با‌توجه‌به اهمیت این موضوع، در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع ارور ماشین لباسشویی سامسونگ بپردازیم. هر کد خطا در لباسشویی سامسونگ مربوط به بخشی از ایراد دستگاه است که با دانستن معنی آن می‌توانیم عیب دقیق دستگاه را بیابیم. به شما قول می‌دهیم که با مطالعه این مطلب در بسیاری از مواقع می‌توانید بدون نیاز به تعمیرکار، عیب دستگاه خود را برطرف کنید.

شناسایی ارور ماشین لباسشویی سامسونگ و رفع سریع آن

معنا و مفهوم کدهای خطای لباسشویی سامسونگ معمولا درون دفترچه راهنمای هر دستگاه نوشته می‌شوند؛ اما شاید شما این دفترچه را گم کرده باشید. در بسیار از مواقع می‌توان عیب دستگاه را با مشاهده ارورهای لباسشویی سامسونگ بر‌طرف کرد؛ اما گاهی اوقات شما به خدمات تعمیر لباسشویی سامسونگ نیاز پیدا می‌کنید. در ابتدا در یک جدول به‌صورت مختصر به بررسی ارورهای لباسشویی‌های سامسونگ می‌پردازیم و سپس به‌صورت کامل هر ارور را توضیح می‌دهیم:

کد خطا مفهوم
5E مشکل تخلیه آب
3E مشکل موتور لباسشویی
AE ارتباط برقرار نشدن بین برد و ساب
CE ایراد مربوط به دما و سنسور دمایی
DE ایراد در دستگاه – سوئیچ در
HE ایراد از گرمکن لباسشویی
SUD نشتی آب – اتصالی داخلی
UE توازن نداشتن لباس‌ها
LE ایراد برد – تاخو – نوسانات برقی
OE کنترل ورود آب به لباسشویی

 

با دانستن خطاهای لباسشویی سامسونگ و رفع سریع آن‌ها می‌توان از ایجاد خرابی‌ها و خسارت‌های بزرگ‌تر به دستگاه جلوگیری کرد. در ادامه این مقاله همه ارور های لباسشویی سامسونگ را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم.

بررسی انواع ارور ماشین لباسشویی سامسونگ

 ارور E2 لباسشویی سامسونگ؛ نشانی از خطا در کارکرد تخلیه آب

اگر چراغ‌های LED ماشین لباسشویی چشمک زده و پیغام e2 روی نمایشگر ظاهر شده، این امر نیز مانند ارور 5E  حاکی از وجود خطایی در کارکرد تخلیه آب از دستگاه است. در‌این‌صورت برای رفع خطای به وجود آمده، اقدامات زیر را دنبال کنید:

  •  آب باقی‌مانده در دیگ را از طریق لوله تخلیه کنید، بدین صورت که سطح لوله تخلیه را به پایین‌تر از سطح آب برسانید یا در‌صورت امکان سیکل چرخشی را انتخاب کنید تا مابقی آب تخلیه شود.
  • فیلتر پمپ تخلیه را بررسی کنید که مسدود نشده باشد.
  • لوله تخلیه و اتصالات خروجی از دستگاه را چک کنید. همچنین، مطمئن شوید که خم شدن یا گرفتگی در آن‌ها وجود ندارد.
  • با استفاده از یک مولتی‌متر پمپ تخلیه را آزمایش کنید. عدد نشان داده شده توسط مولتی‌متر باید در حدود 100 تا 300 اهم باشد. در‌صورتی‌که این عدد صفر یا بیش از این مقدار بود، پمپ از کار افتاده و نیاز به تعویض دارد.

با انجام این اقدامات، ارور ماشین لباسشویی سامسونگ E2 برطرف شده و از خرابی‌های بزرگ‌تر جلوگیری خواهد شد.

ارور E5 لباسشویی سامسونگ؛ یکی از رایج‌ترین خطاهای ماشین لباسشویی سامسونگ

ارور E5 یا 5E مربوط به خرابی پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی سامسونگ است. زمانی که ارور 5E لباسشویی سامسونگ ظاهر شود، به‌احتمال فراوان آب داخل ماشین لباسشویی مانده و درِ دستگاه قفل شده است. برای رفع این ایراد، ابتدا فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کرده و در‌صورت رفع نشدن عیب، پمپ ماشین لباسشویی سامسونگ را سرویس یا تعویض کنید.

