احتمالاً برای شما نیز پیش آمده است که شاهد یخ زدن خوراکی و مواد غذایی در یخچال باشید. اما معمولاً با خاموش کردن یخچال، پاک کردن دستگاه و دور ریختن مواد غذایی به صورت مقظعی مشکل را حل می‌کنید. پیشنهاد کارشناسان تعمیر آنلاین به شما این است که این مطلب آموزشی را تا انتها بخوانید، با علل یخ زدن موادغذایی در یخچال جنرال الکتریک آشنا شوید و برای همیشه از شر این مشکل راحت شوید که تعمیر یخچال و فریز را راحت میکند.

یخ زدن موادغذایی در یخچال جنرال الکتریک

مواد غذایی در یخچال جنرال الکتریک یخ می زنند

 

یکی از نکات اصلی در مورد جلوگیری از یخ زدن مواد غذایی در یخچال جنرال الکتریک، توجه به دمای مناسب یخچال می‌باشد. عدم تعیین دمای مناسب برای یخچال متناسب با فصل تابستان و زمستان باعث ایجاد این ایراد و گرم شدن یخچال می‌شود.

به طور معمول در فصل زمستان باید دمای فریزر ۱۸- و دمای یخچال حدود ۷ باشد. از این رو در فصل زمستان به دلیل سردی هوا، سیستم یخچال نیز باید مقدار دمای بالایی داشته باشد. اما مشترکان دمای یخچال را تغییر و کاهش می‌دهند و همین امر باعث سرد شدن داخل مخزن و یخ‌زدگی مواد غذایی در یخچال می‌شود.به همین دلیل سعی کنید که حتماً به تنظیم دما یخچال با توجه به تغییرات محیطی توجه داشته باشید.

 

نکته بعدی مربوط به تفاوت دمایی در بین طبقات یخچال می‌باشد. معمولاً طبقات بالای یخچال، سردترین و خنک‌ترین بخش می‌باشد. از این رو سبزیجات، لبنیات و همچنین میوه‌ها را بهتر است در این طبقه قرار ندهید. چرا که با کوچکترین تغییرات دمایی یخچال، یخ می‌زنند.

۴ دلیل یخ زدن موادغذایی در یخچال جنرال الکتریک

1- خرابی برد الکترونیکی یخچال جنرال الکتریک

یخچال جنرال الکتریک

برد الکترونیکی یخچال جنرال الکتریک اصلی‌ترین قطعه دستگاه می‌باشد. از این رو کوچکترین ایراد در این قطعه باعث تاثیر منفی بر سایر قطعات یخچال و کار نکردن درست دستگاه ‌شود. ایراد اول مربوط به کارکرد مستمر موتور به دلیل فرمان برد یخچال است.

اگر بخشی از برد که وظیفه خاموش کردن موتور یخچال برای زمان خاصی را دارد، خراب شده باشد، باعث کارکرد مستمر موتور و بالا رفتن دمای یخچال می‌شود. از این رو مواد غذایی داخل یخچال یخ خواهد زد.

برای رفع این مشکل حتماً باید برد الکترونیکی یخچال تعویض و یا توسط تکنسین‌های مجرب تعمیر شود. بهتر است که انجام و تعمیر این قطعه از یخچال به دلیل حساسیت‌های مربوطه در عملکرد کلی یخچال به دست تعمیرکار و تکنسین ماهر نمایندگی جنرال الکتریک صورت گیرد.

۲- وارد شدن گاز مضاعف در یخچال جنرال الکتریک

ایراد دوم مربوط به وارد شدن گاز مضاعف در سیستم گردش موتور یخچال جنرال الکتریک می‌باشد. در واقع زمانی که شارژ گاز یخچال انجام می‌شود و یا به خصوص دستگاه جدیدا تعمیر شده باشد، این ایراد رخ می‌دهد. اگر گاز بیش‌ازحد وارد دستگاه شود و شارژ گاز نیز بیش‌ازحد انجام شود، باعث ایجاد سرمای شدید در یخچال و یخ‌زدگی مواد غذایی می‌شود.

۳- خرابی قطعه ترموستات یخچال جنرال الکتریک

اگر ترموستات یخچال خراب شود باعث کارکرد مستمر کمپرسور دستگاه شده و این امر منجر به ایجاد سرمای زیاد در یخچال می‌شود. در واقع اگر یخچال به صورت یکسره کار می‌کند و مواد غذایی یخ می‌زند، احتمالا از خرابی ترموستات دستگاه می‌باشد.

۴- خرابی سنسور یخچال جنرال الکتریک

علت های یخ زدن مواد غذایی در یخچال جنرال الکتریک

قطعه سنسور در یخچال وظیفه اندازه‌گیری میزان دمای داخلی یخچال و ارسال آن به برد الکترونیکی برای تعیین نهایی دمای تنظیمی یخچال توسط برد را دارد. به همین دلیل اگر سنسور یخچال جنرال الکتریک دچار ایراد شود و دمای فعلی یخچال برای تنظیم آن به برد دستگاه ارسال نشود، برد نیز قادر به اصلاح دما نیز نبوده و یخچال یکسره کار می‌کند.

برای رفع این ایراد باید سنسور را تعویض نمایید. البته چون آزمایش و تعیین خرابی این قطعه از طریق ابزار مولتی متر صورت می‌گیرد، بهتر است که یک تکنسین این قطعه یخچال و خرابی آن را برطرف نماید.

تعمیر آنلاین به عنوان نمایندگی جنرال الکتریک آماده است تا در صورت بروز هرگونه مشکل، در کمترین زمان ممکن تعمیر بخچال جنرال الکتریک شما را با کمترین قیمت انجام دهد.