یکی از کدخطاهایی که ممکن است در لوازم برقی خانگی با آن روبرو شوید، ارور CE لباسشویی ال جی است. این ارور به معنای خرابی موتور دستگاه است و در بیشتر مواقع برای ماشین لباسشویی‌های گیربکسی دایرکت درایو اتفاق می‌افتد. به همین دلیل در هنگام مشاهده آن در لباسشویی‌های LG توصیه می‌شود که برای رفع آن به سرعت اقدام کنید.

اگر چیزی درباره علت بروز این ارور و روش‌های رفع آن نمی‌دانید با تعمیر آنلاین تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

ارور CE لباسشویی ال جی به چه معناست؟

امروزه ماشین لباسشویی‌های جدید برند ال جی به جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز هستند تا شستشوی لباس‌های کثیف را به کاری لذت‌بخش و ساده تبدیل کنند. شما می‌توانید با استفاده از پنل LCD که بر روی دستگاه نصب شده است برنامه شستشوی مورد نظر خود را پیدا کنید.

همچنین ارورهایی با استفاده از حروف انگلیسی در هنگام بروز مشکل بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود که به کاربر نوع و محدوده مشکل را خبر می‌دهد. کد خطای CE یکی از ارورهایی است که ممکن است شما با آن روبرو شوید و برای آن رفع آن نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی الجی خود داشته باشید.

ارور CE لباسشویی ال جی

 

از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند این ارور را بر روی نمایشگر لباسشویی LG بیاورد می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرابی برد

برد، قطعه‌ای نسبتا کوچک است که وظیفه مدیریت تمامی فرآیند شستشو از طریق ارسال دستور شروع و پایان کار به تمامی قطعات لباسشویی را دارد. خرابی برد اگرچه دور از انتظار است اما ممکن است به دلیل نوسانات شدید برق ساختمان و استفاده نادرست از ماشین لباسشویی اتفاق بیفتد.

در این حالت برد، علی‌رغم داشتن اطلاعات صحیح درباره عملکرد موتور، به اشتباه ارور CE لباسشویی ال جی را منتشر می‌کند. برای رفع این ارور لباسشویی ال جی توصیه می‌شود با نمایندگی‌های مجاز ماشین لباسشویی LG تماس بگیرید.

 

خرابی تاخو

یکی از مهم‌ترین دلایل ارور CE لباسشویی ال جی، خرابی تاخو یا همان تاکو است. این قطعه که در زبان انگلیسی به آن سنسور هال می‌گویند، وظیفه بررسی بخش چرخان لباسشویی را دارد.

تاخو بر روی بخش ثابت لباسشویی یعنی همان استاتور نصب می‌شود و با شروع به چرخش دستگاه، جریان الکتریکی در آن به وجود می‌آید که می‌تواند موقعیت و سرعت موتور را به برد اطلاع دهد. برد بر اساس اطلاعاتی که تاخو در اختیار آن قرار می‌دهد برنامه شستشو را به نحو احسن مدیریت می‌کند.

خرابی این قطعه باعث می‌شود که اطلاعات اشتباهی به برد ارسال شود و برد، کد خطای CE را بر روی نمایشگر ظاهر کند. جهت رفع ارور CE ماشین لباسشویی ال جی باید با نمایندگی تماس بگیرید و در خواست اعزام تعمیرکار مجرب کنید تا قطعه تاخود را به صورت کامل بررسی کنند.

از جمله مواردی که می‌تواند باعث خرابی تاخو شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرابی موتور
  • فرسودگی قطعه
  • قطع ‌شدن اتصالات الکتریکی
  • آسیب ‌دیدن سیم‌ها

 

خرابی استاتور

همان‌طور که از نام استاتور پیداست، استاتور قطعه‌ای ثابت در ماشین لباسشویی است که تاخو به آن وصل می‌شود و می‌تواند به خوبی عملکرد موتور را گزارش دهد. خرابی این قطعه می‌تواند در عملکرد تاخو تاثیر بگذارد و باعث به وجود آمدن مشکل برای کل دستگاه شود.

رفع این مشکل نیز نیازمند اطلاعات تخصصی است و بهتر است برای تعمیر لباسشویی را به یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

علت ارور CE لباسشویی ال جی

وجود ایراد در سیم کشی موتور

اصولا مواردی چون فرسودگی، جابه‌جایی غیر اصولی، نوسانات برق و مواردی از این قبیل می‌تواند به موتور ماشین لباسشویی آسیب برساند. در این حالت موتور نسبت به وظیفه‌ای که توسط برد به آن محول شده باز می‌ماند و وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهد. تاخو نیز عملکرد موتور را به برد اطلاع می‌دهد و برد با ظاهر کردن کد خطا CE، فرآیند شستشو را متوقف می‌کند.

جهت رفع ارور CE لباسشویی ال جی به دلیل ایراد در سیم‌کشی نیاز است تا تمامی سیم‌ها چک شود و توصیه می‌شود در صورت نداشتن تخصص کافی و ابزار مورد نیاز، این کار را به یک فرد مجرب و آگاه بسپارید.

 

وجود جریان برق بیش از حد در موتور

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند عملکرد موتور را با مشکل روبرو کند نوسانات شدید برقی در موتور لباسشویی LG است. در صورتی که جریان بیشتر از حد مجاز باشد به مدار الکتریکی موتور فشار وارد می‌شود و برد با متوقف ساختن فرآیند شستشو سعی می‌کند از خرابی و سوختن موتور جلوگیری کند.

برای رفع ارور CE لباسشویی ال جی بهتر است دستگاه را کاملا خاموش کرده و در زمان مصرف پایین برق، آن را دوباره روشن نمایید. در بیشتر مواقع مشکل جریان برق بیش از حد با این روش حل می‌شود و دیگر کد خطا را بر روی نمایشگر نمی‌بینید.