ارور E5 لباسشویی سامسونگ؛ یکی از خطاهای ماشین لباسشویی سامسونگ

ارور fe لباسشویی سامسونگ؛ از مهم‌ترین ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ

ارور FE مربوط به فن خشک کن یا سیستم airwash  دستگاه است. در بعضی از مدل‌های ماشین لباسشویی سامسونگ که مجهز به سیستم خشک‌کن یا ایر‌واش هستند، یک فن برای ایجاد جریان هوا تعبیه شده است. اگر فن معیوب شود یا پره‌های آن به قسمت‌های اطراف گیر کند، برد الکترونیک عملکرد صحیح فن را تشخیص نمی‌دهد؛ بنابراین ارور FE نمایان می شود. همچنین، اگر رله راه‌انداز به فن چسبیده باشد یا عمل نکند نیز این کد خطا ظاهر خواهد شد.

 کد خطای dc یا ارور ue لباسشویی سامسونگ؛ کد خطای دیگ دستگاه!

ارور dc لباسشویی سامسونگ یا خطای ue لباسشویی سامسونگ به بالانس یا تراز نبودن سطح مجاز دیگ دستگاه اشاره دارد. اگر بیش‌از‌ اندازه لباس در دستگاه قرار دهید، ضمن شستن لباس‌ها ارور dC یا UE نمایش داده می‌شود.  در‌این‌صورت باید حجم لباس‌ها را کم کنید. هرگز بیش‌از‌ اندازه تعیین شده لباس در دستگاه قرار ندهید. ارور DC یا UE نشان می‌دهد که درام توانایی چرخشش را از دست داده است.

همچنین، دقت کنید که دستگاه به‌صورت تراز روی زمین باشد؛ چرا که اگر دستگاه تراز نباشد، این ارور نمایش داده می‌شود. برای حل مشکل (البته اگر قابل حل باشد) باید یک برنامه شستشوی دیگر را انتخاب کنید و دکمه Spin را پشت سر هم فشار دهید.

ارور E4 یا خطای 4c در لباسشویی سامسونگ؛ یکی از مهم‎ترین انواع ارور لباسشویی سامسونگ

ارور C4 و ارور 4e لباسشویی سامسونگ مربوط به قطعاتی هستند که وظیفه ورود و کنترل میزان آب به داخل دستگاه را برعهده دارند. این قطعات می‌توانند از شیر برقی و سنسورهای ورود آب تا هیدرواستات و قطعات کنترل میزان آب را شامل شوند. لازم به ذکر است که عمر مفید قطعات مربوط به ورود آب 7 سال بوده و در هر دوره نیاز به سرویس یا تعویض دارد. هر بار با ارور 4E  لباسشویی سامسونگ مواجه شدید، اقدامات زیر می‌توانند برای رفع این ارورها کارساز باشند:

  • از باز بودن کامل شیر آب متصل به دستگاه اطمینان حاصل کنید.
  • از زخمی و پیچیده نبودن شلنگ تغذیه متصل به دستگاه مطمئن شوید.
  • از مسدود نبودن فیلتر شبکه‌ای لوله آب نیز مطمئن شوید.

ضروری است فیلتر لباسشویی سامسونگ را حداقل دوبار در سال به منظور جلوگیری از مسدود شدن لوله تغذیه دستگاه با رسوبات تمیز کنید. برای تمیز کردن فیلتر لباسشویی سامسونگ مراحل زیر را انجام دهید:

  • منبع آب لباسشویی را ببندید.
  • لوله تغذیه آب لباسشویی که در پشت دستگاه قرار دارد را باز کنید.
  • فیلتر شبکه‌ای را با استفاده از انبر از انتهای لوله خارج کرده و آن را با آب بشویید تا کاملا تمیز شود.
  • فیلتر شسته شده را مجددا سرجای خود قرار دهید.
  • لوله تغذیه آب لباسشویی را مجددا به دستگاه متصل کنید. مراقب باشید اتصال به‌درستی انجام شود.
  • شیر را باز کرده و از اتصال صحیح لوله‌ها مطمئن شوید؛ سپس مجددا دستگاه را روشن کنید.

