یخچال فریزر جنرال الکتریک (General Electric)، ساخت کمپانی آمریکایی بوده که در ۶ مدل مختلف تک درب، یخچال فریزر، یخچال دوقلو، فریزر تک، ساید بای ساید و فرنچ (چهاردرب) تولید و عرضه بازار شده است. این مدل یخچال نیز مانند سایر یخچال‌های هوشمند دیگر، دارای قابلیت سیستم هوشمند عیب‌یابی بوده که قادر به نمایش ارورهای یخچال فریزر جنرال الکتریک بر روی صفحه نمایشگر دستگاه می‌باشد.

از این رو برای برطرف کردن این ارورهای یخچال لازم است که ابتدا با معنی و مفهوم هر کد خطا آشنا باشید تا بتوانید به بررسی علت بروز این ارور و در نهایت تعمیر قطعه مورد نظر و برطرف کردن مشکل دستگاه بپردازید.

در این مطلب قصد داریم که به بیان تمام کد خطای یخچال General Electric بپردازیم و روش‌های رفع هر یک را توضیح دهیم.

انواع ارورهای یخچال فریزر جنرال الکتریک

 

کد خطای CC یخچال فریزر جنرال الکتریک

کد خطای CC یخچال فریزر جنرال الکتریک بیانگر بالا بودن دمای یخچال بیش از حد معمول و نرمال دستگاه می‌باشد. در واقع اگر دمای یخچال در مدت ۲ ساعت اخیر، بیش از حد معمول دستگاه باشد، این ارور یخچال جنرال الکتریک را بر روی صفحه نمایشگر دستگاه مشاهده خواهید کرد. این کد خطا به دلیل معیوب بودن و خرابی لاستیک دور درب یخچال، باز بودن طولانی‌مدت یخچال و یا باز و بسته کردن زیاد درب یخچال به وجود آمده است.

از این رو برای رفع این ارور یخچال جنرال الکتریک، بسته بودن کامل درب دستگاه را چک کنید. اگر مشکل و ایراد در این قسمت بود و لاستیک دور درب فرسوده شده باشد، باید به تعویض این قطعه اقدام نمایید. در پایان کار نیز دکمه بررسی سیستم System Check) را فشار داده تا ارور دستگاه پاک شود.

 

کد خطای CI یخچال فریزر جنرال الکتریک

این ارور یخچال فریزر جنرال الکتریک الکتریک بیانگر وجود ایراد و مشکل در خرابی یخساز (Ice Maker) دستگاه می‌باشد. اگر قطعه یخساز دستگاه به درستی کار نکند، احتمالاً تکه‌های کوچک یخ در قالب گیر کرده و یا منبع آب یخساز ایراد پیدا کرده است. باید ابتدا قطعه جایخی دستگاه را چک و بررسی کنید تا در صورت انسداد این بخش، گرفتگی آن را برطرف نمایید. در غیر این صورت قطعه یخساز باید تعویض گردد تا این کد خطای یخچال برطرف شود.

 

کد خطای tC یخچال فریزر جنرال الکتریک

tC مخفف Turbo cool، سیستم سرمایشی سریع دستگاه بوده که به عنوان کد خطا و ارور یخچال جنرال الکتریک در نظر گرفته نمی‌شود. در واقع یکی از قابلیت‌های دستگاه بوده که وظیفه کاهش سریع دمای یخچال را بر عهده دارد. از این رو اگر شاهد روشن بودن این دکمه در پنل دستگاه بودید، با فشار دادن دکمه مربوطه، آن را خاموش کنید تا این کد خطا بر روی صفحه نمایشگر دستگاه پاک شود.

 

کد خطای tF یخچال فریزر جنرال الکتریک

نمایش کد tF نیز همانند tC بوده و یک ارور و مشکل دستگاه محسوب نمی‌شود. tF مخفف Turbo Freeze، سیستم سرمایشی سریع فریزر می‌باشد. در صورت فعال بودن این گزینه، شاهد سرعت بالای سرما و یخ در قسمت فریزر دستگاه خواهیغ بود. از این رو برای پاک کردن و غیرفعال نمودن این کد، تنها لازم است که دکمه Turbo Freeze را در تنظیمات پنل دستگاه خاموش کنید.

