نمایان شدن کد خطا یا ارور لباسشویی ال جی نشانگر وجود یک ایراد در سیستم کلی دستگاه می باشد که با تشخیص صحیح آن قادر به برطرف کردن مشکل خواهیم بود.

در این مقاله با فهرست کاملی از ارورهای ماشین لباسشویی ال جی و همچنین معنا و مفهوم آن در کنار روش های رفع مشکلات ماشین لباسشویی ال جی آشنا خواهید شد.

میخواهید بدانید که ارور یا همان کدخطا ایجاد شده توسط خودتان قابل حل است یا خیر؟ ما توسط 3 آیکون شما را به سادگی راهنمایی خواهیم کرد:

اگر آیکون

 قبل از عنوان ارور باشد به معنای این است که این کد خطا یا ارور توسط خودتان حل خواهد شد و نیاز به بازدید تکنسین متخصص نیست.

اگر آیکون

 قبل از عنوان ارور باشد به معنای این است که احتمال حل شدن این مشکل توسط خود شما هم وجود دارد اما در صورت برطرف نشدن نیاز به حضور یک تکنسین خواهد بود.

و اگر آیکون

قبل عنوان ارور باشد به معنای این است که حتما باید دستگاه، مورد بازدید یک تکنسین مجرب قرار گیرد.

کدام ارورهای لباسشویی ال جی قابل برطرف شدن در منزل هستند.

رفع ارورهای لباسشویی ال جی

اخطارهای لباسشویی ال جی

معنی کد خطا و یا ارور نمایش داده شده چیست؟ این اولین سؤالی است که شخص به هنگام مواجه شدن با یک کد خطا روی صفحه نمایشگر دستگاه، از خود خواهد پرسید و به دنبال جواب آن میگردد.

با مطالعه ادامه این مطلب به معنا و مفهوم هر یک از انواع ارور لباسشویی ال جی پی خواهید برد.

خطای IE یا علامت ضربدر روی شیر آب لباسشویی ال جی

به هنگام بروز این کد خطای IE لباسشویی ال جی دستگاه از آب پر نخواهد شد. احتمال یخ زدگی لوله های ورودی با توجه به شرایط آب و هوایی که دستگاه در آن مکان قرار گرفته نیز وجود دارد و باید در آن حیطه گرما را برای از بین بردن یخ زدگی لوله ها افزایش داد. از جمله عوامل متعدد دیگری که باعث نمایش این ارور لباسشویی ال جی میشود، پارگی یا تاخوردگی شلنگ انتقال آب و یا مسدود شدن فیلترهای ورودی دستگاه است. این ارور در برخی مدل های لباسشویی ال جی به شکل ضربدر روی شیر آب ماشین لباسشویی در صفحه نمایش دستگاه نشان داده میشود.

خطای DE لباسشویی ال جی

کد خطای DE لباسشویی ال جی به معنای قفل نشدن درب لباسشویی است. به صورت کلی این ارور ماشین لباسشویی ال جی با انجام یک ریست به احتمال رفع خواهد شد. برای ریست کردن، فقط کافی است که ماشین لباسشویی را از برق کشیده و به مدت ۵ ثانیه دکمه START یا PAUSE  را فشار دهید. سپس به برق وصل کنید.

احتمال اینکه درب لباسشویی را محکم و با دقت نبسته باشید نیز وجود دارد که در این صورت با وارد کردن فشار کم به درب دستگاه این ارور برطرف خواهد شد. این کد خطا در برخی مدل های ماشین لباسشویی ال جی با نمایش شکل درب باز ماشین لباسشویی روی صفحه نمایشگر دستگاه نشان داده میشود.

در صورت  برطرف نشدن ارور DE لباسشویی ال جی، ایراد ناشی از میکروسوئیچ دستگاه بوده و حتما باید توسط تکنسین متخصص تعمیر لباسشویی ال جی بازدید شده و رفع عیب صحیح و اصولی برای مشکلات ماشین لباسشویی ال جی صورت گیرد.

 خطای CE لباسشویی ال جی

بروز کد خطای CE لباسشویی ال جی وجود ایراد در بخش تاخو لباسشویی ال جی را اطلاع میدهد که در بیشتر اوقات با نوسان های شدید دستگاه نیز همراه است. این ارور لباسشویی ال جی حتما باید توسط یک تکنسین متخصص بررسی و سپس رفع عیب گردد.