ارور C4 ممکن است به دلیل مسدود شدن جاپودری نمایش داده شود؛ در‌این‌صورت باید جاپودری را خارج کرده و پس از تمیز کردن سرجای خود قرار دهید. بدین ترتیب این کد خطا لباسشویی سامسونگ نیز محو می‌شود.

ارور SUD لباسشویی سامسونگ؛ استفاده بیش‌از‌حد از مواد شوینده!

یکی از مهم‌ترین کدهای خطای لباسشویی سامسونگ ارور SUD ماشین لباسشویی سامسونگ است که برخی از کاربران به‌اشتباه آن را 5UD می‌خوانند. این کد خطا، تفاوت کوچکی با سایر ارورهای لباسشویی سامسونگ دارد. SUD بیشتر از آنکه بخواهد خبر از خرابی و اشکال در عملکرد قطعات ماشین لباسشویی دهد، به‌دلیل استفاده بیش‌از‌حد از مواد شوینده و وجود کف فراوان در داخل دیگ ظاهر می‌شود.

کد خطای SUD؛ یکی از ارورهای لباسشویی سامسونگ 

ارور E8؛ مهم‌ترین ارور لباسشویی سامسونگ

نمایش ارور 8E لباسشویی سامسونگ یکی از مهم‌ترین ایراداتی است که شاید برای دستگاه شما پیش بیاید. این کد خطا از به کار نیفتادن موتور ماشین لباسشویی یا نظم نداشتن فعالیت قطعات در دستگاه خبر می‌دهد.

ارور E8 یکی از خطاهای لباسشویی سامسونگ است که به‌طور معمول بر اثر گذر زمان و فرسودگی قطعات و اتصالات رخ می‌دهد. با‌این‌حال، در برخی از مواقع دیده شده است که به دلیل استفاده نادرست و اشتباه از ماشین لباسشویی، با کد خطای 8E مواجه می‌شویم.

ارور E7 لباسشویی سامسونگ؛ کد خطای خرابی سنسور سطح آب

یکی دیگر از انواع ارور ماشین لباسشویی سامسونگ کد خطای E7 نام دارد. این کد خطا مربوط به خرابی سنسور سطح آب است. برای برطرف کردن آن کافی است دستگاه را خاموش کرده؛ سپس 30 ثانیه منتظر بمانید و دوباره دستگاه را روشن کرده و یک برنامه جدید را شروع کنید. سپس مقدار اهم سنسور آب را به وسیله اهم سنج بخوانید و اگر لازم بود برای تعویض سنسور اقدام کنید.

ارور TE لباسشویی سامسونگ؛ یکی از ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر در صفحه نمایشگر لباسشویی سامسونگ ارور TE را دیدید، در حسگر دمای دستگاه شما اشکالی ایجاد شده است. برای رفع عیب ارور tE, EC, tE1, tE2, tE3 ماشین لباسشویی سامسونگ، دستگاه را خاموش و سپس 30 ثانیه صبر کنید. پس از ۳۰ ثانیه دستگاه را دوباره روشن کرده و یک برنامه جدید را شروع کنید.

ارور HE2 یا HE1 لباسشویی سامسونگ؛ اختلال در عملکرد هیتر

کد خطا HE1 یا HE2 مانند کد خطا E5 و E6 مربوط به اختلال در عملکرد هیتر یا گرمکن است. این ایراد ممکن است به‌دلیل اتصالات کوتاه در هیتر یا قطعی در اتصالات باشد. این دو کد خطا، امکان دارد در سنسور NTC متصل به هیتر باشتد. به‌طور دقیق‌تر ارور HE1 غالبا مربوط به گرم کردن بیش‌از‌حد و ارور HE2  به اختلال در عملکرد هیتر مربوط می‌شود. برطرف کردن این ارور لباسشویی سامسونگ نیاز به نیروی متخصص دارد. در‌هنگام تعمیر باید موارد زیر توسط تکنسین تعمیر لباسشویی سامسونگ چک شوند:

  • آب هیتر
  • عملکرد مداوم هیتر
  • سنسور دما یا ترمیستور
  • مقدار مقاومت ترمیستور
  • اتصالات هیتر
  • اتصالات سنسور دمایی

پس از بررسی و رفع ایراد موارد فوق دستگاه راب به مدت  5 دقیقه خاموش و مجددا روشن و راه اندازی کنید.

