بررسی علت ارور یخچال فریزر الکترواستیل و معنای هر یک از کد خطاها، در رفع سریع ایراد به وجود آمده دستگاه بسیار مهم می‌باشد. از این رو با توجه به کد خطایی که بر روی صفحه نمایشگر دیجیتال یخچال فریزر الکترواستیل نمایش داده می‌شود، می‌توان دلیل بروز ایراد را بررسی و با تعمیر و یا تعویض قطعه معیوب، مشکل را به راحتی رفع و کد خطا را پاک نمود.

در این مطلب از سایت تعمیر آنلاین قصد داریم که به بررسی علت نمایش هر یک از ارور یخچال الکترواستیل بپردازیم و روش‌های رفع هر یک را نیز بیان کنیم.

انواع کد خطاهای یخچال فریزر الکترواستیل

 

ارور یخچال فریزر الکترواستیل

 

کد خطا 0E یخچال فریزر الکترواستیل

این خطا نسان دهنده برور مشکل در فن اواپراتور دستگاه است. این خطا نشان دهنده ایراد و نبود سرما در فن و یا اواپراتور یخجال فریزر است. بررسی و چک کردن برد میتواند در رفع این خطا راهگشا باشد.

کد خطا E1 یخچال فریزر الکترواستیل

این ارور یخچال فریزر الکترواستیل به معنای وجود ایراد در سنسور دمای یخچال و یا خرابی برد الکترونیکی دستگاه می‌باشد. ابتدا سنسور دمای یخچال را چک و بررسی کنید، اگر ایرادی در این قسمت دستگاه وجود نداشت، تکنسین باید با تعویض برد الکترونیکی به تعمیر یخچال فریزر بپردازد.

 

کد خطا E2 یخچال فریزر الکترواستیل

کد خطا E2 یخچال فریزر الکترواستیل بیانگر خرابی مدار برد کنترل دستگاه می‌باشد. بهتر است که در صورت مشاهده این کد خطا بر روی یخچال برای رفع آن با یک تکنسین‌کار تماس بگیرید تا ایرادات برد الکترونیکی رفع شود.

 

کد خطاهای E4 و E3 یخچال فریزر الکترواستیل

این کد خطاهای یخچال فریزر Electrosteel به معنای وجود ایراد در قطعات المنت، ترموفیوز و برد کنترل دستگاه می‌باشد. ایرادات هر یک از قطعات بیان شده را به ترتیب بررسی کرده و در صورت وجود مشکل در هر یک، قطعه را تعمیر و یا تعویض نمایید.

 

کد خطای E5 یخچال فریزر الکترواستیل

این ارور یخچال الکترواستیل به دلیل وجود ایراد و مشکل در قطعات المنت، ترموفیوز، سنسور اواپراتور، کمپرسور و مدار برد کنترل دستگاه رخ داده است. از این رو باید ابتدا قطعه المنت یخچال را چک و بررسی نمایید. همچنین قطعات ترموفیوز، ترمودیسک و اتصالات سنسور اواپراتور را نیز بررسی کرده و در صورت وجود مشکل در هر یک از قطعات، ایراد را برطرف نمایید.

اگر کد خطا با انجام بررسی‌های ذکر شده برطرف نشد، مشکل از برد الکترونیکی یخچال بوده که باید قطعه را تعویض کنید.

 

یخچال فریزر

 

کد خطا E6 یخچال فریزر الکترواستیل

این کد خطای یخچال Electrosteel به معنای افزایش دمای دستگاه بالاتر از حد نرمال آن یعنی ۱۵ درجه سانتی‌گراد یخچال می‌باشد. از این رو باید بخش‌های گاز یخچال، دمپر کانال هوا و اواپراتور دستگاه را چک و بررسی نمایید.  بالا رفتن دمای یخچال به دو دلیل اتفاق میافتد:

  • یخ زدن اپراتور یخچال
  • بروز مشکل در دمپر کانال هوا

دمپر تجهیزی است که باد خنک را از سمت فریزر به سمت یخچال هدایت و کنترل می‌کند. این وسیله سنسور دارد ممکن است این سنسور خراب شده باشد. البته برخی دیگر از دمپرها مکانیکی هستند که باید درجه آن‌ها را تنظیم کرد و روی حداقل قرار داد.

پس به صورت کلی قسمت‌هایی که مربوط به گاز موتور، دمپر کانال هوا و اواپراتور باید به صورت دقیق چک شود. اگر مشکل حل نشد باید قطعه مربوطه تعمیر یا تعویض شود.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله: “کنترل دمای یخچال؛ دمای استاندارد یخچال چند است؟” را مطالعه کنید.

 

کد خطا E7 یخچال فریزر الکترواستیل

کد خطا E7 یخچال فریزر الکترواستیل به معنای شکستگی کانال هوا و یا خرابی دمپر دستگاه می‌باشد. برای رفع این کد خطا، هر دو بخش یخچال را چک و بررسی نمایید و در صورت نیاز قطعه معیوب شده را تعمیر کنید.

