آیا تا به حال تجربه مواجه شدن با کد خطای لباسشویی اسنوا را داشته‌اید؟ آیا معنی و علت این کدها را می‌دانید؟ در مطلبی که در ادامه خواهید خواند، لیستی از کدهای خطا و ارور ماشین لباسشویی اسنوا را برای شماجمع آوری کرده‌ایم. با خواندن این متن، شما عزیزان نه تنها با معنای این کدها آشنا می‌شوید، بلکه علت های اصلی ارور لباسشویی اسنوا را نیز خواهید فهمید.

ارور ماشین لباسشویی اسنوا

لیست کد های ارور لباسشویی اسنوا

در کل، ارور ماشین لباسشویی اسنوا چند دسته دارد که به صورت زیر است:

ارور E1

در برخی موارد، در اثر خرابی هیدروستات ماشین لباسشویی، محفظه داخلی سر وقت پر نمی‌شود. البته امکان آن وجود دارد که مشکل از هیدروستات نباشد و شلنگ‌های اطراف این قطعه بسته شده باشند.

ارور E2

این ارور به کد خطای قبل شباهت‌هایی دارد اما در حقیقت این دو در نقطه مقابل هم دیگر قرار گرفته‌اند. در خطای قبلی هیدروستات قدرت آغاز جریان آب را ندارد در حالی که در این ارور، هیدروستات قدرت تشخیص کافی بودن سطح آب را ندارد و دستور متوقف شدن آن را نمی‌دهد.

ارور E4

تشخیص و بررسی این ارور لباسشویی اسنوا بسیار راحت است. کد خطای E4 نشان دهنده خرابی یا فرسودگی لوله‌ها می‌باشد که باعث نشتی و سر ریز شدن آب می‌شود. برای حل این مشکل، با کمک یک کارشناس به تعمیر لباسشویی اسنوا و یا تعویض لوله‌ها بپردازید.

ارور E5

اگر حس می‌کنید دستگاه ماشین لباسشویی شما چرخش مناسبی ندارد، احتمالش زیاد است که با این کد خطا بر روی صفحه نمایشگر وسیله خود روبرو شوید. خرابی برد و موتور دو مورد شایع علت ارور ماشین لباسشویی اسنوا در این مورد هستند.

ارور E6

زمانی که این ارور لباسشویی اسنوا را می‌بینید، باید بدانید که نشان دهنده خرابی موتور است و نیاز به تعمیر موتور ماشین لباسشویی دارید. اگر مشکل موتور بیشتر از سوختگی‌ها و خرابی‌های ناچیز باشد در پایان ناچار خواهید بود که موتور ماشین لباسشویی خود را به کلی تعویض کنید.

ارورهای لباسشویی اسنوا

ارور E8

این مورد نیز به خرابی موتور اشاره دارد. چرخش‌های نادرست و عملکرد ضعیف می‌تواند نشانه‌ای از خرابی برد دستگاه نیز باشد.

ارور E9

زمانی که هیدروستات یا برد دستگاه دچار مشکل شده‌اند این ارور ماشین لباسشویی اسنوا نمایش داده می‌شود. اگر مشکل از برد باشد باید آن را تعویض کرد؛ در صورتی که اگر هیدروستات باعث به وجود آمدن این اختلال شده باشد ممکن است تعمیر کارساز واقع شود و آن را به حالت اولیه بازگرداند. تعمیر لباسشویی اسنوا بخصوص اگر مشکل برد و موتور آن باشد، کاری پیچیده است بنابراین حتما از یک متخصص و تعمیر کار حرفه ای در این زمینه کمک بخواهید.

ارور IE

زمانی که این خطا بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی اسنوای شما ظاهر می‌شود، به این مشکل اشاره دارد که در جریان آب ورودی به دستگاه، اختلالی به وجود آمده است. وقتی شما این کد خطای لباسشویی اسنوا را مشاهده می‌کنید باید چند بخش را به دنبال مشکل و خرابی بررسی کنید. مانند پمپ تخلیه، هیدروستات، شیر برقی وسیله و برد ماشین لباسشویی؛ همگی باید به دقت بررسی شوند.

روش رفع ارور IE

این مشکل اکثرا زمانی رخ میدهد که فیلتر ورودی آب بسته شده باشد، ابتدا از باز بودن شیر آب اطمینان حاصل کنید در صورت بسته بودن به وسیله شستشو، گرفتگی ها و مسدودیت های فیلتر را باز نمایید و یا اقدام به تعویض فیلتر نمایید. در غیر اینصورت مشکلات زیادی هستند که خودشان را با ارور IE نشان می‌دهند؛ پس حتما با تکنسین های متخصص مشورت کنید.

ارور LE

این کد خطای لباسشویی اسنوا از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که وجودش نشان می‌دهد که در وسیله شما مشکلی دارد. ساده‌ترین راه حلی که برای تعمیر لباسشویی هنگام مشاهده این ارور به ذهن می‌رسد این است که درب لباسشویی را یک بار دیگر و محکم تر ببندید. با این وجود، چنین مشکلی می‌تواند نشان دهنده ی خراب بودن برد دستگاه یا قفل در نیز باشد.

