شاید شما هم تا به حال با ارور E2 ماشین لباسشویی دوو برخورد داشته‌اید. این کد خطا مربوط به ورود آب با فشار زیاد به داخل دستگاه است که در صورت بی‌توجهی به آن آسیب‌های بیشتری به لباسشویی وارد می‌شود به همین دلیل باید با دیدن کد خطای e2 ماشین لباسشویی دوو به سرعت در پی رفع آن باشید.

اگر در این زمینه هیچ‌گونه اطلاعاتی ندارید با ما همراه باشید.

 

رفع ارور e2 ماشین لباسشویی دوو

ارورهای لباسشویی دوو همان کدهای خطایی هستند که بر روی نمایشگر ظاهر می‌شوند تا کاربر به محدوده و نوع مشکل پی ببرد و روند تشخیص و تعمیر لباسشویی دوو با سرعت بیشتری انجام شود. ارور e2 ماشین لباسشویی دوو مربوط به نحوه ورود و میزان آب به داخل دستگاه است و معمولا به دلیل فشار زیاد آب اتفاق می‌افتد.

 

ارور E2 لباسشویی دوو

 

این مساله می‌تواند باعث ورود آب و رطوبت به قسمت‌های دیگر خصوصا برد شود و خسارات زیادی را وارد کند. دلایل زیادی می‌تواند باعث بروز این مشکل شود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

فشار بیش از حد آب لوله‌کشی

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که فشار آب به طور طبیعی بسیار بالاست و یا به تازگی پمپ آب در ساختمان نصب کرده‌اید تا فشار آب تقویت شود، احتمالا با این ارور لباسشویی دوو برخورد کرده‌اید.

در صورتی که آب ورودی با فشار بسیار بالاتر از حد معمول وارد لباسشویی شود، احتمال آسیب دیدن قطعات داخلی دستگاه بسیار بالاست. به همین دلیل برد دستور روشن شدن کد خطایe2 ماشین لباسشویی دوو را صادر می‌کند.

برای رفع این مشکل تنها کافیست شیر آب ورودی به دستگاه را کمی ببندید تا فشار متعادل شود.

 

خرابی شیر برقی

شیر برقی همان شیر ورودی آب به دستگاه است که با دستور برد، ورود آب به دیگ را ممکن می‌کند و پس از رسیدن آن به میزان لازم، از ورود بیش از حد آب به دستگاه ممانعت می‌شود.

خرابی این قطعه باعث می‌شود که شیر برقی در زمان درست بسته نشود و آب بیشتر از حد لازم به داخل دیگ ریخته شود. در برخی از موارد نیز دیده شده که چکه کردن آب از شیر برقی، دلیل اصلی بروز این مشکل است. ورود آب بیش از حد به دستگاه میتواند باعث بروز مشکلاتی چون عدم تخلیه آب لباسشویی نیز شود.

از آن جایی که این مساله تاثیر زیادی در کیفیت شستشو و سلامت قطعات داخلی ایفا می‌کند، به سرعت ارور لباسشویی دوو ظاهر می‌شود تا مشکل را حل کنید. با توجه به اینکه تعمیر و تشخیص مشکل اصلی شیر برقی نیاز به اطلاعات و ابزار تخصصی دارد،

پیشنهاد می‌شود جهت رفع ارور e2 ماشین لباسشویی دوو از یک تکنسین مجرب در این زمینه کمک بخواهید.

خرابی شیر برقی

خرابی حسگر سطح آب

حسگر سطح آب، یکی دیگر از قطعاتی است که خرابی‌اش به منزله ظاهر شدن ارور لباسشویی دوو بر روی نمایشگر تلقی می‌شود. این قطعه با استفاده از سنسورهای حساسی که دارد میزان آب موجود در داخل دیگ را بررسی می‌کند.

به محض رسیدن میزان آب به مقدار مورد نیاز، برد دستور بسته شدن شیر برقی را می‌دهد. در این شرایط اگر حسگر سطح آب خراب باشد، اطلاعات اشتباهی درباره میزان آب به برد داده می‌شود و برد با تصور نرسیدن آب به میزان لازم، به شیر برقی اجازه باز بودن برای مدت بیشتری را خواهد داد.

جهت رفع ارور e2 ماشین لباسشویی دوو باید سنسور لباسشویی بررسی و تعویض شود و راه دیگری برای آن وجود ندارد.

 

خرابی پمپ آب

ماشین لباسشویی در هر دو مرحله از شستشو اعم از شستشوی لباس و آبکشی آب موجود در داخل دیگ را تخلیه کرده و آب جدید و تمیز وارد دیگ می‌شود.

