ارور E11 ظرفشویی بوش یکی از ارورهای غیرمتداول موجود در این دستگاه است؛ بااین‌حال در صورت دیده شدن این کد خطا، باید به سرعت برای رفع آن اقدام کرد. این ارور مربوط به دمای آب در ماشین ظرفشویی BOSCH است که این مساله می‌تواند کیفیت ظروف شسته‌شده را تا حد بسیاری کاهش دهد. اگر درباره این کد خطا اطلاعات کافی ندارید با ما همراه باشید تا تمامی دلایل بروز ارور E11 و روش‌های رفع آن در ظرفشویی بوش را با شما در میان بگذاریم. همچنین شما می‌توانید برای تعمیر ظرفشویی بوش با تعمیر آنلاین در تماس باشید.

خرابی ترموستات یا سنسور آب؛ یکی از علت‌های اصلی نمایش ارور e11 ظرفشویی بوش

ترموستات یا سنسور دمای آب قطعه کوچکی است که با قابلیت حساسیت به دما، وظیفه اندازه‌گیری دمای آب را بر عهده دارد. ماشین ظرفشویی‌های بوش برای افزایش کیفیت شستشو و تمیزتر شدن ظروف از آب گرم و نسبتا داغ استفاده می‌کنند؛ این کار باعث می‌شود که چربی‌های موجود روی ظروف به سرعت و راحتی از بین بروند.

هر برنامه شستشوی ظروف، دمای آب مختص به خود را دارد و وظیفه تشخیص رسیدن دمای آب به اندازه مطلوب بر عهده ترموستات یا همان سنسورهای آب است. خرابی ترموستات باعث می‌شود که دمای آب به درستی اندازه‌گیری نشود یا به‌طورکلی هیچ‌گونه اطلاعاتی در این باره از سنسور به برد مخابره نشود. در این حالت ارور E11 ظرفشویی بوش ظاهر می‌شود و احتمالا ظروف کثیف کاملا تمیز نخواهند شد.

برای رفع ارور E11 ماشین ظرفشویی بوش نیاز است که ترموستات خراب را با یک قطعه جدید تعویض کنید. برای تعویض ترموستات یا تعمیر ظرفشویی بهتر است از یک تکنسین مجرب کمک بخواهید. اما اگر اطلاعات کافی در این زمینه دارید و ست آچار مهره، پیچ گوشتی و دستکش کار دارید، می‌توانید مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

  • برق ماشین ظرفشویی را قطع کنید.
  • درب ماشین ظرفشویی را باز کرده و پیچ‌های پنل داخلی را باز کنید.
  • پنل کنترلی را نیز به آرامی از جای خود خارج کنید. (مراقب باشید پنل بیرونی نیفتد)
  • پنل دسترسی پایین ظرفشویی بوش را از پنل انگشتی جدا کنید.
  • ترموستات خراب را باز کرده و از قلاب فلزی بیرون بکشید.
  • ترموستات اورجینال جدید را در داخل قلاب فلزی نصب کنید.
  • سیم‌ها را به ترموستات وصل کنید.
  • پنل‌های انگشتی و پنل دسترسی جلویی را در محل خود نصب کنید.
  • تمامی پنل‌ها را به جای خود بازگردانید.
  • برق دستگاه را وصل کرده و با انتخاب یک برنامه شستشو از نصب صحیح ترموستات مطمئن شوید.

خرابی ترموستات مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل بروز کد خطای E11 ماشین ظرفشویی بوش است. در ادامه موارد دیگری که باعث ظاهر شدن ارور E11 ظرفشویی بوش روی نمایشگر می‌شود، اشاره خواهیم کرد.

خرابی ترموستات ماشین ظرفشویی بوش

خرابی برد؛ علت به وجود آمدن خطای e11 ماشین ظرفشویی بوش

برد قطعه‌ای سبک و نازک در ماشین ظرفشویی بوش است که به وسیله اتصالات الکترونیکی با همه قطعات داخلی ظرفشویی بوش، فعالیت‌های دستگاه را مدیریت می‌کند. این قطعه دستور شروع و پایان کار هر قطعه را ارسال کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل با استفاده از کد خطا، این مساله را به اطلاع کاربر می‌رساند. خرابی این قطعه باعث می‌شود که برد به اشتباه کد خطای E11 را نمایش دهد و تصور کند که ترموستات خراب شده است. فرسودگی برد در اثر گذر زمان، مهم‌ترین دلیل خرابی برد است. البته دلایل دیگری نیز برای از کار افتادن و سوختن برد وجود دارد، از جمله موارد زیر:

  • نوسانات شدید برقی
  • استفاده بیش از حد از ماشین ظرفشویی به صورت مداوم
  • دمای بسیار بالای محیط
  • ضربه خوردن دستگاه

درصورتی‌که فکر می‌کنید علت نمایش خطای e11 ماشین ظرفشویی بوش به برد دستگاه ارتباط دارد، برای رفع مشکل این قطعه با تکنسین‌های حرفه‌ای تعمیرات ظرفشویی بوش در تعمیر آنلاین تماس بگیرید.

