مشکل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ، یکی از مسائل رایجی است که در اکثر دستگاه‌ها رخ می‌دهد. این مشکل فنی تلویزیون سامسونگ به خاطر خرابی و ایراد در یکی از قطعات دستگاه و استهلاک آن می‌باشد که معمولاً با تعمیر و یا تعویض قطعات معیوب، مشکل رفع خواهد شد.

برای عیب‌یابی و بررسی علت روشن نشدن تلویزیون سامسونگ باید چراغ استندبای دستگاه رل چک و کنترل کنید. از این رو روشن و خاموش بودن این چراغ و یا حتی چشمک‌زن بودن آن، هر یک دلیل بر خرابی یکی از قطعات مجزای تلویزیون ‌سامسونگ بوده که باید قطعه مورد نظر را چک و تعمیر نمایید.

در این مطلب از سایت تعمیر آنلاین قصد داریم که به بررسی علت‌های روشن نشدن تلویزیون سامسونگ پرداخته و دلایل بروز این مشکل را در دستگاه بیان کنیم.

عیب‌یابی روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

همان طور که در ابتدای مقاله نیز ذکر کردیم، برای عیب‌یابی مشکل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ، می‌توان چراغ استندبای دستگاه را چک و بررسی کرد. چراغ استندبای تلویزیون، همان چراغ ال ای دی ریز در دستگاه بوده که باید ریموت کنترل را به سمت آن گرفته تا عملکرد ریموت کامل شود.

در حالت عادی و زمانی که تلویزیون خاموش است، چراغ استندبای باید روشن باشد و زمانی که تلویزیون شما روشن بوده و همچنین زمانی که هیچ برقی به دستگاه وارد نمی‌شود، این چراغ باید خاموش باشد.

از این رو اما اگر تلویزیون سامسونگ شما روشن نمی‌شود و چراغ استندبای روشن، خاموش و یا چشمک‌زن می‌باشد، باید قطعه معیوب در هر یک از سه مورد بیان شده را تعمیر و یا تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.

 

۱. روشن بودن چراغ استندبای تلویزیون سامسونگ

اگر تلویزیون به پریز برق وصل بوده و چراغ استندبای دستگاه روشن است، اما تلویزیون روشن نمی‌شود، احتمالا ایراد در ریموت کنترل می‌باشد. در واقع خرابی ریموت کنترل تلویزیون و یا ایجاد مانع در عبور سیگنال مادون قرمز باعث به وجود آمدن این مشکل در دستگاه خواهد شد.

علت روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

ابتدا سعی کنید که تلویزیون را بدون استفاده از ریموت روشن کنید. البته در مدل‌های مختلف تلویزیون سامسونگ، دکمه پاور متفاوت می‌باشد، اما معمولاً این دکمه در قسمت کناری و یا پشت دستگاه تعبیه شده است.

اگر موفق به روشن شدن تلویزیون سامسونگ شدید، مشکل و ایراد در کنترل دستگاه بوده که یا باید باتری آن را تعویض کنید و یا با تعمیر آن ایراد را رفع نمایید.

 

۲. خاموش بودن چراغ استندبای تلویزیون سامسونگ

ساده‌ترین ایراد در مشکل خاموش بودن چراغ استندبای تلویزیون سامسونگ، ایراد در برق ورودی دستگاه می‌باشد. برای بررسی این مشکل، تلویزیون زا از برق جدا کرده و ۳۰ ثانیه بعد آن را به پریز برق دیگر وصل کنید.

اگر مشکل تلویزیون رفع شد که به دلیل برق ورودی به دستگاه می‌باشد، اما اگر مشکل تلویزیون رفع نشد، بهتر است که برای تعمیر تلویزیون سامسونگ با نمایندگی‌های معتبر برند تماس بگیرید تا مشکل سریع‌تر برطرف شود.

ایراد دیگر در خاموش بودن چراغ استندبای تلویزیون سامسونگ، این است که تلویزیون روشن بوده اما شما فقط صفحه مشکی دستگاه را مشاهده می‌کنید.

برای بررسی و عیب‌یابی این مورد، یکی از دکمه‌های روی دستگاه، به غیر از دکمه پاور تلویزیون را فشار دهید. اگر تغییری را در صفحه تلویزیون در زمان چک کردن دکمه‌های پنل مشاهده کردید، بنابراین دستگاه روشن بوده که ایراد در پاور تلویزیون می‌باشد. برای رفع این مشکل و تعمیر قطعه تلویزیون با مرکز تعمیر و خدمات سامسونگ تماس بگیرید.

 

۳. چشمک زدن چراغ استندبای تلویزیون سامسونگ

چشمک زدن چراغ استندبای تلویزیون سامسونگ می‌تواند به خاطر ایراد در محافظ برق دستگاه، خرابی برد اصلی، برد پاور و یا قسمت‌های دیگر تلویزیون باشد.