بررسی و رفع انواع ارور لباسشویی ال جی از جمله ارور CE

ارور لباسشویی ال جی (CE)

 خطای FE لباسشویی ال جی

اگر مقدار سطح آب در حین روند شستشوی لباسشویی ال جی بیش از حد مجاز افزایش یافته باشد، کد خطای FE لباسشویی ال جی بر روی نمایشگر دستگاه نمایان خواهد شد. ایراد در بخش هیدروستات دستگاه یا در واقع همان سنسورتشخیص سطح آب، عامل بیداری ارور FE لباسشویی ال جی می باشد و تداخلی جدی در عملکرد کلی دستگاه را گزارش می دهد. در این صورت حتما باید دستگاه را به دست یک تکنسین متخصص سپرده تا به رفع اصولی ایراد دستگاه بپردازد.

 خطای TE لباسشویی ال جی

به هنگام افزایش میزان دمای آب، خطای TE لباسشویی ال جی نمایان می گردد. در این زمان باید دمای آب ورودی یا بخش ترموستات دستگاه بررسی شود. در برخی مواقع هنگام رخ دادن این کد خطا، با انتخاب برنامه شستشو با آب سرد، ارور TE به راحتی برطرف خواهد شد.

ارور HE ماشین لباسشویی LG

این کد خطا در ماشین لباسشویی نشان دهنده بروز اختلال در سیستم گرمایشی دستگاه است. از جمله مواردی که در این مورد باید بررسی شود قطعات هیتر، سیم کشی هیتر، ترمیستور و … است. با توجه به حساسیت این قطعات در عملکرد دستگاه بهتر است حل مشکل را به تکنسین متخصص سپرده و از هر گونه اقدام خودسرانه اجتناب کنید.

 

 خطای E6 لباسشویی ال جی

هنگامی که شیئی خارجی مانند سکه، کلید و…در میانه محفظه دستگاه گیر کرده باشد، با خطای E6 مواجه خواهیم شد. برای رفع این کد خطا کافیست لباس‌ها را از داخل لباسشویی خارج کرده و فضای مابین محفظه را دقیق بررسی نمایید و پس از یافتن شیئ خارجی، دستگاه را مجدد راه‌اندازی کنید.

 

 خطای SE لباسشویی ال جی

کد خطای SE لباسشویی ال جی به بخش سنسور لباسشویی ال جی مرتبط است و رخ دادن ایرادی را در این قسمت گزارش میدهد. احتمال اینکه ارور SE با انجام یک ریست ساده برطرف گردد وجود دارد، اما اگر این مشکل همچنان پابرجا ماند، باید در سریع ترین زمان ممکن توسط تکنسین متخصص بازدید شده و عیب یابی صحیح برای دستگاه صورت گیرد.

خطای LOE در ماشین لباسشویی LG

ارور LOE در ماشین لباسشویی ال جی نشان دهنده باز بودن در ب مجفظه مواد شوینده است. در هنگام مواجه شدن با این خطا محفظه حاوی م.اد شوینده را بررسی نموده و در ب محفظه را کاملا ببندید.

ارور OE یا علامت ضربدر روی شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی

ارور OE لباسشویی ال جی هنگامی نمایان میگردد که روند تخلیه آب دستگاه متوقف شده و دچار اختلال شود. این عدم تخلیه آب کثیف حاصل از شستشو، به چند عامل وابسته است، از جمله محل اتصال شلنگ تخلیه در فاضلاب منزل و احتمال گرفتگی و مسدود شدن آن، در این مورد برای رفع سریع این مشکل حتما باید از یک تکنسین متخصص کمک دریافت شود. این ارور در برخی مدل های لباسشویی ال جی ب شکل ضربدر روی شلنگ تخلیه لباسشویی روی نایشگر دستگاه نشان داده میشود.

پیچ خوردگی و خم خوردگی در شلنگ تخلیه لباسشویی نیز می‌تواند مانع روند تخلیه صحیح آب گردد.

 

"برای

در ادامه، بررسی فیلتر پمپ تخلیه فراموش نشود. آب قبل از انتقال به پمپ تخلیه، ابتدا از این فیلتر عبور کرده و این قطعه اشیای کوچک جامانده در لباس مانند سکه و کلید و… را به دام می‌اندازد و با گذشتن از این مرحله، آب به پمپ تخلیه، منتقل می گردد. تمیز کردن دوره ای فیلترتخلیه از لرزش، ایجاد صدا و نشتی آب لباسشویی جلوگیری خواهد کرد.

