یکی از مهم‌ترین کد خطاهایی که احتمال دارد با آن روبرو شوید ارور e10 ماشین لباسشویی آاگ است. این ارور به دلیل وجود مشکل در ورود آب به داخل دستگاه اتفاق می‌افتد

دلایل زیادی می‌تواند باعث شود که آب به درستی وارد دیگ نشود و دستگاه از انجام وظایف خود باز بماند. اگر درباره دلایل بروز این مشکل و روش رفع آن اطلاعات زیادی ندارید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

علت بروز ارور e10 ماشین لباسشویی آاگ چیست؟

در ماشین لباسشویی آاگ پنل LCD کوچکی کار شده تا علاوه بر اینکه انتخاب برنامه شستشو و آگاهی از مدت زمان باقی یمانده را را آسان‌تر می‌کند، به کاربر درباره محدوده مشکلات داخلی دستگاه نیز اطلاع می‌دهد.

این اطلاعات از طریق کد خطاهای خاصی شامل اعداد و حروف انگلیسی بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود و معمولا با صدای هشدار همراه است. کد خطای e10 ماشین لباسشویی آاگ یکی از ارورهای مربوط به ابتدای شستشو است که به دلیل عدم ورود آب به داخل دیگ اتفاق می‌افتد.

این مشکل باعث می‌شود که در همان ابتدا شستشو متوقف شود و تا رفع نشدن ارور نیز استفاده از لباسشویی ناممکن گردد. از مهم‌ترین دلایل بروز این ارور لباسشویی آاگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خم خوردگی و مسدودیت شلنگ ورودی

علت بعدی بروز ارور e10 ماشین لباسشویی آاگ می‌تواند مربوط وجود مشکل در شلنگ ورودی آب باشد. در این حالت اگرچه آب در داخل لوله‌کشی وجود دارد و شیر به درستی آب را به داخل شلنگ می‌رساند، اما شلنگ به دلیل مسدود بودن از هدایت آب به داخل لباسشویی ناتوان است.

 

علت کدخطای ارور e10 ماشین لباسشویی آاگ

 

وجود هرگونه رسوب و آشغال می‌تواند شلنگ را از درون مسدود کند. البته در اکثر مواقع مسدودیت شلنگ به دلیل قرارگرفتن اشتباه ماشین لباسشویی اتفاق می‌افتد چرا که باعث تا خوردن آن می‌شود.

 

عدم وجود آب در لوله کشی ساختمان

یکی از رایج‌ترین و ساده‌ترین دلایل بروز ارور E10 قطع بودن آب ساختمان و یا کم بودن بیش از حد فشار آن است. در این حالت آب در زمان تعیین شده به داخل دیگ ریخته نمی‌شود و برد به ناچار کد خطای مربوطه را بر روی نمایشگر ظاهر می‌سازد.

به همین دلیل پیشنهاد می‌شود جهت بررسی، تشخیص و رفع ارور e10 ماشین لباسشویی آاگ، ابتدا از وجود آب در لوله‌های ساختمان و کم نبودن فشار آن اطمینان پیدا کنید. در صورتی که مشکل در این قسمت نبود بهتر است دلایل بعدی را نیز بررسی نمایید.

 

خرابی شیر آب ورودی

لباسشویی جهت دریافت آب تمیز نیاز دارد که با شلنگ مخصوص خود، آب موجود در لوله را به داخل دستگاه هدایت کند. اگر این شیر ورودی به هر دلیلی خراب و مسدود شود یا به طور کلی بسته شده باشد، امکان انتقال آب به داخل لباسشویی وجود نخواهد داشت.

جهت رفع این مشکل بهتر است ابتدا شیر آب را باز و بسته کنید و از وجود آب در داخل لوله مطمئن شوید. در صورتی که مشکل از قسمت ورودی شیر است باید شیر ورودی را کاملا تعویض یا تعمیر نمایید.

 

خرابی شیر برقی

با رد شدن آب از شلنگ ورودی لباسشویی، آب تمیز به شیربرقی دستگاه می‌رسد. این قطعه وظیفه دارد که آب را با سرعت تنظیم شده و به میزان مورد نیاز دستگاه، وارد دیگ لباسشویی کند.

ارور e10 لباسشویی آاگ

خرابی شیر برقی در برخی از مواقع باعث می‌شود که به طور کلی مسیر ورود آب به طور کل بسته شود و علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی شود
وجود رسوب در قطعات داخلی شیر برقی از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل است. البته در برخی از مواقع نیز خرابی قطعات داخلی شیر برقی باعث روشن شدن ارور e10 ماشین لباسشویی آاگ بر روی نمایشگر می‌شود که در این صورت باید جهت تعمیر آن از یک تکنسین مجرب در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی آاگ کمک گرفت.

