هر کدخطایی که بر روی صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی ظاهر می‌شود، گویای ایراد و مشکلی در عملکرد هر یک از قطعات فنی دستگاه می‌باشد. از این رو در صورت آشنایی با ارور ماشین لباسشویی زیرووات، می‌توان به راحتی عیب‌یابی و تعمیرات ماشین لباسشویی را انجام داده و مشکل را رفع کرد. وقتی ارور E03 لباسشویی زیرووات بر روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود، مشاهده می‌کنید که آب در داخل مخزن دستگاه باقی مانده و لباس‌ها در آب غوطه‌ور است.

به دلیل وجود همین آب در مخزن میکروسوئیچ درب اجازه باز شدن درب دستگاه را نداده و درب قفل می‌شود. اما عدم تخلیه آب لباسشویی و ظاهر شدن این ارور چیست؟

در این مطلب قصد داریم که به بررسی یکی از ارورهای ماشین لباسشویی، ارور E03 لباسشویی زیرووات بپردازیم راه‌حل‌های رفع این ارور را بیان کنیم.

 

ارور e03 لباسشویی زیرووات

دلایل نمایش ارور E03 در ماشین لباسشویی زیرووات

 

۱_ عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی

اولین علتی که باعث به وجود آمدن نمایش ارور E03 لباسشویی زیرووات می‌شود، عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی است که به هر دلیلی از دستگاه خارج نمی‌شود. برای رفع این ایراد باید اول مسیر خروج آب را بررسی کنید. اول اگر مسیر خروجی آب از پشت فاضلاب در دیوار منزل است، باید آن را چک کنید تا گرفتگی‌های ایجاد شده را برطرف نمایید. همچنین اگر مسیر خروجی آب در زیر سینک منزل تعبیه شده است، باید آن را نیز بررسی و رفع نمایید.

حالت دوم چک کردن شلنگ‌های خروجی ماشین لباسشویی و رفع پیچ‌خوردگی آن می‌باشد. باید حتماً داخل شلنگ‌ها را نیز بررسی کنید تا اگر گرفتگی در این مورد بود، راحت‌تر و سریع‌تر مشکل را برطرف نمایید.

 

۲_ گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی زیرووات

ایراد دیگری که خودتان نیز می‌توانید آن ا برطرف کنید و نیازی به حضور تکنیسین نمی‌باشد، تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی است. قطعه فیلتر در سمت راست یا چپ، در پایین جلوی دستگاه قرار دارد. فیلتر را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید تا باز شود. سپس آشغال و یا سنجاق و قسمت‌های لباس اگر در داخل فیلتر گیر کرده بود، جدا کنید. همچنین فیلتر را نیز با مایع و آب بشویید تا پرزها و کثیفی‌های آن پاک شود.

در مقاله نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی، به تفصیل چگونگی تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی را توضیح داده است.

 

ارور E03 لباسشویی زیرووات

 

۳_ گرفتگی و یا سوختگی سیستم پمپ تخلیه ماشین لباسشویی زیرووات

اگر دو مورد اول بیان شده را انجام داده و مشکل برطرف نشد، ارور مربوط به سیستم پمپ و خرطومی‌های داخلی لباسشویی می‌باشد. از این رو یا خرطومی داخل ماشین لباسشویی با آشغال و یا هر نوع وسیله دیگر گرفته شده و یا پمپ لباسشویی سوخته است. در این ۲ مورد بهتر است که حتما تکنیسین‌کار دستگاه را چک کند. چون اگر نیاز به تعویض قطعه باشد، بتواند مشکل را رفع نماید.

 

ارور e03 لباسشویی زیرووات

 

۴_ معیوب شدن برد الکترونیکی ماشین لباسشویی زیرووات

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی جزو حساس‌ترین و مهم‌ترین قطعات دستگاه می‌باشد. از این رو کوچکترین ایراد در این قطعه باعث متوقف شدن عملکرد کلی ماشین لباسشویی می‌شود. نوسانات شدید برق، نفوذ آب به این قطعه، اتمام عمر مفید قطعه بعد از عملکرد طولانی‌مدت استفاده از لباسشویی و… موجب آسیب و سوختگی برد دستگاه می‌شود.

در صورت خرابی این قطعه معمولاً توصیه می‌شود که آن را تعویض نمایید. چرا که به دلیل حساسیت بالای قطعه، در صورت تعمیر آن، احتمال خرابی مجدد و یا ایرادات دیگری نیز در آن وجود خواهد داشت. از این رو بهتر است که یک تکنیسین ‌کار مجرب نمایندگی دستگاه را چک و تعمیر لباسشویی را انجام دهد.

 

راه‌حل‌ها و نکات لازمه در استفاده از ماشین لباسشویی زیرووات

 

ارور لباسشویی زیرووات

 

  • همواره زیر سینک و یا مسیر خروج فاضلاب را به صورت سالیانه سرویس و بررسی کنید. این امر باعث رفع سریع مشکل و عدم وارد شدن آسیب به قطعات ماشین لباسشویی می‌شود.
  • جیب لباس‌ها را قبل از گذاشتن در لباسشویی برای شستشو، حتما چک کنید. چون اگر دستمال کاغذی و یا سکه و سنجاقی باشد، مطمئنا داخل پمپ دستگاه رفته و باعث سوختن این قطعه و مشکلات دیگر خواهد شد.
  • هر ۶ ماه یک‌بار نیز از جرمگیر مخصوص ماشین لباسشویی برای شستشوی داخل دستگاه استفاده کنید. انجام این کار باعث میشود که داخل مخزن لباسشویی تمیز شده و قطعات عملکرد بهتری در زمان شستشو داشته باشند.

 

تعمیر آنلاین

اگر با انجام و بررسی موارد بیان شده در این صفحه، قادر به رفع این ارور در ماشین لباسشویی زیرووات نبودید؛ می‌توانید با گروه پشتیبان تعمیر آنلاین برای برطرف کردن این مشکل دستگاه با تعمیر آنلاین تماس بگیرید و همچنین می توانید با مراجعه به صفحه تعمیر لباسشویی زیرووات از برخی ایرادات متداول این لباسشویی مطلع شوید.