یکی از بدترین اتفاقاتی که در هنگام اتوکشی برای لباس شما ممکن است پیش بیاید چسبیدن لباس نازنینتان به کف اتوست. این موضوع هم میتواند باعث از بین رفتن لباس هایتان شود و هم میتواند باعث کثیف شدن کف اتو بخار شما گردد.

چسبیدن لباس به اتو می‌تواند به دلایل زیادی برای شما اتفاق بیافتد. اگر شما نیز دوست دارید از تمامی دلایل این اتفاق با خبر شوید تا از اتفاق افتادن دوباره آن جلوگیری کنید در این مقاله از تعمیر آنلاین با ما همراه باشید.

چسبیدن لباس به اتو

دلایل چسبیدن لباس به کف اتو و روش‌ های جلوگیری

  • دمای بالای اتو
    مهم‌ترین دلیل چسبیدن لباس به اتو دمای بالای اتو می‌باشد. زیرا پارچه لباس شما توانایی تحمل این میزان دما را ندارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اتو کردن لباس خود را ابتدا از دمای پایین شروع کنید تا دمای مطلوب مورد نظر خود را پیدا کنید و باعث افزایش دمای بیش از حد اتو نشوید.
  • جنس پارچه
    به طور معمول پارچه‌هایی که مقداری پلاستیک در خود دارند احتمال سوختن و چسبیده شدن بیشتری به اتو دارند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم جهت اتو کردن و از بین بردن چروک لباس‌های ظریف و پلاستیکی خود از این دو روش استفاده کنید:

چسبیدن لباس به اتو

1. اتوی لباس با بخار عمودی

بهتر است برای از بین بردن چروک لباس‌های ظریف و پلاستیکی از چسباندن کفه اتو به لباس خود داری کنید . استفاده از بخار عمودی اتو در این شرایط تاثیر بهتری در رفع چروک‌ها خواهد داشت.

2. اتوی لباس با پارچه نخی

جهت جلوگیری از چسبیده شدن اتو به لباس، می‌توانید از پارچه‌ای سفید و نخی کمک بگیرید و آن را بر روی لباس خود پهن کنید و از روی آن لباس خود را اتو بزنید. این روش باعث می‌شود دمای کمتری به لباس شما برسد و لباس به کفه اتو نچسبد.

اتو بخار


استفاده از اتو بخار
برای جلوگیری از چسبیدن اتو به لباس، بهتر است دست از سر اتوی خشک خود بردارید و جای آن را به یک اتوی بخار با کیفیت دهید. کف اتو بخارهای معتبر مانند اتو بخار بوش، اتوبخار کنوود و… حاوی سرامیک و تکنولوژی‌های جدید است که از چسبیدن لباس به اتو جلوگیری می‌کنند. همچنین وجود محفظه‌های بخار موجود در سطح اتو نیز در نچسبیدن لباس موثر است.

کثیفی کف اتو
وجود جرم در کف اتو ورود بخار آب از طریق محفظه‌ها را کاهش می‌دهدو باعث بالا رفتن دما سطح اتو می‌شود. از آنجا که جرم‌های موجود در کف اتو از چسبیده شدن لباس‌های قبلی به اتو به وجود آمده است، این جرم‌ها توانایی داغ شدن بیش از حد را دارند و می‌توانند احتمال چسبیدن لباس به اتو را افزایش دهند. لذا توصیه می‌کنیم جهت تعمیر اتوبخار خود به نمایندگی اتوبخار خود مراجعه کنید یا به صورت خانگی آن را تمیز کنید.

نکته: در صورتی که با رعایت تمامی بالا بازهم می‌خواهید از وقوع این اتفاق جلوگیری کنید می‌توانید یک کفی اتو بخرید و آن را بر کف اتوی خود نصب کنید تا دمای آن را برای لباس‌های مستعد سوختگی کاهش دهد.