 

ارور UE یا ترازو لباسشویی ال جی

ظاهر شدن کد خطا UE لباسشویی ال جی به ظرفیت دستگاه و حجم لباس‌های داخل دیگ مرتبط میشود. به صورتی که اگر حجم لباس‌های ریخته شده بیشتر از ظرفیت لباسشویی و یا کمتر از ظرفیت استاندارد باشد، ارور UE نمایان میگردد. این مشکل با توجه به اندازه ظرفیت لباسشویی و رعایت در حجم لباس های ریخته شده در دستگاه به سادگی برطرف خواهد شد. این کد خطا در برخی مدل های ماشین لباسشویی ال جی با ظاهر شدن شکل ترازو روی نمایشگر دستگاه نشان داده میشود.

به هنگام انداختن انواع پرده، پتو و ملحفه (ملافه) یا انواع عروسک در داخل لباسشویی ال جی نیزبا این ارور مواجه می‌شوید. انتخاب برنامه شستشو نادرست هم یکی عوامل بروز ارور UE لباسشویی ال جی می باشد.

راه های از بین بردن ارور UE در ماشین لباسشویی LG

  • بررسی کنید که حجم لباس های داخل درام از دوم سوم حجم دیگ بیشتر نباشد.
  • اگر لباس ها به یک سمت درام متمایل شده اند آنها را مرتب کرده و حجم لباس در قسمت های مختلف درام را متوازن کنید.
  • قواره لباس ها را بررسی کنید و لباس هایی با قئاره بزرگ (حوله و پتو و …) را با لباس های قواره کوچک در ماشین قرار ندهید.
  • دور نامتغادل و نامناسب خشک کن نیز میتواند سبب بروز این ارور شود. برای حجم متعادل لباس بهتر است دور موتور را روی 800 یا 1000 و برای حجم زیاد لباس دور خشک کن روی 400 دور تنظیم شود تا عملکرد دستگاه به خوبی انجام شود.
  • برای بررسی و اطمینان از سلامت دستگاه بهتر است دستگاه را یکبار بدون لباس و مواد شوینده روی یک برنامه شستشوی طولانی قرار داده و روشن کنید. اگر برنامه به طور کامل اجرا شد به معنای سلامت دستگاه شما است.

 

 ارور CL لباسشویی ال جی

ارور CL لباسشویی ال جی نشان دهنده فعال شدن قفل کودک لباسشویی ال جی است. با فعال شدن این گزینه در لباسشویی، صفحه کنترل نمایشگرغیر فعال میگردد و شما قادر به تغییر تنظیمات نخواهید بود. به خاطر داشته باشید که برای فعال کردن آپشن قفل کودک و یا غیرفعال کردن آن، باید دکمه  child lock  را به مدت ۳ ثانیه فشار داده و نگه دارید.

ارور dHE در ماشین لباسشویی LG

کد خطا dHE در ماشین لباسشویی ال جی به بروز مشکل در سیستم خشک کن صددرصدی دستگاه مربوط میشود. این ارور یکی از کدخطاهای پیچیده ای است که رفع آن نیاز به عیب یابی تخصصی و تعمیر توسط نیروی مجرب در این زمینه دارد. برای رفع تین ارور بررسی هیتر خشک کن، ترموستات خشک کن، فن خشک کن و … ضروری است. مراجعه و ثبت درخواست در مراکز معتبری مانند تعمیر آنلاین شما از استفاده از قطعات و لوازم جانبی اورجینال در صورت نیاز به تعویض قطعه مطمئن میسازد.

ارور dr در ماشین لباسشویی LG

پیام DR روی نمایشگر ماشین لباسشویی ال جی به تخلیه خودکار آب دستگاه مربوط میشود. اگر دستگاه را برای مدتی روی حالت PAUSE قرار دهید دستگاه به شکل اتوماتیک آب داخل دیگ را تخلیه کرده و این پیغام روی نمایشگر ظاهر میشود. در واقع این پیغام واکنس دستگاه به توقف فعالیت است و مشکل محسوب نمیشود.

 ارور LE لباسشویی ال جی

به هنگام بروز مشکل و اختلال در بخش موتور و بورد لباسشویی ال جی، ارور LE لباسشویی ال جی بر روی نمایشگر دستگاه ظاهر خواهد شد. بیشتر افراد در تشخیص ارور LEبا ارور IE در لباسشویی‌های ال جی دچار اشتباه می شوند. پس دانستن معنی و مفهوم هرکدام به تشخیص بهتر ایراد دستگاه به شما کمک خواهد کرد.