کد خطای لباسشویی سامسونگ؛ ارور HE1

ارور CE لباسشویی؛ کد خطای لباسشویی سامسونگ مربوط به سنسور دمایی

یکی دیگر از خطاهای لباسشویی سامسونگ ارور CE نام دارد. ارور CE لباسشویی سامسونگ مربوط به سنسورهای دمایی یا المان‌های دمایی روی برد ماشین لباسشویی است. زمانی که این ارور را مشاهده می‌کنید، معمولا دما بیش‌از‌حد بالا رفته و سنسورهای امنیتی فعال شده‌اند.

ارور DE ماشین لباسشویی سامسونگ؛ کد خطای خرابی در دستگاه

کد خطا و ارور DE لباسشویی سامسونگ مربوط به پارامترهای مرتبط با در لباسشویی است. زمانی که به هر دلیلی سنسور، فرمان بسته شدن در لباسشویی را ندهد، ارور DE روی نمایشگر ظاهر خواهد شد. هنگامی که زبانه در دچار آسیب شده یا اینکه میکروسوئیچ ماشین لباسشویی سامسونگ آسیب دیده باشد یا اینکه برد فرمان استارت را ندهد نیز مطمئنا ارور لباسشویی سامسونگ DE را مشاهده خواهید کرد.

 ارور LE دستگاه؛ متداول‌ترین خطای لباسشویی سامسونگ

یکی از ارورهای لباسشویی سامسونگ ارور LE لباسشویی سامسونگ است. این کد خطا زمانی روی نمایشگر ظاهر می‌شود که دستگاه دچار نشتی داخلی شده باشد. البته در برخی از مدل‌ها نیز این ارور به هیتر ماشین لباسشویی مرتبط است. زمانی که لباسشویی نشتی دارد، باید عیب را در قسمت‌های داخلی و قطعات لاستیکی از جمله دیگ و خرطومی بیابیم. در مواردی نیز مشاهده می‌شود که هیدرواستات فرمان میزان آبگیری را به درستی انجام می‌دهد و این ارور ظاهر می‌شود.

 ارور  OE؛ از اصلی‌ترین ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ

کد خطا یا ارور OE ماشین لباسشویی سامسونگ تشخیص داده که بیش از سطح مجاز آب وارد دستگاه شده است. میزان ورود آب به داخل ماشین لباسشویی به هیدرواستات مربوط می‌شود. هیدرواستات قطعه‌ای است که میزان آب ورود به داخل دستگاه را تعیین می‌کند. زمانی که به هر دلیلی هیدرواستات آسیب ببیند یا مسیر ورود هوا به داخل آن دچار گرفتگی شده باشد، ارور OE ظاهر خواهد شد.

تعمیر آنلاین؛ مرکز تخصصی تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در ایران

در این مقاله با انواع ارور لباسشویی سامسونگ و نحوه رفع آن‌ها آشنا شدیم. در‌صورتی‌که هر یک از موارد بالا را در دستگاه خود مشاهده کردید و نتوانستید آن را رفع کنید، توصیه می‌کنیم برای تعمیر و رفع ارور ماشین لباسشویی سامسونگ با تعمیر آنلاین تماس بگیرید.

متخصصان تعمیر آنلاین برای بررسی علت ارور دادن ماشین لباسشویی سامسونگ در محل شما حاضر شده و پس از عیب‌یابی رایگان و تخمین هزینه تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ شما، دستگاه را با 6 ماه ضمانت کیفیت تعمیر می‌کنند.