سوختن المان‌ها و محافظ‌های امنیتی؛ یکی از علت‌های نمایش کد e11 در ماشین ظرف شویی بوش

تولیدکنندگان ماشین ظرفشویی بوش، به‌منظور جلوگیری از خرابی زودهنگام ترموستات از محافظ‌های امنیتی خاصی در نزدیکی ترموستات و حتی برد استفاده می‌کنند تا عمر این قطعه تا حد بسیاری افزایش پیدا کند و اطلاعات دمای آب با سرعت و دقت بیشتری انجام شود. خرابی این محافظ‌ها باعث می‌شود که عمر ترموستات کاهش پیدا کرده و به‌سرعت خراب شوند.

به‌طور‌معمول نوسانات برقی و استفاده غیراصولی از دستگاه، یکی از مهم‌ترین دلایل سوختن و خرابی این قطعات کوچک و تعمیر ظرفشویی ال جی، بوش، سامسونگ و سایر برندها هستند. برای رفع ارور E11 ماشین ظرفشویی بوش نیاز است تا همه محافظ‌های این ناحیه بررسی شده و قطعات خراب‌شده تعویض شوند.

بررسی کدهای خطای ظرفشویی بوش

وجود مشکل در سیم‌کشی‌های داخلی؛ یکی از دلایل احتمالی بروز خطای e11 ظرفشويي بوش

یکی دیگر از مواردی که ممکن است باعث شود برد ماشین ظرفشویی، ترموستات را خراب تشخیص دهد، قطع بودن سیم‌های متصل از برد به سنسورهای حرارتی است؛ درصورتی‌که هیچ پیامی از سمت ترموستات به برد ارسال نشود، ارور E11 ظرفشویی بوش روی نمایشگر ظاهر خواهد شد.

در برخی از مواقع، فرسودگی سیم‌ها علت اصلی بروز این مشکل است که با تعویض سیم‌های داخلی مشکل به‌طور‌کامل حل خواهد شد؛ البته ممکن است دلیل اتفاق افتادن این مساله به باز و قطع شدن اتصال سیم‌ها به برد و ترموستات بازگردد. جابه‌جایی اشتباه و دستکاری سیم‌ها بدون داشتن اطلاعات تخصصی از مهم‌ترین دلایل قطع شدن ناگهانی سیم‌های ماشین ظرفشویی بوش است.

برای رفع این مشکل نیاز است تا همه سیم‌کشی‌های داخلی بررسی شود و در صورت نیاز سیم‌ها را تعویض کنید. پیشنهاد می‌کنیم به‌منظور جلوگیری از اتصالات اشتباه، رفع این مشکل را به یک تعمیرکار مجرب بوش بسپارید.

همچنین رعایت نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • برای جلوگیری از خرابی زودرس ترموستات، محافظ‌ها و برد، توصیه می‌شود دستگاه خود را در زمان اوج مصرف برق روشن نکنید.
  • با جرم‌گیری مستمر دستگاه از رسوب‌گیری قطعات داخلی ماشین ظرفشویی بوش جلوگیری کنید؛ این عمل می‌تواند در عملکرد ترموستات نیز تاثیر داشته باشد.
  • استفاده از نمک و شوینده استاندارد علاوه بر بالا بردن کیفیت شستشو تاثیر بسیاری بر عمر قطعات داخلی ماشین ظرفشویی BOSCH دارد.

با رعایت این نکات تا سال‌های طولانی می‌توانید از ظرفشویی خود بدون به وجود آمدن هیچ‌گونه ایراد و بدون نیاز به تعمیر ظرفشویی ایندزیت، بوش، سامسونگ یا سایر برندها استفاده کنید. درصورتی‌که دلیل بروز خطای e11 را نمی‌دانستید، با کارشناسان تعمیر آنلاین تماس بگیرید تا برای عیب‌یابی شما را راهنمایی کنند.

تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در تعمیر آنلاین

ماشین ظرفشویی بوش یکی از بهترین برندهای موجود در بازار است که از کیفیت بالایی برخوردار است. ارور E11 ظرفشویی بوش یک از کد خطاهای مربوط به خرابی قطعات است که در صورت استفاده صحیح و اصولی از ظرفشویی، احتمال بروز آن برای شما بسیار کاهش خواهد یافت. اگر تجربه‌ای در مواجهه با این کد خطا یا سایر کد خطاهای ماشین ظرفشویی بوش دارید، در بخش نظرات با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. همچنین سوالات خود درباره ایرادات ماشین ظرف شویی بوش را در همین صفحه بپرسید تا کارشناسان تعمیر آنلاین در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ شما را بدهند.