یخچال‌های اسنوا در ۳ نوع یخچال تک، یخچال فریزر و ساید بای ساید تولید و عرضه بازار شده است. این محصول داخلی با دارا بودن قابلیت‌ها و امکانات مدرن و همچنین کیفیت بالا توانسته است نظر بسیاری از خریداران را جلب کرده و سهم بازار خرید خوبی را کسب نماید.

یکی از قابلیت‌های مهم و ضروری این دستگاه، نمایش ارورهای یخچال فریزر اسنوا در صفحه نمایشگر یخچال فریزر اسنوا می‌باشد. در واقع ارور یخچال اسنوا، به معنای وجود مشکل و ایراد در دستگاه بوده که هر یک از این کد خطاها، وجود نقص در یک قطعه خاص دستگاه را نمایش می‌دهد.

در این مطلب قصد داریم که به بررسی ارورهای یخچال فریزر اسنوا بپردازیم و راهکارهای رفع هر یک را بیان کنیم.

 

انواع ارورهای یخچال فریزر اسنوا

کد خطای F1 یخچال اسنوا

کد خطای F1 یخچال اسنوا نشانگر سرد نشدن اوپراتور به دلیل یخ زدگی شدید این قطعه دستگاه می‌باشد. دلایلی چون خرابی لاستیک دور درب یخچال فریزر، باز و بسته کردن زیاد درب دستگاه، عدم تنظیم صحیح دمای یخچال، کثیف بودن لوله‌های کندانسور و… باعث یخ زدن لوله‌های پشت یخچال خواهد شد.

برای رفع این ارور یخچال اسنوا باید نشتی گاز، خرابی سیستم دیفراست، قطع بودن سیم برق کمپرسور و یا خرابی این قطعه را چک و در صورت وجود ایراد در هر یک به تعمیر و یا تعویض قطعه پردازید.

ارورهای یخچال فریزر اسنوا

کد خطاهای F2 و F3 یخچال فریزر اسنوا

یکی از ارورهای یخچال فریزر اسنوا کد خطای F2 است که مربوط به بروز ایراد و خرابی در سنسور فریزر و کد خطای F3 مربوط به خرابی سنسور یخچال اسنوا می‌باشد. برای برطرف کردن این ارورهای یخچال فریزر اسنوا، باید یک تکنسین‌کار سوکت سنسورها را چک و بررسی کند تا در صورت لزوم به تعویض سنسور اقدام نماید. البته قطعه برد قدرت نیز در صورت نمایش این ۲ نوع ارورهای یخچال فریزر اسنوا نیز باید چک و در صورت لزوم تعویض گردد.

 

کد خطای F4 یخچال اسنوا

نمایش این کدخطای یخچال SNOWA به معنای ایراد و خرابی سنسور دیفراست دستگاه می‌باشد. در مورد برطرف کردن این ارور نیز باید سوکت سنسور چک شود و در صورت لزوم قطعه سنسور و یا برد کنترلی یخچال تعویض شود.

 

کد خطای F5 یخچال اسنوا

کد خطای F5 یخچال اسنوا به دلیل خراب بودن المنت و عدم عملکرد درست سیستم دیفراست دستگاه نمایش داده می‌شود. این ارور ممکن است به خاطر قطع شدن المنت رخ داده باشد. از این رو برای رفع این کد خطای یخچال SNOWA باید سوکت سنسور را چک و بررسی کرده تا در صورت لزوم به تعویض این قطعه و یا تعویض برد قدرت دستگاه اقدام نمایید.

 

کد خطای F6 یخچال اسنوا

نمایش این کد خطا بر روی یخچال اسنوا، مربوط به خرابی آی سی (IC) حافظه اپروم دستگاه می‌باشد. برای برطرف کردن این ارور یخچال اسنوا، باید برد کنترلی دستگاه تعویض شود. به دلیل تخصصی بودن این امر و حساسیت بالای این قطعه، بهتر است که انجام این کار توسط یک تعمیرکار متخصص صورت گیرد.

یخچال اسنوا

کد خطاهای F7 و F8 یخچال فریزر اسنوا

نمایش کد خطای F7 مربوط به معیوب بودن و خرابی فن یخچال و کد خطای F8 مربوط به ایراد و خرابی فن فریزر اسنوا می‌باشد. از این رو برای رفع این ارورهای یخچال فریزر اسنوا باید تمام قسمت‌های فن و سیم‌پیچی‌های آن را چک و بررسی کنید و در صورت وجود ایراد، این قطعه را تعویض نمایید.

