آیا شما هم از چروک شدن لباس ها در لباسشویی خسته شده‌اید و به دنبال راهکاری برای آن هستید؟ در بسیاری از مواقع لباس‌ها کاملا چروک و داغ از ماشین لباسشویی خارج می‌شوند و این موضوع اصلا خوشایند نیست. در این مقاله چند علت چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی را بیان می‌کنیم و راهکارهایی برای رهایی از این مشکل در اختیار شما قرار می‌دهیم. پیشنهاد ما این است که برای جلوگیری از چروک شدن لباس ها در لباسشویی و نیاز کمتر به اتو، دقایقی از وقت خود را صرف مطالعه این مقاله کنید.

انتخاب دمای نامناسب، باعث چروک شدن لباس‌ها می‌شود

چرا لباسشویی لباس را چروک میکند؟ آیا ایراد از ماشین است؟ همین حالا اصلی‌ترین دلیل آن را با شما در میان خواهیم گذاشت. مهم‌ترین علت چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی، استفاده از دمای نامناسب برای شست‌وشو است. برخی افراد تصور می‌کنند دماهای درج‌شده روی ماشین تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند و انتخاب آن‌ها را به‌دلخواه انجام می‌دهند. پارچه‌ها بافت‌های متفاوتی دارند و هرکدام باید در دمای خاصی شست‌وشو شوند؛ اما مناسب‌ترین دما برای شستن ماشین در لباسشویی، بین ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد است.

بالا بودن درجه آب گرم ماشین لباسشویی علاوه‌بر چروک شدن لباس به بافت پارچه نیز آسیب جدی وارد می‌کند. همچنین در برخی مواقع باعث ایجاد لک روی لباس می‌شود. در این مواقع بسیاری از مشتریان تعمیر آنلاین تصور می‌کنند مشکل از ماشین است و برای رفع آن با ما تماس می‌گیرند.

علت داغ شدن شیشه ماشین لباسشویی نیز استفاده از دماهای بیش از ۴۰ درجه است. برخی افراد تصور می‌کنند ماشین آن‌ها داغ کرده و تحت فشار قرار دارد. برای مثال اگر لباسشویی با دمای ۶۰ درجه در حال کار باشد، با لمس شیشه قطعا حرارت را حس خواهید کرد. البته آب‌کشی نهایی در کلیه ماشین‌ها با آب سرد انجام می‌شود و لباس‌ها خنک بیرون می‌آیند؛ اما تابه‌حال برای شما پیش آمده است که لباس حین خروج از ماشین داغ و چروک باشد؟ علت چیست؟ با ما همراه باشید تا دلیل آن را در بخش بعدی برایتان شرح دهیم.

درجه آب گرم ماشین لباسشویی؛ عاملی موثر در چروک شدن لباس ها در لباسشویی

اتصال نادرست شیرهای آب سرد و گرم؛ علت داغ شدن لباس در ماشین لباسشویی

لباس‌ها با آب سرد آب‌کشی می‌شوند؛ پس علت داغ شدن لباس در لباسشویی چیست؟ در این مواقع نیازی به تعمیر ماشین لباسشویی نیست و باید نحوه اتصال شیرها را چک کنید. اگر لباسشویی شما به دو شیر آب گرم و سرد متصل است، احتمالا شیرها جابه‌جا وصل شده‌اند؛ در صورت تک‌شیر بودن نیز احتمالا به‌جای شیر آب سرد از آب گرم استفاده کرده‌اید.

درست است که آب‌کشی نهایی با آب سرد انجام می‌شود، اما اتصال شیر لباسشویی با آب گرم باعث ایجاد اختلال و ورود آب داغ به داخل ماشین می‌شود؛ در نتیجه لباس‌هایی گرم و چروک تحویل خواهید گرفت. علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی نیز همین مسئله است. اگر در مرحله آب‌کشی، حرارت آب بالا بود، فورا اتصال شیرها را چک کنید. درصورتی‌که مشکلی در اتصال‌ها وجود نداشته باشد، نحوه نصب ماشین لباسشویی اشتباه بوده است. باید برای نصب این لوازم خانگی از یک متخصص و کارشناس کمک بگیرید.

اتصال نادرست شیر آب سرد و گرم؛ علت داغ شدن لباس در ماشین لباسشویی

دور خشک کن نامناسب؛ علت چروک شدن لباس در لباسشویی

دور بالای خشک‌کن نیز می‌تواند دلیل چروک شدن لباسها در لباسشویی باشد. بهترین دور خشک‌کن بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ است. اگر بیشتر از این عدد باشد، لباس‌ها بسیار چروک می‌شوند. برخی افراد دوست دارند لباس را کاملا خشک از ماشین لباسشویی خارج کنند. تفاوت رطوبت بین دور خشک‌کن ۱۰۰۰ با ۱۴۰۰ فقط پنج درصد است و این میزان تاثیر قابل‌توجهی روی لباس ندارد.

