بسیاری از افرادی که می‌خواهند برای خانه خود تلوزیون بخرند، به مقایسه تلویزیون سامسونگ و اسنوا می‌پردازند. چرا که امروزه تولید تلوزیون‌های ایرانی در کشور رونق گرفته و بسیاری از فروشندگان خرید برندهای ایرانی را توصیه می‌کنند. علت این امر قیمت عالی و کیفیت قابل قبول آن است. اگر بین خرید تلویزیون ایرانی و خارجی مردد هستید و نیاز به کمک دارید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

مقایسه تلویزیون سامسونگ و اسنوا

تلوزیون یکی از مهم‌ترین لوازم برقی هر خانه ایرانی است که به صورت روزانه از آن استفاده می‌شود. این مساله باعث شده تا خریداران به دنبال مشهورترین برندهای تلوزیون با بهترین کیفیت باشند تا علاوه بر پخش تصاویر فوق العاده، عمر طولانی‌تری داشته باشد. برند سامسونگ برندی کره‌ای و نام آشنا در زمینه تولید لوازم برقی خانگی است که محصولاتش را به کل دنیا صادر می‌کند. این مارک در ایران نیز مشتریان خاص خودش را دارد و هر ساله به دنبال بالا بردن کیفیت عملکرد محصولات خود است.
تعمیر تلویزیون برندهای ایرانی مثل اسنوا و غیره  می‌تواند در ایران به راحتی انجام و قطعاتش تعویض شود. البته با توجه به اینکه تعمیر تلویزیون سامسونگ توسط خدمات پس از فروش این برند انجام می‌گردد، مشتری هیچگونه نگرانی در رابطه با خرابی این دستگاه ندارد. لذا در جواب به این سوال که تلویزیون اسنوا بهتره یا سامسونگ باید موارد دیگری را با دقت بررسی کنیم:
برسی مزایا و معایب تلویزیون سامسونگ و اسنوا

• قابلیت انتقال محتوای تلفن همراه بر روی تلوزیون

امروزه با وجود امکان دانلود فیلم توسط تلفن‌های همراه، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که فیلم‌های دانلود شده را بر روی صفحه نمایش بزرگتری مانند تلوزیون خود ببینند. این نیاز باعث شده تا سازندگان تلوزیون سامسونگ به دنبال تکنولوژی خاصی جهت انتقال این محتوا به تلوزیون در کسری از ثانیه باشند. این برند جدیدترین دستگاه‌های خود را به تکنولوژی Tap view مجهز کرده تا با یک ضربه ساده تصویر از روی تلفن همراه بر روی صفحه نمایش انتقال پیدا کند.
این قابلیت در بهترین تلویزیون ایرانی یعنی برند اسنوا نیز لحاظ شده و با استفاده از تکنولوژی Screen Mirroring  می‌توان محتوای تلفن همراه را با تلوزیون خود به اشتراک بگذارید و نیازی به انتقال فایل مورد نظر بین دو دستگاه نداشته باشید. لازم به ذکر است در مقایسه تلویزیون دوو و اسنوا از لحاظ قابلیت اشتراک گذاری مطالب از گوشی به تلوزیون، فرق خاصی بین این دو برند وجود ندارد.

• مقایسه تلویزیون سامسونگ و اسنوا  از لحاظ کیفیت عکس

کیفیت تصویر در تلوزیون‌ها بر اساس کیفیت عکس و فیلم پخش شده در آنها مقایسه می‎‌شود. برند سامسونگ دارای تکنولوژی UHD, HDR و OLED است که تا حد زیادی کیفیت و زنده بودن تصاویر عکس را بالا می‌برد. از جمله مزایا و معایب تلویزیون اسنوا می‌توان به این مورد اشاره کرد که هیچ یک از تکنولوژی‌هایUHD  و OLED را ندارد اما به تکنولوژی HDR10 مجهز است که در مقابل ویژگی‌های برند کره‌ای چیز خاصی نیست. با این حال کیفیت قابل قبول و خوبی دارد که می‌تواند انتظارات معمولی افراد را برآورده کند.
پس اگر به دنبال جدیدترین تکنولوژی‌های موجود در دنیا نیستید و کیفیت معمولی عکس‌ها می‌تواند رضایت شما را به همراه داشته باشد تلویزیون ایرانی را بخرید و هزینه زیادی برای جدیدترین تکنولوژی‌ها نکنید. این انتخاب قیمت خرید دستگاه را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و به همین دلیل انتخاب بسیاری از افراد خرید یک تلوزیون معمولی‌تر با تکنولوژی قدیمی اما قابل قبول است.

