استفاده از مقداری سرکه و آب مقطر این مشکل را از بین ببرید:

  1. مقداری آب مقطر را با سرکه سفید مخلوط کنید.
  2. آن را با دقت در داخل مخزن آب اتو بریزید و اتو را روشن کنید.
  3. اتو را بر روی بالاترین حالت بخاردهی خود قرار دهید.
  4. پارچه‌ای تمیز را که به آن نیازی ندارید بر روی میز اتو پهن کنید و آن را اتو کنید و چندین بار آب اسپری کنید.
  5. این کار را تا جایی ادامه دهید که تمامی رسوبات خارج شود.
  6. اتو را خاموش کرده و باقی مانده آب و سرکه را از اتو خارج کنید.
  7. پس از اینکه کف اتو دمای خود را از دست داد با استفاده از یک گوش پاک کن که به سرکه سفید آغشته شده رسوبات را از منافذ کف اتو به طور کامل خارج کنید.

نکته: قبل از انجام این روش دفترچه اتوی خود را مطالعه کنید و مطمئن شوید که ریختن سرکه در محفظه آب مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

چگونه خط و خش کف اتو را از بین ببریم؟

تمیزی اتو
گاهی اتوکشی برخی از لباس‌ها باعث می‌شود که کف اتو به مرور زمان خش بیفتد. این خش‌ها بعد از مدتی جرم و کثیفی به خود می‌گیرند. لذا بسیار مهم است که این خش‌ها را از بین ببریم. تنها کافیست مقداری خمیر دندان حاوی فلوراید را بر روی کف اتو بمالید و برای چند دقیقه اجازه دهید که بر سطح اتو باقی بماند. سپس به وسیله دستمالی نرم و مرطوب آن را از به طور کامل پاک کنید.