 

کد خطا E8 یخچال فریزر الکترواستیل

این کد خطای یخچال Electrosteel به معنای عدم ارتباط بین برد اصلی دستگاه با برد نمایشگر می‌باشد. از این رو به دلیل حساسیت این قطعه اصلی یخچال، بهتر است که برای عیب‌یابی و تعمیر سریع دستگاه با یک تکنسین‌کار مجرب تماس بگیرید و از دستکاری دستگاه اجتناب کنید.

 

کد خطا E9 یخچال فریزر الکترواستیل

علت نمایش این ارور یخچال الکترواستیل به دلیل وجود ایراد در قطعات المنت، ترموفیوز، کمپرسور، سنسور اواپراتور و مدار برد کنترل دستگاه می‌باشد. از این رو ایرادات هر یک از قطعات بیان شده را به ترتیب بررسی کرده و با تعمیر و یا تعویض قطعه معیوب به رفع ارور نمایش داده شده بپردازید.

 

کد خطا E10 یخچال فریزر الکترواستیل

کد خطای E10 یخچال فریزر الکترواستیل به معنای ایراد در فن اپراتور و یا مشکل در برد دستگاه می‌باشد. فن خنک کننده یخچال در کنار قطعه درین دستگاه نصب شده است.

ابتدا فن دستگاه را چک و کنترل کنید و اگر ایرادی در عملکرد سرمای کافی یخچال وجود نداشت، احتمالا ایراد در قسمت برد دستگاه می‌باشد که باید این قطعه را چک و بررسی کنید.

 

فن یخچال

 

کد خطاهای E11 و E12 یخچال فریزر الکترواستیل

علت نمایش این کد خطاهای یخچال فریزر الکترواستیل به خاطر ایراد و خرابی برد الکترونیکی دستگاه می‌باشد. بررسی این قطعه و رفع ایرادات آن نیاز به تخصص و دانش فنی لازمه داشته که توصیه می‌کنیم در صورت مشاهده این کد خطاها با تکنسین‌کار تماس بگیرید.

 

کد خطا C1 یخچال فریزر الکترواستیل

این ارور یخچال فریزر الکترواستیل به دلیل مشکل و خرابی سنسور برفک زدایی دستگاه به وجود آمده است. زمانی که مشکلی در سنسور برفک زدایی ایجاد شود، چراغ چشمک‌زن QUICK فعال شده که باید به رفع مشکل به وجود آمده و پاک کردن کد خطای دستگاه بپردازید.

کد خطا ER در یخچال فریزر الکترولستیل

این خطا مربوط به بروز مشکل در برد یخچال فریزر الکترواستیل است. ار آن جایی که برد یخچال به منزله مغز آن است در صورت بروز ارور ER باید برد سریعا بررسی شود تا در دیگر قسمت های یخچال ایرادی به وجود نیاید.

 

کد خطا F3 یخچال فریزر الکترواستیل

علت نمایش این کد خطای یخچال فریزر Electrosteel به خاطر ایراد و خرابی در قطعه المنت دستگاه می‌باشد. به دلیل نمایش این ارور در صفحه نمایشگر دستگاه، چراغ HIGH یخچال شروع به چشمک زدن خواهد کرد. از این رو برای رفع این کد خطا و مشکل یخچال، باید قطعه المنت و سیم‌کشی‌های مربوط به آن را چک و بررسی کنید و در صورت وجود ایراد و خرابی قطعه معیوب را تعویض نمایید.

 

المنت یخچال

 

کد خطا R1 یخچال فریزر الکترواستیل

این کد خطا و ارور یخچال فریزر الکترواستیل به دلیل وجود مشکل و ایراد در قطعات سنسور دستگاه و یا مدار برد کنترل یخچال رخ داده است. معمولاً به خاطر این ارور، چراغ چشمک زن MID نیز فعال می‌شود. از این رو برای رفع این کد خطا باید ایرادات قطعات بیان شده را چک و برطرف نمایید.

اگر مشکلی در قسمت مدار برد کنترل یخچال وجود داشته باشد، تکنسین‌کار باید به تعمیر قطعه معیوب و یا در صورت لزوم به تعویض آن بپردازد.

 

 

نمایندگی تعمیر آنلاین

در این مطلب به بررسی تمام کد خطاهای یخچال فریزر Electrosteel پرداختیم و علت نمایش ارورهای شایع این برند یخچال را ذکر کردیم. اگر مهارت و تجربه فنی لازم را جهت چک کردن قطعات یخچال فریزر و شناسایی و عیب‌یابی دستگاه دارید، می‌توانید برخی از این کد خطاها را خودتان در منزل نیز بررسی و رفع نمایید.

اما برخی دیگر از مشکلات و ارور یخچال فریزر الکترواستیل چون وجود ایراد و خرابی برد الکترونیکی دستگاه و یا مشکل در سنسورهای حساس و اصلی یخچال باید حتماً توسط تکنیسین‌کار مجرب نمایندگی چک و بررسی شود و در صورت وجود ایراد و خرابی، به تعمیر و یا تعویض قطعات معیوب با قطعات فابریک و اصل برند دستگاه بپردازد.