 

مسدودیت فیلتر ورودی آب

وجود املاح و رسوب زیادی در آب ورودی لباسشویی علاوه بر خرابی شیر برقی می‌تواند موجب مسدود شدن فیلتر ورودی دستگاه نیز بشود و کاربر را با این ارور لباسشویی آاگ مواجه نماید.

فیلتر ورودی جهت جدا کردن آشغال‌های احتمالی و کاهش سختی آب نصب می‌شود و باید هر چند ماه یک بار آن را کاملا تمیز کنید. در صورتی که فیلتر برای چندین سال تمیز نشده باشد، احتمال اینکه علت بروز کد خطای e10 ماشین لباسشویی آاگ مسدودیت فیلتر باشد بسیار بالاست.

جهت رفع و جلوگیری از بروز دوباره این مشکل پیشنهاد می‌شود که هر 6 ماه یک بار دستگاه خود را جرم گیری نمایید. جهت انجام این کار تنها کافیست مراحل زیر را در پیش بگیرید:

  • جرم گیر مخصوص لباسشویی را به اندازه کافی در دستگاه بریزید.
  • لباس‌های داخل دیگ را خالی کرده و دیگ را کاملا تمیز کنید.
  • لباسشویی را روشن کرده و بر روی داغ ترین دما و بلند‌مدت ترین برنامه شستشو قرار دهید.

 

خرابی برد

یکی دیگر از دلایل احتمالی بروز کد خطای e10 ماشین لباسشویی آاگ، خرابی برد در دستگاه است. برد به عنوان مغز دستگاه، وظیفه دارد تا فعالیت‌های لباسشویی را مدیریت کند و به هر قطعه دستور خاموش و روشن شدن را بدهد.

 

ارور e10 لباسشویی آاگ

 

خرابی برد باعث می‌شود که اطلاعات به اشتباه تفسیر شوند و کد خطای نادرستی بر روی نمایشگر ظاهر گردد که یکی از آنها ممکن است همین ارور e10 باشد.

برای رفع آن مشکل نیاز است که یک تعمیرکار مجرب و باتجربه در این زمینه برد دستگاه را بررسی کند و در صورت نیاز، برای تعویض یا تعمیر ماشین لباسشویی اقدام نماید.

 

قطع بودن اتصالات میان برد و شیر برقی

همان طور که پیش‌تر گفتیم برد دستور روشن و خاموش شدن قطعات داخلی لباسشویی را ارسال می‌کند. در صورتی که اتصالات الکترونیکی میان برد و شیر برقی بسته باشد، شیر برقی هیچ‌گونه دستوری درباره اجازه ورود آب به داخل دیگ دریافت نخواهد کرد.

در این حالت آب به داخل دیگ ریخته نمی‌شود و ارور e10 ماشین لباسشویی آاگ را بر روی نمایشگر ظاهر می‌کند تا کاربر مشکل را برطرف نماید. جهت بررسی و رفع این مشکل لازم است تا با باز کردن پنل جلویی لباسشویی دسترسی به برد واتصالات پیدا کنید و از سلامت سیم مربوط به شیر برقی مطمئن شوید.

 

خرابی سنسور آب

اگرچه احتمال کمی وجود دارد که خرابی سنسور باعث روشن شدن ارور e10 ماشین لباسشویی آاگ شود؛ اما بهتر است بدانید که در برخی از مواقع برد لباسشویی به دلیل دریافت اطلاعات اشتباه از سنسور آب، این ارور را بر روی لباسشویی ظاهر می‌سازد.

در این حالت جهت رفع ارور e10 ماشین لباسشویی آاگ باید سنسور را تعویض نمایید تا میزان آب موجود در داخل دیگ به درستی تخمین زده شود.

 

نکته

 برخی از مشکلات و آسیب‌های قطعات ماشین لباسشویی مانند خرابی برد دستگاه، ایرادات تخصصی می‌باشد که حتماً باید تکنسین دستگاه را چک کند.

بنابراین درصورت بروز مشکلات فنی بهتر است که قبل از دستکاری با نمایندگی آاگ و یا با تکنسین های متخصص تعمیرآنلاین تماس بگیرید تا سریعاً و بدون خطرات احتمالی مشکلات دستگاه برطرف شود.