از این رو بهتر است که ابتدا محافظ برق تلویزیون را چک کرده تا اگر مشکل و فرسودگی در این قسمت باشد و این قطعه نتوانسته ولتاژ لازمه را به دستگاه برساند، با تعویض آسان این قطعه مشکل روشن نشدن تلویزیون را رفع نمایید.

اما اگر مشکلی در این قسمت محافظ برق تلویزیون نباشد، باید سایر ایرادات دستگاه چون وجود مشکل در برد اصلی و برد پاور تلویزیون را چک کنید.

دلیل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

توصیه می‌کنیم که حتماً یک تکنسین‌کار دستگاه را چک و بررسی کرده تا در صورت وجود مشکل در این قطعات حساس و اصلی تلویزیون به تعمیر و یا حتی تعویض قطعات بپردازد.

۴. روشن نشدن تلویزیون‌های سامسونگ سری f

علت روشن نشدن تلویزیون‌های سامسونگ سری f به دلیل خرابی قطعه مین برد و یا برد پاور دستگاه می‌باشد. در واقع در این مدل تلویزیون‌های سامسونگ، در صورت وجود مشکل در این قطعه دستگاه، تلویزیون ابتدا دچار قطع و وصلی در تصویر می‌شود.

سپس بعد از چند روز دستگاه به صورت کامل خاموش می‌شود. علت خرابی مین برد تلویزیون به خاطر استفاده از کابل‌های hdmi نامرغوب بوده که باعث سوختن cpu و در نهایت ایراد مین برد دستگاه می‌شود.

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای این مدل تلویزیون‌های سامسونگ رخ دهد، مربوط به خرابی بک لایت تلویزیون می‌باشد. خرابی بک لایت تلویزیون به این صورت مشخص می‌شود که تصویر دستگاه سیاه بوده اما صدای تلویزیون هست.

علت کم نور شدن صفحه تلویزیون نیز معمولا به خاطر مشکل در تنظیمات تصویر دستگاه، خرابی بک لایت تلویزیون، سوختگی پیکسل ها و… می‌باشد که حتما باید تکنسین‌کار متخصص تلویزیون را چک و بررسی کرده و با رفع ایرادات در قطعات معیوب، مشکل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ را رفع نماید.

۵. روشن نشدن تلویزیون‌های سامسونگ سری EH

علت اصلی روشن نشدن تلویزیون‌های سامسونگ سری EH مربوط به خرابی مین برد دستگاه می‌باشد. البته در مورد قبلی، علت خرابی و تعمیر مین برد تلویزیون را ذکر کردیم. از این رو برای رفع این مشکل دستگاه باید مین برد تلویزیون تعویض شود.

۶. روشن نشدن تلویزیون‌های سامسونگ سری es

اگر بعد از روشن کردن تلویزیون سامسونگ سری es، دستگاه بعد از یک ربع دیگر خاموش شده و باید مجدداً آن را روشن کنید، مشکل به خاطر ایراد در قطعه مین برد تلویزیون و یا خرابی برد پاور دستگاه می‌باشد.

روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

قطعات استفاده شده در مدل es تلویزیون‌های سامسونگ از نوع smd بوده که باید با استفاده از ابزارها و دستگاه‌های مخصوص قطعات معیوب را تعویض نمایید. از این رو در صورت بروز این مشکل در تلویزیون، برق دستگاه را قطع کرده و به مرکز خدمات نمایندگی سامسونگ تماس بگیرید.

نکات مهم در نگهداری بهتر تلویزیون ‌سامسونگ

  • با رعایت کردن برخی از نکات مهم و مورد توجه می‌توانید هم عمر تلویزیون سامسونگ را طولانی‌تر کرده و هم از بروز مشکل روشن نشدن دستگاه و سایر مسائل دیگر جلوگیری کنید.
  • نکته اول توجه به روش تمیز کردن تلویزیون می‌باشد که باید از نفوذ گردوغبار به دستگاه جلوگیری کنید. در واقع توجه به راهکارهای اصولی تمیز کردن صفحه تلویزیون چون استفاده از پارچه و دستمال مناسب و جنس نرم، اسپری‌های تمیزکننده مخصوص تلویزیون و… می‌تواند از بروز مشکل و ایراد در دستگاه جلوگیری نماید.
  • بعد از جابجا کردن تلویزیون، حدوداً تا یک ساعت دستگاه را روشن نکنید تا ایراد در تلویزیون و مشکل روشن نشدن دستگاه رخ ندهد.
  • هرگز سیم برق تلویزیون سامسونگ را به صورت مستقیم به پریز برق متصل نکنید و حتما از محافظ‌های مناسب و باکیفیت برای دستگاه استفاده کنید.

 

نمایندگی تعمیر آنلاین

بر طبق مطالب و نکات گفته شده که به بررسی دلایل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ پرداختیم، اگر قادر به تعمیر و یا تعویض قطعات معیوب دستگاه و رفع مشکل تلویزیون نبودید، می‌توانید از طریق تماس با نمایندگی تعمیر آنلاین مشکل دستگاه را رفع نمایید.