نحوه رفع ارور LE

برای حل این مشکل برسی کنید که درب کامل بسته شده است یا نه(درب محکم بسته شده باشد) و یا ممکن از شی یا چیزی مانع درست بسته شدن درب ماشین لباسشویی شده باشد که آن را برطرف کنید یا اگر میکروسوئیچ درب دچار مشکل شده از متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

ارور UE

همان طور که می‌دانید، تراز بودن دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورتی که ماشین لباسشویی تراز نباشد دچار مشکلاتی می‌شود که بروز چنین مشکلاتی باعث خواهد شد که شما با کد ارور UE مواجه شوید. درهم پیچیدگی لباس ها و گره حوردن لباس ها به یکدیگر و جمع شدن همه لباس ها در یک سمت درام از مواردی است که باعث به هم خوردن تراز لباسشویی می شوند. می‌توانید نحوه‌ی تراز کردن دستگاه لباسشویی را در مقاله ” چگونه ماشین لباسشویی را تراز کنیم ” مطالعه کنید.

روش رفع ارور UE

برای حل این مشکل، برنامه لباسشویی را متوقف کنید و بعد از تخلیه شدن کامل آب ماشین لباسشویی اسنوا، لباس ها را از به هم ریختگی خارج کنید و بعد از پخش کردن لباس ها در کل درام دوباره استارت کنید. دیگر ارور UE را نخواهید دید.

ارور PFE

این ارور در ماشین‌های لباسشویی اسنوا نشان دهنده بروز مشکل در پمپ تخلیه و یا استفاده مقدار زیادی پودر است. به طور مثال، اگر برای نصب لوله تخلیه فاصله مناسب و استاندارد را رعایت کرده باشند هرگز چنین مشکلی به وجود نخواهد آمد.

ارور OE لباسشویی اسنوا

ارور OE

اگر ماشین لباسشویی شما پس از اتمام کار شستشوی لباس‌ها، در فرایند تخلیه آب با مشکل مواجه شود، این اخطار نمایش داده خواهد شد. تخلیه نکردن اب لباسشویی به عوامل زیادی بستگی دارد که پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات دقیق تر به مقاله علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی رجوع کنید. همچنین لازم به ذکر است که علت ارور ماشین لباسشویی اسنوا در چنین مواقعی، می‌تواند چند بخش باشد. ممکن است هیدروستات دچار مشکل شده باشد، پمپ تخلیه خراب شده باشد و یا لوله‌های مربوط به تخلیه آب خراب یا فرسوده شده باشند. همچنین، در برخی موارد این لوله‌ها ممکن است پیچ خورده باشند که این موضوع عملکرد آن‌ها را مختل می‌کند.

نحوه رفع ارور OE

هر کدام از موارد زیر میتواند باعث به وجود آمدن ارور OE شده باشند:

  • ایراد یا تاشدگی لوله یا شیلنگ تخلیه
  • ایراد در پمپ تخلیه
  • ایراد در برد الکترونیکی و یا سنسورهای لباسشویی

ارور H2

وقتی دمای آب متناسب با تنظیمات انتخاب شده توسط شما تنظیم نمی‌شود، ارور H2 بر روی صفحه نمایش نقش می‌بندد. دمای آب درون ماشین لباسشویی توسط هیتر یا المنت حرارتی تنظیم می‌شود. باید نحوه نصب المنت بررسی شود تا مطمئن شوید مشکلی وجود ندارد.

ارور H4

این ارور ماشین لباسشویی اسنوا به خرابی یکی از دو قطعه المنت حرارتی و هیتر، یا ترموستات اتفاق می‌افتد. این مشکل با تعویض یا تعمیر این قطعه‌های ذکر شده قابل حل است.

ارور H5

این ارور نیز یکی دیگر از ارورهای مربوط به تناسب نداشتن دما و تنظیمات مشخص شده است. البته لازم به ذکر است که این خطا بیشتر زمانی ظاهر می‌شود که دمای آب زمانی که ماشین لباسشویی مشغول شستن لباس‌های ظریف و حساس است از سطح مناسب و استاندارد بالاتر برود.

ا‌رور H6

این کد خطای لباسشویی اسنوا مربوط به زمانی است که با وجود گذشت چند دقیقه، دمای آب در حال جریان در ماشین لباسشویی اصلا افزایش نیافته است. در چنین شرایطی، طبیعتا مشکلی برای هیتر دستگاه شما به وجود آمده است. پیشنهاد می‎شود در صورت دیدن این ارور بر صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی خود، با یک کارشناس کاربلد و حرفه ای تماس بگیرید.

ارور H8

اگر برد دستگاه شما دچار مشکل و اختلالی شود، ممکن است که هیتر، آب‌های جاری درون لوله ماشین لباسشویی را بیش از حد استاندارد داغ کند. در چنین مواردی نیاز است که کارشناس برد و هیتر یا المنت حرارتی دستگاه را به خوبی بررسی کند.

ارور IB

این ارور لباسشویی اسنوا به خرابی و مشکل دار بودن ترانزیستورهای دو قطبی دستگاه اشاره دارد. ترانزیستورهای دو قطبی به عنوان رسانا عمل می‌کنند. البته پس از مشاهده این کد خطا باید برد دستگاه را نیز بررسی کرد تا از سالم بودن آن مطمئن شد.

اگر قصد تعمیرات لوازم خانگی از جمله تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ ، تعمیر ماشین ظرفشویی و … را داشتید می توانید با تعمیر آنلاین تماس بگیرید.