علت گرم نشدن اتو چیست؟

استفاده از اتوهای قدیمی و یا نامرغوب می‌تواند فرد را با مشکلات زیادی روبرو کند. یکی از این مشکلات، گرم نشدن اتو به اندازه کافی جهت از بین بردن چروک‌های لباس است. به شما توصیه می‌کنیم جهت خرید اتو بخار از برند‌های معتبری مانند بوش، کنوود، فیلیپس و… خریداری کنید و برای تعمیر اتوبخار خود نیز به نمایندگی‌های معتبر برند آن مانند نمایندگی اتو بوش مراجعه نمایید.

در این مطلب کوتاه میخواهیم درباره یکی از ایراداتی که معمولا اتو های قدیمی تر به آن برمیخورند صحبت کنیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا از علل گرم نشد اتو بخار مطلع شوید.

 

گرم نشدن اتو به عوامل زیادی بسنگی دارد که عبارتند از :

• خرابی المنت اتو

المنت‌های موجود در داخل اتو وظیفه گرم کردن کف اتو را دانرند در صورت خرابی این المنت‌ها اتوی شما به اندازه کافی گرم نمی‌شود. جهت تعمیر اتوبخار و المنت آن باید آن را به نمایندگی برند اتوبخار خود مراجعه کنید.

• وجود مشکل در سیم اتو

گاهی به دلیل قطعی سیم اتو و مشکل اتصالات الکتریکی، برق به دستگاه نمی‌رسد و به همین دلیل اتو گرم نمی‌گردد. برای تعمیر اتو و جلوگیری از هرگونه برق گرفتگی و… توصیه می‌کنیم که سیم اتوی خود و دوشاخه آن را به طور کامل تعویض کنید.

 

گرم نشدن اتو

• بهم خوردن تنظیمات ترموستات

وظیفه ترموستات در اتو این است که دمای اتو را تا حد مورد نظر شما گرم کندو از کاهش یا افزایش بیش از حد دما جلوگیری کند. در برخی از مواقع این تنظیمات بهم می‌خورد و یا به طور کلی ترموستات خراب می‌شود و نیاز به تعویض دارد.

• بهم خوردن تنظیمات خاموش شدن خودکار

بسیاری از اتوبخار‌های جدید مجهز به سیستم خاموش کننده خودکار هستند که از روشن ماندن بیش از حد اتو و یا ماندن بیش از حد آن بر روی سطح لباس جلوگیری می‌کنند. این سیستم با خاموش کردن اتو، دمای آن را پایین می‌آورد و از وقوع اتفاقات احتمالی جلوگیری می‌کند با این حال ممکن است که در برخی از مواقع این سیستم در عملکرد خود به مشکل بر بخورد و زودتر از زمان موعد، اتو را خاموش کند. بر طرف کردن این چنین مشکلاتی نیاز به مراجعه به نمایندگی دارد. لذا پیشنهاد می‌کنیم از تعمیر اتوبخار خود به صورت دستی و در خانه صرف نظر کنید.

 

گرم نشدن اتو بخار

• کثیفی بیش از حد کف اتو

در برخی از موارد کثیفی بیش از حد اتو و وجود جرم زیاد به کف اتو باعث شود تا دمای واقعی اتو به لباس منتقل نشود و از بین بردن چروک‌های لباس را سخت کند. برای از بین بردن کثیفی‌های سطح اتو می‌توانید با استفاده از محلول سرکه سفید و نمک به تمیز کردن آن اقدام کنید. در مقاله ” بهترین روش های خانگی برای تمیز کردن کف اتو ” به صورت کامل به این موضوع پرداخته ایم که پیشنهاد میکنیم این مقاله را حتما مطالعه فرمائید.