در مرحله تخلیه پمپ آب نقش بسیار مهمی دارد و خرابی‌اش می‌تواند روند شستشو را با مشکل روبرو کند. در این حالت آب از دیگ به صورت کامل خارج نمی‌شود و سطح آن از میزان حداکثری بیشتر می‌شود.

به طور معمول خرابی پمپ تخلیه لباسشویی با وجود صدای ناهنجار از دستگاه همراه است. البته ممکن است که در برخی از مواقع همان صدای عادی تخلیه آب نیز به گوش نرسد.

از جمله دلایلی که می‌تواند باعث خرابی پمپ تخلیه شود می‌‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسدود بودن فاضلاب
  • گیر کردن آشغال و پرز در پمپ
  • وجود مشکل فنی در داخب پمپ تخلیه مثل شکستگی قطعات
  • مسدوود بودن شلنگ
  • ارتفاع نامناسب شلنگ از فاضلاب

 

پمپ تخلیه

 

خرابی برد

برد قطعه‌ای کوچک اما حیاتی در ماشین لباسشویی دوو است که نقش مغز را در داخل دستگاه ایفا می‌کند. بدین ترتیب تمامی فعالیت‌‍‌های لباسشویی توسط برد مدیریت می‌شود تا بهترین شستشو اتفاق بیفتد. باتوجهبه اینکه برد مغز دستگاه است بروز هرگونه مشکل در آن میتواند علت خشک نکردن ماشین لباسشویی، آب گیری نکردن لباسشویی و سایر مشکلات شود.

خرابی این قطعه باعث می‌شود تا دستورهای اشتباهی به قطعات داخلی صادر شود. به عنوان مثال شیر برقی بیشتر از حد مجاز باز بماند و در نتیجه کاربر را با ارور e2 ماشین لباسشویی دوو روبرو گرداند.

خرابی یا سوختن برد نیاز به قطعات و ابزار بسیار تخصصی دارد و به همین دلیل تعمیر یا تعویض آن از یک کاربر معمولی بر نمی‌آید. لذا برای انجام این کار بهتر است از یک تعمیرکار مجرب کمک بخواهید.

برد

قطعی اتصالات داخلی لباسشویی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند این ارور لباسشویی دوو را روشن کند، قطع بودن سیم‌های داخلی لباسشویی خصوصا بخش حسگر سطح آب و برد است. در این حالت دستور تشخیص میزان آب از طرف برد به حسگر داده نمی‌شود و متقابلا هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره میزان آب به برد مخابره نمی‌گردد.

برای اطلاعات بیشتر درباره ایرادات متداول در ماشین لباسشویی مقاله “صدای زیاد ماشین لباسشویی” را مطالعه نمایید.

همچنین ممکن است برد تصور کند که آب به حد لازم نرسیده و دستور باز ماندن شیر برقی برای مدتی طولانی‌تر داده شود. برای رفع ارور e2 ماشین لباسشویی دوو به دلیل وجود مشکل در اتصالات شما باید تمامی سیم‌کشی‌های داخلی خصوصا سیم‌های بین برد به شیر برق، پمپ تخلیه و حسگر سطح آب را بررسی کنید.

این سیم‌ها ممکن است در اثر فرسودگی یا استفاده نادرست از بین رفته باشند و نیاز به تعویض آنها داشته باشید.

چند نکته:

  • بهتر است به محض مشاهده کد خطای e2 ماشین لباسشویی دوو دستگاه را خاموش کرده و به صوت دستی آب داخل دیگ را تخلیه نمایید. سپس به بررسی قطعات و پیدا کردن مشکل اصلی بپردازید.
    در صورتی که در این زمینه اطلاعات کاملی ندارید می‌توانید با نمایندگی دوو تماس بگیرید.
  • جرم‌گیری به موقع و مستمر ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باعث طول عمر بیشتر شیر برقی، حسگر و پمپ تخلیه می‌شود.
    برای انجام این کار تنها نیاز است جرم‌گیر مخصوص لباسشویی را در دستگاه بریزید و طولانی‌مدت‌ترین برنامه شستشوی دستگاه خود را انتخاب نمایید تا تمامی جرم‌ها و رسوبات از دستگاه شما برطرف شوند.
  • استفاده نادرست و غیر اصولی از ماشین لباسشویی نقش مهمی در خرابی برد و دیگر قطعات ایفا می‌کند. جهت جلوگیری از بروز ارور e2 ماشین لباسشویی دوو توصیه می‌شود دستگاه خود را در اوج مصرف برق روشن نکنید و آن را در محیط بسیار گرم و مرطوب نگذارید چرا که رطوبت زیاد باعث خرابی برد و دیگر قطعات الکترونیکی حساس می‌شود.
    لازم به ذکر است که انجام این نکات برای جلوگیری از بروز هر ارور لباسشویی دوو کاربرد دارد.