• مقایسه تلویزیون سامسونگ و اسنوا از نظر نشان دادن رنگ‌ها

یکی از مواردی که در پاسخ به سوال تلویزیون اسنوا بهتره یا سامسونگ باید به آن توجه کنیم، درخشندگی رنگ‌ها و روشنایی بالای تصاویر است. این مساله می‌تواند فیلم و عکس‌ها را با دقت بیشتری به تصویر بکشد و بین طیف هر رنگ تفاوت بیشتری قایل شود. برند سامسونگ در این زمینه از تکنولوژی  Crystal Display, PurColor و Quantum Dots استفاده می‌کند که به دلیل وجود ماتریس‌های LCD با کیفیت در آن تصاویر کاملا درخشنده، زنده و باکیفیت هستند. متاسفانه هیچ یک از این تکنولوژی‌ها در تلوزیون اسنوا استفاده نشده است.

• از نظر صدا تلویزیون اسنوا بهتره یا سامسونگ

تکنولوژی موجود در تولید تلوزیون تنها در کیفیت تصاویر محدود نمی‌شود چرا که با پخش صدای با کیفیت لذت تماشای فیلم دو چندان خواهد شد. در مقایسه تلویزیون سامسونگ و اسنوا از نظر کیفیت صدا باید اعتراف کنیم که برند خارجی سامسونگ چلوتر است و برای انتشار صدای باکیفیت و واقعی، از تکنولوژی‌های بسیار خوبی مثل تکنولوزی Dolby Digital  استفاده می‌کند که باعث می‌رسد صدا به صورت دالبی به گوش برسد و هیجان بیشتری تولید کند. در صورتی که برای تماشای فیلم خود انتظار صدای باکیفیت و زنده‌ای را ندارید و صدایی معمولی نیز برای شما کافیست، با تمام مزایا و معایب تلویزیون اسنوا پیشنهاد ما به شما خرید این برند ایرانی است.
مقایسه تلویزیون سامسونگ و اسنوا

• مقایسه تلویزیون سامسونگ و اسنوا بر اساس سیستم عامل

در پاسخ به اینکه تلویزیون چی بخر، باید بگوییم که یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین تلوزیون سیستم عامل آن است. البته تمامی آنها سیستم عامل ندارند و تنها تلوزیون‌های هوشمند دارای این ویژگی می‌شوند. پس اگر به دنبال یک محصول هوشمند جهت تماشای فیلم و سریال هستید حتما به سیستم عامل دستگاه توجه کنید.
یکی از مزایا و معایب تلویزیون سامسونگ این است که سیستم عامل برند سامسونگ Tizen  است که رابط کاربری ساده‌تری دارند و از سرعت عمل بسیار خوبی برخوردارند البته قیمت بالاتری هم دارند. از طرفی برند اسنوا تنها تلوزیون هوشمند نمی‌زند و تنها برخی از مدل‌های پیشرفته و جدید آن به سیستم عامل اندروید مجهز است که در مقایسه با سیستم عامل تایزن، عملکرد پایین‌تری دارد.

• مقایسه تلویزیون سامسونگ و اسنوا از نظر دوام محصول

یکی دیگر از مواردی که در مقایسه مزایا و معایب تلویزیون سامسونگ  با اسنوا باید در نظر داشته باشید میزان دوام محصول در اثر گذر زمان و استفاده از آن است. با اینکه نوسانات شدید برقی و نگهداری غیر اصولی از دستگاه تاثیر بسیار زیادی در دوام آن دارد، اما به نظر می‌رسد تلوزیون اسنوا به دلیل تولید دستگاهی با وزن و ضخامت بالا از دوام بیشتری برخوردار است. چرا که تلوزیون سامسونگ کم وزن، باریک و ظریف است و در اثر ضربه یا هرگونه استفاده اشتباه به مشکل بیشتری برخواهد خورد و نیاز به مراقبت بیشتر دارد.

• مقایسه تلویزیون سامسونگ و اسنوا از نظر پورت ورودی

پورت ورودی هر تلوزیون در هنگام اتصال دستگاه به وسایل دیگر مانند لبتاب، دوربین، دستگاه ویدیو و فلش استفاده می‌شود. هرچه تعداد این پورت‌ها بیشتر باشد و کیفیت بالاتری داشته باشند استفاده از دستگاه راحت‌ و لذت‌بخش‌تر خواهد بود. هر دو برند در این زمینه حداقل 3 پورت HDMI  و یک پورت USB  دارند اما برند ساسونگ به دلیل ورودی‌های بیشتر و پیشرفته‌تر، از این نظر بالاتر است.

• مقایسه تلویزیون سامسونگ و اسنوا از نظر قیمت

در جواب به سوال تلویزیون اسنوا بهتره یا سامسونگ، قیمت خرید دستگاه بسیار مهم است. با توجه به اینکه برند اسنوا در داخل کشور تولید می‌شود، قیمت تمام شده آن برای خریدار بسیار کمتر از برند سامسونگ است. البته دلیل اختلاف قیمت این دو برند تنها کشور تولیدکننده آن نیست و وجود بالاترین تکنولوژی روز دنیا در محصولات برند سامسونگ موجب افزایش قیمت آن نیز می‌شود.