ارور d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ یکی از مواردی است که به محض رویارویی، باید در جهت رفع آن اقدام کنید. مضمون کلی این خطا داغ شدن بیش از حد آب موجود در ماشین ظرفشویی است و بی‌توجهی به آن باعث به وجود آمدن مشکلات و خسارت بیشتری به دستگاه خواهد شد.

لازم به ذکر است که رفع خطای d13 نیاز به مراجعه تکنسین و بررسی دقیق ماشین ظرفشویی دارد. لذا از دستکاری دستگاه و تعمیر آن بدون داشتن اطلاعات و ابزار تخصصی خودداری فرمایید.

اگر تمایل دارید درباره کد خطای d13 در ماشین ظرفشویی سامسونگ بیشتر بدانید با تعمیر آنلاین تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارور d13 ماشین ظرفشویی

ارور d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ به چه معناست؟

ماشین ظرفشویی دستگاهی نسبتا جدید در خانه‌هاست که با استفاده از برق و آب، ظروف کثیف آشپزخانه را کاملا تمیز می‌کند. این دستگاه، مانند هر دستگاه برقی دیگری نیاز به نگهداری و استفاده اصولی دارد و قطعات ماشین ظرفشویی با گذشت زمان احتیاج به تعویض و تعمیر خواهند داشت.

جهت تشخیص سریع‌تر مشکلات این دستگاه، پنل LCD کوچکی در بالای درب آن تعبیه شده که در صورت بروز هرگونه مشکل با استفاده از حروف و اعداد، کد خطای مربوط به آن را نمایش می‌دهد و فرآیند تعمیر دستگاه را تسریع می‌بخشد.

در برخی موارد آب موجود در درون دستگاه بیشتر از حد مجاز داغ می‌شود که می‌تواند به قطعات داخلی ماشین ظرفشویی و ظروف آسیب برساند. به همین دلیل دستگاه از ادامه فرآیند شستشو باز می‌ایستد و برد ماشین ظرفشویی، دستور ظاهر شدن ارور d13 بر روی نمایشگر را صادر می‌کند.

از مهم‌ترین مواردی که باعث بروز این مشکل و ظاهر شدن ارور d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

سوختن ترمیستور ظرفشویی

از آنجا که آب داغ توانایی بیشتری در از بین بردن چربی‌ها و تمیز شدن ظروف دارد، هر ماشین ظرفشویی مجهز به المنت یا هیترهای مخصوصی است که آب مورد نیاز شستشو را کاملا گرم می‌کند. هر دستگاه بسته به مدل‌های شستشویی که دارد، می‌تواند ظروف را در دماهای متفاوتی پاک و تمیز کند.

شما می‌توانید بر اساس جنس ظروف و میزان کثیفی موجود بر روی آن، نوع شستشو و دمای آب مورد نیاز را تعیین کنید. برخی تصور می‌کنند که علت اصلی کد خطای d13 در ماشین ظرفشویی سامسونگ خرابی هیتر آن است در حالی که کاملا اشتباه است.

تنظیم شدن دمای آب، توسط سنسورکوچک اما مهمی به نام ترمیستور انجام می‌شود. خرابی یا سوختن این قطعه باعث می‌شود که دمای واقعی آب تشخیص داده نشود و المنت‌های گرم‌کننده آب، روشن باقی بمانند.

برای تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ خود به دلیل خرابی ترمیستور ظرفشویی می‌توانید با نمایندگی سامسونگ تماس بگیرید و درخواست اعزام تکنسین به محل کنید تا مشکل دستگاه به صورتی تخصصی‌تر بررسی شود.

ارور d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ

خرابی برد

برد قطعه‌ای مهم و حیاتی در ماشین ظرفشویی که نقش مغز را برای دستگاه ایفا می‌کند. این قطعه متشکل از تعداد زیادی خازن، مقاومت، فیوز و… است که از طریق آن، دستور شروع به کار و از کار افتادن قطعات را صادر می‌کند تا فرآیند شستشو به نحو احسن انجام شود.

وجود نوسانات در برق شهری و استفاده غیراصولی از ماشین ظرفشویی می‌تواند باعث خرابی و سوختن قسمتی از برد شود و فرآیند گرم‌سازی آب را با مشکل روبرو کند.برای رفع خطای D13 در ماشین ظرفشویی سامسونگ به دلیل خرابی برد می‌توانید با نمایندگی سامسونگ تماس بگیرید تا بررسی کامل دستگاه مشکل را حل کنند.

مقاله پیشنهادی: تعمیر برد ماشین ظرفشویی و علت خراب شدن آن

 

قطعی اتصالات الکتریکی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث ظهور ارور d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ شود، قطع بودن برخی از اتصالات الکتریکی در درون دستگاه است. با تشخیص رسیدن دما به میزان مورد نیاز توسط ترمیستور ماشین ظرفشویی، پیغامی به برد دستگاه از طریق اتصالات الکتریکی ارسال می‌شود.

برد پس از دریافت این اطلاعات فرمان خاموش شدن المنت‌ها را صادر می‌کند و بدین ترتیب از داغ شدن بیش از حد آب جلوگیری می‌شود. با قطع بودن اتصالات الکتریکی، هیچ‌گونه پیغامی از طرف سنسور حرارتی به برد و المنت ارسال نخواهد شد و آب بیشتر از حد مجاز گرم می‌شود.

توصیه می‌شود جهت رفع خطای d13 با کارشناسان متخصص ماشین ظرفشویی سامسونگ تماس بگیرید.