شرکت بوش در تولید ماشین ظرفشویی، یک مجموعه از کدها و ارورهای مشخصی که بیانگر معیوب بودن هر یک از قطعات دستگاه می‌باشد را به کار گرفته است. این ارورها آخرین وضعیت ماشین ظرفشویی و یا احتمال وجود مشکل در قطعات را در صفحه نمایشگر هشدار می‌دهند. برای استفاده مجدد از ماشین ظرفشویی حتماً باید ارور مشخص شده رفع گردد تا دستگاه بتواند عملکرد شستشو را انجام دهد. ما در این مقاله می خواهیم به شما علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش و مرکز تعمیرات بوش را توضیح دهیم.

 

ماشین ظرفشویی بوش
به همین دلیل در صورت نمایش هر گونه کدخطا باید سریعاً برای رفع آن و تعویض قطعات معیوبی اقدام نمایید.

در این مقاله قصد داریم که به بررسی علت نمایش علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش بپردازیم و دلایل آن را بیان کنیم. همچنین برای اطلاع بیشتر از ایرادات ماشین ظرفشویی بوش می‌ توانید به صفحه تعمیر ماشین ظرفشویی بوش مراجعه کنید.

ارور علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش

یکی از ارورهای متداول یا مشکلاتی که معمولاً مردم با آن برخورد می‌کنند، این است که خیلی از مواقع روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بوش علامت شیر آب نمایش داده می‌شود.
این علامت شیر آب که به صورت یک علامت قرمز رنگ می‌باشد، باعث ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه می‌شود. اما این که این علامت به چه معناست، در حالت کلی نماد ارور می‌باشد.

 

ارور ماشین ظرفشویی بوش

 

به این معنا که وقتی اختلالی در سیستم‌های ورودی و خروجی آب رخ دهد، علامت شیر آب بر روی صفحه نمایشگر دستگاه ظاهر خواهد شد. معمولاً برای اکثر ارورهای ماشین ظرفشویی بوش، علامت شیر آب نمایش داده می‌شود؛ مگر این که ارورهای بردی دستگاه باشد.

ارورهای مربوط به عدم تخلیه آب، علت جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی خاموش، عدم ورود آب و عدم گردش آب در داخل ماشین ظرفشویی مربوط به ارورهای خرابی موتور می‌باشد. برای رفع این ارورها و پاک کردن علامت شیر آب از روی صفحه نمایشگر باید اول ایراد اصلی دستگاه رفع ارور شود. معمولاً در باور عام اتفاق افتاده است که این ارورها با ریست کردن دستگاه رفع می‌شود. اما این باور کاملاً اشتباه است. به خاطر این که این علامت شیر آب به تنهایی ملاک نیست و فقط علامتی برای نمایش آسیب‌های قطعات دستگاه می‌باشد.

اگر دستگاه علامت شیر آب را نمایش می‌دهد و ارور E15 را هشدار می‌دهد، سیستم نشتی آب دستگاه فعال شده است که در مقاله ارور E15 ماشین ظرفشویی بوش به صورت کامل توضیح داده‌ایم. شما می‌توانید بعد از مشاهده ارور در صفحه نمایش و نیاز به تعمیر ظرفشویی بوش ، عیب اصلی و علت ارور را در سایت تعمیر آنلاین سرچ کنید و با مطالعه مقالات مربوطه مشکل را رفع نمایید.

دلایل روشن شدن علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش

بسته بودن شیر آب ماشین ظرفشویی

گاهی اوقات ضعیف بودن فشار آب نیز می‌تواند باعث ایجاد این ارور شود. در واقع بعد از روشن کردن ماشین ظرفشویی، باید در مدت ۳۰ ثانیه دستگاه پر شود. اگر لوله‌های تامین کننده آب ماشین ظرفشویی نتوانند با فشار تعیین شده حجم مورد نیاز از آب دستگاه را تامین کنند، ماشین ظرفشویی نمی‌تواند به طور موثر کار کند.
خراب بودن سوئیچ شناور شیر ورودی آب ماشین ظرفشویی نیز باعث اختلال در ورود آب دستگاه می‌شود. قطعه سوئیچ ماشین ظرفشویی وظیفه کنترل حجم آب دستگاه را برعهده دارد.

اگر این قطعه خراب شود و یا توسط ذرات ریز غذا مسدود شود، مانع از ورود آب به دستگاه شده و ماشین ظرفشویی کار نخواهد کرد. سوئیچ شناور پلاستیکی می‌باشد و شبیه لوله است که می‌توانید با باز کردن پنل دستگاه، آن را تعویض کنید. توجه و رعایت این نکات می تواند تا حد زیادی نیاز به تعمیرات ماشین ظرفشویی را کاهش کند.

گرفتگی فیلتر شلنگ ورودی آب ماشین ظرفشویی

 

ماشین ظرفشویی بوش

 

در اکثر ماشین ظرفشویی های بوش، یک فیلتر کوچک در آخر شلنگ ورودی آب وجود دارد. این فیلتر برای جلوگیری از ورود ذرات غذا و رسوبات در داخل ماشین ظرفشویی بوش تعبیه شده است. معمولاً به مرور زمان و استفاده مکرر از دستگاه، این فیلتر با رسوب و ذرات غذا مسدود می‌شود.

در صورت نمایش علامت شیر آب ممکن است که مشکل از این قسمت باشد. برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی بهتر است که فیلتر را دربیاورید و با مسواک و آب تمیز بشویید و ذرات غذا و رسوبات را پاک کنید. شلنگ ورودی آب را نیز چک کنید و فیلتر را در دستگاه قرار دهید.

تاخوردگی شلنگ ورودی آب ماشین ظرفشویی

گاهی اوقات به دلیل ایجاد مشکل در شلنگ شیر ورودی ماشین ظرفشویی، این ارور نمایش داده می‌شود. بهتر است که شلنگ ورودی آب در زیر سینک را چک کنید تا اگر مشکل و نشتی وجود داشته باشد، آن را رفع نمایید. همچنین بسته بودن شیر ورودی شلنگ نیز می‌تواند باعث این مشکل باشد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ارور ظرفشویی بوش را مطالعه کنید.