بهترین درجه لباسشویی در ماشین‌های جدید درجه‌های EasyIron، EasyCare، Delicate و Syntetics است. در ماشین‌های لباسشویی قدیمی نیز درجه خشک‌کن نرمال با دمای آب ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد بهترین گزینه‌ها برای جلوگیری از چروک شدن لباس ها در لباسشویی هستند.

از دکمه ضد چروک ماشین لباسشویی استفاده نمی‌کنید؟

در ماشین‌های لباسشویی جدید دکمه‌ای به نام Crease Care یا Crease Relax با علامت اتو تعبیه شده است که با فشار دادن آن یک لباس عاری از چروک تحویل خواهید گرفت. دکمه ضد چروک ماشین لباسشویی ال جی، سامسونگ، پاکشوما و سایر ماشین‌های ایرانی و خارجی اغلب با همین نام‌ها هستند. درصورتی‌که این دکمه را روی ماشین لباسشویی خود پیدا نکردید، به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید. اگر ماشین شما قدیمی است اصلا نگران نباشید، روش‌های دیگری برای جلوگیری از چروک شدن لباس نیز وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

استفاده از دکمه ضد چروک در ماشین لباسشویی؛ برای جلوگیری از بروز چروک‌های بیشتر

حجم بالای لباس‌ها؛ علت چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در استفاده از لباسشویی، قرار دادن حجم بالایی از لباس در دستگاه است. این کار هم باعث چروک شدن لباس‌ها می‌شود و هم به ماشین لباسشویی آسیب می‌رساند. هر ماشین وزن مشخصی را تحمل می‌کند. شما باید در زمان خرید حتما این موضوع را مدنظر قرار دهید و باتوجه‌به نیازتان یک ماشین لباسشویی مناسب انتخاب کنید. هرگز با قرار دادن بار بیش از حد مجاز داخل لباسشویی به آن آسیب نزنید.

بار بیش از حد؛ علت چروک شدن لباس در لباسشویی

لباس‌ها را پس از شستن فورا از ماشین خارج نکنید!؟

باقی‌ ماندن لباس‌ها به مدت طولانی پس از شست‌وشو یکی از مهم‌ترین دلایل چروک شدن الیاف و پارچه‌هاست. لباس‌ها را پس از اتمام کار لباسشویی بلافاصله از دیگ خارج کنید. وقتی لباس‌ها کمی نم‌دار هستند، باید فورا روی رخت‌آویز پهن شوند تا از چروک شدن آن‌ها جلوگیری شود. این کار همچنین از ایجاد بوی بد ماشین و لباس‌ها نیز جلوگیری می‌کند. باد هوا را داخل لباس‌ها به گردش درمی‌آورد و نور خورشید باکتری‌ها را از بین می‌برد. پس خشک کردن کامل لباس با استفاده از خشک‌کن یا خارج نکردن آن‌ها در موعد مقرر به ضرر شما تمام خواهد شد.

استفاده نکردن از نرم کننده، مهم‌ترین دلیل چروک شدن لباس ها در لباسشویی

نرم‌کننده‌ها تاثیر بسزایی در جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها دارند‌. البته باید به اندازه مشخصی مورد استفاده قرار گیرند. استفاده بیش از حد منجر به ایجاد لک روی لباس می‌شود. اگر به‌دنبال علت چروک شدن لباس در لباسشویی هستید، حتما به شوینده‌های حاوی نرم‌کننده نیز توجه کنید.

استفاده از نرم‌کننده برای جلوگیری از چروک شدن لباس در لباسشویی

تعمیر آنلاین؛ همراه همیشگی شما در تعمیر انواع لباسشویی و سایر لوازم منزل

در این مقاله علت چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی را بررسی کردیم و راهکارهایی برای جلوگیری از ایجاد چروک پس از شست‌وشو در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. اتو کردن فرآیند وقت‌گیری است که اغلب افراد از آن فراری هستند. پس با شست‌وشوی صحیح لباس‌ها از ایجاد چروک‌های شدید جلوگیری کنید. علت چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی یا سایر برندها تفاوتی با یکدیگر ندارد و برای رفع آن باید از یک الگو پیروی کرد.

ما در تعمیر آنلاین علاوه‌بر این که لوازم منزل شما را تعمیر می‌کنیم و آن‌ها را بهتر از روز اول تحویلتان می‌دهیم، نکات بسیار کاربردی و مفید برای نگهداری این لوازم نیز در اختیار شما می‌گذاریم. اگر تجربه استفاده از خدمات و مطالب ما را دارید، لطفا آن را با سایر کاربران سایت نیز به اشتراک بگذارید.