 

کد خطای pF یخچال فریزر جنرال الکتریک

یکی از ارورهای یخچال فریزر جنرال الکتریک، کد خطای pF یخچال فریزر جنرال الکتریک است که بیانگر وجود مشکل در برق ورودی به موتور و یا کمپرسور دستگاه می‌باشد. این کد خطای یخچال، مهم‌ترین و خطرناک‌ترین ارور دستگاه بوده که توصیه می‌کنیم در صورت مشاهده این کد خطا از یک تکنسین‌کار برای رفع این ارور کمک بخواهید.

از این رو تکنسین‌کار برای رفع این کد خطای یخچال General Electric باید تمامی مسیر برق، از دوشاخه تا سیم دستگاه و حتی برق یخچال را نیز چک و بررسی کند. در واقع اگر ولتاژ برق بیشتر و یا کمتر از حد مجاز باشد، این ارور در دستگاه به وجود خواهد آمد. توجه داشته باشید که حتما از محافظ برق برای دستگاه استفاده کنید تا آسیبی به یخچال وارد نشود.

 

کد خطای dE یخچال جنرال الکتریک

این ارور یخچال فریزر جنرال الکتریک، بیانگر وجود ایراد در سیستم دیفراست دستگاه می‌باشد. در واقع اگر سیستم دیفراست و یا یخ زدایی یخچال در مدت زمان ۲۴ ساعت اخیر، به درستی کار نکرده باشد و قطعه معیوب شود، دستگاه این نقص فنی را به صورت نمایش کد خطای dF نشان می‌دهد.

توصیه می‌کنیم که عیب‌یابی و چک کردن این قطعه دستگاه و بررسی دقیق المنت، سوکت‌های سنسور، اواپراتور و قطعات دیفراست توسط یک تکنسین‌کار انجام ‌شود تا در صورت وجود ایراد و مشکل در هر یک از این قطعات، تعمیر و تعویض آن به درستی صورت گیرد.

 

کد خطای dF یخچال جنرال الکتریک

کد خطای dF و یا Defrost بیانگر وجود ایراد و نقص در قطعات هیت. دیفراست، سنسور، المنت و تایمر دستگاه می‌باشد. این کد خطای یخچال General Electric زمانی که فرایند یخ زدایی در زمان ۲۴ ساعت اخیر در دستگاه انجام نشود، بر روی صفحه نمایشگر ظاهر خواهد شد. از این رو شاهد متوقف شدن سیکل برودتی و خنک سازی یخچال فریزر و گرم شدن دستگاه خواهید بود.

به دلیل اهمیت و حساسیت بالای این امر، توصیه می‌کنیم که برای رفع این کد خطا حتماً با یک تعمیرکار مجرب نمایندگی‌های جنرال الکتریک تماس بگیرید تا رفع مشکل به وجود آمده با تعویض قطعات فابریک و اصل انجام شود.

 

کد خطای E2 یخچال جنرال الکتریک

این کد خطای یخچال General Electric، به معنای وجود مشکل در قطعه برد دستگاه می‌باشد. در واقع برد یخچال مهم‌ترین و حساسترین قطعه دستگاه بوده که در صورت وجود مشکل در این بخش یخچال و عدم رفع سریع آن، شاهد بروز مشکلات دیگر و خرابی کامل دستگاه خواهید بود. از اینرو در صورت مشاهده این کد خطا در یخچال، از دستکاری کردن اجتناب کرده و یخچال را سریعا خاموش کنید و با نمایندگی جنرال الکتریک تماس بگیرید.

 

ارور HRS در ساید بای ساید جنرال الکتریک

ارور HRS یخچال جنرال الکتریک نشان دهنده نقص در برد اصلی می‌باشد. در اکثر مواقع برد اصلی (main board) دچار سوختگی می‌شود و اررو HRS روی صفحه نمایش نمایان می‌شود. نوسانات برق، فرسودگی قطعات و پریدن برنامه برد یخچال از علل شایع این ارور هستند. حل این ارور یک امر تخصصی بوده و حتما باید توسط تکنسین متخصص انجام شود.

 

کد خطای ۸۸ یا ۸۹ یخچال جنرال الکتریک

نمایش کد خطای ۸۸ یا ۸۹ بیانگر وجود مشکل در قسمت برق و پاور دستگاه می‌باشد. در صورت مشاهده این کد خطای یخچال General Electric، دستگاه را از برق جدا کنید و با نمایندگی جهت تعمیر یخچال جنرال الکتریک تماس بگیرید.