 

کد خطای F9 یخچال اسنوا

کد خطای F9در یخچال اسنوا نمایانگر خرابی قطعه هیتر المنت فریزر می‌باشد. برای رفع این کد خطای یخچال SNOWA، تکنسین‌کار باید المنت روی اواپراتور فریزر اسنوا را تعویض کند تا ارور دستگاه پاک شود.

 

کد خطای FA یخچال اسنوا

این کد خطای یخچال SNOWA نیز نشانگر معیوب بودن و خرابی هیتر المنت یخچال می‌باشد. برای برطرف کردن این ارور نیز باید این قطعه دستگاه توسط تکنسین‌کار تعویض شود.

 

کد خطای FB یخچال اسنوا

این ارور یخچال اسنوا، به دلیل معیوب بودن و خرابی آی سی برد الکترونیک اصلی دستگاه نمایش داده شده است. توصیه می‌کنیم که در صورت مشاهده این کد خطا بر روی صفحه نمایشگر دستگاه از دستکاری یخچال اجتناب کنید و با نمایندگی اسنوا جهت تعمیر یخچال و فریزر و تعویض این قطعه اصلی یخچال تماس بگیرید.

یخچال فریزر اسنوا

کد خطاهای H و H1 یخچال فریزر اسنوا

نمایش کد خطای H مربوط به گرم بودن یخچال و کد خطای H1 مربوط به گرم بودن فریزر دستگاه می‌باشد. در واقع اگر دمای یخچال اسنوا بیشتر از ۱۸ درجه باشد، شما ارور H را بر روی صفحه نمایشگر یخچال اسنوا مشاهده خواهید کرد و حتی ممکن است که دستگاه صدای بوقی را نیز پخش کند.

دلیل بروز این ارور یخچال اسنوا مربوط به کم بودن گاز موتور و یا حتی بدون گاز بودن موتور یخچال نیز می‌باشد که بهتر است برای چک کردن و انجام شارژ گاز یخچال حتما یک تکنسین‌کار مجرب، دستگاه را تعمیر و این کد خطای یخچال SNOWA را برطرف نماید.

در مورد ارور H1دستگاه نیز اگر دمای فریزر اسنوا بیشتر از ۹ درجه باشد، کد خطای H1 بر روی صفحه نمایشگر فریزر اسنوا نمایش داده خواهد شد و همچنین صدای بوقی نیز از دستگاه بلند خواهد ‌شد.

همان طور که گفتیم دلیل بروز این ارورهای یخچال فریزر اسنوا کم بودن گاز و یا نبودن گاز مبرد در موتور دستگاه می‌باشد. از این رو برای رفع این ارورهای دستگاه لازم است که تکنسین‌کار به شارژ مجدد گاز یخچال فریزر اقدام نماید تا این کد خطای دستگاه برطرف شود.

نکته قابل ذکر در مورد نمایش تمام این ارورهای یخچال فریزر اسنوا در مدل‌های جدید آن، نمایش حرف Er به جای حرف F می‌باشد. به این معنا که اگر بر روی صفحه نمایشگر دستگاه شما، کد خطای Er01 نمایش داده شد، مربوط به عدم سرد شدن اواپراتور یخچال اسنوا و یخ زدگی لوله‌های پشت دستگاه می‌باشد.

از این رو این کد خطاها برای یخچال فریزر اسنوا در مدل قدیم و جدید با نمایش حروف F و یا Er یکسان و مشابه بوده و تفاوتی در علت بروز ارور و رفع آن وجود نخواهد داشت.

نمایندگی تعمیر آنلاین

با توجه به موارد گفته شده و نحوه برطرف کردن ارورهای یخچال فریزر اسنوا، برخی از این ارورها چون ایراد عدم سرد شدن اواپراتور یخچال را می‌توانید خودتان با داشتن کمی تخصص و تجربه به راحتی در منزل چک و برطرف نمایید.

اما برخی دیگر از انواع ارور یخچال اسنوا چون ایراد برد دستگاه و یا قطعات حساس دیگر نیاز به تخصص و تجربه لازمه داشته که باید حتماً توسط افراد متخصص و تکنسین‌کاران انجام شود. توصیه می‌کنیم که برای عیب‌یابی دستگاه و رفع ارورهای آن با مرکز تخصصی تعمیر آنلاین تماس بگیرید تا ایرادات یخچال اسنوا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به صورت تضمین شده برطرف گردد.