در قدم اول درب ماشین لباسشویی را بررسی نمایید و از محکم بودن و صحیح بسته شدن آن اطمینان حاصل کنید زیرا قفل نشدن درب دستگاه باعث ایجاد ارور LE می گردد.

گیر کردن اشیاء ریز مختلف در دستگاه نیز باعث ایجاد اختلال و بروز این ارور خواهد شد. حتما برای رفع اصولی این ارورهای لباسشویی ال جی از تکنسین متخصص برای بازدید و بررسی دقیق دستگاه کمک دریافت کنید.

برای بعضی از ارورهای لباسشویی ال جی، مثل ارور LE نیاز به تکنسین دارید.

 

ارور PE لباسشویی ال جی

ارور PE نمایانگر اختلال در عمکلرد سنسور سطح آب دستگاه یا بخش هیدروستات است. ایراد در سیم کشی اتصال هیدروستات به برد و یا خرابی و آسیب دیدگی این قطعه موجب ظاهر شدن این ارور میشود. در برخی مواقع خاموش کردن دستگاه و کشیدن پریز آن از برق و سپس وصل کردن جریان برق و راه اندازی مجدد دستگاه، باعث رفع این کد خطا خواهد شد. اما اگر همچنان پس از انجام این کار  با ارو PE مواجه شدید، حتما باید تکنسین مجرب و متخصص به دستگاه از آن بازدید داشته و عیب یابی صحیح برای رفع اصولی این ارور به عمل آورد.

ارور CD در ماشین لباسشویی LG

نمایش این کد در ماشین لباسشویی ال جی به معنای فعال شدن سیستم خنک کنده (cool dry) پس از اتمام فعالیت خشک کن است. پس از اتمام فرایند خشک کن اگر لباس ها به سرعت از ماشین لباسشویی خارج نشوند ممکن است به دلیل داغی درام باعث چروک شدن لباس و یا آسیب به آن شود. برای جلوگیری از این آسیب سیستم خنک کننده تا چهار ساعت پس از اتمام کار دستگاه فعالیت خواهد کرد. برای توقف فعالیت این سیستم کافیست دکمه START/PAUSE را قشار دهید.

 ارور PF لباسشویی ال جی

اگر منبع تغذیه لباسشویی ال جی با قطعی برق مواجه شود، ارور PF لباسشویی ال جی نمایان خواهد شد. برای رفع این ایراد یک بار دستگاه را مجدد راه اندازی نمایید (خاموش و روشن کردن). در برخی مواقع ارور PF لباسشویی ال جی ناشی از خرابی و آسیب دیدگی پریز برق است که باعث نوسانات و قطعی برق می‌گردد.

 

 ارور AE در ماشین لباسشویی ال جی

ارور AE ماشین لباسشویی ال جی ناشی از عوامل متعددی است. اگر در حین روند شستشو، دستگاه متوقف گردد و ارور ae بر روی نمایشگر نشان داده شود، ایراد به بخش برد کنترل لباسشویی مرتبط است و در این مورد دستگاه باید توسط متخصص بررسی شده و تعمیرات اصولی برای آن انجام گردد.

یکی دیگر از عوامل رخ دادن ارور ae پاره شدن و نشت آب از شیلنگ است که بهترین راه حل تعویض این قطعه می باشد.

 

ارور                           توضیحات ارور توضیحات
IE آب وارد دستگاه نمیشود SE ایراد در بخش سنسور لباسشویی
DE درب دستگاه قفل نمیشود OE عدم تخلیه آب دستگاه
CE ایراد در بخش موتور لباسشویی UE عدم رعایت مقدار ظرفیت دستگاه
FE خرابی سنسور تشخیص آب دستگاه CL قفل کودک
TE ایراد در بخش ترموستات LE ایراد در بخش موتور و برد
E6 گیر کردن شی خارجی در محفظه PE ایراد در بخش هیدرواستات
PF ایراد در بخش منبع تغذیه AE ایراد در بخش برد لباسشویی

 

تلاش براین بود که به سادگی هرچه تمام تر با معنا و مفهوم مجموعه ای از انواع کد خطا در ماشین لباسشویی ال جی آشنا شویم تا در تشخیص و همچنین برطرف سازی آن ها آگاه باشیم.

برای اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید دیگر مقالات مرتبط با ارور لباسشویی ال جی را مطالعه نمایید. گستره‌ی وسیع مقالات سایت تعمیرآنلاین شما را با کاربردی ترین نکات لوازم خانگی آشنا خواهد کرد.